Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suliko schreef:@Whale, lastige keuze! Wel een hele leuke studie lijkt me. Zelf zou ik denk ik te bang zijn dat het nog zo lang gaat duren voordat alles weer normaal is, dat reizen van september misschien ook nog niet mogelijk is (of in ieder geval toch met beperkingen of een ander gevoel). Ik zou dan zelf het zekere voor het onzekere nemen en beginnen met studeren zodat je niet een half verloren tussenjaar neemt. Maar ja, dan zit je wel weer jaren vast aan een studie voor je weer kan reizen. Oké, echt niet helpend dit, sorry
ontherun schreef:Leuk idee Janine! Alleen hoe kom je aan zo'n ding nu?
Lastige situatie Whale... Wat voor reis wilde je doen? En start de studie niet ook in februari? Dan zou je alles een half jaar eventueel op kunnen schuiven.
Aaahhhhhh ik moet nu 3 weken gaan stressen om de uitslag van die herkansing... Normaal kreeg je hem direct nadat je hem gedaan had te horen. Maar nu is er eerst vakantie en daarna hebben ze nog 10 werkdagenIk word langzaam gek, hangt best wat vanaf want dit is de laatste toets die ik nog moet halen. Verder alleen nog 2 verslagen. Waarvan 1 uitslag ook wel weer lang laat wachten.
Whale schreef:Ik heb archeologie altijd erg interessant gevonden, en vanuit daaruit zou ik eventueel een studie kunnen gaan volgen op de universiteit wat dieper ingaat op de oudheid.
En anders zit ik voor de rest van m'n leven vast aan... marketing.
Janine1990 schreef:Whale schreef:Ik heb archeologie altijd erg interessant gevonden, en vanuit daaruit zou ik eventueel een studie kunnen gaan volgen op de universiteit wat dieper ingaat op de oudheid.
En anders zit ik voor de rest van m'n leven vast aan... marketing.
Oh het is meer een opstapje dus?
Geen lichamelijke klachten? Want je gaat heel erg veel uurtjes op je knieën in modder, zand en andere derrie doorbrengen…
Overigens heb ik heel saai bedrijfskunde gedaan en doe ik nu iets veeeeeeeeel leukers en levendigersOké, het klinkt waarschijnlijk heel saai, maar ik vind het superleuk.
ontherun schreef:Oh bah marketing. ik snap volledig dat je dat niet wilt neeDaar heb ik ook een grondige hekel aan. En dan zou je denken dat je er in de paramedische sector vanaf bent he... Ik heb geluk, hoef echt niet commercieel te doen, maar er zijn praktijken die zijn enorm commercieel en marketinggericht.
Ik had nooit zoveel met geschiedenis maar archeologie lijkt me dan wel weer interessant om de een of andere reden. Waar wil je het gaan doen? Wordt dat eigenlijk veel aangeboden of valt dat ook tegen?
Ik vind studeren ook helemaal niet erg, ik heb alleen een gruwelijke hekel aan praktijktoetsen en dingen die elk jaar anders moeten
Sheran schreef:Archeologie wordt hier meestal ook gezien als meer voor een dingetje wij... Heel erg moeilijk werk in te vinden.
silverdapple schreef:Zijn er specifiek plaatsen of reizen die je dan wilt maken, Whale? Want ik weet niet zeker of ik de gok zou durven nemen om dan dit jaar te kiezen om te gaan reizen (wat je volgens mij met opleiding archeologie ook op meer of mindere mate zal doen? Alhoewel dan wel met een ander doel uiteraard) aangezien er geen zekerheid is dat alles even beschikbaar is.
Wellicht heb je dan de mogelijkheid vakanties te pakken om op reis te gaan. Maar is wel duurder, korter en je weet niet hoeveel werk je te wachten staat.
Lastig!