Hoe streng zijn jullie met corona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 16:38

Hier gaan we nergens op bezoek, ik werk gewoon door, (schoonmaak, dus geen thuisblijven mogelijk.) Moet op 3 locaties werken, waar men gelukkig afstand houdt en ontsmettingsmiddel gebruikt.
Ik snap niet dat mensen gaan barbecuen terwijl er alleen al in NL iedere dag net zoveel slachtoffers vallen als bij een vliegramp. Dan doet een normaal mens toch alles om verdere verspreiding te voorkomen... Al 1 bekende begraven gisteren, door corona.
Hoe meer mensen sjoemelen met de regels, hoe langer het duurt voor de hele maatschappij weer op gang komt, maar zo ver kunnen de "levensgenieters" niet denken, lijkt het.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 16:44

Wij zijn wel streng. Boodschappen doen we op tijd zodat ze een paar dagen in de kelder kunnen blijven staan. Verjaardag v dochter hebben we niet gevierd en de andere dochter is over paar week jarig en vieren we waarschijnlijk ook niet. In de klasse app datums en adressen uitgewisseld en daardoor is ze enorm verwend met kaarten en tekeningen. Na iedere keer post halen ( woon in een dorp dus veelal wordt zelf gebracht) moest ze handen wassen. Cadeautjes via de post gehaald en zelf het huis extra versierd. Ze vond het een superleuke verjaardag ( werd 6).

Wij zien verder dus niemand van de familie. Mijn ouders wonen 300 meter verderop die spreken we af en toe buiten. Laatst waren ze hier om in onze tuin even te helpen. Op afstand en nemen zelf eten en drinken mee.

Op stal ben ik bijna altijd alleen en anders houd ik afstand.

Tancreda4

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 18:44

Ik merk dat mensen gewend zijn en meer op pad gaan. Het is echt zoveel drukker dan 2 weken terug. Net zelfs soort van file. Dat vind ik wel weer jammer, die rust op de weg is heerlijk haaha

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 19:02

Ik heb nieuwe buren, het huis is een villa met zwembad. Zei werkt in het ziekenhuis.Het is er letterlijk de zoete inval,komen kinderen spelen ,rijden auto's op en af. Dat stoort me wel .Ik denk hoe kan je nu als verpleegster zo onverantwoord bezig zijn.Ik snap dat een nieuw huis met zwembad leuk is, maar dat is het over 3 maanden ook.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 19:32

Zoolgangster schreef:
Hier gaan we nergens op bezoek, ik werk gewoon door, (schoonmaak, dus geen thuisblijven mogelijk.) Moet op 3 locaties werken, waar men gelukkig afstand houdt en ontsmettingsmiddel gebruikt.
Ik snap niet dat mensen gaan barbecuen terwijl er alleen al in NL iedere dag net zoveel slachtoffers vallen als bij een vliegramp. Dan doet een normaal mens toch alles om verdere verspreiding te voorkomen... Al 1 bekende begraven gisteren, door corona.
Hoe meer mensen sjoemelen met de regels, hoe langer het duurt voor de hele maatschappij weer op gang komt, maar zo ver kunnen de "levensgenieters" niet denken, lijkt het.

Ik snap niet zo goed waarom ik niet zou mogen barbecueën? Dat draagt toch niet bij aan verspreiding?

Ik merk dat ik vooral m’n werk mis, thuis ben ik echt wel klaar mee. Verder probeer ik nog steeds 1x per week naar de supermarkt te gaan en verder laat ik alleen de hond uit.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 19:54

Denk dat ze met een groep bedoeld.

Weet je wat het is, ik heb meer het idee dat we nooit meer van dit virus afkomen. Het wordt net zo iets als de griep. Alleen moet hier een vaccin of iets voor komen.
Dus de mensen die denken dat jet even 3 maandjes volhouden is, hebben het echt mis.
Hoelang gaat dit duren en wordt het ooit opgelost??
Ik ben het thuis zitten meer dan zat.
En dat komt mede doordat ik het idee heb dat dit niet weg gaat.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 21:24

Ik heb ook wel het idee dat het met de week weer drukker begint te worden. Gisteren toen ik naar het werk reed was het veel drukker dan de week ervoor, al leek het vandaag wel weer erg rustig.

In de trein heb ik ook het idee dat er wat vaker gereisd wordt zonder dat het echt noodzakelijk is, toch betreft het dan vrijwel altijd jongeren (16-23 jaar).

