Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Destination schreef:https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/zwangerschap
In Nederland niet volgens mij. Maar ik kan me wel voorstellen dat de zwangerschap zwaarder wordt als je Corona hebt door de klachten die erbij komen kijken.
Jessica_K schreef:Hoi, even Bokt om goede raad vragen. Begin september is er een babyshower georganiseerd voor een goede vriendin van me. De organisatoren hebben bedacht het bij haar thuis te doen, en er komen in totaal 13 meiden. Ze heeft een vrij grote woonkamer maar ik vraag me af of het mogelijk zal zijn om 1,5m afstand te bewaren. Ik vind het ook niet zo prettig dat het binnenshuis is. Vind het heel lastig want ik wil er wel zijn voor haar, maar wil ook niet onnodig risico's lopen en wellicht de ziekte overdragen aan mijn ouders of andere kwetsbaren.. Wat zouden jullie doen in mijn geval?
Meer algemeen begrijp ik niet zo goed waarom mensen steeds losser en makkelijker worden met dit soort dingen terwijl het aantal besmettingen sterk toeneemt.
Jessica_K schreef:Hoi, even Bokt om goede raad vragen. Begin september is er een babyshower georganiseerd voor een goede vriendin van me. De organisatoren hebben bedacht het bij haar thuis te doen, en er komen in totaal 13 meiden. Ze heeft een vrij grote woonkamer maar ik vraag me af of het mogelijk zal zijn om 1,5m afstand te bewaren. Ik vind het ook niet zo prettig dat het binnenshuis is. Vind het heel lastig want ik wil er wel zijn voor haar, maar wil ook niet onnodig risico's lopen en wellicht de ziekte overdragen aan mijn ouders of andere kwetsbaren.. Wat zouden jullie doen in mijn geval?
Meer algemeen begrijp ik niet zo goed waarom mensen steeds losser en makkelijker worden met dit soort dingen terwijl het aantal besmettingen sterk toeneemt.
elnienjo schreef:Naast het feit dat je tijdens een pandemie niet met zoveel mensen binnen moet gaan zitten, vind ik het sowieso idioterie om dit soort dingen te 'vieren'.
Sizzle schreef:Zolang er niet bekend was of corona bij zwangere ergere klachten veroorzaken als bijv een andere luchtwegziekte is het een soort van logisch dat je niet specifiek tot de risicogroep hoort. Als zwangere is ieder virus potentieel gevaarlijk.
De reden dat er nu landen zijn die dit wijzigen is omdat er nu nieuwe data zijn die aantonen dat je mogenlijk een versterkt ziekteverloop het in het 3e trimester en omdat het van moeder op kind overgedragen kan worden waar ze de consequenties nog te weinig van kennen.
elnienjo schreef:Een verrassingsfeest vind ik helemaal een no go. Zou het die vriendin wel laten weten zodat ze er zelf de stekker uit kan trekken als zij het ook niet aandurft.