[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 23:16

Ik ben er vrij open over. K zal er niet onmiddellijk naar vragen, maar geef het wel al vrij snel aan. Gelukkig kom ik veel mensen tegen die het totaal niet erg vinden

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 23:18

Ik heb vorig jaar een paar maanden gefarmdate, daar kon je de optie kinderwens al dan niet aanvinken. Best een dingetje in agrarisch Nederland, die stellen het uitsterven van het Nederlands mensenras eigenhandig nog graag een poosje uit.

Dus maar aan de sex met ex, wel zo handig als je elkaar al kent. Hoef je ook niet meer uit te leggen dat je ze echt niet hoeft.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 23:45

Varekaj schreef:
Rebecca schreef:
_O-

Ja lach maar! Het is dan nog ardeense paté met "brokjes". Af en toe lekker op toast met een zilveruitje bijvoorbeeld. Snoepte dat liever voor tv dan een zak chips.

Gelukkig wel nog een giga reep toblerone in huis :Y)

Toblerone, dat is toch die chocola met kleverige stukjes? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 23:46

Zijn dat geen stukjes noot? -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 23:47

Nu twijfel ik _O-

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 23:47

Laatst bijgewerkt door Hilli op 04-11-18 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 23:48

*ikwilhetnietweten*

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 23:50

Nougat en nootjea toch?
Nougat sws.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 23:59

Nougat is goed. Nootjes ook. Als het maar calorieën zijn die ik lekker vind.

Maar ik kan nu niet meer aan mijn potje paté denken zonder de link met die website te leggen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 00:06

billionache schreef:
_O- _O- _O-

Even een serieuzere ( :') ) vraag: hoe doen jullie dat qua daten? Ik ben sinds niet lang geleden weer single, en maak me nu eigenlijk best al druk over het ontmoeten van een nieuwe partner. Ik hoef uiteraard niemand met een kinderwens, maar hoe pols je hier subtiel naar? Vind het een beetje gek om hierover te beginnen op een eerste date bijvoorbeeld :+

Je kunt altijd als de gelegenheid zich voordoet een opmerking maken die met kinderen te maken heeft zonder expliciet over je eigen kinderwens te beginnen (of vooral de afwezigheid daarvan := ) en zijn reactie peilen. Of een slinkse blik op zijn telefoonachtergrond werpen... Een vriend van mij heeft al sinds zijn geboorte afwisselend foto's van hem en zijn vriendin of een foto van zijn neefje als achtergrondfoto, dus ik maak me geen illusies over zijn idealbeeld als ie straks is afgestudeerd :=

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 00:13

Varekaj schreef:
Jingle bells, jingle bells... :)ddd

De dag dat ik dát uit een man zijn broek hoor komen kap ik ermee. :')
Met mannen, welteverstaan.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 04:14

billionache schreef:
_O- _O- _O-

Even een serieuzere ( :') ) vraag: hoe doen jullie dat qua daten? Ik ben sinds niet lang geleden weer single, en maak me nu eigenlijk best al druk over het ontmoeten van een nieuwe partner. Ik hoef uiteraard niemand met een kinderwens, maar hoe pols je hier subtiel naar? Vind het een beetje gek om hierover te beginnen op een eerste date bijvoorbeeld :+

Ik heb het gewoon gevraagd bij date 3. Ik voelde er weinig voor tijd en energie te steken in en gevoelens te krijgen voor iemand terwijl dit een enorme dealbreaker is. Als iemand een kinderwens heeft dan zal ik daar nooit mee samen kunnen zijn.

En dan nog. In het datingtijdperk had ik duidelijk staan dat ik geen kinderen wilde en dat een partner met kinderen ook niet op mijn verlanglijstje stond. Wie reageren er..... de gescheiden papa’s met koters variërend van 1 tot 15. Sommige ook vrij vasthoudend, want als ik zijn kinderen leerde kennen dan vond ik ze fantastisch. Nee, gewoon nee.

Ik heb ooit gedate (toen was ik nog jong en onschuldig) met een kerel met 2 kinderen, co-ouderschap en een ex die zijn leven regeerde. Kan er denk ik een klein boek over schrijven. Absoluut punt dat ik hem de deur heb gewezen kwam toch wel dat hij bij mij zat te appen op de bank, het steeds moeilijker kreeg want de andere kant was zijn ex. Die had griep en wist niet of ze de kinderen naar school kon brengen de volgende ochtend. En ze had het zo zwaar. En dus vertrok hij die kant op om haar te verzorgen, de boodschappen te doen, de kinderen in bed te stoppen, daar te blijven slapen en de kinderen naar school te brengen.

