[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 12:07

wittepit schreef:
Sizzle schreef:

Dat zou wel een uitkomst zijn ja, maar dan zou misschien het risico nog groter zijn dat mensen er gewoon even een gaan ‚kopen‘. Zonder na te denken :')

ps. Ik denk dat je 12 was (als je profiel klopt) de reageerbuisbaby is in hetzelfde jaar geboren als mijn bouwjaar.

MB, ieder neemt zo eigen zijn risico‘s. Maar er wordt gewoon vaak te licht gedacht over keizersnede dat is het enige wat ik wilde zeggen. Het is echt niet even ritsje open, ritsje dicht. Ik heb na de geboorte maanden last gehad van mijn onderrug terwijl ik echt nooit rugpijn heb, ook niet gehad tijdens zwangerschap. Bleek bijvoorbeeld dat lage rugpijn ook van de KS kon komen (vraag me niet waarom) en soms zelf chronisch wordt. Gelukkig bij mij niet.

Vloeken in de kerk van de westerse/reguliere geneeskunde: ik dacht dat de Chinese er van uit gaat dat zulke littekens enorme blokkades van energiestromen veroorzaken. Helemaal achterlijk zijn ze daar niet, ik geloof wel dat er een kern van waarheid inzit. In ieder geval: het is echt even meer dan mes erin, kind eruit, hechten, klaar.

Wat betreft dat laboratoriumgedoe: er wordt nu op meerdere plaatsen ter wereld gewerkt aan een soort kunstbaarmoeder waar te vroeg geboren baby’s nog ff een paar weken in kunnen “rijpen”. Tot nu toe gaat dat om kinderen die wel aan het aantal weken zwangerschap zitten die ze behandelbaar maakt, maar ik heb al laten vallen als hiermee die grens naar voren gehaald gaat worden ik gewetensbezwaard ben en er niet aan mee wil werken. Ben namelijk echt bang dat dat weer consequenties heeft voor het abortusbeleid.

Dat is inderdaad een enge mogelijkheid.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 12:11

Niobe schreef:
Ik weet wel dat als kroketten klaar zijn ze gaan drijven, dat is ook het enige wat ik weet over koken

En dan moet je snel zijn, zodat ze niet ontploffen.

Tiggs

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 12:14

Wat doe jij voor werk wittepit?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 12:30

En je kunt van alles vinden van de keuze van DeMolenhoek, maar feit is dat het kind er nu is en dat zij gewoon haar verantwoordelijkheid neemt. Het is alleen maar goed dat ze er open over durft te zijn.
Ook voor de behandeling van een depressie is dat alleen maar goed.
@DeMolenhoek: helaas heb ik ook ervaring met depressie(s), je mag me altijd een pb sturen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 12:36

Als dochter van een moeder die gewoon geen kinderen had moeten nemen. Én die ook nog eens niet in ziet dat ze ‘harder zou/had moeten trainen.’
Kan ik alleen maar respect hebben voor de Molenhoek. Ondanks dat het zwaar is, doet ze er wel alles aan om haar kind niet het leven te geven dat mijn broer en ik wel geleid hebben.

En dat is niet alleen dapper. Dat is onvoorwaardelijke liefde.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 12:46

Ayasha schreef:
Als dochter van een moeder die gewoon geen kinderen had moeten nemen. Én die ook nog eens niet in ziet dat ze ‘harder zou/had moeten trainen.’
Kan ik alleen maar respect hebben voor de Molenhoek. Ondanks dat het zwaar is, doet ze er wel alles aan om haar kind niet het leven te geven dat mijn broer en ik wel geleid hebben.

En dat is niet alleen dapper. Dat is onvoorwaardelijke liefde.

