Poekkie schreef:Karl66... droom vooral verder over wat jij de meest gepaste vergelijking vindt. Als ik jou redenering volg is ook 100% van de paarden besmet met rotstraal, want die bacterie zit in mest en dat zit in alle hoeven...
De diagnose van de ziekte is voor mij een correct ijkpunt, niet de al dan niet aanwezigheid van een mogelijke verwekker.
Maar wacht even, dat de bacterie in mest zit wil niet zeggen dat deze daadwerkelijk ín de hoef zit toch? En de hoef dus
zelf besmet is? En dat is wel zo bij zowel COVID als HPV-besmetting.
Als je naar de diagnose van de ziekte wil kijken, dan kijk je wanneer de 'ziekte' dus aanwezig is, jou besmet heeft: aka HPV-besmetting ofwel COVID-besmetting. Een
gevolg van die ziekte is
mogelijkerwijs baarmoederhalskanker ofwel IC-opname. Of eigenlijk, dusdanig achteruit gaan van je (long)functie dat een IC-opname nodig is, als je het helemaal gelijk wil trekken.
Jouw vergelijking is toch echt degene die scheef gaat, als je op logischere wijze naar de twee situaties kijkt.
Maar ik zal er verder niet op in gaan, jij ziet het anders en dan verzanden we in een welles-nietes discussie.
Poekkie schreef:Nee je werk mag die inenting niet eisen imo. Als je weigert, dan zorgen ze maar voor overplaatsing naar een functie rond mensen die geen niet-gevaccineerde risicogroep zijn.
Wat als jijzelf niet gevaccineerd kan worden om medische redenen?
Oh ik zeg ook niet dat ze die mogen eisen. Maar in die situatie heeft je keuze dus wel gevolgen en moet je werk imo wel
op de hoogte zijn van die keuze (om jou zoals je zegt een overplaatsing naar een functie zonder risicopatienten te geven).