M.b.t eten/drinken meenemen: situatie afhankelijk.
Wat koop je? Dan kan een kaartje voor een film zijn. Of een kaartje om dieren te zien. Of een kaartje om in apparaten en machines te zitten. Bij dergelijke kaartjes zit normaliter geen eten/drinken inclusief. Dat kun je daar kopen. Voor krankzinnige prijzen. Dus kun je, als díe prijzen je niet aanstaan, lauw drinken en geplet eten meenemen.
Dan: je gaat naar een andere gelegenheid waar je geen kaartje moet kopen maar waar ze alleen maar eten en drinken verkopen. Dan mag je daar, onder genot van drankje en/of maaltijd best een boek lezen of een film op je tablet bekijken. Je mag trouwens ook praten met je tafelgenoot.

Maar de prijzen van het eten en drinken worden níet duurder als je voor je eigen vermaak zorgt.
Kan iemand mij dan uitleggen, dat wanneer je betaald voor vermaak, het eten en drinken tig keer zo duur is?
Ik snap dus wel waarom men iets meeneemt naar bios/dierentuin/pretpark.
Ik blijf het ook oprecht heel bijzonder vinden dat een cola in een plastic beker in de bioscoop , waarvoor je in de pauze in de rij moet staan, duurder is dan een cola in een flesje met een glas ernaast dat naar je toegebracht word.