Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 22:34

x_Jeanine_x schreef:
Exitium schreef:
Daar had ik 15 seconden na seinen een keer kort getoeterd, en als 'ie daar ook niet op gereageerd zou hebben zou ik er toch rechts voorbij geschoten zijn dan :x

Tot dat hij wel naar rechts gaat en jij in kritieke toestand in het ziekenhuis beland.... Bij de broer van een oud collega gebeurd...

Ik deed het ook eerlijk gezegd, maar wel alleen als er ook vluchtstrook was.... Maar nadat dit gebeurd was, ook nog op de snelweg hier in de buurt, nooit meer gedaan :o en nee ik ben ook geen heilig boontje, maar sinds dat ik vorig jaar touringcar ben gaan rijden is mijn rijstijl echt netter en rustiger geworden :o

Risico is er altijd, maar het is niet zo dat ik twee seconden na een signaal al op de rechterbaan rij. Ik geef iemand wel 10-15 seconden de tijd voor ik zo'n manoeuvre uithaal, en probeer er dan ook vlot voorbij te zijn

Saranghea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 11:00

Exitium schreef:
Saranghea schreef:
Net een nederlander voor me die 110 blijft rijden op de linkerbaan _-:(
Meer dan genoeg ruimte om naar rechts te gaan en in te laten halen maar dat was meneer niet van plan voordat hij de vrachtauto 1km verderop had ingehaald. Nadat hij de eerste vrachtauto had ingehaald maar geen aanstalten maakte naar rechts te gaan heb ik 1 keer met licht geseind maar dat vond hij blijkbaar geen leuke actie :+ uiteindelijk is ie toch naar rechts gegaan en konden we gelukkig weer doorrijden

Op de duitse autobahn trouwens

Daar had ik 15 seconden na seinen een keer kort getoeterd, en als 'ie daar ook niet op gereageerd zou hebben zou ik er toch rechts voorbij geschoten zijn dan :x

Ik kreeg bij het lichtseinen al een middelvinger :') kort voordat ik wou toeteren is hij toch naar rechts geschoven

@Kidde haha dat wordt je hier al op de rijschool gezegd

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 12:43

Ineke2

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 12:51

Ja gisteren op weg naar huis op de groene Kruisweg ook.
Begrijp ik echt niks van... het was vlak na een stoplicht waar je 50 km/pu mag, staan flitspalen.

Na het stoplicht mag je weer 80 km en het is een rechte weg... geen fietsers geen voetgangers mogelijk...Hoe kun je daar nou achterop knallen :+

Dan moet je met iets anders dan rijden bezig geweest zijn denk ik.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-20 22:41

Ik toeter haast nooit... Soms als iemand blijft staan voor een groen stoplicht :+

Maar vandaag heb ik de toeter goed gebruikt.
Ik kwam van de bebouwde kom weer binnen gereden en bij het stoplicht is het al 2 banen naar links. Ik ben op de meest rechtse baan en blijf daar ook. Degene naast mij echter vergiste zich denk ik in waar zijn baan was, want hij reed bijna bij mij naar binnen. Daarom toeterde en remde ik maar even flink.
Pff wel geschrokken hoor en hij ook...
Gelukkig zonder schade er vanaf gekomen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 22:51

Mensen met een e-bike die je met een triomfantelijk smoelwerk voorbij fietsen terwijl je, jezelf een hartverzakking de bult op trapt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 22:55

Jolien87 schreef:
Mensen met een e-bike die je met een triomfantelijk smoelwerk voorbij fietsen terwijl je, jezelf een hartverzakking de bult op trapt.

Ik had vandaag een PostNL bus naast me die hem er even tussen wilde steken terwijl ik voorrang had op de fiets.

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 23:04

purny schreef:
Jolien87 schreef:

Ik had vandaag een PostNL bus naast me die hem er even tussen wilde steken terwijl ik voorrang had op de fiets.

Probleem zit m in het feit dat we als chauffeur nog niet gewend zijn aan e-bikes, je kijkt in je spiegel/achterom en ziet een fiets, in het geval van een normale fiets is die nog ver genoeg dus je rijdt door. Maar die ebikes zijn zo verdomd snel dat je dus eigenlijk had moeten stoppen, alleen zit die reflex er dus totaal nog niet in en zie je ook slecht het verschil natuurlijk, op afstand, tussen een gewone fiets en ebike.. Eens we een aantal jaren verder zijn zal dat wss wel beteren, eens we het gewend zijn, maar nu mispak je je er gewoon erg makkelijk aan..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 23:11

Ik bedoelde wanneer ik zelf op de fiets zit, in mijn ergernis komen dus geen auto's of busjes voor.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 23:16

Ik zat niet op een e bike. Ik had zelfs een stuk voorgesorteerd zodat hij zag dat ik rechtdoor moest.

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 23:20

Jolien87 schreef:
Ik bedoelde wanneer ik zelf op de fiets zit, in mijn ergernis komen dus geen auto's of busjes voor.

Oh dat is natuurlijk wat anders, dat is gewoon *piep* :')

purny schreef:
Ik zat niet op een e bike. Ik had zelfs een stuk voorgesorteerd zodat hij zag dat ik rechtdoor moest.

