Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Scum schreef:Heeft iemand trouwens een idee van degenen die wel getest zijn, hoeveel % daarvan dan positief bevonden wordt? Of dat het toch vaak iets anders is dan corona?
Eleeke schreef:Ik las via Topics een interessant artikel uit Trouw.
Dat gaat erover dat er veel minder ouderen in het ziekenhuis worden opgenomen en ook op de IC, en dat heel goed daardoor zou kunnen komen dat er minder mensen op de IC en in het ziekenhuis liggen.
oudere mensen krijgen thuis zuurstof en er wordt eerder gesproken met hun over de belasting van een IC opname. Het artikel werd onderbouwd met cijfers en met een interview met een geriater.
https://www.trouw.nl/nieuws/oudere-met- ... ~b558a97c/
bigone schreef:Ik zie de laatste dagen al dat er veel meer getest word , zorgpersoneel in ziekenhuizen zullen nu bij het minste kuchje wel getest worden dus ook de lichte gevallen. En die tellen mee , ook buiten het ziekenhuis worden nu mensen in de zorg getest bij verdenking maar dat betekend niet dat alleen de zwaar zieken nu nog getest worden . Zodoende zie je veel meer positieve mensen met relatief milde klachten. En dat is alleen maar goed want door die op te sporen kun je nog gerichter de epidemie de kop indrukken.
tokedri schreef:bigone schreef:Ik zie de laatste dagen al dat er veel meer getest word , zorgpersoneel in ziekenhuizen zullen nu bij het minste kuchje wel getest worden dus ook de lichte gevallen. En die tellen mee , ook buiten het ziekenhuis worden nu mensen in de zorg getest bij verdenking maar dat betekend niet dat alleen de zwaar zieken nu nog getest worden . Zodoende zie je veel meer positieve mensen met relatief milde klachten. En dat is alleen maar goed want door die op te sporen kun je nog gerichter de epidemie de kop indrukken.
Ik werk in de zorg en bij ons wordt weinig getest
Bij klachten naar huis gestuurd en de bedrijfsarts weigert bijna iedereen
Echt belachelijk
tokedri schreef:bigone schreef:Ik zie de laatste dagen al dat er veel meer getest word , zorgpersoneel in ziekenhuizen zullen nu bij het minste kuchje wel getest worden dus ook de lichte gevallen. En die tellen mee , ook buiten het ziekenhuis worden nu mensen in de zorg getest bij verdenking maar dat betekend niet dat alleen de zwaar zieken nu nog getest worden . Zodoende zie je veel meer positieve mensen met relatief milde klachten. En dat is alleen maar goed want door die op te sporen kun je nog gerichter de epidemie de kop indrukken.
Echt belachelijk
Echt belachelijk
Destination schreef:Scum schreef:Heeft iemand trouwens een idee van degenen die wel getest zijn, hoeveel % daarvan dan positief bevonden wordt? Of dat het toch vaak iets anders is dan corona?
Dat staat op deze vermeld. Je moet even naar beneden scrollen, maar dan kun je de hoeveelheid tests zien en hoe veel daarvan positief waren.
Destination schreef:Scum schreef:Heeft iemand trouwens een idee van degenen die wel getest zijn, hoeveel % daarvan dan positief bevonden wordt? Of dat het toch vaak iets anders is dan corona?
Dat staat op deze vermeld. Je moet even naar beneden scrollen, maar dan kun je de hoeveelheid tests zien en hoe veel daarvan positief waren.
mvdende schreef:[url]Openbaar Vervoer Nederland: richtlijnen nodig voor wie met ov mag reizen - https://nos.nl/l/2331078[/url]
Dit vind ik ook wel een dingetje...
Kabinet moet gaan bepalen wie wel en niet met het ov mag gaan reizen straks.
Dan kan je er wel donder op zeggen dat alleen de vitale beroepen met het ov mogen en dat het voor dagjesmensen verboden gaat worden.
Lekker dan, dan is bijvoorbeeld de dierentuin straks weer open, mag je er niet naar toe met het ov.
Ik woon in een klein platteland dorpje, ben hier komen wonen omdat er iig nog een bus rijdt.
Als ik straks niet meer met het ov kan, zit ik dus wel een beetje opgesloten hier.
Heb nu wel een auto, maar langere stukken dan 20 minuten heb ik nog nooit gereden en in je eentje in een auto is toch ook wel een heel pak duurder dan een trein dagkaartje van €19 als je een flink eind de hort op wil.
Nu nog niet, maar als straks de maatregelen versoepeld worden in juli of augustus, dan ga ik toch graag weer met de trein weg.
Eleeke schreef:Ik las via Topics een interessant artikel uit Trouw.
Dat gaat erover dat er veel minder ouderen in het ziekenhuis worden opgenomen en ook op de IC, en dat heel goed daardoor zou kunnen komen dat er minder mensen op de IC en in het ziekenhuis liggen.
oudere mensen krijgen thuis zuurstof en er wordt eerder gesproken met hun over de belasting van een IC opname. Het artikel werd onderbouwd met cijfers en met een interview met een geriater.
https://www.trouw.nl/nieuws/oudere-met- ... ~b558a97c/
lenaa_tje schreef:Of dit een standaard gesprek is weet ik niet. Ik denk hier in Frankrijk in ieder geval niet. Het ging nu heel specifiek om IC opname en beademing. Als hij daar negatief op had geantwoord was hij inmiddels al dood geweest terwijl hij het goed lijkt te doen nu met perspectief op verder kwaliteit van leven.Dat is toch een standaard gesprek. Collega met motorongeluk ook en die is eind 40. Of bedoelen jullie wat anders?
pien_2010 schreef:lenaa_tje schreef:Of dit een standaard gesprek is weet ik niet. Ik denk hier in Frankrijk in ieder geval niet. Het ging nu heel specifiek om IC opname en beademing. Als hij daar negatief op had geantwoord was hij inmiddels al dood geweest terwijl hij het goed lijkt te doen nu met perspectief op verder kwaliteit van leven.Dat is toch een standaard gesprek. Collega met motorongeluk ook en die is eind 40. Of bedoelen jullie wat anders?
pien_2010 schreef:lenaa_tje schreef:Of dit een standaard gesprek is weet ik niet. Ik denk hier in Frankrijk in ieder geval niet. Het ging nu heel specifiek om IC opname en beademing. Als hij daar negatief op had geantwoord was hij inmiddels al dood geweest terwijl hij het goed lijkt te doen nu met perspectief op verder kwaliteit van leven.Dat is toch een standaard gesprek. Collega met motorongeluk ook en die is eind 40. Of bedoelen jullie wat anders?
tokedri schreef:De bedrijfsarts zegt ... thuisblijven, dan is er geen contact dus geen test
Belachelijk
Marie_Anne schreef:pien_2010 schreef:Onze vriend wordt 65 jaar geloof ik. En zoals ze nu zeggen→ "jonge" vent, sterke man geen onderliggend lijdend, grote kans dat het goed komt en die kans wordt elke dag groter.
Dat vind ik wel jong voor zo'n gesprek over IC en beademing
Marie_Anne schreef:pien_2010 schreef:Onze vriend wordt 65 jaar geloof ik. En zoals ze nu zeggen→ "jonge" vent, sterke man geen onderliggend lijdend, grote kans dat het goed komt en die kans wordt elke dag groter.
Dat vind ik wel jong voor zo'n gesprek over IC en beademing