iirrssjjee schreef:Pfff even doodsangsten op de snelweg vandaag.
We hebben een tunnel, die is 3 dteoken. Zodra je de tunnel uit bent veranderd deze in 4, die er helemaal rechts bijkomt. De twee rechtse stroken ga je na een km of 2 de snelweg af. De 2 linkse blijven de snelweg (die 2 stroken blijft). Ik reed op de middelste, omdat het rechts redelijk druk was. Ik moet na de tunnel altijd eraf. Ik haalde rechts van me een vrachtwagen in. Daarvoor reed er ook 1 die zn knippertje naar links aan had. Dus ik liet even gas los, zodat de vrachtwagen voor me kon. Op dat moment zie ik dat de vrachtwagen die ik net inhaalde in mijn dode hoek gaat rijden en zn knippertje naar links aanzet.... Ineens gooit die zijn stuur om en komt echt letterlijk zo dicht achter me, dat ik in mijn achteruitkijk spiegel alleen een groot zwart vlak zie (van de grill). Ik kon ook niet naar links uitwijken want daar reed ook gewoon verkeer... Ik kreeg echt een hartverzakking. Ik wilde naar rechts, maar dat ging niet omdat die vrachtwagen in mn dode hoek hing. Ik kon geen gas bij geven ivm de vrachtwagen die in wilde voegen voor me, en remmen ging niet omdat ik dat knippertje van die vrachtwagen zag... Als de vrachtwagen voor me ook maar iets had geremd, dan had ik een vrachtwagen in mijn kofferbak gehad.... pfffff
Herkenbaar helaas.
Echt asociaal hufters zijn het soms die vrachtwagens.
Zo reed ik ooit op de snelweg richting Eindhoven. 3 rijstroken, ik rijd op de middelste, rechts hele rij vrachtwagens die ik dus aan het inhalen ben.
Volgens mij ging er ergens vóór mij een vrachtwagen inhalen, de auto's daarachter reden dus maar 80 ongeveer, ik dus ook. Rijd naast een vrachtwagen die ineens zn knipper naar links aan zet en zn stuur omgooit. Links van mij kwamen auto's met 130 aanzetten, ik kon niet naar links.
Dat was even echt heel erg eng. Uiteindelijk wachte de vrachtwagen en tegelijkertijd reed het vóór me weer wat door en kon de aso uiteindelijk achter mij naar links.
Ik ben echt vóór een totaal verbod voor vrachtwagens om elkaar in te halen. 2,3,4 rijstroken, ze blijven maar lekker rechts rijden.