Ook dat is idd anders dan, erg fout gedrag vd chauffeur!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 00:26

Pfff even doodsangsten op de snelweg vandaag.

We hebben een tunnel, die is 3 dteoken. Zodra je de tunnel uit bent veranderd deze in 4, die er helemaal rechts bijkomt. De twee rechtse stroken ga je na een km of 2 de snelweg af. De 2 linkse blijven de snelweg (die 2 stroken blijft). Ik reed op de middelste, omdat het rechts redelijk druk was. Ik moet na de tunnel altijd eraf. Ik haalde rechts van me een vrachtwagen in. Daarvoor reed er ook 1 die zn knippertje naar links aan had. Dus ik liet even gas los, zodat de vrachtwagen voor me kon. Op dat moment zie ik dat de vrachtwagen die ik net inhaalde in mijn dode hoek gaat rijden en zn knippertje naar links aanzet.... Ineens gooit die zijn stuur om en komt echt letterlijk zo dicht achter me, dat ik in mijn achteruitkijk spiegel alleen een groot zwart vlak zie (van de grill). Ik kon ook niet naar links uitwijken want daar reed ook gewoon verkeer... Ik kreeg echt een hartverzakking. Ik wilde naar rechts, maar dat ging niet omdat die vrachtwagen in mn dode hoek hing. Ik kon geen gas bij geven ivm de vrachtwagen die in wilde voegen voor me, en remmen ging niet omdat ik dat knippertje van die vrachtwagen zag... Als de vrachtwagen voor me ook maar iets had geremd, dan had ik een vrachtwagen in mijn kofferbak gehad.... pfffff

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 09:38

Jeetje dat is schrikken zeg, Iris :oo

Het is merkbaar dat het vakantie is en de meeste mensen achter het stuur zitten die er normaal niet zitten. Wat een ramp op de weg zeg. Mensen die zonder te spiegelen naar links gaan en na toeteren nog steeds niet snappen dat het verkeerd gaat. Die hadden we bijna in de zijkant.

En vooral heeeel veel twijfelaars en langzaam rijders. In het midden van twee rijstroken rijden, en vooral toeristen die te langzaam gaan rijden. Vakantieseizoen, vind het helemaal niks. :')

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 09:45

iirrssjjee schreef:
Pfff even doodsangsten op de snelweg vandaag.

We hebben een tunnel, die is 3 dteoken. Zodra je de tunnel uit bent veranderd deze in 4, die er helemaal rechts bijkomt. De twee rechtse stroken ga je na een km of 2 de snelweg af. De 2 linkse blijven de snelweg (die 2 stroken blijft). Ik reed op de middelste, omdat het rechts redelijk druk was. Ik moet na de tunnel altijd eraf. Ik haalde rechts van me een vrachtwagen in. Daarvoor reed er ook 1 die zn knippertje naar links aan had. Dus ik liet even gas los, zodat de vrachtwagen voor me kon. Op dat moment zie ik dat de vrachtwagen die ik net inhaalde in mijn dode hoek gaat rijden en zn knippertje naar links aanzet.... Ineens gooit die zijn stuur om en komt echt letterlijk zo dicht achter me, dat ik in mijn achteruitkijk spiegel alleen een groot zwart vlak zie (van de grill). Ik kon ook niet naar links uitwijken want daar reed ook gewoon verkeer... Ik kreeg echt een hartverzakking. Ik wilde naar rechts, maar dat ging niet omdat die vrachtwagen in mn dode hoek hing. Ik kon geen gas bij geven ivm de vrachtwagen die in wilde voegen voor me, en remmen ging niet omdat ik dat knippertje van die vrachtwagen zag... Als de vrachtwagen voor me ook maar iets had geremd, dan had ik een vrachtwagen in mijn kofferbak gehad.... pfffff

Herkenbaar helaas.

Echt asociaal hufters zijn het soms die vrachtwagens.

Zo reed ik ooit op de snelweg richting Eindhoven. 3 rijstroken, ik rijd op de middelste, rechts hele rij vrachtwagens die ik dus aan het inhalen ben.

Volgens mij ging er ergens vóór mij een vrachtwagen inhalen, de auto's daarachter reden dus maar 80 ongeveer, ik dus ook. Rijd naast een vrachtwagen die ineens zn knipper naar links aan zet en zn stuur omgooit. Links van mij kwamen auto's met 130 aanzetten, ik kon niet naar links.

Dat was even echt heel erg eng. Uiteindelijk wachte de vrachtwagen en tegelijkertijd reed het vóór me weer wat door en kon de aso uiteindelijk achter mij naar links.

Ik ben echt vóór een totaal verbod voor vrachtwagens om elkaar in te halen. 2,3,4 rijstroken, ze blijven maar lekker rechts rijden.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:10

Ook al geplaatst in het ergernissen topic.

Gisteren reed een auto net geen 70 km per uur waar je 80 km per uur mag rijden.
Bij de verkeerslichten zag ik waarom de auto niet door reed.
Mevrouw had een hondje op schoot achter het stuur.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:18

luuntje schreef:
Ook al geplaatst in het ergernissen topic.