Die kerel was een absolute deurmat. Zijn ex heeft het zelfs voor elkaar gekregen dat hij ontslagen werd. Iedere keer als zij of de kinderen wat hadden dan werd hij op het werk gebeld en dan ging hij weer naar dat huis. Tot mijn baas te kennen gaf dat ze voor een andere oplossing moesten kiezen. Ex had daar heen oren naar (letterlijk, het zijn jouw kinderen) en hij bleef maar gaan. Toen kon ie vertrekken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 07:17

Ik weet niet of ik een vent met kinderen zou daten, waarschijnlijk niet.
En misschien niet eens zo zeer omdat hij kinderen heeft, maar vooral omdat ik gewoon niet op de tweede plaats wil komen. Dat voelt voor mij als een scheve relatie :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 07:27

wittepit schreef:
Ik heb vorig jaar een paar maanden gefarmdate, daar kon je de optie kinderwens al dan niet aanvinken. Best een dingetje in agrarisch Nederland, die stellen het uitsterven van het Nederlands mensenras eigenhandig nog graag een poosje uit.

Dus maar aan de sex met ex, wel zo handig als je elkaar al kent. Hoef je ook niet meer uit te leggen dat je ze echt niet hoeft.

Mijn vriend heb ik via farmdate, maar absoluut geen kinderwens :D

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 07:27

Mee eens Cayenne. Je trekt uiteindelijk altijd aan het kortste eind als puntje bij paaltje komt.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 07:31

Zeker; de kinderen komen altijd op 1. Niet alleen in relaties, wij merken het zelfs met vrienden/kennissen. Te pas en te onpas wordt er afgezegd of verzet want 'de kinderen dit, de kinderen dat, blabla'. Ik word er weleens een beetje moe van.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 07:43

In het geval van de kerel die ik date was het ex op 1, de kinderen op 2, de moeder van ex op 3 en dan kwam ik. Ik was op een gegeven moment 3 agenda’s aan het bijhouden. Het was niets voor mij en heb respect voor vrouwen die dit wel kunnen.

Misschien als die kinderen nog leuk waren, maar daar heb ik in die maanden ook weinig charmants aan kunnen ontdekken. Alleen maar gillen en krijsen. Maar ja, wat wil je als je ouders dat ook alleen maar naar elkaar kunnen.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 08:02

Cayenne schreef:
Ik weet niet of ik een vent met kinderen zou daten, waarschijnlijk niet.
En misschien niet eens zo zeer omdat hij kinderen heeft, maar vooral omdat ik gewoon niet op de tweede plaats wil komen. Dat voelt voor mij als een scheve relatie :o

Gewetensvraag: komt jouw man voor jouw vogels?

Ik zou een man met kinderen niet daten om de simpele reden dat ik die kinderen zonde van mijn tijd zou vinden. Geen behoefte aan, ook niet van een ander. Of ze moeten het huis al uit zijn. Gelukkig had en wil mijn man ook geen kinderen.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 08:08

Zonde van mijn tijd (en van mijn geld) zou ik het ook vinden. En een blok aan je been. Je kunt nooit eens lekker spontaan weg, je neemt niet zomaar een baan aan 200 km verderop, je kunt hobbies en vriendschappen wel vergeten...

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 08:27

Ik zou ‘m zo op mijn auto plakken :')

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 08:31

Hier op date 1 al direct duidelijk gemaakt dat ik kinderen 3x niks vind. Mijn vriend is van het type "wat jij wilt", maar ziet ondertussen wel de nadelen. Mannen denken wat dat betreft vaak erg makkelijk over kinderen. Veel nadelen zien ze niet of kunnen ze ontwijken.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 08:34

Uiteindelijk is het, alle pogingen tot emancipatie ten spijte, ook nog steeds de vrouw die ervoor opdraait, zowel tijdens het huwelijk als wanneer onverhoopt het schip strandt :=

Haha sanso, die moet ik hebben :D
Laatst bijgewerkt door Anoniet op 05-11-18 08:34, in het totaal 1 keer bewerkt

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 08:34

Het meest moeilijke lijkt mij nog de opvoeding waar je je eigenlijk niet mee hebt te bemoeien (vinden alle partijen) terwijl je wel met kromme tenen toe moet kijken. Ik kon in mijn korte ‘dating met kinderen’ periode bijkans schoenmaat 40 aan.

En de gedachte dat ik nooit meer verre reizen zou kunnen maken, een maand weg kan blijven, bergen kan beklimmen.... ik zeg proost met een heerlijke cappuccino vanaf het rooftop restaurant in Kathmandu!

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 08:35

Oh heerlijk maaikemuis, vrijheid blijheid! :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 08:39

Oh nee een vent die al kinderen heeft zou ik ook heel ver van blijven. Kent iemand de film ‘we need to talk about Kevin’? Ook zo’n film waar je baarmoeder spontaan van binnestebuiten draait.