Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:35

raket schreef:
Ik hoorde ook applaus. Het maakte me verdrietig. Ik heb een slechte dag. Ik hoor in de vuurlinie. Niet met een emmertje naast me op bed.

#einde zeuren#

Beterschap! Je bent nu al een flink lange tijd ziek toch? -O-

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:36

maar met lockdown, hoe zit dat met huisartsen en dierenartsen?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:37

Anne_GTI schreef:
Ga niet naar het buitenland zegt het RIVM nu.

Heb je een link?
En geldt dat ook voor beroepsgoederenvervoer?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:38

Cinnepin schreef:

Wat ik al eerder ergens zei, dat is het lastige aan de term lockdown.

Iedereen gebruikt zijn eigen definitie.

En daarmee is het moeilijk om exact te vertellen wát er dan bij een lockdown gebeurt.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:38

Cinnepin schreef:

De meeste doen nu alleen nog maar spoed. Voor minder mag je niet komen. Buurman heeft mogelijk een botje in z'n hand gebroken denkt hij. Maar niet super veel last. En hij was niet welkom.

Sommige da doen alleenmaar spoed nu al
Ik hoop m'n paard maandag weg te kunnen brengen naarr de kliniek. En belangrijker. Die vrijdag weer op te kunnen halen....
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 17-03-20 21:39, in het totaal 2 keer bewerkt

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:39

Ik zit momenteel deels in de ziektewet chiren (werk nog 2x 5 uur in de nacht en vanaf deze week de avonddienst starten met 3 uur boventallig en dat iedere week met 'n uur uitbreiden) , maar heb me al aangemeld indien het noodzakelijk is bij te springen (ziektewet vanwege pijnklachten) er zijn ook veel maatregelen genomen.

Terminale clienten: maximaal 3 man per dag op visite en niet tegelijk.
Overige cliënten mogen geen bezoek ontvangen of naar buiten (gelukkig wel in de tuin waar we geitjes en kippetjes hebben)
Was die door familie gewassen wordt geven we door de schuifdeuren aan familie
Alle cliënten mogen enkel nog op de kamer eten, niet meer in het restaurant.
Pedicure, kapper etc is ook niet meer welkom in huis.

Wel zijn er al wat initiatieven gestart, de vrijwilligers die bij de maaltijden assisteerden mogen blijven komen mits zonder klachten. De rest is afgebeld.
Er worden nu telefoons door ons afgegeven op het werk en zijn er een aantal van de jongere generatie gevraagd te assisteren met beeldbellen tussen familie en cliënten

Personeel werkt op eigen afdeling en zo veel mogelijk 1,t meter uit elkaar.
Aparte lunchpauze en ga zo maar door..

We en de cliënten gaan het nog erg zwaar krijgen.
Laatst bijgewerkt door MissBambi op 17-03-20 21:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Echwel

mvdende schreef:
[ [url=m/H6pxp7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou ja, mocht het hier inderdaad uitlopen op een totale lock down en dat je de hond nog maar 50m vanuit je huis mag uitlaten, dan heeft Skip dit keer een beetje geluk.

Letterlijk tegenover mijn huis een parkje en als er geen auto's meer rijden kan hij daar dan ook los. Is er iig nog iets van rapporteer werk te doen.

Wonen nog zn 4 honden aan de andere kant van het park, dus dat moet prima te managen zijn.

Maar tot nu toe zitten er de gehele dag door kinderen in het speeltuintje.

Ben je nou echt zo alleen met jezelf en je hond bezig dat je denkt dat een speeltuin een plek is om je hond uit te laten

De bacterieen die van de poep achterblijven kunnen kinderen tot heel lang daarna erg ziek van worden

Photograph

En zoals altijd wordt er in mijn .. buurtje niet geklapt, geen enig teken voor medeleven...

secricible

Cinnepin schreef:

Die zullen hun essentiele werkzaamheden mogen blijven doen waarschijnlijk. Maar dar hang heel erg af van de manier waarop het land de lockdown inricht.
Lockdown is geen knopje met vaste regels. Ieder land richt dat op zijn eigen manier in.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:40

Ladybird schreef:
Koning Willem-Alexander blijft met zijn gezin de komende tijd binnen in paleis Huis ten Bosch in Den Haag. Dat doen ze naar aanleiding van hun wintersportvakantie in Oostenrijk eind februari.

In het Oostenrijkse Lech, waar het gezin verbleef, zijn vijf bevestigde coronabesmettingen zonder directe bron. Het RIVM adviseert in dat soort gevallen sociale contacten te vermijden. Ze blijven binnen tot en met zaterdag 21 maart. Geplande werkbezoeken gaan dus niet door.

Niemand van het gezin heeft gezondheidsklachten.

Liveblog nos.nl
-------------------------------

Is dit niet een beetje mosterd na de maaltijd?
a. Ze zijn al 14 dagen thuis? dus dan zijn ze vrij laat met deze maatregeling toch?!
b. Maxima en Willem zaten van de week nog in indonesië
inderdaad al in Indonesië geweest . . Maar goed het zal wel

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:40

Ik denk overigens in het algemeen: hoe terughoudender iedereen is met reizen, naar buiten gaan, de randen van de regels opzoeken, hoe minder het verboden hoeft te worden. Veel van de maatregels die genomen zijn tot nu toe zijn ook om de reactie van mensen in te dammen. Hoe meer we dat zelf doen, hoe minder we dat af hoeven te dwingen.

