Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
x_Jeanine_x schreef:Kerstavond besteld...
Zondag aangeboden aan postnl...
Nog niks
Hi Jeanine, door de grote drukte bij PostNL, lukt het hun helaas niet om alle pakketten tijdig te verwerken en te bezorgen. Ik zie dat je pakket wel al is aangeboden aan PostNL, maar dat deze je bestelling nog niet heeft afgehaald. Helaas hebben we hier geen invloed op, en kunnen we dit proces niet versnellen. PostNL doet haar uiterste best de pakketten zo spoedig mogelijk op te halen en te bezorgen. Ik zou je dan ook willen vragen om de track en trace code goed in de gaten houden. Onze excuses voor het ongemak. Groet, xxx
corinep schreef:Ik heb van het weekend een pakketje besteld, stond op de site dat het dinsdag verzonden zou worden, echter maandag al een track and trace en vanmiddag precies in het aangegeven tijdvak door dhl geleverd. Was echt verbaasd.
Vandaag nog iets bij bol.com, volgens track and trace wordt dat gewoon morgen afgeleverd, ben benieuwd.
Vandaag nog iets anders besteld. Wel bevestiging gehad dat het afgerond is maar geen track and trace, zou kunnen dat het door de brievenbus past.. Hoop wel dat t snel komt want dat is eigenlijk het enige dat ik snel nodig heb...
x_Jeanine_x schreef:Kerstavond besteld...
Zondag aangeboden aan postnl...
Nog niks
Hi Jeanine, door de grote drukte bij PostNL, lukt het hun helaas niet om alle pakketten tijdig te verwerken en te bezorgen. Ik zie dat je pakket wel al is aangeboden aan PostNL, maar dat deze je bestelling nog niet heeft afgehaald. Helaas hebben we hier geen invloed op, en kunnen we dit proces niet versnellen. PostNL doet haar uiterste best de pakketten zo spoedig mogelijk op te halen en te bezorgen. Ik zou je dan ook willen vragen om de track en trace code goed in de gaten houden. Onze excuses voor het ongemak. Groet, xxx
lenaa_tje schreef:Nou ik vind het wel bijzonder. Ik heb vrijdag (eerste kerstdag) wat besteld bij wehkamp (dhl) en dat was er maandag al.
MyWishMax schreef:lenaa_tje schreef:Nou ik vind het wel bijzonder. Ik heb vrijdag (eerste kerstdag) wat besteld bij wehkamp (dhl) en dat was er maandag al.
Ik zaterdag en was er ook maandag. Bizar hoor. Wel heel blij mee. Net als nieuwe telefoon via postnl, die werd maandag besteld en dinsdag geleverd al. Hoesje dinsdag besteld en vandaag binnen, maar dat was brievenbus.
Alleen ik ging er niet vanuit, had bij allemaal verwacht dat het het nieuwe jaar zou worden. Ik denk dat ik geluk had dat het allemaal grote bedrijven zijn en niet de kleinere shops en dat die toch voorrang hebben? Ik zou nu niks durven te bestellen wat er moet zijn voor bepaalde datum.
Courses schreef:Goed; het hele 'maar-dit-heb-ik-daar-besteld-en-het-is-nu-al-binnen' is echt een verkeerde minset. Er zijn allerlei verschillende processen die daar aan gekoppeld zijn, sommige webshops hebben mindere volumes dan anderen, de verwerking is anders, er zijn andere contracten of toevallig is die lading pakketten daar wél opgehaald waardoor het net eerder mee is gegaan. Wat je bij webshop A besteld en hoe snel dat bezorgd is, zegt niks over webshop B. Dus die vergelijkingen hebben echt geen zin. Het wordt meegegeven zoals het meegegeven wordt, zodra het uit het magazijn vertrekt en overgedragen is betekent het niet dat het direct in de bus van de pakketbezorger terecht komt. Als dat zo'n feest was, was het leven een stuk makkelijker.
(En dan kan je denken 'Ja maar om hoeveel pakketten kan het nou gaan?', met jou 100.000den andere NL'ers die 'nog even snel' wat bestellen)
lenaa_tje schreef:Toch is het opvallend dat bol wel op tijd kan leveren en kleine webshops die eerder altijd op tijd konden leveren dat nu niet kunnen
Ik heb contact gehad met de webshop (om wat anders) en zij gaven ook aan dat zij helemaal niet meer omzet draaide, eerder minder. Gene dacht zelf dat mensen bij bol bestelde ondanks dat het meer geld kost. Het duurt gewoon langer voor pakjes worden opgehaald en dat probleem lijken grote webshops minder te hebben.
pmarena schreef:Veulen: Had je die beperking dan echt opgelegd gekregen...?
Of was je labels aan het aanmaken en pakte het systeem ze ineens niet meer ofzo
Ik kon gewoon steeds al mijn benodigde PostNL labels printen, ook al stond er een waarschuwing dat er beperkingen waren, op=op. Zelfs later in de middag lukte het nog, via MyParcelIk ben wel benieuwd rond welke tijd het ophield eigenlijk....
Maar als het niet meer had gelukt dan had ik ze bij het postpunt ter plekke aangemeld en afgerekend, want daar hadden ze geen beperkingen.