Echte liefde, bestaat dat nog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 15:55

Ik heb dat ook niet en dat vind ik juist reuze fijn, dan zit je eigenlijk nooit met lastige onbeantwoorde emoties waar je niets mee kunt (want hoe groot is nou de kans dat die filmster net bij jou voor de deur staat).
Misschien is de kans op een ‚foute‘ (lees: ongelijkwaardige) relatie ook wel kleiner als je eerst de kat uit de boom kijkt ipv in eerste instantie puur voor uiterlijkheden valt?
Geen idee hoor, kan het immers niet vergelijken.
Een goed gereguleert midden daarin is waarschijnlijk ideaal.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 16:09

Evamarie schreef:
Ontopic snap ik Huertecilla niet zo goed eerlijk gezegd. Soms lees ik je bericht wel 3x over voordat ik de clou te pakken heb.

Alsof het ingewikkeld is:

- Maak helder wat je vindt/verwacht, idem dat van je date en stel controlevragen.
Is als elk ander belangrijk beslissingspunt: Zodra je denkt dat iemand een potentieel duurzaam lief zou kunnen zijn, hoort dat op tafel zodat beiden een eerlijke keuze kunnen maken.

- Wát de verwachtingen/afspraken of keuzes zijn is allemaal even goed; individueel.

- Verandering is een zekerheid; sta dat jezelf en de partner(s) toe; hou de bespreekbaarheidsdrempel zo laag mogelijk.

- We zijn allemaal anders, ontwikkelen allemaal anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 16:15

Mews schreef:
Evamarie schreef:
Soms baal ik ervan als vriendinnen weer lopen te gillen om een knappe man en bij mij weer geen emotie los komt. :o

Waarom vind je dat vervelend? Ieder zijn eigen ding, toch?

Ik heb dat ook niet zo, mensen van foto's of films aantrekkelijk vinden. Ik denk omdat een heleboel van hoe leuk ik iemand vind ligt aan onze interacties en hoe de persoon overkomt daarin, dus dat haal ik niet uit tv of foto's. Jammer vind ik het verder niet, iedereen zit anders in elkaar.

Op die momenten voel ik mij echt een drooge :o

Maar misschien zijn mijn vriendinnen ook gewoon megahysterisch. Het zijn vooral de vrijgezellen meiden die dat hebben merk ik. Zij denken ook heel anders over relaties als ikzelf.

Innerlijk kan aantrekkelijk maken of juist minder aantrekkelijk bij mij idd.

Wel moest een man bij mij altijd minimaal groter of breder zijn wilde die kans maken.

Maar liefde is ook dat bovenstaande niet belangrijk meer wordt op den duur.

Urbanus

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 16:16

Het is een cliché maar uiterlijk brengt je bij elkaar, innerlijk houdt je bij elkaar. Kan me daar wel in vinden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 16:33

MarcoBorsato schreef:
Het is een cliché maar uiterlijk brengt je bij elkaar, innerlijk houdt je bij elkaar. Kan me daar wel in vinden.

Behalve rood krullend haar.
En groene ogen
en ... en.. :o O:)
Hmm. Heeft Berglief allemaal niet en ben toch 20 jaar ´samen´.
Sterker nog; hád een enorme bos lang haar met krullen doch die ´vielen eruit´ met kind. Toch nog samen <3

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 17:03

MarcoBorsato schreef:

Je "moet" de buitenkant wel aantrekkelijk vinden. En dan heb ik het niet over knap en mooi. Ik heb echt wel eens flinke aantrekkingskracht gevoeld voor iemand die echt niet perse mooi was en niet eens mijn 'smaak'. Maar hij had zo'n vibe waardoor als ik hem za ik echt kriebels op de goede plaarsen kreeg :P
Als het uiterlijk je gewoon helemaal niets doet lijkt het me knap lastig

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 17:57

Qimm schreef:

Is wederom maar net hoe je een relatie in wil vullen, wat je ervan verwacht.

Ook kan aantrekkelijk in het uiterlijk de uitstraling, oogopslag zelfs lichaamshouding zijn wat de lust/verliefd opwekt.

Maar goed, een relatie welke wat minder op oppervlakkigheden gebaseerd is heeft meer kans op duurzaamheid.

