Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 15:39

bigone schreef:
996981 schreef:

Die mensen zijn er ook zonder prik. De besmettingen stegen toen discotheken weer open mochten en jongeren massaal gingen testen om toegang te krijgen. Denk je dat al die positief geteste jongeren zich ziek voelden? De gemiddelde mens gaat niet naar de discotheek als hij ziek is.

Die positief getesten en kwamen NIET uit testen voor toegang maar uit het feit dat er te lang tussen testen en toegang zat waardoor alsnog positieven naar de disco konden.

Bron?

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 15:41

Wanneer je toen het nieuws goed had gevolgd wist je dit want is al uitgebreid, ook hier, ter sprake gekomen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 15:42

bigone schreef:
Wanneer je toen het nieuws goed had gevolgd wist je dit want is al uitgebreid, ook hier, ter sprake gekomen.

Ik dacht dat het juist de wappies waren die beweringen doen en vinden dat de ander zelf de bron er maar bij moet zoeken… :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 15:47

996981 schreef:
bigone schreef:

Ik dacht dat het juist de wappies waren die beweringen doen en vinden dat de ander zelf de bron er maar bij moet zoeken… :D

Wat een ontzettend flauwe opmerking en dan wil je serieus genomen worden?
Dus jij zet iets neer, zonder bron en ik weerspreek dat met de opmerking dat dit al uitgebreid hier is besproken ?
Maar inderdaad, zoek het zelf maar op want jouw bewering lag inderdaad heel goed in wappie kamp.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 15:52

Het percentage positieve testen bij testen voor toegang was relatief laag:

https://www.nu.nl/coronavirus/6145352/o ... -week.html

Echte verpesten ze je statistieken wel, de uitslag wordt wel doorgegeven aan de GGD.

https://www.testenvoortoegang.org/

En over bronnen gesproken, rtlnieuws vat goed samen waarom ik de privileges onterecht vind:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... tzondering

Ik ben niet tegen vaccinaties overigens, totaal niet. Ik vind dat iedereen zelf een afweging moet maken voor zichzelf. Ik ben echt anti (indirecte) vaccinatie dwang zolang totaal niet duidelijk is wat nu werkelijk het altruïstische effect is. Oftewel: in hoeverre heeft het echt nut om je te vaccineren voor een ander?

Ik heb dus hetzelfde gevoel als Suzanne F. een paar pagina's geleden.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 15:54

bigone schreef:
996981 schreef:

Wat een ontzettend flauwe opmerking en dan wil je serieus genomen worden?
Dus jij zet iets neer, zonder bron en ik weerspreek dat met de opmerking dat dit al uitgebreid hier is besproken ?
Maar inderdaad, zoek het zelf maar op want jouw bewering lag inderdaad heel goed in wappie kamp.

Uh… je doelt denk ik op deze zin? “ De besmettingen stegen toen discotheken weer open mochten en jongeren massaal gingen testen om toegang te krijgen.” dat is gewoon een feit.

Testen voor toegang, vaccinatiebewijs en herstelbewijs
Vanaf 24 juni gelden als coronatoegangsbewijs:

testen voor toegang;
gebruik vaccinatiebewijs als coronatoegangsbewijs.
Vanaf 1 juli kan ook een herstelbewijs worden gebruikt als coronatoegangsbewijs.

“Bezoekers kunnen deze 3 mogelijkheden tonen in de (update van de) CoronaCheck app. Maakt u voor uw evenement of activiteit gebruik van een coronatoegangsbewijs? Dan moeten bezoekers bij de ingang een coronatoegangsbewijs laten zien.”

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... anisatoren

Per 24 juni kon je testen voor toegang, begin juli gingen de besmettingen fors omhoog.

https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... ste-mensen

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 16:03

Testen voor toegang stuurde je ook door naar de ggd wanneer positief dus ik weet wel zeker dat er heel veel uitgekomen zijn die het normaal niet eens zouden weten.