(Dus wat de dierenarts betreft: ik denk dat die in principe volgens avond/weekendschema zouden kunnen werken voor acute zorg, maar zodra duidelijk wordt dat er nog steeds veel onnodige verplaatsingen zijn, des te groter de kans dat het helemaal wordt verboden.)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:41

Volgens mij gaat het er meer om, dat de kinderen met zn allen bij elkaar zitten.

Speeltuinen zijn in Luxemburg afgesloten. Grenzen worden gecontroleerd. Proberen voor zorgmedewerkers van over de grens die hier werken (oa) hotelkamers te vinden, zodat ze bij hun werk in de buurt kunnen blijven en niet urenlang onderweg zijn.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:41

Echwel schreef:
Ben je nou echt zo alleen met jezelf en je hond bezig dat je denkt dat een speeltuin een plek is om je hond uit te laten

De bacterieen die van de poep achterblijven kunnen kinderen tot heel lang daarna erg ziek van worden

Dat zegt ze toch niet? Speeltuin en parkje (met een foto van een grasveld) zijn 2 verschillende dingen. En ja. Ik zou mij ook druk maken om m'n hond als ik die had.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:42

Photograph schreef:
En zoals altijd wordt er in mijn .. buurtje niet geklapt, geen enig teken voor medeleven...

Hier ook niet. Ik ben ziek (geen flauw idee of het corona is maar het past wel in het beeld) en was in slaap gevallen, werd ik wakker van geluid en ik dacht. "Welk gestoord kind zit er in hemelsnaam vlak onder mijn raam zo hard te klappen??"

Was het mijn moeder..die als enige in de buurt naar buiten was gegaan om te klappen.

Had ook niets anders verwacht, dit is echt zo'n buurt waar het niemand iets kan schelen. Wat er ook gebeurd.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:44

Bah, mijn zoon meldt net dat hij (na eerder deze week lichte verhoging) nu 38,8 te meten. Boom van een vent, maar wel op 2000 km. afstand nu. Voelt niet fijn ... Zijn vriendin werkt in de thuiszorg, die kan het nu ook niet mee naar haar werk nemen.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:45

Buitengrenzen Schengen dicht.

Diverse winkelketens dicht waar onder Kruidvat.
Laatst bijgewerkt door Pareltjes op 17-03-20 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

ruitje

LadyMadonna schreef:
[ [url=m/IaQE1R.png]Afbeelding[/url] ]

Lijkt me zo kak als je het talent heb om van zoiets moois zoiets negatiefs te maken.

LadyMadonna

Photograph schreef:

Ik heb ook niet geklapt... shoot me

Ruitje, ik snap het wel. Aan klappen hebben ze fysiek niks, aan eten wel
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 17-03-20 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:46

Kaus schreef:
MoniqueT schreef:
Vijftig meter van je huis, hooguit en je moet sowieso 2 meter afstand van andere mensen houden. Blijkbaar mag je 10 minuten buiten.

Dan gaan mijn honden het zwaar krijgen als dat in Nederland gaat gebeuren := Dat wordt creatief worden met uitdaging geven.

Je kan zo vreselijk veel doen in huis qua uitdaging. Mijn hond moest van de één op de andere dag het doen zonder het meerdere keren per week trainen, fietsen en hardlopen, maar er zijn zoveel dingen die je op een vierkante meter kan doen dat dat echt het laatste is waar je je druk over hoeft te maken ;) Zelfs dingen die eigenlijk nog onwijs goed en gezond zijn voor ze ook.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:47

Pareltjes schreef:
Kruidvat Belgie gaat dicht

Net Canvas gekeken, heel pak aan maatregelen in Belgie. Veel gaat dicht, dikke boete voor bedrijven die niet thuiswerken waar mogelijk en supermarkten: 1 per 10 m2 en max 30 minuten naar binnen.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:47

LadyMadonna schreef:
Photograph schreef:

Ik dacht vanmorgen op de radio gehoord te hebben dat het geklap morgenavond zou zijn. :?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:49

Sani schreef:
LadyMadonna schreef:

Ik dacht vanmorgen op de radio gehoord te hebben dat het geklap morgenavond zou zijn. :?

Ik hoorde dat er eerst 2 initiatieven waren oid, één voor vandaag en één voor morgen en die zijn samengevoegd. Dus ik had eerst ook alleen van morgen gehoord

Oscar
Forumcoördinator

Suzanne F. schreef:
Krijgen we dan massaal Belgen die hier komen winkelen?

We hebben het afgelopen week al gezien he, hoe dat ging. De grensstreek werd overspoeld, het was gewoon beschamend.

Nu er een 'reisverbod' is, zal het hopelijk wel meevallen.

Photograph

Ja klopt maar ze hadden het verschoven naar vanavond

Pareltjes

Belgie grote kans vanavond in lockdown!!!!