Zéker anno nu; een schokkend % heeft cosmetische opwaardering dus wat je denkt te zien is ook nog eens niet wat ís; misleiding eigenlijk ;) Dat begint al met parfum.
Onbewust selecteer je namelijk (in eerste instantie) op uiterlijk én geur.

Heb ík even geluk dat ik intelligent bovenal sexy vind :D

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 18:03

Huertecilla schreef:
Qimm schreef:

Is wederom maar net hoe je een relatie in wil vullen, wat je ervan verwacht.

Ook kan aantrekkelijk in het uiterlijk de uitstraling, oogopslag zelfs lichaamshouding zijn wat de lust/verliefd opwekt.

Maar goed, een relatie welke wat minder op oppervlakkigheden gebaseerd is heeft meer kans op duurzaamheid.

Wel fijn ook dat je compleet voorbij gaat aan de inhoud van mijn post aangezien ik dat ook precies heb gezegd.

Ik zeg alleen maar dat het wel handiger is wanneer voorkomen (uiterlijk) van iemand waar je een relatie mee aangaat je wat doet. Ik heb het nergens over oppervlakkige zaken als schoonheid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 00:23

Wat raakt jullie bij een persoon?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 00:30

Evamarie schreef:

:?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 00:45

Evamarie schreef:

Wat bedoel je?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 08:17

Qimm schreef:
Wel fijn ook dat je compleet voorbij gaat aan de inhoud van mijn post aangezien ik dat ook precies heb gezegd.
Ik zeg alleen maar dat het wel handiger is wanneer voorkomen (uiterlijk) van iemand waar je een relatie mee aangaat je wat doet. Ik heb het nergens over oppervlakkige zaken als schoonheid

Volgens mij is het gewoon een verduidelijking van wat jij zegt in de laatste regel (en dus een bevestiging van wat je eerder in je bericht zegt)

Ik vind het soms best storend dat sommige mensen in dit ontzettend mooie topic zo knorrig kunnen reageren op een aantal dingen :o

En wat je raakt bij een persoon.. misschien een eigenschap, een gezichtsuitdrukking, een beweging...zoiets?

Mijn partner kan op een bepaalde manier kijken waarbij hij niets hoeft te zeggen, en dan zie ik wat hij voelt..dat raakt mij bijvoorbeeld.. Op een andere manier dan wanneer hij dat gevoel uit zou spreken...
Of wat letterlijker, dat hij nu bepaalde dingen doet die hij gedurende onze 'eerste relatie' niet deed.. en dat dat helemaal vanuit zichzelf komt, zonder dat ik erom gevraagd heb.. dat raakt me ook :j <3

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 10:57

Huertecilla schreef:
superpony schreef:
Die man zat mij wel erg op te hemelen, wilde me 2x een knuffel geven en zij zei 10x dat ik een mooie vrouw was. Dus ik was eerst bang voor een andere uitnodiging }> :+

´Bang´?
Waarom.
Is een _/-\o_ compliment :)*
Zeg je ´Dank je voor het compliment doch ben verliefd op mijn partner en dat is alles wat ik nu wil.´

Brengt ons eigenlijk naadloos naar een heel heikel onderwerp: ´(vermeende) ongewenste intimiteit´.

Zowel ongewenst als intimiteit zijn verrassend subjectief.

Ahhhhh, relaties.

Tja, bang omdat ik het ongemakkelijk vindt en mensen heel snel beledigd zijn. Ik kan duidelijk zijn, maar wil wel gewoon fatsoenlijk contact met mensen kunnen houden.

Natuurlijk is een compliment leuk, maar ik voel me er niet altijd prettig bij.

Het was verder niet hun plan geloof ik verder. Wij waarderen juist wel weer meer wat we hebben. Je zit met mensen en denkt weer; we hebben het toch goed.

MarcoBorsato schreef:

O, nee, dat heb ik dus helemaal niet. Ik ben jong zo vaak achter een knappe jongen aan geweest en als we dan iets deden/hadden, viel het zo tegen.
Maar wel een paar keer een potentiele kandidaat ontmoet die ik leerde kennen en dan pas leuk ging vinden.

Mijn man is niet lelijk, maar ook geen super model denk ik. En zeker niet groot en breed. Maar we zaten te praten en ik voelde me al snel heel erg tot hem aangetrokken. Dat was wederzijds en straal je dan uit naar elkaar.
Ik zag er die eerste avond echt niet uit. Had flink staan dansen, mn haar zat wild, shirtje uit mn broek, omdat het zo warm was.

