Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje
Forever young

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 18:46

Als je het zo bekijkt wel idd. Maar het is toch wel een stuk beter dan Frontline en soortgelijke. Daar doelde ik op.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 18:48

Froukje schreef:
Als je het zo bekijkt wel idd. Maar het is toch wel een stuk beter dan Frontline en soortgelijke. Daar doelde ik op.

Dat geloof ik direct... Alleen was er een tijd dat Frontline ook prima was... Ik vermoed persoonlijk resistentie... En ik denk dat het gevaar hiervoor wel op de loer ligt bij vrije verkrijgbaarheid.
Maar dat is wel geheel offtopic. Door de prijs is het te hopen dat men niet massaal aan de Advantage gaat, zodat dit ook lange tijd werkzaam is.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 18:54

Er is geen resistentie tegen Frontline, maar het euvel met deze werkzame stof (fipronil) is dat het alleen de volwassen bijtende vlooien dood. Voordat ze dood zijn hebben ze zich al lekker voortgeplant (20+ eitjes per dag) waardoor het probleem niet opgelost wordt omdat de cirkel niet onderbroken wordt bij de eieren, larven en/of poppen. Stronghold pakt 3 fases van de vlo aan: volwassen, ei (anticonceptie) en larve waardoor de cyclus van ei naar volwassen vlo compleet wordt doorbroken. Het enige wat je niet kan bestrijden is de pop staat, maar zodra ze daaruit komen zal de volwassen vlo sterven.

Wel jammer dat Stronghold Plus alleen voor katten verkrijgbaar is, ik vind Stronghold (voor mijn honden) namelijk een erg prettig middel maar het enige nadeel is dus dat het niet tegen teken werkt.
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 30-04-19 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 18:56

xSCWx schreef:
Er is geen resistentie tegen Frontline, maar het euvel met deze werkzame stof (fipronil) is dat het alleen de volwassen bijtende vlooien dood. Voordat ze dood zijn hebben ze zich al lekker voortgeplant (20+ eitjes per dag) waardoor het probleem niet opgelost wordt omdat de cirkel niet onderbroken wordt bij de eieren, larven en/of poppen. Stronghold pakt 3 fases van de vlo aan: volwassen, ei (anticonceptie) en larve waardoor de cyclus van ei naar volwassen vlo compleet wordt doorbroken.

Wel jammer dat Stronghold Plus alleen voor katten verkrijgbaar is, ik vind Stronghold (voor mijn honden) namelijk een erg prettig middel maar het enige nadeel is dus dat het niet tegen teken werkt.

Weer wat geleerd! :D
Bedankt voor je toelichting, heel erg helder verhaal zo!

Ik weet niet hoe groot/zwaar je honden zijn, maar is de hoogste kattendosering niet oké? Of kan je dat niet gebruiken? Ik dacht dat het dezelfde werkzame stof had?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 19:02

Nee de stoffen zijn iets anders, ik durf het dus niet aan. Wel jammer maar als het voor de hond geschikt was zou het -neem ik aan- ook wel voor de hond beschikbaar worden. Dat zal niet voor niks zijn denk ik.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 20:02

En een Seresto-band? Vind ik echt ideaal.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 20:03

Las ik inderdaad ook over, maar aangezien ik haar telkens in bomen zie klimmen denk ik dat het beter is van niet :') Ze speelt veel en denkt dat ze een tijger is, maar is best wel een lompe koe... Die zichzelf kan ophangen :+

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 20:45

Zo'n band hoort dan wel te knappen, maar ja, dan heb je er ook niets meer aan :+
De mijne is niet een klimmer dus dat gaat prima.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 22:08

Wat een fijne milde oog make up remover is. Met goede ingrediënten.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 22:10

Qua ingrediënt geen idee maar die van de rituals is wel heel fijn! Die verwijderd zelfs de waterproof mascara met gemak.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 22:18

Ik heb gewoon miscelair (????) water van Garnier, bevalt me heel erg goed. Verder face wash van rituals.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 22:28

Janine1990 schreef:
Ik heb gewoon miscelair (????) water van Garnier, bevalt me heel erg goed. Verder face wash van rituals.

Die heb ik ook! Bevalt me heel goed. Ik heb de gele versie, ook voor waterproof mascara.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 00:11

poes schreef:
Elvirawortel schreef:
Homeopathie gaat inderdaad over de magie die erbij betrokken wordt met eventuele schudprocessen waarmee iets opgeroepen moet worden of zo, kruidentherapie heb ik dan weer geen moeite mee.
Yoga gaat er om dat het is ontstaan om een of andere afgod te aanbidden,, en ook al wordt het niet meer zo gebruikt, liever niet voor mij.
Ik twijfel dus over lymfe drainage omdat ik ook tegen magnetiseren ben

Helder! Maar is dat niet moeilijk waar je dan de lijn moet trekken? Doe je dan ook geen pilates? Er is zoveel gebaseerd op yoga qua gewone turnoefening of oefeningen bij de kine.

