De "Weigeraars"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 22:44

Janinevv schreef:
Ik laat mij niet vaccineren teveel twijfels erover.

Iedereen moet het zelf weten maar dat gommers de voetballers wilde gaan overhalen omdat ze een voorbeeld functie hebben?

Dat vind ik wel een slechte zaak, laat ook hun een eigen keuze maken en niet iets wat opgedrongen word.

Dat staat er niet. Hij wil met de juiste voorlichting kijken of hij hun twijfel kan wegnemen. Het is niet zo dat ze niet willen. Ze twijfelen aan het vaccin. Net zo als 95% in dit topic.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: De "Weigeraars"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 22:44

De mensen die met een coronabesmetting in het ziekenhuis belanden, zijn flink jonger dan een tijd geleden. De gemiddelde leeftijd op de intensive care en andere afdelingen, daalt. Deze maand werden er vooral mensen van in de vijftig als coronapatiënt opgenomen.
Dat schrijft het AD vandaag op basis van nieuwe gegevens die de krant heeft opgevraagd bij de Nationale Intensive Care Evaluatie (NICE). „De mensen die je in mei in het ziekenhuis en op de intensive care krijgt, zijn de niet-gevaccineerden”, zegt Diederik Gommers, voorman van de ic, tegen de krant.

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... zen-lager/

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 22:49

Poekkie schreef:
Karl66 schreef:
Alleen is het toch helemaal niet relevant wat jij acht? De cijfers zeggen namelijk wat anders. Als je naar de hele populatie kijkt, ook als de populatie jouw leeftijdscategorie is, dan is het risico op ernstige bijwerkingen, langdurige schade en zelfs dood groter bij het doormaken van de ziekte dan bij vaccineren. Dan mag je wat mij betreft nog steeds het vaccin onzin vinden en mag je wat mij betreft nog steeds het vaccin weigeren, maar probeer die keuze dan niet te onderbouwen met onzin. Want cijfermatig gezien is het namelijk onzin dat het vaccin een groter risico inhoudt dan de ziekte zelf. En zeker van een beta-wetenschapper verwacht ik dat die gewoon op een correcte manier met cijfers kan omgaan en iets verder kan kijken dan wat zijn of haar gevoel zegt.

En wat ik net zei, als jij je niet wilt vaccineren, prima, die keuze is aan jou en dat is je grondwettelijke recht. Maar als je die keuze met feiten wilt onderbouwen, onderbouw het dan met correcte feiten.

Met jullie berekening over HPV ben ik het helemaal niet eens, dat vind ik het perfecte voorbeeld van kromme statistiek.

Heel wat andere statistiek in dit topic ook trouwens. Totale mortaliteit onder de jongeren is echt bizar weinig als je het opzoekt. Maar he, iedereen zit hier te verdraaien, dus als je alleen op mij wil viseren dan doe je maar hoor :D

Ik vind het alleen jammer dat dit topic van een discussietopic is ontaard naar een soort persoonlijk afkraken van mensen die geen vaccin willen.

Om te beginnen heb ik het helemaal niet over HPV, maar ook hier ben jij toch echt degene die fout zit. Jij vergelijkt aan de ene kant het totale aantal besmettingen en aan de andere kant het aantal besmettingen dat tot erge ziekte leidt. Dat is echt appels met peren vergelijken. Of je vergelijkt het totale aantal besmettingen aan beide zijden of je vergelijkt het totale aantal besmettingen aan beide zijden die tot een erge ziekte leiden. Wat jij doet is cijfers kiezen die het beste bij jouw uitkomst passen. En je hebt ook weer helemaal gelijk dat de totale mortaliteit onder jongeren bizar weinig is. Maar tegelijkertijd is de mortaliteit van het vaccin onder jongeren nog lager dan dat bizarre weinig. En dus is het risico van het vaccin nog steeds kleiner dan het risico van het virus.

We wonen in een rechtsstaat, waarin je het grondwettelijke recht hebt om je niet te laten vaccineren. Wil jij je niet laten vaccineren, prima, dat is je goed recht. Moet je daar een goede verklaring voor hebben? Welnee, als jij je niet wilt laten vaccineren dan is dat voldoende reden. En wat anderen daar van vinden, dat is hun probleem. Maar dat wil nog steeds niet zeggen dat je dan ook je eigen feiten mag verzinnen en andere mensen daarmee bang maken, om het daarmee voor jezelf te rationaliseren. En het is hardstikke leuk dat mensen vinden dat ze hier het recht hebben op hun eigen plekje en dat zij mogen bepalen waar dit topic over gaat, maar op het moment dat ze dat recht misbruiken om misinformatie te verspreiden, dan houdt het echt op en zal je gewoon moeten accepteren dat mensen je op je misinformatie aanspreken.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 22:59

