Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Jeanine_x

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 16:03

Kerstavond besteld...
Zondag aangeboden aan postnl...

Nog niks

Hi Jeanine, door de grote drukte bij PostNL, lukt het hun helaas niet om alle pakketten tijdig te verwerken en te bezorgen. Ik zie dat je pakket wel al is aangeboden aan PostNL, maar dat deze je bestelling nog niet heeft afgehaald. Helaas hebben we hier geen invloed op, en kunnen we dit proces niet versnellen. PostNL doet haar uiterste best de pakketten zo spoedig mogelijk op te halen en te bezorgen. Ik zou je dan ook willen vragen om de track en trace code goed in de gaten houden. Onze excuses voor het ongemak. Groet, xxx

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 16:12

Zo gek is dat toch niet met de feestdagen er tussen? Je hebt het eigenlijk over 3 effectieve werkdagen

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 16:37

x_Jeanine_x schreef:
Kerstavond besteld...

Nog niks

Hi Jeanine, door de grote drukte bij PostNL, lukt het hun helaas niet om alle pakketten tijdig te verwerken en te bezorgen. Ik zie dat je pakket wel al is aangeboden aan PostNL, maar dat deze je bestelling nog niet heeft afgehaald. Helaas hebben we hier geen invloed op, en kunnen we dit proces niet versnellen. PostNL doet haar uiterste best de pakketten zo spoedig mogelijk op te halen en te bezorgen. Ik zou je dan ook willen vragen om de track en trace code goed in de gaten houden. Onze excuses voor het ongemak. Groet, xxx

Die van mij zegt dit al sinds vorige week maandag :')

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 17:06

corinep schreef:
Ik heb van het weekend een pakketje besteld, stond op de site dat het dinsdag verzonden zou worden, echter maandag al een track and trace en vanmiddag precies in het aangegeven tijdvak door dhl geleverd. Was echt verbaasd.

Vandaag nog iets bij bol.com, volgens track and trace wordt dat gewoon morgen afgeleverd, ben benieuwd.

Vandaag nog iets anders besteld. Wel bevestiging gehad dat het afgerond is maar geen track and trace, zou kunnen dat het door de brievenbus past.. Hoop wel dat t snel komt want dat is eigenlijk het enige dat ik snel nodig heb...

Zowel bol.com als brievenbuspakje gewoon volgens schema geleverd. Valt me echt mee als ik de verhalen hier hoor. Ook 2 pakketjes van Ali op 22/11 en 30/11 besteld.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 17:18

Weet niet hoe het nu bij de pakketjes zit, maar gisteren twee dingen besteld die vandaag allebei al via brievenbuspost bezorgd zijn :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 17:19

Hier ook maar 1 dag vertraging. Had tijdens de kerstdagen besteld, dus maandag werd het verwerkt. Is 1x verschoven van leverdatum, maar daarna netjes geleverd.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 18:48

x_Jeanine_x schreef:
Kerstavond besteld...

Nog niks

Mijn pakket staat al sinds 17 december op deze status.
Ik vind het niet gek dat dit na kerst zo is. Zitten maar twee werkdagen tussen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:02

Nou ik vind het wel bijzonder. Ik heb vrijdag (eerste kerstdag) wat besteld bij wehkamp (dhl) en dat was er maandag al.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:05

lenaa_tje schreef:
Nou ik vind het wel bijzonder. Ik heb vrijdag (eerste kerstdag) wat besteld bij wehkamp (dhl) en dat was er maandag al.

Ik zaterdag en was er ook maandag. Bizar hoor. Wel heel blij mee. Net als nieuwe telefoon via postnl, die werd maandag besteld en dinsdag geleverd al. Hoesje dinsdag besteld en vandaag binnen, maar dat was brievenbus.

Alleen ik ging er niet vanuit, had bij allemaal verwacht dat het het nieuwe jaar zou worden. Ik denk dat ik geluk had dat het allemaal grote bedrijven zijn en niet de kleinere shops en dat die toch voorrang hebben? Ik zou nu niks durven te bestellen wat er moet zijn voor bepaalde datum.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:29

Pfff, mijn nieuwjaarskaarten zijn door de leverancier overgedragen aan PostNL, die ze aan BPost zal doorgeven. Helaas loopt het hier met BPost heel vaak mis, dus ik hoop dat ik mijn nieuwjaarskaartjes zal hebben voor Pasen. :(

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:37

MyWishMax schreef:
lenaa_tje schreef:

Ik zaterdag en was er ook maandag. Bizar hoor. Wel heel blij mee. Net als nieuwe telefoon via postnl, die werd maandag besteld en dinsdag geleverd al. Hoesje dinsdag besteld en vandaag binnen, maar dat was brievenbus.