Heel veel knappe mensen vallen tegen als ze gaan bewegen of praten. In mijn ogen dan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 11:38

Dat betekent de uitdrukking toch? Iemand kan heel knap zijn maar als er niks in zit ben je gauw uitgepraat.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 11:46

MarcoBorsato schreef:
Dat betekent de uitdrukking toch? Iemand kan heel knap zijn maar als er niks in zit ben je gauw uitgepraat.

Ja, in die volgorde wel.

Maar andersom, zoals het er staat niet. Ik ga niet op uiterlijk af. Mijn man en ik botste letterlijk tegen elkaar op en waren toevallig een beetje in dezelfde groep uit.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 11:48

Ahhh.

Oh hier wel, zo'n grote harige viking die buiten bij de kroeg stond. Ik had 'm al gezien en stond heel hard te hopen dat hij naast me kwam zitten. En dat deed 'ie.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 11:59

MarcoBorsato schreef:
Ahhh.

Oh hier wel, zo'n grote harige viking die buiten bij de kroeg stond. Ik had 'm al gezien en stond heel hard te hopen dat hij naast me kwam zitten. En dat deed 'ie.

Eigenlijk wel interessant.

Je vond hem dus wat hebben en het is wat geworden. Heb je ergens gaande weg je best moeten doen om hem leuk te blijven vinden en er iets van te maken? Had je dat bij iemand met een ander/minder uiterlijk voor jou dan ook gedaan? Of vallen minpunten echt minder op als je helemaal weg bent van iemands uiterlijk?

Ik weet dus ook echt niet wat mijn type is. Ik zie heus wel of iemand knap is, maar dan voel ik nog niks. Ik zie ook nooit iemand waar ik wild van word zeg maar.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 12:03

Bij mij is het initieel verliefd worden ook meer op uitstraling & emotionele verbinding dan op uiterlijk. Als ik mijn partners zie maakt mijn hart wel regelmatig een sprongetje, maar ik ben eigenlijk pas verliefd geworden door het contact en de goede klik die we met elkaar hadden, in beide gevallen. <3

Als ik kijk naar mijn relatiegeschiedenis heb ik ook niet echt een type.

Ik vind het wel echt interessant en leuk om te lezen hoe het verliefd worden bij andere mensen anders gaat of dat fysieke aantrekking initieel een grotere rol speelt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 12:05

Uiterlijk went. 7 jaar later en met 2 kleine kinderen vind ik het niet altijd makkelijk om een goede relatie te onderhouden maar het is de enige man met wie ik ooit kinderen wilde en dat wist ik diezelfde avond al. Liefde op het eerste gezicht klinkt zo oppervlakkig. Het was meer een 'ah daar ben je dus'. De vader van mijn kinderen.

Dat is anders dan wat ik daarvoor had, wat ik verliefd noemde.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 12:53

MarcoBorsato schreef:
Uiterlijk went. 7 jaar later en met 2 kleine kinderen vind ik het niet altijd makkelijk om een goede relatie te onderhouden maar het is de enige man met wie ik ooit kinderen wilde en dat wist ik diezelfde avond al. Liefde op het eerste gezicht klinkt zo oppervlakkig. Het was meer een 'ah daar ben je dus'. De vader van mijn kinderen.

Dat is anders dan wat ik daarvoor had, wat ik verliefd noemde.

Maar hoe was dat geweest als hij een ander uiterlijk had, maar exact hetzelfde karakter?

Ik vind, dus mijn mening hoor, dat een relatie wel verschillende fases kent. Zeker als je beiden aan een carriere werkt, kinderen krijgt etc, ga je door allerlei fases.

En je hebt het niet altijd voor het zeggen wat je meemaakt en ziet zelf niet altijd hoe je daarmee omgaat.

Ik denk wel als je je partner echt leuk vindt, je naar hem ( of haar ) kan kijken en door kan. Als je je partner niks vindt of er teveel irritaties zijn, zal dat echt lastig worden. Ik weet niet of ik weer terug zou kunnen naar het oude gevoel als die dingen eenmaal veranderen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 13:08

superpony schreef:
Tja, bang omdat ik het ongemakkelijk vindt en mensen heel snel beledigd zijn. Ik kan duidelijk zijn, maar wil wel gewoon fatsoenlijk contact met mensen kunnen houden.