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 23:05

Janinevv ben zelfs benieuwd hoeveel Nederlandse voetballers nog mee kunnen voetballen. Je moeten laten inenten voor je werk zou ik nooit doen. Eigenlijk hoort je werk je helemaal niet te vragen naar je inentingen. Mijn gezondheid zou me toch iets belangrijker zijn dan mijn werk.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 23:08

Luxx snap niet helemaal waarom je die moeite neemt om hier links over te plaatsen. Past beter in het topic wel of niet vaccineren.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 23:12

Dinopino schreef:
Janinevv ben zelfs benieuwd hoeveel Nederlandse voetballers nog mee kunnen voetballen. Je moeten laten inenten voor je werk zou ik nooit doen. Eigenlijk hoort je werk je helemaal niet te vragen naar je inentingen. Mijn gezondheid zou me toch iets belangrijker zijn dan mijn werk.

En wat als jouw werk eronder lijdt als jouw gezondheid niet op orde is?
Stel je bent asymtomatisch positief, en je werkt met mensen met een zwakke gezondheid die niet gevaccineerd kúnnen of mogen worden? Wat dan? Mag je werk dan niet vragen naar die inenting?

Dinopino schreef:
Luxx snap niet helemaal waarom je die moeite neemt om hier links over te plaatsen. Past beter in het topic wel of niet vaccineren.

Ze post in ieder geval links... volgens mij wachten we nog steeds op een aantal links van jou ;)

Overigens vind ik het heel jammer dat het nu een geruzie is. Het ging over het algemeen best goed, maar nu is er dus van beide kanten gewoon niet zo netjes gedaan... jammer.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 02-06-21 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 23:13

Karl66... droom vooral verder over wat jij de meest gepaste vergelijking vindt. Als ik jou redenering volg is ook 100% van de paarden besmet met rotstraal, want die bacterie zit in mest en dat zit in alle hoeven...
De diagnose van de ziekte is voor mij een correct ijkpunt, niet de al dan niet aanwezigheid van een mogelijke verwekker.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 23:15

IMANDRA schreef:
Dinopino schreef:

En wat als jouw werk eronder lijdt als jouw gezondheid niet op orde is?
Stel je bent asymtomatisch positief, en je werkt met mensen met een zwakke gezondheid die niet gevaccineerd kúnnen of mogen worden? Wat dan? Mag je werk dan niet vragen naar die inenting?

Dinopino schreef:

Ze post in ieder geval links... volgens mij wachten we nog steeds op een aantal links van jou ;)

Overigens vind ik het heel jammer dat het nu een geruzie is. Het ging over het algemeen best goed, maar nu is er dus van beide kanten gewoon niet zo netjes gedaan... jammer.

Nee je werk mag die inenting niet eisen imo. Als je weigert, dan zorgen ze maar voor overplaatsing naar een functie rond mensen die geen niet-gevaccineerde risicogroep zijn.

Wat als jijzelf niet gevaccineerd kan worden om medische redenen?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 23:20

Poekkie schreef:
Karl66... droom vooral verder over wat jij de meest gepaste vergelijking vindt. Als ik jou redenering volg is ook 100% van de paarden besmet met rotstraal, want die bacterie zit in mest en dat zit in alle hoeven...
De diagnose van de ziekte is voor mij een correct ijkpunt, niet de al dan niet aanwezigheid van een mogelijke verwekker.

Maar wacht even, dat de bacterie in mest zit wil niet zeggen dat deze daadwerkelijk ín de hoef zit toch? En de hoef dus zelf besmet is? En dat is wel zo bij zowel COVID als HPV-besmetting.

Als je naar de diagnose van de ziekte wil kijken, dan kijk je wanneer de 'ziekte' dus aanwezig is, jou besmet heeft: aka HPV-besmetting ofwel COVID-besmetting. Een gevolg van die ziekte is mogelijkerwijs baarmoederhalskanker ofwel IC-opname. Of eigenlijk, dusdanig achteruit gaan van je (long)functie dat een IC-opname nodig is, als je het helemaal gelijk wil trekken.

Jouw vergelijking is toch echt degene die scheef gaat, als je op logischere wijze naar de twee situaties kijkt.
Maar ik zal er verder niet op in gaan, jij ziet het anders en dan verzanden we in een welles-nietes discussie.

Poekkie schreef:
Nee je werk mag die inenting niet eisen imo. Als je weigert, dan zorgen ze maar voor overplaatsing naar een functie rond mensen die geen niet-gevaccineerde risicogroep zijn.

Oh ik zeg ook niet dat ze die mogen eisen. Maar in die situatie heeft je keuze dus wel gevolgen en moet je werk imo wel op de hoogte zijn van die keuze (om jou zoals je zegt een overplaatsing naar een functie zonder risicopatienten te geven).