Alleen ik ging er niet vanuit, had bij allemaal verwacht dat het het nieuwe jaar zou worden. Ik denk dat ik geluk had dat het allemaal grote bedrijven zijn en niet de kleinere shops en dat die toch voorrang hebben? Ik zou nu niks durven te bestellen wat er moet zijn voor bepaalde datum.

Denk dat het daar inderdaad aan ligt. M’n vriend bestelde bij bol en dat was er zo.
Vind het wel balen voor de kleine webshops

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:42

Ik ook hoor. :j Ik voel me soms ook schuldig dat ik wat besteld heb, maar ik probeer absoluut zo min mogelijk te bestellen. (Alleen telefoon werd vanuit verzekering besteld dus geen keuze en wilde ik dus wel meteen hoesje voor hebben omdat ik veel te bang ben weer zonder telefoon te zitten haha) sowieso ga ik niks bestellen wat perse voor een datum er moet zijn. Dat zou ik alleen doen als ik het op kan halen niet via de post. Te grote gok nu en niemand die daar iets aan kan doen.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:45

Ik als kleine webshop baal idd soms wel dat (met name brievenbus-) pakketjes langer onderweg zijn. Bol enzo krijgen dan toch voorrang.

Maar goed, klanten hebben gelukkig alle begrip :)

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 20:01

Mijn pakketje voor die vriendin is binnengekomen *\o/*

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 20:12

Goed; het hele 'maar-dit-heb-ik-daar-besteld-en-het-is-nu-al-binnen' is echt een verkeerde minset. Er zijn allerlei verschillende processen die daar aan gekoppeld zijn, sommige webshops hebben mindere volumes dan anderen, de verwerking is anders, er zijn andere contracten of toevallig is die lading pakketten daar wél opgehaald waardoor het net eerder mee is gegaan. Wat je bij webshop A besteld en hoe snel dat bezorgd is, zegt niks over webshop B. Dus die vergelijkingen hebben echt geen zin. Het wordt meegegeven zoals het meegegeven wordt, zodra het uit het magazijn vertrekt en overgedragen is betekent het niet dat het direct in de bus van de pakketbezorger terecht komt. Als dat zo'n feest was, was het leven een stuk makkelijker.

(En dan kan je denken 'Ja maar om hoeveel pakketten kan het nou gaan?', met jou 100.000den andere NL'ers die 'nog even snel' wat bestellen)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 20:17

Heee mijn amazon is al binnen. Zou pas volgende week komen :D
Denk ook dat mijn klacht bij de bezorger is aangekomen. Of het was een andere dan gister en vanmorgen

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 20:59

Courses schreef:
Goed; het hele 'maar-dit-heb-ik-daar-besteld-en-het-is-nu-al-binnen' is echt een verkeerde minset. Er zijn allerlei verschillende processen die daar aan gekoppeld zijn, sommige webshops hebben mindere volumes dan anderen, de verwerking is anders, er zijn andere contracten of toevallig is die lading pakketten daar wél opgehaald waardoor het net eerder mee is gegaan. Wat je bij webshop A besteld en hoe snel dat bezorgd is, zegt niks over webshop B. Dus die vergelijkingen hebben echt geen zin. Het wordt meegegeven zoals het meegegeven wordt, zodra het uit het magazijn vertrekt en overgedragen is betekent het niet dat het direct in de bus van de pakketbezorger terecht komt. Als dat zo'n feest was, was het leven een stuk makkelijker.

(En dan kan je denken 'Ja maar om hoeveel pakketten kan het nou gaan?', met jou 100.000den andere NL'ers die 'nog even snel' wat bestellen)

Toch is het opvallend dat bol wel op tijd kan leveren en kleine webshops die eerder altijd op tijd konden leveren dat nu niet kunnen :)

Ik heb contact gehad met de webshop (om wat anders) en zij gaven ook aan dat zij helemaal niet meer omzet draaide, eerder minder. Gene dacht zelf dat mensen bij bol bestelde ondanks dat het meer geld kost. Het duurt gewoon langer voor pakjes worden opgehaald en dat probleem lijken grote webshops minder te hebben.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:10

Nou wij hebben echt geen grote webshop maar zoals gezegd gisteren en vandaag blije berichten dat pakketten via PostNL netjes meteen al de volgende dag bezorgd werden :)

Wat betreft het steeds in je status zien dat het pakket "morgen" bezorgd wordt....dat is ook vaak een kwestie van een pakketzegel die online al aangemaakt is. Maar als er dan in de status staat dat het pakket nog niet in handen van PostNL is, dan kunnen ze het ook niet morgen bezorgen natuurlijk.

