Corona en vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:36

elnienjo schreef:
Pinacolada schreef:
De camping in Limburg waar we gereserveerd hebben voor de zomer heeft al bericht op Facebook staan dat zwembad en sanitair dicht is hele seizoen.. wij gaan maar annuleren. 10 dagen niet douchen gaat mij te ver haha

Een kampeerplaats met privé sanitair mag wel toch? Die zie je steeds meer volgens mij, misschien daar maar eens naar op zoek.

Een huisje boeken ipv een kampeerplek? Kan me niet voorstellen dat alles nu vol zit omdat de meeste mensen toch voor faciliteiten als een zwembad boeken.

Dan moet je wél het budget hebben om een huisje te boeken ipv een kampeerplaats.

Voor een kampeerplaats betaal je zo tussen de €300 en €900 voor 2 weken.

Een huisje of andere accommodatie betaal je al snel €1800 voor 2 weken.

Dubbele prijs....

De meeste campings met privé sanitair zijn echt al volgeboekt.

Zelfs op de terreinen van logeren bij de boswachter waar er 0 faciliteiten zijn.. Alles VOL...

Heb zelf vorige week geprobeerd te "boeken" voor van de zomer, maar het privesanitair was gewoon echt volgeboekt.

lenaa_tje

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:37

De terreinen van logeren bij de boswachter zijn iedere zomer heel erg vol. Dat is echt niet iets van deze tijd. Ik zou toch nog wat uitgebreider zoeken als je echt graag weg wil.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:39

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:40

Ik ga er deze week eens voor zitten, we kiezen altijd svr campings, wij hoeven geen zwembad en luxe als de kids het maar leuk hebben en de hond mee kan. Maar zal nu wel een run op zijn..

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:40

lenaa_tje schreef:
De terreinen van logeren bij de boswachter zijn iedere zomer heel erg vol. Dat is echt niet iets van deze tijd. Ik zou toch nog wat uitgebreider zoeken als je echt graag weg wil.

Zijn daar nog genoeg plekjes zonder privesanitair.

Maar de plekjes mèt zijn dus al vol

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:44

mvdende schreef:
lenaa_tje schreef:

Zijn daar nog genoeg plekjes zonder privesanitair.

Maar de plekjes mèt zijn dus al vol

Ik kan gewoon boeken bij de hondsrug hoor.. met privé sanitair.

En ik bedoel ook de plekken met sanitair die zijn normaal ook altijd zo weg. En nu dus extra snel.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:45

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:49

mvdende schreef:
Dan moet je wél het budget hebben om een huisje te boeken ipv een kampeerplaats.

Dubbele prijs....

Zelfs op de terreinen van logeren bij de boswachter waar er 0 faciliteiten zijn.. Alles VOL...

Heb zelf vorige week geprobeerd te "boeken" voor van de zomer, maar het privesanitair was gewoon echt volgeboekt.

Je hebt zelf een huis met tuin en woont in een bosrijke omgeving, dus waarom zou je uberhaupt geld uitgeven aan 'n camping in eigen land?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:49

Dat is toch niet jouw zaak?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:50

x_Jeanine_x schreef:
Camping centerparcs port zelande, alles 'vol' tot eind augustus...
https://booking.holidayagent.nl/nl/book ... ortzelande

Zat ook even te kijken naar een Pod ofzo

Misschien is dat gewoon niet boekbaar tot nader order maar is er voor hen technisch alleen de mogelijkheid om het op 'vol' te zetten?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:51

elnienjo schreef:
mvdende schreef:

Dubbele prijs....

Je hebt zelf een huis met tuin en woont in een bosrijke omgeving, dus waarom zou je uberhaupt geld uitgeven aan 'n camping in eigen land?

Heel veel mensen gaan normaal ook gewoon op vakantie in eigen land. Vakantie is vakantie.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:51

Vanavond weer een persconferentie toch?
Dan ga ik denk ik van de week eens informeren hoe het zit, ook met geld terug etc.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:53

Ik denk dat ze 20 mei er pas meer over zullen zeggen..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:53

x_Jeanine_x schreef:
Vanavond weer een persconferentie toch?
Dan ga ik denk ik van de week eens informeren hoe het zit, ook met geld terug etc.

Vandaag toch niet?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:54

lenaa_tje schreef:
Heel veel mensen gaan normaal ook gewoon op vakantie in eigen land. Vakantie is vakantie.

De situatie is nu gewoon anders en als je structureel over geld klaagt dan is dit niet de tijd om kost wat 't kost toch op vakantie te gaan naar mijn mening. Hou het in je knip dan zit je volgend jaar wat ruimer met je vakantiebudget en dan kun je waarschijnlijk wél optimaal genieten van horeca en andere faciliteiten.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:54

Vandaag is er volgens mij geen persconferentie..

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:55

elnienjo schreef:
mvdende schreef:

Dubbele prijs....

Mag ik dat even zelf bepalen?

En waarom?

Om even uit de eigen bekende omgeving weg te zijn!

En misschien kan je het niet voorstellen, maar kamperen is LEUK! (Tenzij het regent, dan is het -O- )

Een locatie opzoeken waar we dingen hebben die we hier thuis niet hebben. Andere bossen, losloopgebied in de buurt, zwemwater....

Vakantie hoeft echt niet altijd alleen maar naar het buitenland te zijn om leuk te zijn.