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 21:40

jesito schreef:
Denk dat ze met een groep bedoeld.

Weet je wat het is, ik heb meer het idee dat we nooit meer van dit virus afkomen. Het wordt net zo iets als de griep. Alleen moet hier een vaccin of iets voor komen.
Dus de mensen die denken dat jet even 3 maandjes volhouden is, hebben het echt mis.
Hoelang gaat dit duren en wordt het ooit opgelost??
Ik ben het thuis zitten meer dan zat.
En dat komt mede doordat ik het idee heb dat dit niet weg gaat.

Maar dit wordt ook gewoon gezegd door virologen.. dat het niet meer weggaat. Alleen 'straks' is het gewoon net als de griep en is het minder massaal. Denk ik dan althans. Ik vind het niet zo erg om veel thuis te blijven met mijn kinderen, je weet waarom je het doet toch.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 21:41

Wij blijven ook streng maar je ziet om mij heen toch steeds meer mensen die er laks mee omgaan.

Vrouwtje in de buurt werkt in de zorg, onze kindjes spelen wel eens samen. Voor nu afgekapt want voelde toch niet zo prettig. Kwam laatst langsrijden en toen stapte net haar moeder uit en haar zus met kinderen moeders ging op alle kindjes passen terwijl de rest ging werken. Snap dat de nood soms hoog is maar snap dan ook dat ik mijn kind liever thuis houdt.

Buren gingen we goed mee om maar zien we nu ook niet. Anderen komen wel op visite en tegen iedereen zegt ze dat zij de enige zijn met wie ze contact hebben :')

Ook op stal steeds meer mensen die gezellig samen kletsen, op bankjes zitten etc.

Soms baal ik hiervan. Doe m’n best om me aan alle voorschriften te houden en zie overal dat het steeds losser en losser wordt..

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 22:01

Ik ben de tweestrijd tussen mensen ook wel zat.
Als je niet panisch doet, dan ben je laks.
Ik ben vrij nuchter en ja, ook ik heb verhalen dichtbij gehoord van mensen die doodziek zijn en mensen iets verder weg gestorven.
Maar mijn en ons leven gaat door.
Ik hou rekening en afstand, maar leef mijn leven.

Veel mensen doen hetzelfde als ik maar roepen wel dat iedereen binnen moet blijven, dat is hypocriet.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 22:04

Ik stond vanmiddag in een winkel moest in schap zijn waar een man bezig was. Ik wacht gewoon, ga niet gelijk vragen en op jagen. Hij kijkt op, je kan er bij hoor. Ik heb het toch al gehad.

Uhhhh. Ik niet en dat betekent niet dat je geen 1.5 moet houden. Later kwam hij nog ene keer half over mij heen en heb hem vriendelijk verzocht afstand te houden. Vond het best wel vervelend eigenlijk....

chanicha

Ik had het er met mijn man over, ik zit al een aantal weken binnen en zo ook mijn jongste dochter met haar kinderen, mijn man en haar man doen de boodschappen.
Of we misschien niet naar hun toe konden gaan maar ik doe het nog niet, hoe moeilijk ook.
Het is zo verleidelijk, we mankeren goddank niets maar wil het graag zo houden maar het wordt steeds moeilijker.

MoniqueT

Wij zitten inmiddels vijf weken in huis, echt volledig in lockdown. Ik snak onderhand naar een gezellig praatje ... gewoon met een mens in plaats van tegen een scherm.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 23:38

vreselijk Monique,mijn vriendin woont ook in spanje ,heel erg afgelegen dus ziet altijd al heel weinig mensen.Maar nu snakt ze toch ook naar een babbel zegt ze. Het dichts bijzijnde dorp is een 20 kilometer verder op,daar halen ze hun boodschappen die ze van te voren besteld op.Maar zelfs in dat dorp zijn politiecontroles. Praatje bij de winkel word direkt afgekapt.
Het is voor het eerst sinds de 25 jaar dat ze er woont dat ze terug in Belgie zou willen zijn zegt ze.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 23:55

beatje schreef:
Ik heb nieuwe buren, het huis is een villa met zwembad. Zei werkt in het ziekenhuis.Het is er letterlijk de zoete inval,komen kinderen spelen ,rijden auto's op en af. Dat stoort me wel .Ik denk hoe kan je nu als verpleegster zo onverantwoord bezig zijn.Ik snap dat een nieuw huis met zwembad leuk is, maar dat is het over 3 maanden ook.

