Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:05

Het is je goed recht om geen partner te kiezen met kinderen maar als je voor iemand kiest die ze wèl heeft moet je ze op z'n minst waardig behandelen.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:06

Ik dacht ook dat ik er geen wilde met kinderen. Maar als het zover is dan is het toch ineens anders :+ En ik laat er niemand om gaan hoor. Zou nooit een opvoedende rol nemen, maar ach, het is wel gezellig. Hoef ik ze zelf niet uit te poepen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:07

Ik kan het ergens ook wel begrijpen dat ex1 niet al om 11 uur naar bed wilde op zaterdag en op zondag om 7 uur niet op wilde staan. Het is immers niet zijn kind, maar de jouwe.
Ex2 vind ik gewoon asociaal, je kan op zijn minst wat tegen een kind zeggen. Die kan er niks aan doen dat papa en mama niet bij elkaar zijn en dat mama nu een andere vriend heeft.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:12

Relaxed schreef:
Nou ja, ik zit ook niet zo op kinderen te wachten.. Het is geen harde eis bij een man dat ie ze niet heeft, maar ze hoeven van mij echt geen actieve rol te verwachten in de opvoeding :n

Je kunt niet meedraaien in een gezin zonder de kinderen daarbij te betrekken. Die kinderen horen erbij en als partner zul je toch mee moeten doen. Wil je dat niet? Zoek dan svp een man zonder kinderen.

Mannen die er zo in staan als jij doet komen er bij mij niet in. Dat vind ik echt zo waardeloos.. zo egoïstisch. Wel de relatie aan gaan, maar de kinderen niet op willen nemen.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:16

Een man met kinderen uit een vorige relatie heeft hier ook absoluut niet de voorkeur.
Het neemt hoe dan ook een hoop geregel met zich mee. En bij vrijwel alle samengestelde gezinnen die ik ken, loopt dit alles behalve vlekkeloos.

Als je echt verliefd wordt, neem je de kids er denk ik gewoon bij, maar makkelijk is het zeker niet. Op tinder vind ik het ook wel heel makkelijk om mannen met kids gewoon meteen naar links te swipen of het contact stop te zetten, die ken je verder toch nog niet. Eenmaal gevoelens, ligt het wel anders.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:19

Ik vind dat je helemaal geen actieve rol in de opvoeding zou moeten hebben hoor. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 7 was en de nieuwe vriendinnen van mijn vader hebben zich nooit met onze opvoeding bemoeid. Ik heb één moeder en dat is genoeg. Daardoor is het ook altijd gezellig gebleven thuis want we pikten het ook niet als ze wel gingen bemoeien :+

En ja je betrekt de kinderen, maar moederen hoeft niet hoor. Er is ook nog een groot grijs gebied.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:23

Destination, dat moet hij inderdaad helemaal zelf weten. Maar hij hield mij ook zo tot 2-3 uur 's nachts wakker. Ach goed, dat was zowieso een geval apart.

Ex nr 2 was ook gewoon heel sociaal onhandig (vermoed zelfs een beetje autistisch).

Ik vind het heel moeilijk dat je pas ziet hoe het gaat zodra je het kind bij de relatie betrekt, en ik wil mijn dochter niet blootstellen aan nog meer 'vriendjes' van mama. Van daaruit komt mijn angst om weer met iemand te binden, want voor mij voelt introduceren aan mijn dochter haast hetzelfde als een trouwgelofte :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:23

Er is wel een groot verschil tussen de kinderen erbij betrekken en je bemoeien met de opvoeding.

Ik zit op beide niet te wachten, dus ik ga als het even kan ook voor een man zonder kinderen. Voor iedereen beter, want kinderen en ik zijn gewoon geen match.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:26

Geryon schreef:
paasei kunnen jullie nog meer banketstaaf :oo

Nog wat van die rare maar knappe bink gehoord ailill?

Zonde zeg robijntje, ik zou hem wel nog een kansje geven, zeker omdat het even wat minder ging tussen jullie.
Jep, elkaar nog een keer gezien en we blijven appen. Hij was gisteren jarig maar ligt sinds vrijdag ziek in bed, da's dan wel weer banketstaaf.

Nu moet ie 2 weken naar het buitenland en daarna wilde hij uiteten, ik ben benieuwd :P

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:49

_Reneee schreef:
Ik vind dat je helemaal geen actieve rol in de opvoeding zou moeten hebben hoor. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 7 was en de nieuwe vriendinnen van mijn vader hebben zich nooit met onze opvoeding bemoeid. Ik heb één moeder en dat is genoeg. Daardoor is het ook altijd gezellig gebleven thuis want we pikten het ook niet als ze wel gingen bemoeien :+

En ja je betrekt de kinderen, maar moederen hoeft niet hoor. Er is ook nog een groot grijs gebied.