Ik vind dat je moet doen en laten waar je jezelf happy bij voelt. Ik ben gelovig (protestants). Iedereen ervaart en belijdt het geloof anders. Ik ken mensen uit streng gereformeerde kringen, die dragen na een overlijden x aantal weken alleen maar zwart. Zij voelen zich daar goed bij en voor hun is dat vanzelfsprekend. Ik doe dat niet, net als dat ik geen rokken draag. Ik geloof dat de Heer mij niet veroordeeld daarom. Net als dat ik wél anticonceptie slik en homeopathische middelen gebruik. Duivels? Nee, ik vind van niet. Maar op het moment dat jij twijfelt, denk ik dat je het niet moet doen. Ergens heb je dan dus de associatie met occultisme, en als je het desondanks doet, tja... Daar 'vindt' de Heer denk ik wel iets van.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 08:38

Meliaforever schreef:

Ik gebruik zelf altijd babyolie, dat werkt voor mij het prettigst. Irriteert niet en haalt mijn oogmake-up er met gemak vanaf.
En anders micellair water van Garnier (degene met olie).
https://www.boozyshop.nl/garnier-skinca ... 54998.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 08:42

Meliaforever schreef:

Ik gebruik eerst zo een magisch makeup remover handdoekje van primark en daarna micellair water van etos eigen merk met kamille en vit B5.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 09:17

leintje_ schreef:
Meliaforever schreef:

Ik gebruik zelf altijd babyolie, dat werkt voor mij het prettigst. Irriteert niet en haalt mijn oogmake-up er met gemak vanaf.
En anders micellair water van Garnier (degene met olie).
https://www.boozyshop.nl/garnier-skinca ... 54998.html

Ik vind olie altijd zo naar. Dan blijft het zo glibberig en vettig. Of doe ik iets verkeerd? :+

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 09:34

deksel schreef:
Ik vind olie altijd zo naar. Dan blijft het zo glibberig en vettig. Of doe ik iets verkeerd? :+

Nee, het blijft wel vrij vet idd. Ik droog het vaak na met een handdoek, dan is het al wat minder vet, maar ik vind het zelf nooit zo erg als er wat olie op mijn gezicht blijft zitten want ik heb een vrij droge huid.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 09:36

Ik gebruik van Kiehls de midnight recovery make up remover. Is een soort olie die je inmasseert op je gezicht en daarna met een washandje en lauwwarm water het er af boent.:) Fijn spul, wel wat prijziger. Als budget make up remover gebruik ik gewoon die van etos eigen merk, de eye&lip make up remover oil.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 13:51

Froukje schreef:
Qua ingrediënt geen idee maar die van de rituals is wel heel fijn! Die verwijderd zelfs de waterproof mascara met gemak.

Ik ga denk ik die van Rituals proberen. Ik heb nog een cadeaubon van ze, dus dat komt mooi uit. Wordt de huid niet zo vet van die remover? Of gewoon lekker zacht? Ik heb ook de soort facewash gel/olie, maar daar doe ik niet mijn ogen mee.

Bedankt voor de antwoorden. :D

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 14:28

Ik heb een potje met raathoning gekregen. Eet ik de raat ook op of niet?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 14:37

Dat kan, je kunt er ook alleen op kauwen en als het niet meer lekker is uitspugen (het restje was mag en kun je ook doorslikken, maar veel spugen dat uit)

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 15:25

Heeft een auto die achteruit uit een weg van rechts komt ook voorrang?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 15:30

Achteruit is een bijzondere verrichting. Voordat je een bijzondere verrichting mag uitvoeren moet je al het overige verkeer voor laten gaan. De auto heeft dus geen voorrang, ookal komt hij van rechts.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 15:40

Independence schreef:
Heeft een auto die achteruit uit een weg van rechts komt ook voorrang?

Nee, zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_voorrangsregels :
Citaat:
Bij bijzondere manoeuvres, zoals wegrijden, achteruitrijden, uit een uitrit de weg oprijden, van een weg een inrit oprijden, keren, van de invoegstrook de doorgaande rijbaan oprijden, van de doorgaande rijbaan de uitrijstrook oprijden en van rijstrook wisselen, moet een bestuurder alle verkeer (ook voetgangers) voor laten gaan.

En: https://www.allsecur.nl/autoverzekering ... kruisingen
Citaat:
Op een kruising gelden andere verkeersregels

Er gelden nogal wat andere belangrijke verkeersregels bij (kruisingen) kruispunten. Verkeer dat op een kruising rechtdoor gaat, heeft bijvoorbeeld altijd voorrang. Als u zelf afslaat moet u dit verkeer dus voor laten gaan. Tevens mag u de kruising niet blokkeren. Tenslotte moet u alle verkeersdeelnemers voor laten gaan als u speciale handelingen verricht. Onder (speciale handelingen) bijzondere verrichtingen verstaan we bijvoorbeeld parkeren, wegrijden, achteruitrijden, keren of invoegen.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 15:41

Steeph schreef:
Achteruit is een bijzondere verrichting. Voordat je een bijzondere verrichting mag uitvoeren moet je al het overige verkeer voor laten gaan. De auto heeft dus geen voorrang, ookal komt hij van rechts.

Fijn, dankje. Ik dacht ook te weten dat hij geen voorrang had en reed door, maar de auto achter mij stopte wel en toen begon ik te twijfelen