Verder hoef je met vaccin niet in quarantaine/ testen als je in aanraking komt met een besmet persoon. Doorgaans merk je heel weinig van een Corona besmetting als je een vaccin hebt, dus dan ga je ook niet snel testen. Logisch dat dan heel weinig van de geteste mensen gevaccineerd zijn, daar kan je echt helemaal geen goede uitspraak over doen…

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 16:10

Citaat:
Overigens vind ik je een mooi mens <3 je spreekt met enorm veel respect over anderen en lijkt oprecht om het welzijn van anderen te geven. Dat vind ik mooi!
Dank je wel. Wat een lieve opmerking. Het is inderdaad bezorgdheid. Je kunt nl nooit 100% voorkomen en denken aan covid.
Vb toen ik bij mijn dochter was met de 3 kindjes waarvan 2 borstkindjes dus niet gevaccineerde dochter, was ik zo gelukkig en ontroerd. Opeens de kleine gup, die wil drinken uit een waterbakje dat niet schoon was. Dus ik grijp in en die kleine grijpt gelijk naar mijn flesje water waaruit IK hem laat drinken :oo Waarop mijn dochter zei: "wat doe je nu!!!" Ik glad nog niets door, zeg een beetje gebelgd: "ik ben toch oma" . En zij gelijk→ "je kunt wel covid aan mijn kinderen geven". :oo 8)7 Ik ging volledig onderuit en ze zag mijn verschrikte blik en mijn tranen (ik voel ze weer opkomen). Zoo stom. Ik was zo vreselijk gelukkig, ik genoot zo van de tweeling en de oudste, ik ging er helemaal i n op. Ik had ze zooo vreselijk lang niet gezien. Dus thuis gekomen, gelijk 2 dagen later zelftest gedaan die negatief was, en toen manlief in het weekend ziek werd gelijk alletwee getest dat ook negatief was. Pffffffff dus met de schrik vrij gekomen.

Wat ik daarmee wil zeggen is:
1. Gelukkig heeft haar gezin en zij geen covid opgelopen ondanks dat mijn zoon positief testte de dag erna en de kleine uit mijn flesje had gedronken (alleenstaande moeder die covid krijgt is niet echt tof) en ze veel in de armen van mijn zoon hadden gelegen want ze zijn gek op oom T.
2. Iedereen, zelfs ik die zo bewust met deze materie omgaat kan het gewoon even glad vergeten;
3. Het meest belangrijke en jouw geplaatste statistieken bewijzen dat→ Gelukkig krijgen de jongeren amper of geen zware verschijnselen van covid. En kinderen al helemaal niet niet → daar zijn we nog het gelukkigste mee. Zorgen maken om mijn man (78 jaar) en zorgen dat die veilig naar de overkant komt, is natuurlijk iets totaal anders als dat de kleinsten verhoogd risico zouden lopen. Dan had ik geen leven meer gehad denk ik het laatste jaar.

996981 schreef:
Uh… je doelt denk ik op deze zin? “ De besmettingen stegen toen discotheken weer open mochten en jongeren massaal gingen testen om toegang te krijgen.” dat is gewoon een feit.

Tegelijkertijd werden alle regels los gelaten idem de mondkapjes. Dat met zo'n virulent virus. Dus of het zo ernstig aan de jongeren ligt ben ik nog steeds niet van overtuigd, want ik vind in deze hele covid pandemie dat zij wel heel erg vaak onder uit de zak krijgen, terwijl ik de ouderen ook onverstandige dingen zie doen (zoals ik met dat flesje→ schaamtevol).

Sureido ondanks dat wij 2x gevaccineerd zijn, toen zoonlief positief testte zijn wij halsoverkop terug gereden naar Frankrijk en in isolatie gegaan. Ondanks de negatieve zelftest. Toen hij ziek werd, zijn we gelijk weer gaan testen→ en na 2x negatief hebben wij de isolatie opgeheven nadat manlief beter was. Dus ik vind het wel verstandig dat mensen die zo intensief in aanraking zijn gekomen met een positief geteste, gelijk ondanks vaccinatie in isolatie gaan.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 16:13

Goed dat je het zekere voor het onzekere neemt, maar wanneer de GGD zegt dat je met vaccin niet in quarantaine hoeft, doet natuurlijk 95% dat ook niet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 16:15

In Frankrijk is dat geloof ik niet. Want bij de testlocatie moesten we gelijk aangeven of we mensen besmet zouden kunnen hebben, stel we zouden positief testen. Nee dus, want we zaten in isolation. Ik blij dat we dat gedaan hadden, ik moest er niet aan denken.
Dat bedoel ik met "in Nederland is alles in mijn ogen gelijk volledig losgelaten".

