Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zoolgangster schreef:Hier gaan we nergens op bezoek, ik werk gewoon door, (schoonmaak, dus geen thuisblijven mogelijk.) Moet op 3 locaties werken, waar men gelukkig afstand houdt en ontsmettingsmiddel gebruikt.
Ik snap niet dat mensen gaan barbecuen terwijl er alleen al in NL iedere dag net zoveel slachtoffers vallen als bij een vliegramp. Dan doet een normaal mens toch alles om verdere verspreiding te voorkomen... Al 1 bekende begraven gisteren, door corona.
Hoe meer mensen sjoemelen met de regels, hoe langer het duurt voor de hele maatschappij weer op gang komt, maar zo ver kunnen de "levensgenieters" niet denken, lijkt het.
jesito schreef:Denk dat ze met een groep bedoeld.
Weet je wat het is, ik heb meer het idee dat we nooit meer van dit virus afkomen. Het wordt net zo iets als de griep. Alleen moet hier een vaccin of iets voor komen.
Dus de mensen die denken dat jet even 3 maandjes volhouden is, hebben het echt mis.
Hoelang gaat dit duren en wordt het ooit opgelost??
Ik ben het thuis zitten meer dan zat.
En dat komt mede doordat ik het idee heb dat dit niet weg gaat.
beatje schreef:Ik heb nieuwe buren, het huis is een villa met zwembad. Zei werkt in het ziekenhuis.Het is er letterlijk de zoete inval,komen kinderen spelen ,rijden auto's op en af. Dat stoort me wel .Ik denk hoe kan je nu als verpleegster zo onverantwoord bezig zijn.Ik snap dat een nieuw huis met zwembad leuk is, maar dat is het over 3 maanden ook.
elnienjo schreef:beatje schreef:Ik heb nieuwe buren, het huis is een villa met zwembad. Zei werkt in het ziekenhuis.Het is er letterlijk de zoete inval,komen kinderen spelen ,rijden auto's op en af. Dat stoort me wel .Ik denk hoe kan je nu als verpleegster zo onverantwoord bezig zijn.Ik snap dat een nieuw huis met zwembad leuk is, maar dat is het over 3 maanden ook.
Ik hoor en lees steeds vaker zulke zaken over mensen die in de zorg werken. Juist zij zouden het extra serieus moeten nemen. Snap nu wel dat er zoveel mensen in de zorg zelf besmet zijn als ze er in hun privéleven hun voeten aan vegen.
germie schreef:Ik ga ook weer naar een paar mensen. Heeft niets met laksheid te maken, maar het leven is niet meer te doen. Dit is geen maanden meer vol te houden. De 1.5 samenleving kan een overbrugging van max 4 tot 6 weken zijn. Langer is tussen de oren niet te doen.
jesito schreef:germie schreef:Ik ga ook weer naar een paar mensen. Heeft niets met laksheid te maken, maar het leven is niet meer te doen. Dit is geen maanden meer vol te houden. De 1.5 samenleving kan een overbrugging van max 4 tot 6 weken zijn. Langer is tussen de oren niet te doen.
Ben het met je eens. Gewoon gezond verstand gebruiken en niet overdrijven.
verootjoo schreef:Sporten in de buitenlucht mogen we al. Wij mogen sowieso al veel meer dan toen in Oostenrijk en Zwitserland.