Wat mooi gezegd!
En wat naar dat het bij jullie anders was..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 12:57

Wij hebben beiden geen jeugd of kindertijd gehad. En ook nu we beide uitgevlogen zijn (we waren al lang voor we dat deden ons zelf aan het redden.) is het onmogelijk om niet geraakt te worden door onze moeder. :) Nu kunnen we gelukkig wel vaak bij papa terecht. Hoewel die ook geen invloed heeft op haar (papa is als een rode doek voor een stier bij mijn moeder.) vinden we nu tenminste daar wel enig begrip als het echt zwaar wordt. :)

Toen we beide nog niet zover waren dat we zelf naar papa toe konden maakte mijn moeder dat op elke denkbare manier onmogelijk. :) Mijn vader heeft gevochten om ons te kunnen zien en helpen maar dat fantastische recht-systeem dat de moeder kost wat kost beschermt heeft hem dat onmogelijk gemaakt. Tot het punt dat we natuurlijk de zelfstandigheid hadden om zelf weg te sluipen maar ze kwam ons dan ook weer halen en mijn vader had geen poot om op te staan om ons niet mee te geven. Dus het échte vluchten konden we pas toen we 18 waren. Voor mijn broer was dat sneller dan voor mij. En dat ik langer "onder haar" gezeten heb merk je ook nu nog steeds. Het is voor mij nog steeds veel harder vechten (recent weer helaas) om rust te krijgen dan voor mijn broer.

En dat is één van de redenen waarom ik het erg moeilijk heb met die extreme bescherming van de moeder als voogd en "kwetsbare" ook al begrijp ik het in sommige situaties.
Maar in onze situatie heeft ons en mijn vader dat heel veel gekost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 18:54

Tiggs schreef:
Niobe schreef:
Ik weet wel dat als kroketten klaar zijn ze gaan drijven, dat is ook het enige wat ik weet over koken

En dan moet je snel zijn, zodat ze niet ontploffen.

Iemand die kroketten en een frituurpan langs wil komen brengen? Ik wil nu een kroket, maar die hebben we niet aan deze kant van de Noordzee. ;(

Tiggs schreef:
En je kunt van alles vinden van de keuze van DeMolenhoek, maar feit is dat het kind er nu is en dat zij gewoon haar verantwoordelijkheid neemt. Het is alleen maar goed dat ze er open over durft te zijn.
Ook voor de behandeling van een depressie is dat alleen maar goed.
@DeMolenhoek: helaas heb ik ook ervaring met depressie(s), je mag me altijd een pb sturen.
Eens. Bovendien lijkt kritiek op de initiële keuze van het krijgen van het kind me er ook eerder eentje voor de categorie "wrijf het er nog even in" dan dat het echt constructief is; het kind kan immers niet ineens weggetoverd worden of zo. Hoe DM ermee omgaat is in elk geval op een volwassen, doordachte manier en dat is alleen maar een goede houding.

En wat een naar verhaal, Ayasha. :\ Ik kan er met de pet niet bij als ouders alleen handelen in eigenbelang, en de kinderen bagage meegeven waar ze voor de rest van hun leven last van hebben en mee moeten vechten. Mijn ouders zijn nog bij elkaar, dus ik heb gelukkig geen situatie als de jouwe meegemaakt, maar er is ook zat gebeurd waar ik elke dag nog de zure vruchten van pluk en niet het leven kan leiden dat ik graag zou willen.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 19:30

Ik denk dat er maar weinig een rugzakje hebben. De ene wat heftiger dan de ander.

Ik heb fijne jeugd gehad kwa ouders enz. Maar ben veel gepest was giga onzeker. Voelde me lelijk (soms nog steeds) ben nu 32. En ik ben gevoelig voor lichte depressies en stemmingwisselingen.

En zo heeft iedereen een pakketje. Het is aan ons zelf om daar hoe je daar mee omgaat. Mij lukt het pas een jaar met minder downs. En meer in mijzelf te geloven.

Dit dankzij paardenchoaching door iemand die ook HSP is. Ik raak snel overprikkeld kan van kleine dingen zijn maar ook grote. Daarom ook een rede voor mij geen kinderen. Te veel prikkels dat ik echt zeker weet dat ik gillend weg ren en niet terug kom. Dit zou ik mijn kind dan niet aan willen doen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 19:49

Mijn broer en schoonzus hebben 2 kinderen en beide zeggen nu (kids zijn 6 en bijna 4) dat als ze dit eerder hadden geweten hadden ze ze niet gewild.