En met hond ben je ook wat beperkter in naar welk "buitenland" je kan gaan. Naar de Canarische eilanden bijvoorbeeld kan de hond niet mee....

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:57

elnienjo schreef:
lenaa_tje schreef:

De situatie is nu gewoon anders en als je structureel over geld klaagt dan is dit niet de tijd om kost wat 't kost toch op vakantie te gaan naar mijn mening. Hou het in je knip dan zit je volgend jaar wat ruimer met je vakantiebudget en dan kun je waarschijnlijk wél optimaal genieten van horeca en andere faciliteiten.

Je bedoelt dan in haar specifieke geval denk ik. Ik vatte het nu op als dat, dat voor iedereen moet gelden. Terwijl heel veel mensen vrijwillig (altijd) in Nederland blijven.

Hier ga ik de situatie aanzien maar ik boek normaal gezien ook nooit. Vorig jaar vanwege 2 longontstekingen in de zomervakantie niet geweest . Dus ik had mij er op verheugd maar als het niet kan, kan het niet.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:59

elnienjo schreef:
lenaa_tje schreef:

Ik heb geannuleerd en nu dus €500 vakantie budget "over"

En dat geef ik het liefst gewoon aan een vakantie uit.

Geen hele dure vakantie dus. Ik hoop dat de sanitair gebouwen weer open mogen in juli en dan ga ik gewoon naar een kleinere camping. Die kosten zo ongeveer €260 per 2 weken..

Als ik daar nou gelukkig van wordt.... Ik ga nou eenmaal graag op vakantie.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 28-04-20 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:00

Camping hier in t dorp heeft plaatsen met per 2 plekken privesanitair. T is mij niet duidelijk of dat alleen een toilet is, of ook een douche. Ze verhuurden het dan aan 1 plek. Je kunt t proberen: https://campingkleinzwitserland.nl/
T is in Zuidwolde, Drenthe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:15

mvdende schreef:
lenaa_tje schreef:
Nou dat valt nou ook wel mee. Ligt er aan waar je heen wil. Gister voor m’n schoonouders gezocht.

https://www.strandheem.nl/
https://www.hondsrug.nl/nl/kamperen/cam ... e-sanitair

Hondsrug: niet boekbaar..... zegt al genoeg.

Ik kan gewoon boeken, van een maandag t/m zondag in juli of augustus. Voor 233 euro. Hangt van de gekozen periode af of het online boekbaar denk ik. Maar dan kun je ze even bellen, als je iets anders wilt. Maar het sanitair is een wc en wasbak, geen douche. Dat is wel jammer.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:21

miccamaaike schreef:
Camping hier in t dorp heeft plaatsen met per 2 plekken privesanitair. T is mij niet duidelijk of dat alleen een toilet is, of ook een douche. Ze verhuurden het dan aan 1 plek. Je kunt t proberen: https://campingkleinzwitserland.nl/
T is in Zuidwolde, Drenthe

Ik ga eens kijken, zag het zo 123 niet op de site maar
Camping ziet er leuk uit

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:22

Marie_Anne schreef:
mvdende schreef:

Hondsrug: niet boekbaar..... zegt al genoeg.

Ik kan gewoon boeken, van een maandag t/m zondag in juli of augustus. Voor 233 euro. Hangt van de gekozen periode af of het online boekbaar denk ik. Maar dan kun je ze even bellen, als je iets anders wilt. Maar het sanitair is een wc en wasbak, geen douche. Dat is wel jammer.

Ik heb even wat beter gekeken.

Tot 31 juli helemaal volgeboekt voor een verblijfsduur van 14 nachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:23

elnienjo schreef:
Marie_Anne schreef:
Dat is zeker waar, gezondheid is belangrijker.
Ik word zelf wel echt gelukkiger van mijn vakanties, niet zozeer vanwege het reizen op zich, maar omdat ik dan natuur/groen op kan zoeken. Dat hoeft niet ver weg, dat kan ook prima met vakanties in Nederland.
Maar als ik de stad niet af en toe uit kan, voel ik me wel ongelukkiger :o .

Maar ik heb geen gezin of partner, en mijn ouders leven al lang niet meer. Misschien dat je dan toch je geluk weer in andere dingen zoekt.

Misschien proberen in een andere groenere omgeving te gaan wonen? Een woning in een dorp is meestal ook vele malen goedkoper dan in een stad.

Dat is mijn plan inderdaad, om wat meer in het groen te wonen. Of droom :) .
Het is mij op mijn 51e nog steeds niet gelukt om mijn rijbewijs te halen :') , dus ik moet wel bij OV in de buurt zitten om op mijn werk te kunnen komen. En ik heb nu een tijdelijke baan, dus een hypotheek durf ik nu in mijn eentje niet aan.
Maar als ik hopelijk weer een vast contract krijg, ga ik wel weer daar mee bezig ja.
Of een stacaravan op de Veluwe voor de weekenden, dat is ook een optie waar ik aan denk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:27

mvdende schreef:
Marie_Anne schreef:

Ik heb even wat beter gekeken.

Tot 31 juli helemaal volgeboekt voor een verblijfsduur van 14 nachten.

Nee, als ik twee weken selecteer krijg ik de melding: "De geselecteerde periode is online niet boekbaar. Neem contact op met het park voor de mogelijkheden." Ik kan wel twee afzonderlijke weken achter elkaar boeken in juli. Dus bel ze gewoon even om te kijken wat er kan als je interesse hebt.