Ik vind dat "morgen bezorgd" ook echt een hele suffe melding...ze zouden dat pas moeten weergeven als ze het pakketje daadwerkelijk ontvangen hebben.

Wij printen ook wel eens pakketzegels uit van pakjes die nog helemaal niet die dag naar het PostNL punt gaan, maar die we gewoon wel vast klaar willen hebben liggen voor het geval er een levering binnenkomt, zodat we direct spullen kunnen uitpakken en doorsturen naar wachtende klanten wanneer hun bestelling niet voorradig was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:13

Ja want bol heeft zijn eigen distributiecentrum dus die zijn iedereen al een stap voor.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:15

Misschien zit het verschil hem ook wel in pakjes door PostNL laten afhalen versus zelf wegbrengen?
Wij brengen ze altijd zelf naar het postpunt. Soms kunnen niet alle pakketten mee (zeker als ze wat groter zijn....) met het busje dat ze bij het postpunt komt halen maar meestal gelukkig wel.

Misschien laten ze individuele bedrijven langer wachten dan postpunten...?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:22

Voor ons als kleine winkel telt het zo:

Het vervoeren is het probleem niet. Als de postnl het heeft is het er bijna altijd ook de volgende dag. Het grote probleem is het opgehaald krijgen door ze. Je mag maar beperkt labels invoeren om te verzenden. 2 dagen voor kerst mocht ik maar 40% van de benodigde labels printen. Vervolgens heb je de labels, maar dan zitten de auto's soms te vol en blijven er weer dingen staan. Bovendien wisselen de maatregelen ookregelmatig, dat maakt het ook lastiger.

Dat zuigt allemaal een beetje. Maar gelukkig zijn de meeste klanten super vriendelijk op het moment (hoewel niet iedereen het begrijpt.)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:24

Mijn pakketje is vanavond bezorgd door een ander koeriersbedrijf wat ik niet kende.
Verder verwacht ik nog een pakketje van Ali, geen idee of die nog ooit komt, T&T van Ali geeft vanaf de bestelling al dat de order niet gevonden kan worden, via geavanceerd zoeken zou hij wel al in NL zijn maar denk eerder dat dat aan de China kant verkeerd gaat. En verder nog een brievenbus pakketje wat een week geleden al aan moest komen (kadootje van werk, die van mij was er donderdag maar van mijn man is er nog niet) en vandaag 2 brievenbus pakketjes die er vorige week woensdag hadden moeten zijn. Als ik hoor van mijn collega's is er toch het een en ander niet aangekomen of zit er tot 2 weken verschil in levertijd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:27

Veulen: Had je die beperking dan echt opgelegd gekregen...?
Of was je labels aan het aanmaken en pakte het systeem ze ineens niet meer ofzo :?

Ik kon gewoon steeds al mijn benodigde PostNL labels printen, ook al stond er een waarschuwing dat er beperkingen waren, op=op. Zelfs later in de middag lukte het nog, via MyParcel :) Ik ben wel benieuwd rond welke tijd het ophield eigenlijk....

Maar als het niet meer had gelukt dan had ik ze bij het postpunt ter plekke aangemeld en afgerekend, want daar hadden ze geen beperkingen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:45

lenaa_tje schreef:
Toch is het opvallend dat bol wel op tijd kan leveren en kleine webshops die eerder altijd op tijd konden leveren dat nu niet kunnen :)

Ik heb contact gehad met de webshop (om wat anders) en zij gaven ook aan dat zij helemaal niet meer omzet draaide, eerder minder. Gene dacht zelf dat mensen bij bol bestelde ondanks dat het meer geld kost. Het duurt gewoon langer voor pakjes worden opgehaald en dat probleem lijken grote webshops minder te hebben.

Bol is een van de grootste spelers en heeft een eigen distributiecentrum. Dus zo opvallend is dat niet.

pmarena schreef:
Veulen: Had je die beperking dan echt opgelegd gekregen...?
Of was je labels aan het aanmaken en pakte het systeem ze ineens niet meer ofzo :?

Ik kon gewoon steeds al mijn benodigde PostNL labels printen, ook al stond er een waarschuwing dat er beperkingen waren, op=op. Zelfs later in de middag lukte het nog, via MyParcel :) Ik ben wel benieuwd rond welke tijd het ophield eigenlijk....

Maar als het niet meer had gelukt dan had ik ze bij het postpunt ter plekke aangemeld en afgerekend, want daar hadden ze geen beperkingen.

Zal ook te maken hebben met welk depot alles verwerkt voor jou regio en de capaciteit daar. Wat er in Limburg gebeurt, zegt niks over Groningen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:50

Oh dat zal maar eerlijk vind ik het niet :)