De oudste heeft autistische trekjes en is nu gelabeld; verminderd IQ.
En de jongste is een aardje naar beide ouders en goed dwars en een flink karakter.

Ik hoef echt niet eerst kids te hebben om te weten hoe of wat.
Mijn schoonzus heeft gewoon een soort plaatje met huisje boompje beestje in haar hoofd zitten en daar voldoet ze niet aan.

Vind het voor allevier de partijen erg zielig want het lukt gewoon niet.
Scheelt nu wel dat er nu betere begeleiding is voor mn nichtje maar alsnog zijn er meer downs dan ups.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 19:54

Mkango schreef:
Eens. Bovendien lijkt kritiek op de initiële keuze van het krijgen van het kind me er ook eerder eentje voor de categorie "wrijf het er nog even in" dan dat het echt constructief is; het kind kan immers niet ineens weggetoverd worden of zo. Hoe DM ermee omgaat is in elk geval op een volwassen, doordachte manier en dat is alleen maar een goede houding.

Vind juist verhalen als van Molenhoek wel goed om anderen te waarschuwen die tegen hun zin op het punt staan overstag te gaan voor hun 'grote liefde'. Mijn reacties zijn niet bedoeld om het er in te wrijven, maar enkel mijn persoonlijke shock uitspreken over dat soort scenario's. Zeker als dan ook de man die de wens doordreef de vrouw een beetje laat bungelen en haar het meeste werk laat doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:49

Was een poedersuiker jeugd voor mij maar heb een hele sterke band met mijn moeder

Vandaag op FB koter 1 jaar geworden , en opeens de zin in de zomer word ze grote zus := . Dan fok je aardig door :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 23:09

Mijn zusje en ik hebben nog geen 1.5 jaar verschil.. Mijn moeder en haar broer schelen 8 jaar en dat wou ze voor haar kinderen niet :+

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 23:19

Relaxed schreef:
Mijn zusje en ik hebben nog geen 1.5 jaar verschil.. Mijn moeder en haar broer schelen 8 jaar en dat wou ze voor haar kinderen niet :+

Tussenweg was niet mogelijk :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 00:07

Ze hebben het bij 2 gehouden, dus het doorfokken viel mee :+ de hoop dat mijn zusje en ik iets aan elkaar hadden was ook mislukt, iedere dag slaande ruzie :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 00:19

Bij ons was het juist ideaal voor de onderlinge sfeer dat mijn broer 10 jaar ouder was. In mijn 34 jarige bestaan maar 1 keer “ruzie” gehad, verder zijn we dikke vrienden.
Op wat meningsverschillen na, maar dat houd je toch.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 00:29

Mkango: ik zie ouders soms dingen doen of hoor ze dingen zeggen dat ik denk ‘je weet niet wat je je kind aan doet.’
Dingen uit je jeugd/kindertijd draag je altijd mee. Soms onbewust zelfs. En van wat ik zie rond me haalt je opvoeding je in als je zelf ouder wordt. Bij sommigen is dat toe te juichen. Bij anderen niet.

En ondanks dat ik niks met kinderen heb kan ik wel een hekel hebben aan ouders die oneerlijk omgaan met hun kind. Dat is één van de snelste manieren om te zorgen dat ik een hekel aan je krijg. Als je een kind laat komen, dan zorg je er voor. En als je dat niet kan, zoek je hulp.

Mijn broer en ik schelen vijf jaar. Eigenlijk wilde ze geen tweede omdat broer een zware bevalling was. Geen ide wat ze toch heeft doen gaan voor nummer twee. Voor mij was dat een zegen. Mijn broer en ik zijn ook echt één front. We kunnen knallende ruzie hebben en soms maanden niet met elkaar spreken. Tot één van de twee een probleem heeft. :D zodra het probleem opgelost is kunnen we dan ook rustig verder ruzie maken. _O- echt een gevalletje ‘alleen ik mag de ander etteren.’ _O-

JokeRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 03:50

Onali schreef:
Mijn schoonzus heeft gewoon een soort plaatje met huisje boompje beestje in haar hoofd zitten en daar voldoet ze niet aan.

