Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Magrathea schreef:tamary schreef:Katten en hondenpoep moeten bij het restafval zover ik weet, dan zou dat voor de kattenbakvulling dus ook gelden.
Volgens het interner scheelt dat per regio. Lijkt me dat het via het toilet weinig uitmaakt, daar gaat wel erger spul in
tamary schreef:Bel je rioleringsbedrijf eens over hoe groot de kans is dat ze dan regelmatig langs moeten komen. De waterbesparende toiletten hebben dat al als bijwerking, als je dan ook nog eens van alles met flink massa er door gaat spoelen ...
Citaat:Je zocht op: honden- of kattenpoep
Afdanken via:
Vuilnisbak (restafval)
Let op:
Alleen mest van kleine huisdieren mag in de groente-, fruit- en tuinafval-bak. Honden- en kattenpoep hoort bij het restafval. Honden- en kattenpoep mogen niet in de gft-bak en ook niet op de composthoop thuis, vanwege het risico van het overdragen van dierziektes via de compost. Ook horen kattenbakkorrels niet bij het gft.
Foaly schreef:Of geen kat nemen.
Klinkt banketstaaf, maar als je zo duurzaam mogelijk wilt leven is een vleeseter in huis nemen die ook nog eens niet-afbreekbaar afval produceert, nu eenmaal niet handig.
Mizora schreef:Toxoplasmose en voor mensen gevaarlijke wormen zitten ook aan de houtkorrel/het zaagsel, daarom mag ook dat niet bij gft-afval.
Air schreef:Mizora schreef:Toxoplasmose en voor mensen gevaarlijke wormen zitten ook aan de houtkorrel/het zaagsel, daarom mag ook dat niet bij gft-afval.
Ah, dan snap ik het.
https://www.milieucentraal.nl/bewust-wi ... akvulling/ Beetje onderaan staat ook een kolom met een overzicht van verschillende kattenbakvullingen. Denk alleen niet dat er is meegenomen hoe lang je ermee kan doen.
Citaat:Spoel kattengrit ook niet door de wc. De riolering kan verstopt raken.