Het was verder niet hun plan geloof ik verder. Wij waarderen juist wel weer meer wat we hebben. Je zit met mensen en denkt weer; we hebben het toch goed.

Ik zou me er ook ernstig ongemakkelijk bij voelen := En ben dan maar gewoon blij dat zowel mijn man als ik elkaar regelmatig aangeven daar echt geen behoefte aan te hebben (als het in de spraak te pas komt).

Ook bij de opmerking van HC over ongewenste intimiteit, overigens.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 13:23

Ik denk dat dat bij mannen en vrouwen wellicht verschillend ligt..
Ik word ook ongemakkelijk (en soms bedreigend zelfs), mijn vriend vond dat altijd een beetje raar.. totdat hij het zelf meemaakte bij een vriendin van hem (hij stond ernaast terwijl een man haar 'goedbedoelde complimentjes' gaf en niet wilde stoppen)..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 13:24

MarcoBorsato schreef:
Ahhh.

Haha hier ook een grote blonde viking met lange haren, alleen naast me zitten deed ie pas een jaar later :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 13:31

superpony schreef:
MarcoBorsato schreef:
Ahhh.

Eigenlijk wel interessant.

Je vond hem dus wat hebben en het is wat geworden. Heb je ergens gaande weg je best moeten doen om hem leuk te blijven vinden en er iets van te maken? Had je dat bij iemand met een ander/minder uiterlijk voor jou dan ook gedaan? Of vallen minpunten echt minder op als je helemaal weg bent van iemands uiterlijk?

Ik weet dus ook echt niet wat mijn type is. Ik zie heus wel of iemand knap is, maar dan voel ik nog niks. Ik zie ook nooit iemand waar ik wild van word zeg maar.

Je voelt een aantrekkingskracht tot iemand of dat initieel op uiterlijk is of charisma, dat maakt toch niet uit?
Uiterlijk speelt voor mij heus, ik moet iemand fysiek wel aantrekkelijk vinden. Als iemand fysiek leuk is, maar een nare persoonlijkheid heeft, dan blijf ik niet hangen. Maar ik stap in eerste instantie af op het uiterlijk, aangezien ik het innerlijk nog niet ken? Ik ken ontzettend lieve mannen, maar ik hoef er niet naast in bed te liggen. Alleen een lief karakter doet het hem ook niet voor mij.
Er moet een aantrekkingskracht zijn, dat hoeft niet perse het uiterlijk te zijn.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 13:36

Blue_Eyes schreef:
superpony schreef:

Ik zou me er ook ernstig ongemakkelijk bij voelen := En ben dan maar gewoon blij dat zowel mijn man als ik elkaar regelmatig aangeven daar echt geen behoefte aan te hebben (als het in de spraak te pas komt).

Ook bij de opmerking van HC over ongewenste intimiteit, overigens.

Ik denk of hoop dat het onschuldig was, maar voor mensen die we vaag kennen, vond ik het voor mij te heftig.
We spreken hem af en toe wel en hij schijnt over mij gesproken te hebben thuis, maar dat deed hij ook tegen mijn man over mij steeds. En zelfs vd week toen we werden uitgenodigd waar mn man bij was. Heel vrolijk en leek onschuldig. Mijn man vond het nog onschuldig, maar kent me.

Toen hij me 2x vastpakte, kreeg ik wel neigingen, want ik stap altijd naar achter of opzij als iemand in mijn aura komt. Helaas zat ik op een stoel, dus kon even geen kant op. Ik denk wel dat mijn lichaamstaal ervoor zorgde dat het bij een korte knuffel bleef.

Zij zat even later naast mijn man en vroeg of ik daar moeite mee had? Hahahaha, wat denk je dan allemaal wel niet?

Ik had wel help op mn voorhoofd staan en we zijn ook weer weg gegaan :) Maar als we weer gevraagd worden wat vast gaat gebeuren, heb ik al geen zin meer. Maar ik weet ook dat ik sociaal niet sterk ben en stel mezelf dan wel eerst de vraag of het ook aan mij kan liggen. Zij zei wel 10x dat ik een mooie vrouw was en vroeg ook wat ik van haar vond? Ja, ehhhh, ik vind niks. Wat moet ik vinden? Het interesseert me gewoon niet hoe je eruit ziet, sorry.