Gisteren reed een auto net geen 70 km per uur waar je 80 km per uur mag rijden.
Bij de verkeerslichten zag ik waarom de auto niet door reed.
Mevrouw had een hondje op schoot achter het stuur.

Ohh levensgevaarlijk!

Mijn hond heeft maandag voor het eerst op de achterbank gezeten omdat ik een oppas hond had en deze in de kofferbak had gezet. (Normaal is dat Skip zn plek. Met rek tussen kofferbak en achterbank)

Skip had een tuigje aan en de gordel door het tuig heen gehaald.

En de 30km/h weg genomen ipv een stukje 80 weg. In totaal 5km heen en 5km terug en dat was al spannend zat.

Laat staan als je een hondje op schoot hebt. Totaal onverantwoord!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:43

Ik reed vanmorgen achter een vw UP met twee forse fietsen achterop en een enorme dakkoffer......niet heel gek dat dat ding 60 reed op de provinciale waar je 80 mag.....

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:49

daffodil schreef:
Ik reed vanmorgen achter een vw UP met twee forse fietsen achterop en een enorme dakkoffer......niet heel gek dat dat ding 60 reed op de provinciale waar je 80 mag.....

Haha...

Mijn Panda met dakkoffer en compleet volgestouwd ging in België ook niet harder dan 80 heuvel op.

Hopelijk redde die UP op de snelweg nog wel de 80, anders is het natuurlijk een beetje gevaarlijk.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:49

daffodil schreef:

Dat ie überhaupt nog vooruit komt dan _O- Hoe krijgt men het verzonnen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 10:51

Oeioei haha ik hoop dan toch dat ze oom agent tegen komen om ze te vertellen dat dat niet de bedoeling kan zijn met het oog op de verkeersveiligheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:13

Die up zal wel fors over zn kogeldruk heen gezeten hebben, gevaarlijk nog ook.

Hier vanmorgen op de weg, stukje van 5 minuten met 2 sets stoplichten. En bij beiden gewoon meerdere mensen door rood.. ik snap dat niet hoor. (ook om mij heen om dat ik, na kijken uiteraard, afremde omdat het rood werd). het is ook niet dat je dan uren staat te wachten wsant ik kwam ze even verderop gewoon weer tegen nadat ik groen had :')

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:44

Nayomie schreef:
Het is merkbaar dat het vakantie is en de meeste mensen achter het stuur zitten die er normaal niet zitten. Wat een ramp op de weg zeg. Mensen die zonder te spiegelen naar links gaan en na toeteren nog steeds niet snappen dat het verkeerd gaat. Die hadden we bijna in de zijkant.

Dit had ik vorige week ook. Ik schrok me dood.
Ik reed op de A1 op de afslag naar de A35. Is een 2 strooksbaan. Op de A35 gaat het over op 3 banen, meest rechtse is naar de afslag en de andere 2 rechtdoor richting enschede.
Toen ik de A35 op kwam wou ik de auto voor mij inhalen, dus de meest linkse baan gepakt. Omdat er voor de auto die ik inhaalde nog een polo reed op de meest rechtse baan, bleef ik nog even links voor het geval die nog naar de middelst baan wou. Gebeurt nogal vaak daar dat mensen er op het laatste moment achter komen dat ze op de afslag rijden.
Op een gegeven moment had ik een andere auto achter mij, en ik ging er van uit dat de polo de afslag zou nemen aangezien ze op rechts bleef rijden, en omdat ik ruimte wou maken voor de auto achter mij wou ik een baan naar rechts opschuiven. Net op het moment dat ik naar rechts ga zie ik in een keer de polo op mij afkomen, mevrouw kwam er dus achter dat ze de middelste rij strook moest hebben em gooit zonder te kijken de auto opzij. Dood eng, aan gezien de auto die achter mij reed op dat moment al zo'n beetje met de neus van haar auto naast mij reed, ik kon geen kant op. Gelukkig goed gegaan, maar was er wel even van geschrokken. Snap ook nog niet dat ze mij niet heeft gezien, zij had mij makkelijk in de ooghoek kunnen zien aangezien ik sneller reed en haar al half voorbij was.
Naast spiegelen kunnen mensen ook al niet borden lezen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 13:00

Vrouwen achter het stuur toch weer.
Sommigen kunnen gewoon beter hun hele leven blijven fietsen.

Met 30 invoegen op de snelweg en dan meteen door naar de tweede baan kan allemaal als vrouw..en dan ook nog geen idee wat je niet goed doet natuurlijk. -O-

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 13:14

Sunnda schreef:

Met 30 invoegen op de snelweg en dan meteen door naar de tweede baan kan allemaal als vrouw..en dan ook nog geen idee wat je niet goed doet natuurlijk. -O-

Tsja, dat zeg ik, vakantietijd, tijd waarin de meeste mensen rijden die normaal niet rijden. En dat zijn toch veelal, jawel, vrouwen. :')

Edit: of ouderen.
Laatst bijgewerkt door Nayomie op 22-07-20 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 13:15

Sunnda schreef:

Grapje zeker? :')