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 23:22

Bij de voetballers zijn de financiele belangen groot.
Ik zou als werkgever toch wel een vaccin eisen bij een jaarsalaris met 6 nullen. ;)

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 23:30

Oh Poekkie door je quoten lees ik nu ook het bericht van IMANDRA :-) Even voor de herhaling voor je, want volgens mij ben je het vergeten dat je in mijn foeilijst staan. Wij hebben genoeg met elkaar gebabbeld op bokt, en ik had niet het idee dat je vrolijker ervan wordt. Dus spaar je de energie,ik lees het niet. En de anderen weten ook dat jullie in mijn foeilijst zitten. Jullie wilden me toch links laten liggen dus ik weet niet of jullie op mijn berichten hebben gereageerd. jullie kunnen ook gebruik maken van de foeilijst. Zo hoeven jullie je niet aan mij te ergeren. Het heeft dus geen zin om hierop te reageren ik lees het niet.

Zaterdag nog iemand die bij de brandweer ontslag heeft genomen, omdat ze de inenting gingen eisen. En ook heleboel verpleegsters. Sommige zijn echt de enige die niet ingeënt zijn en de druk onder collega's is groot. Wat is dat eigenlijk voor raars dat ze je vragen of je ingeënt bent?

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 23:37

Is dinopino niet juist tegen vaccineren? Ik begrijp eigelijk weinig van die foeilijsten zo, maar lijkt me maar een vreemd gesprek?

Fris je mijn geheugen even op waarover wij ruzie maakten?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 23:40

Poekkie schreef:
Is dinopino niet juist tegen vaccineren? Ik begrijp eigelijk weinig van die foeilijsten zo, maar lijkt me maar een vreemd gesprek?

Ze doelt op mij denk ik :D. Maar Dino is meestal tegen vaccineren. Al wil ze soms nog wel eens pro-reageren.

Edit: mijn opmerking over de ruzie was algemeen trouwens, niet specifiek naar iemand gericht.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 02-06-21 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 23:42

Heel raar om dat te melden, dat zij op jouw foeilijst staat, en dat ze daar ook rekening mee zou moeten houden ofzo? Zij kan net zo goed haar mond houden want jij leest het toch niet? Hoe belangrijk denk je dan dat je bent

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 23:43

IMANDRA schreef:
Poekkie schreef:

Maar wacht even, dat de bacterie in mest zit wil niet zeggen dat deze daadwerkelijk ín de hoef zit toch? En de hoef dus zelf besmet is? En dat is wel zo bij zowel COVID als HPV-besmetting.

Als je naar de diagnose van de ziekte wil kijken, dan kijk je wanneer de 'ziekte' dus aanwezig is, jou besmet heeft: aka HPV-besmetting ofwel COVID-besmetting. Een gevolg van die ziekte is mogelijkerwijs baarmoederhalskanker ofwel IC-opname. Of eigenlijk, dusdanig achteruit gaan van je (long)functie dat een IC-opname nodig is, als je het helemaal gelijk wil trekken.

Jouw vergelijking is toch echt degene die scheef gaat, als je op logischere wijze naar de twee situaties kijkt.
Maar ik zal er verder niet op in gaan, jij ziet het anders en dan verzanden we in een welles-nietes discussie.

Poekkie schreef:

Oh ik zeg ook niet dat ze die mogen eisen. Maar in die situatie heeft je keuze dus wel gevolgen en moet je werk imo wel op de hoogte zijn van die keuze (om jou zoals je zegt een overplaatsing naar een functie zonder risicopatienten te geven).

Hoe maak jij onderscheid tussen op of in de hoef en asymptomatische besmetting tov aanwezigheid van de bacterie?

Duidelijker voorbeeld dan... streptokokken.
Komen natuurlijk voor in o.a. De keelholte en kunnen verschillende ziektes veroorzaken. Je classificeert dan toch het voorkomen van de individuele ziektes en niet het voorkomen van de streptokok? Want dat zit je sowieso altijd op 100% besmetting van de populatie, wat belachelijk is natuurlijk.

Beide zienswijzen kunnen an sich, al leiden ze tot een andere interpretatie van de resultaten. Zolang alle hypotheses en ijkpunten correct vermeld op zich wetenschappelijk niet fout natuurlijk.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 23:44

IMANDRA schreef:
Poekkie schreef:

Ze doelt op mij denk ik :D. Maar Dino is meestal tegen vaccineren. Al wil ze soms nog wel eens pro-reageren.

