wittepit schreef:Sizzle schreef:
Dat zou wel een uitkomst zijn ja, maar dan zou misschien het risico nog groter zijn dat mensen er gewoon even een gaan ‚kopen‘. Zonder na te denken![]()
ps. Ik denk dat je 12 was (als je profiel klopt) de reageerbuisbaby is in hetzelfde jaar geboren als mijn bouwjaar.
MB, ieder neemt zo eigen zijn risico‘s. Maar er wordt gewoon vaak te licht gedacht over keizersnede dat is het enige wat ik wilde zeggen. Het is echt niet even ritsje open, ritsje dicht. Ik heb na de geboorte maanden last gehad van mijn onderrug terwijl ik echt nooit rugpijn heb, ook niet gehad tijdens zwangerschap. Bleek bijvoorbeeld dat lage rugpijn ook van de KS kon komen (vraag me niet waarom) en soms zelf chronisch wordt. Gelukkig bij mij niet.
Vloeken in de kerk van de westerse/reguliere geneeskunde: ik dacht dat de Chinese er van uit gaat dat zulke littekens enorme blokkades van energiestromen veroorzaken. Helemaal achterlijk zijn ze daar niet, ik geloof wel dat er een kern van waarheid inzit. In ieder geval: het is echt even meer dan mes erin, kind eruit, hechten, klaar.
Wat betreft dat laboratoriumgedoe: er wordt nu op meerdere plaatsen ter wereld gewerkt aan een soort kunstbaarmoeder waar te vroeg geboren baby’s nog ff een paar weken in kunnen “rijpen”. Tot nu toe gaat dat om kinderen die wel aan het aantal weken zwangerschap zitten die ze behandelbaar maakt, maar ik heb al laten vallen als hiermee die grens naar voren gehaald gaat worden ik gewetensbezwaard ben en er niet aan mee wil werken. Ben namelijk echt bang dat dat weer consequenties heeft voor het abortusbeleid.
Dat is inderdaad een enge mogelijkheid.