Ik hoor en lees steeds vaker zulke zaken over mensen die in de zorg werken. Juist zij zouden het extra serieus moeten nemen. Snap nu wel dat er zoveel mensen in de zorg zelf besmet zijn als ze er in hun privéleven hun voeten aan vegen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 01:17

Tja aan de ene kant heel strikt alleen eruit als het moet, en mensenmassa's mijden. Boodschappen doen alles zoveel mogelijk in 1 keer. Maar aan de andere kant moeten wij nu wel eruit. Het is echt een beroerde tijd, maar wij zijn aan het verhuizen van Duitsland naar Nederland (net sinds woensdag de sleutel). Ja dubbel zo leuk, steeds weer de grens over met controles, niet dat ze ons terugsturen we mogen er gewoon over. Alleen elke keer weer papieren laten zien. Maar ik moet ook nog naar de bouwmarkt (waar iedereen blijkbaar bivakkeert op het moment). Nieuwe buren die ook wel erg nieuwsgierig zijn, huis heeft meer dan een jaar leeggestaan dat maakt het geloof ik dubbel zo interessant wie het nou gekocht heeft. Gelukkig wel de droogkloten van Groningers die niet zo van het handjes schudden zijn :D :+ En driedubbel werk omdat we de verhuizing met z'n tweeën mogen doen. Heel af en toe helpt hier thuis de buurjongen, dat is omdat sommige dingen gewoon echt te zwaar zijn voor mij en dan helpt een vriend van ons die in het dorp woont waar wij heen verhuizen met daar uitladen. Maar we houden de contacten met anderen wel zo minimaal mogelijk. Ik hou er dus wel rekening mee, maar ik laat me ook niet helemaal gek maken. Het is wat Jesito al schreef, dit virus gaat niet zomaar weg. Hier zijn we nog heel lang zoet mee. En dan kan je je leven wel "on hold" zetten, maar dat ga je niet de rest van je leven volhouden. Daarbij krijgen gaan we het allemaal, zo snel zullen ze geen vaccin kunnen maken, en we gaan allemaal een keer dood, daar is geen ontkomen aan. Dus helemaal on hold ga ik zeker niet, maar ik let wel op.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 02:08

Mijn eerste echte dilemma. We hebben een aantal nieuwe dingen nodig. Mijn man een nieuwe telefoon, degene die hij nu heeft is soms zo ineens 'leeg' terwijl er nog zeker 50% in zou moeten zitten. Omdat hij ver weg werkt wil hij wel bereikbaar zijn. Ik moet echt een nieuwe broek, mijn laatste goeie broek is al flink aan het slijten bij mijn dijen en kan eigenlijk met goed fatsoen niet meer aan. Dochter moet nieuwe zomerschoenen, de sandalen die we op de groei gekocht hadden in de uitverkoop vorig jaar zijn toch nog wel flink te groot en verder alleen nog maar laarzen die passen.

Normaal gesproken zou ik zeggen ik wacht wel even, maar dit kan nog weken al dan niet maanden duren, zo lang wachten vind ik geen optie. Telefoon zou je online nog kunnen bestellen, maar wil je toch even voelen en zien, want ze worden steeds groter en afmetingen in mm zeggen me niet zo veel. Met mijn maat kan ik eerst 20 broeken bestellen voor ik 1 heb die past, dus dat is niet praktisch. Zomerschoenen hetzelfde verhaal, smalle voet en per merk vallen de maten anders uit.

Met een man die meer dan 50 uur per week van huis is voor werk, ik werk nog rond de 30 uur per week en een dochter die fulltime thuis is op de vrijdag na (als ik na mijn late dienst uit moet slapen) is apart winkelen bijna geen optie.

Liefst zou ik dan even snel met z'n drieën de stad in gaan. Alleen het broodnodige halen en dan weer weg, maar ergens voel ik me zo bezwaard. We houden ons verder zo strikt aan de regels, maar hierin vind ik het lastig. Ik ga er nog even over nadenken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 07:09

Ik ga ook weer naar een paar mensen. Heeft niets met laksheid te maken, maar het leven is niet meer te doen. Dit is geen maanden meer vol te houden. De 1.5 samenleving kan een overbrugging van max 4 tot 6 weken zijn. Langer is tussen de oren niet te doen.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 07:13

elnienjo schreef:
beatje schreef:

Ik hoor en lees steeds vaker zulke zaken over mensen die in de zorg werken. Juist zij zouden het extra serieus moeten nemen. Snap nu wel dat er zoveel mensen in de zorg zelf besmet zijn als ze er in hun privéleven hun voeten aan vegen.

