Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Relaxed schreef:Nou ja, ik zit ook niet zo op kinderen te wachten.. Het is geen harde eis bij een man dat ie ze niet heeft, maar ze hoeven van mij echt geen actieve rol te verwachten in de opvoeding
Geryon schreef:Jep, elkaar nog een keer gezien en we blijven appen. Hij was gisteren jarig maar ligt sinds vrijdag ziek in bed, da's dan wel weer banketstaaf.paasei kunnen jullie nog meer banketstaaf![]()
Nog wat van die rare maar knappe bink gehoord ailill?
Zonde zeg robijntje, ik zou hem wel nog een kansje geven, zeker omdat het even wat minder ging tussen jullie.
_Reneee schreef:Ik vind dat je helemaal geen actieve rol in de opvoeding zou moeten hebben hoor. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 7 was en de nieuwe vriendinnen van mijn vader hebben zich nooit met onze opvoeding bemoeid. Ik heb één moeder en dat is genoeg. Daardoor is het ook altijd gezellig gebleven thuis want we pikten het ook niet als ze wel gingen bemoeien![]()
En ja je betrekt de kinderen, maar moederen hoeft niet hoor. Er is ook nog een groot grijs gebied.
SophievdV schreef:Relaxed schreef:Nou ja, ik zit ook niet zo op kinderen te wachten.. Het is geen harde eis bij een man dat ie ze niet heeft, maar ze hoeven van mij echt geen actieve rol te verwachten in de opvoeding
Je kunt niet meedraaien in een gezin zonder de kinderen daarbij te betrekken. Die kinderen horen erbij en als partner zul je toch mee moeten doen. Wil je dat niet? Zoek dan svp een man zonder kinderen.
Mannen die er zo in staan als jij doet komen er bij mij niet in. Dat vind ik echt zo waardeloos.. zo egoïstisch. Wel de relatie aan gaan, maar de kinderen niet op willen nemen.
SophievdV schreef:Ja ik kijk daar anders tegen aan. Je bepaalt als nieuwe partner niet hoe de ouders het doen, daar ligt een duidelijke grens. Maar als jij bij het gezin hoort, dan zul je toch ook een keer een kind moeten corrigeren anders lopen ze over je heen. Kinderen zijn heel flexibel maar hebben wel kaders nodig. Als jij als nieuwe partner denkt daar tussendoor te kunnen fietsen dan onderschat je het denk ik.
Mijn stiefvader heeft de rol van vader bij ons opgepakt, maar volgde daarbij wel de regels die mijn moeder heeft bedacht. Dat werkte prima en voor mijn broertje en mij was dat ook duidelijk. Hij zag ons als zijn eigen en ik denk dat dat heel belangrijk is. Dat je van die kinderen houdt alsof het je eigen zijn.
Undefined schreef:Ik heb ook gescheiden ouders en pikte het ook echt niet dat mijn moeders vriend zich elke keer met onze opvoeding ging bemoeien. Vooral omdat hij zelf uit een streng gezin komt en totaal niet modern is botste dit heel erg vaak. Veel dingen waar mijnouders geen problemen mee hadden zei hij toch iets van en dat was heel erg vervelend. Ik zou dus nooit willen dat een stiefvader/ moeder zich ook maar iets met de opvoeding bemoeid.