Ik vraag me af of niet alle vrouwen die bewust aan kinderen beginnen dit plaatje hebben...

En hoe kan het dat dit nog steeds mogelijk is? (Ben even hardop aan het denken)
Hoeveel verhalen lees je niet van mensen bij wie dat hele kind-project nogal tegenvalt?
Ik snap gewoon niet dat er nog altijd mensen zijn die zeggen: “goh, als we dát hadden geweten.... dat het zó zwaar zou zijn...”
Je hoeft maar de eerste de beste mamablog te lezen en het gebrek aan tijd en privacy komt al aan bod.
Lopen die mensen ook nooit rond in een supermarkt op woensdagnamiddag?

Ik begrijp dat echt niet.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 04:22

Maar de uitspraak wordt een beetje verkeerd geïnterpreteerd, huisje boompje beestje, daar zit al geen kind tussen :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 09:01

JokeRox schreef:
Onali schreef:

Ik vraag me af of niet alle vrouwen die bewust aan kinderen beginnen dit plaatje hebben...
.

Het lange antwoord is: Nee :D
Niet iedereen met kinderen wil HBB en omgekeerd willen sommige kinderlozen dat wel.
Een kind maakt je niet automatisch tot garanium knipper dat is iets wat dan al in je zat (of juist niet).

Die 1,5 jaar ertussen schijnt een soort sociale druk te zijn. Dat is de „dan hebben ze tenminste nog wat aan elkaar“ druk.
Vrienden van ons deden dat ook om die reden terwijl ze nog doodmoe waren van de eerste. Resultaat: burnout.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 05-02-20 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 09:03

Mijn broertje en ik schelen 4 jaar,
mijn halfbroer en ik schelen ook 4 jaar(zelfde vader andere moeder)

Ik ben dus alleen opgegroeid met mijn broertje...
Altijd ruzie...

Ik snap ook niet waarom vrouwen zo aan dat beeld denken.

ik denk vooral: Huisje boompje beestje :+

Ik zie het om mij heen zo veel... kinderen van vrienden waarvan de ouders nu al niet meer samen zijn...

of op je 29e al 3 kinderen, waarvan er maar 1 gepland was |o

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 09:09

Zal er ook aan liggen hoe je zelf opgegroeid bent. Ik heb een broertje dat 2 jaar jonger is en wij waren en zijn goeie vrienden. Tuurlijk was ook weleens ruzie en irritatie enzo maar als een van ons problemen had dan was de ander er om te helpen. Ik kan me goed voorstellen dat je dan minimaal 2 kids wil om ze hetzelfde te gunnen (al kunnen ze elkaar ook verschrikkelijk vinden). Als je zelf naar volle tevredenheid enig kind was of altijd ruzie had dan sta je er waarschijnlijk anders in.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 09:11

Tussen mij en m'n zus en zusje zit 5 jaar, tussen mij en mijn broer 8 jaar. We zijn gek op elkaar en werden vroeger gek van elkaar :D ik denk dat leeftijdsverschil daar niet zozeer meer of minder aan bijdraagt.

Kinderen krijgen was ook het plaatje dat ik altijd in mijn hoofd had. Onbedoeld ben ik opgevoed met het beeld dat het nu eenmaal zo hoort: mijn ouders komen uit grotere gezinnen, wij waren met 4 kinderen. Al mijn ooms en tantes hebben kinderen. Gewoon zoals het is.
Pas rond mijn 24e begon ik te beseffen dat het mogelijk niet is wat ik wil.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 09:21

Ik ben enig kind en daar ben ik nog steeds heel blij mee! Mijn vader vond 1 kind wel genoeg en heeft zich laten steriliseren. Zelf ben ik snel overprikkeld (ASS) dus was blij dat thuis altijd een rustige plek voor me kon zijn. En ook als volwassene is het zalig om niet te hoeven dealen met 'n sibling met een of meerdere drukke kinderen bij een gezinsbijeenkomst.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 09:46

Ik scheel met mijn beide broers 4 jaar en we hebben het gewoon echt gezellig, zien elkaar wekelijks.