Ik zal je even quoten zodat Dino het ook kan lezen. Tenzij ik natuurlijk ook een foei ben

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 23:45

Poekkie schreef:

De berichten van Dopino zijn meestal slecht te begrijpen, omdat ze van de hak op de tak springt en bijna nooit reageert op vragen. ;)

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 23:47

Ik begrijp trouwens dat er verplegers ontslag nemen omdat de druk te groot wordt maar betreur dat ten zeerste. Waar moet je immers anders aan de slag met een opleiding als verpleger? Imo is dit een vorm van discriminatie die echt niet zou moeten kunnen. Als patienten er zo panisch over zijn, enten zij zich maar in. En anders zou het nemen van de juiste maatregelen (afstand, mondkapje, hygiënisch werken) voldoende moeten zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 23:50

Poekkie schreef:
Ik begrijp trouwens dat er verplegers ontslag nemen omdat de druk te groot wordt maar betreur dat ten zeerste. Waar moet je immers anders aan de slag met een opleiding als verpleger? Imo is dit een vorm van discriminatie die echt niet zou moeten kunnen. Als patienten er zo panisch over zijn, enten zij zich maar in. En anders zou het nemen van de juiste maatregelen (afstand, mondkapje, hygiënisch werken) voldoende moeten zijn.

Verplegers worden niet ontslagen omdat ze geen vaccin willen, simpelweg omdat je werkgever dit niet mag eisen. Wel hoop ik dat die verplegers zelf hun conclusie trekken en zorgen voor veiligheid mbt ernstig zieke en vatbare mensen. En jij discrimineert nu net zo goed, de panische patiënten moeten maar prikken.
Er zijn patiënten die niet geprikt kunnen worden doordat ze al ernstig ziek zijn en een zwaar ongeluk? Sorry ik help I niet want niet gevaccineerd ? Beetje dom .
Laatst bijgewerkt door BigOne op 02-06-21 23:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 23:51

Poekkie schreef:

Afstand houden als verpleegkundige is onmogelijk.
Je kan dan je werk niet uitvoeren waar je voor aangenomen bent.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 23:53

Electra63 schreef:
Poekkie schreef:

Afstand houden als verpleegkundige is onmogelijk.
Je kan dan je werk niet uitvoeren waar je voor aangenomen bent.

Hoe deden ze het voor de vaccins dan?
Degelijk mondmasker, handschoenen, handen wassen, ...
toch prima om dat verder te zetten dan?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 23:55

Klopt, helemaal ingepakt, maar dat geeft ook nadelen.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 00:03

bigone schreef:
Poekkie schreef:

Verplegers worden niet ontslagen omdat ze geen vaccin willen, simpelweg omdat je werkgever dit niet mag eisen. Wel hoop ik dat die verplegers zelf hun conclusie trekken en zorgen voor veiligheid mbt ernstig zieke en vatbare mensen. En jij discrimineert nu net zo goed, de panische patiënten moeten maar prikken.
Er zijn patiënten die niet geprikt kunnen worden doordat ze al ernstig ziek zijn en een zwaar ongeluk? Sorry ik help I niet want niet gevaccineerd ? Beetje dom .

Ik discrimineer helemaal niet, even lezen :)
Als een patient zelf niet gevaccineerd is en de zorgverlener ook niet, dan zorgen ze dat er met goede mondmaskers, handschoenen etc wordt gewerkt zoals momenteel gewoon het geval is.
Worden trouwens de maatregelen afgeschaft voor gevaccineerde werknemers in de zorg tegenwoordig? (Oprechte vraag, ik werk niet in de zorg)

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 00:12

Poekkie IMANDRA staat op mijn foeilijst. Ik antwoord enkel mensen die niet op mijn foeilijst staan.
Een man verteld net op een filmpje dat mensen zo graag over wetenschap praten. Hij vraagt wat wetenschap is. Mensen komen van de universiteit met een master degree of een phd en wanneer hij ze het oerwoud mee inneemt, dan geloven ze letterlijk niets meer wanneer het niet peer-reviewed op papier staat. Dat is het enige wat ze accepteren. Wanneer je ze vraagt om te observeren,laat erover discusseren. Dat kunnen ze niet enkel wanneer het op een peer reviewed publicatie staat. Dat is hun blik op de wetenschap en zijn mening is dat dat gewoon zielig is. Ze gaan als slimme jonge mensen naar de universiteit en komen eruit als hersendood niet eens weten wat wetenschap is. peer reviewed betekent dat een aantal mensen het met elkaar eens zijn. Dit laat geen openheid voor nieuwe dingen open. Dat doen de mensen juist buiten hun. Wat ik wil zeggen hier mee is wel duidelijk dat praten met sommige over je mening gewoon nooit gaat lukken. Daarom zitten zij in mijn foeilijst.

Hier in mijn buurt weet ik van niet. Alles blijft bij hetzelfde.