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 16:20

Goed gehandeld hoor, Pien! Wij gaan deze week eindelijk ook kinderen en kleinkinderen stapsgewijs weer zien, zijn nu aan het bijkomen van de rit. Blij met ons eigen plekje hier, want we blijven wel voorzichtig.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 16:22

Ik ga na mijn vakantie ook testen & contact beperken in Nederland want ik denk dat de kans wel eens aanwezig is op Corona na zo’n week als deze :=

Maar dat hoef ik eigenlijk niet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 16:31

MoniqueT schreef:
Goed gehandeld hoor, Pien! Wij gaan deze week eindelijk ook kinderen en kleinkinderen stapsgewijs weer zien, zijn nu aan het bijkomen van de rit. Blij met ons eigen plekje hier, want we blijven wel voorzichtig.
waar zit je Monique? Snel gereden.
Heel heel veel plezier, ik weet hoe het voelt. Ga vooral genieten!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 16:32

In Made, tweede thuis. We hebben hier ook een appartement.

Komt goed!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 16:34

MoniqueT schreef:
In Made, tweede thuis. We hebben hier ook een appartement.

Komt goed!

Leuk!!!!!!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 16:57

Ben hier geboren en getogen, dus altijd fijn om hier weer een tijdje te zijn. Werkt je zoon nog op de May?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 17:07

Tiggs, ja het tekort is inderdaad de reden erachter zover ik begreep. Dus liever wereldwijd eerst de risicogroepen en dan pas jongeren.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 17:07

Yep maar wel bij een ander bedrijf. Hoeft verder niet op Bokt! Dus wij waren vlakbij in Breda bij hem en in IJsselstein bij de zoon van mijn man..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 17:08

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 17:21

Citaat:
De Fransen staan in meerderheid achter de nieuwe maatregelen. Volgens een recente peiling steunt tweederde van de bevolking zowel de vaccinatie- of testplicht in de horeca als de vaccinatieplicht voor zorgmedewerkers. Uit een peiling die vandaag verscheen, blijkt dat 35 procent van de Fransen achter de demonstranten staat die de straat opgaan tégen de nieuwe wet. 49 procent keurt de demonstraties af en 16 procent is 'onverschillig'.

66% staat achter het beleid cq is onverschillig. Dat is ongekend hoog voor een bevolking die in principe tegen alles is van de overheid := .Althans mij verrasten deze cijfers echt wel.

Ik denk dat voorlopig de verdeeldheid wel mee zal vallen. Misschien in de toekomst, maar ik merk nog niets van verdeeldheid en ik ken genoeg mensen hier die zich niet laten vaccineren.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 18:27

Ik hoop hier antwoord te vinden;

Komende week moet ik iemand op een vliegveld in Duitsland ophalen.
Ik las online dat voor een bezoek van minder dan 24 uur de quarantaineplicht niet geldt,
Op de website vh vliegveld staat niks bijzonders, alleen mondkapje gebruiken en afstand houden.

Maar, NL is vanaf as dinsdag rood voor DLD....kan ik dan nog wel iemand ff ophalen zonder te hoeven testen of vaccineren?

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 18:40

MissYvette4u schreef:
Ik hoop hier antwoord te vinden;

Komende week moet ik iemand op een vliegveld in Duitsland ophalen.
Ik las online dat voor een bezoek van minder dan 24 uur de quarantaineplicht niet geldt,
Op de website vh vliegveld staat niks bijzonders, alleen mondkapje gebruiken en afstand houden.

Maar, NL is vanaf as dinsdag rood voor DLD....kan ik dan nog wel iemand ff ophalen zonder te hoeven testen of vaccineren?

Op https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... oronavirus staat een hoop info.

Daar lees ik dat doorreizigers niet hoeven te testen, maar andere mensen die minder dan 24 uur blijven wel.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 18:55

Mjelleke schreef:

Daar lees ik dat doorreizigers niet hoeven te testen, maar andere mensen die minder dan 24 uur blijven wel.

Dank je wel voor je reactie!

Daar lees ik juist dat doorreizigers en personen die max 24 uur in DLD verblijven zijn uitgezonderd....dus hoef ik niks te registreren, testen en vaccineren? Toch?

Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 18:58

Mijn ouders wouden een dag naar Duitsland om boodschappen te doen , maar komen er via de site absoluut niet uit ook omdat elke site wat anders zegt. Ze hebben er maar vanaf gezien. Mijn vader zou geen problemen hebben maar mijn moeder is niet gevaccineerd en had geen zin in problemen.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 18:59

MissYvette4u schreef:
Mjelleke schreef:

Dank je wel voor je reactie!

Daar lees ik juist dat doorreizigers en personen die max 24 uur in DLD verblijven zijn uitgezonderd....dus hoef ik niks te registreren, testen en vaccineren? Toch?

Verwarrend! In het schema iets lager staat wel een v-tje.

Afbeelding

Ken je iemand die goed Duits kan en op de Duitse site kan kijken?