Dan wil ik even tegengeluid geven. Want al mijn collega's zijn heel erg voorzichtig en wij leggen ons meer beperkingen op dan nodig (groot ziekenhuis). We werken goed beschermd maar zien ons als besmet en houden de daarbij passende maatregelen aan.
En ja... Super frustrerend als anderen dat niet doen maar zorgpersoneel is absoluut niet per definitie lakser. :n

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 07:16

Wij hadden een nieuwe laptop nodig, andere was dood en aangezien ik een thuisstudie doe wel echt noodzakelijk.
Gezellig op de bank laptopje gezocht en besteld, volgende dag hadden we hem in huis.

Zelfde met kleding, gewoon via internet, dat vind ik dus noet noodzakelijk en daar blijft ik ook weg.
Mij zal je ook echt nooit vinden in een rij voor een winkel, maar dat geld ook voor tijden voor en na corona.
Als ik perse ergens moet zijn kies ik een rustig moment, vroeg smorgens of laat savonds.
Niet bijv. Op een zaterdag of zondagmiddag.
Ook boodschappen kies ik een rustig moment.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 07:17

germie schreef:
Ik ga ook weer naar een paar mensen. Heeft niets met laksheid te maken, maar het leven is niet meer te doen. Dit is geen maanden meer vol te houden. De 1.5 samenleving kan een overbrugging van max 4 tot 6 weken zijn. Langer is tussen de oren niet te doen.

Ben het met je eens. Gewoon gezond verstand gebruiken en niet overdrijven.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 07:35

jesito schreef:
germie schreef:

Ben het met je eens. Gewoon gezond verstand gebruiken en niet overdrijven.

Ze moeten dus ook alle parken en natuurgebieden gewoon weer open gooien en mensen buiten bij elkaar laten komen. In Denemarken mag dat ook weer met 5 personen. Oostenrijk staat sporten in de buitenlucht weer toe vanaf 1 mei. Zwitserland met 10 personen las ik ergens Als ze dat hier ook maar doen. Dat kan echt geen kwaad. Maar ja, dan kun je geen boetes meer uitschrijven he. Maar zoals het nu gaat is het niet meer te doen. Ik slaap gewoon amper meer van de stress.
Maar ik merk gewoon overal dat mensen er klaar mee zijn. Men wil weer gewoon gezellig bij elkaar zijn, toekomstplannen maken, enz.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 07:44

Ja, dat zouden al die mensen die vechten voor hun leven in de ziekenhuizen ook wel willen :7

Sporten in de buitenlucht mogen we al. Wij mogen sowieso al veel meer dan toen in Oostenrijk en Zwitserland.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 07:50

verootjoo schreef:
Sporten in de buitenlucht mogen we al. Wij mogen sowieso al veel meer dan toen in Oostenrijk en Zwitserland.

Nee, hier sluiten ze parken af en niet in groepjes van 5 of 10 personen. Dat is een wezenlijk verschil. Parken en natuurgebieden weer open en met 5 personen maakt alles al gemakkelijker. Menselijker.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 07:55

Die 5 personen is nog wel met 2 meter (niet 1.5).
Ook hier worden parken afgesloten hoor. Winkels zijn ook nog allemaal dicht.
Ik kijk wel uit naar de versoepelingen vanaf 11 mei als de kleine winkels ook weer open kunnen en de scholen weer starten.

Het argument dat er mensen ziek worden is trouwens geen echt sterk argument. Behalve als we allemaal in een knalharde isolatie gaan voor 6 maanden is Covid niet weg of zo. Ook in de afstandelijke samenleving blijven mensen ziek worden, het is echter niet de bedoeling dat ze allemaal tegelijk ziek worden. Ofwel, heb je het nu niet, dan krijg je het vroeger of later waarschijnlijk toch wel.

Verstandig zijn naar elkaar toe is het enige wat je kunt doen uiteindelijk.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 18-04-20 07:57, in het totaal 1 keer bewerkt