Als je met zn allen in 1 huis woont kan je niet anders dan ook voor de kinderen zorgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:52

SophievdV schreef:
Relaxed schreef:
Nou ja, ik zit ook niet zo op kinderen te wachten.. Het is geen harde eis bij een man dat ie ze niet heeft, maar ze hoeven van mij echt geen actieve rol te verwachten in de opvoeding :n

Je kunt niet meedraaien in een gezin zonder de kinderen daarbij te betrekken. Die kinderen horen erbij en als partner zul je toch mee moeten doen. Wil je dat niet? Zoek dan svp een man zonder kinderen.

Mannen die er zo in staan als jij doet komen er bij mij niet in. Dat vind ik echt zo waardeloos.. zo egoïstisch. Wel de relatie aan gaan, maar de kinderen niet op willen nemen.

Opvoeden en erbij betrekken zit een heeel verschil in.. Bijvoorbeeld als er voor 4 gekookt moet worden doe ik dat, maar ik ga niet onder het eten de discussie aan over tafelmanieren oid :n Dat doen de ouders maar. Dagje met ze op stap, geen probleem, maar ik ga niet achter ze aan zeuren over huiswerk en opruimen :n
En ja, ik heb ook liever iemand zonder kinderen, maar je kunt het niet helemaal sturen. Voordeel bij een man is dat ie ze meestal maar om het weekend heeft, zit wel een verschil in met vrouwen die ze de hele week in huis hebben.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:54

Ik zeg ook niet dat je er niet voor moet zorgen?

Precies wat Relaxed zegt ;)

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:00

Kinderen erbij is inderdaad lastig.. mijn ex had ook een kind en dat hebben we rustig opgebouwd. Kinderen van een bepaalde leeftijd kunnen ook zelf aangeven hoe ze het willen..

Mijn date is zaterdagavond op ziekenbezoek gekomen.. voelde mij niet erg charmant gezien de operatie dag ervoor. Maar hij was lief. Heeft voor me gezorgd. Drinken gepakt, eten gemaakt, mijn katten liefde gegeven. Hij bleef slapen dus de Volgende ochtend heeft hij ook ontbijtje gemaakt voor me, bed opgemaakt,afwas gedaan en zulk soort dingen..
Mijn hart heeft hij veroverd. Vanavond komt hij waarschijnlijk weer

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:13

Ja ik kijk daar anders tegen aan. Je bepaalt als nieuwe partner niet hoe de ouders het doen, daar ligt een duidelijke grens. Maar als jij bij het gezin hoort, dan zul je toch ook een keer een kind moeten corrigeren anders lopen ze over je heen. Kinderen zijn heel flexibel maar hebben wel kaders nodig. Als jij als nieuwe partner denkt daar tussendoor te kunnen fietsen dan onderschat je het denk ik.

Mijn stiefvader heeft de rol van vader bij ons opgepakt, maar volgde daarbij wel de regels die mijn moeder heeft bedacht. Dat werkte prima en voor mijn broertje en mij was dat ook duidelijk. Hij zag ons als zijn eigen en ik denk dat dat heel belangrijk is. Dat je van die kinderen houdt alsof het je eigen zijn.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:22

SophievdV schreef:
Ja ik kijk daar anders tegen aan. Je bepaalt als nieuwe partner niet hoe de ouders het doen, daar ligt een duidelijke grens. Maar als jij bij het gezin hoort, dan zul je toch ook een keer een kind moeten corrigeren anders lopen ze over je heen. Kinderen zijn heel flexibel maar hebben wel kaders nodig. Als jij als nieuwe partner denkt daar tussendoor te kunnen fietsen dan onderschat je het denk ik.

Mijn stiefvader heeft de rol van vader bij ons opgepakt, maar volgde daarbij wel de regels die mijn moeder heeft bedacht. Dat werkte prima en voor mijn broertje en mij was dat ook duidelijk. Hij zag ons als zijn eigen en ik denk dat dat heel belangrijk is. Dat je van die kinderen houdt alsof het je eigen zijn.

Dat zou ik dus niet kunnen/willen... beter dat ik een partner heb zonder kinderen.

Mijn Tinderlover klaagde over spierpijn :') As vrijdag weer afgesproken voor een boswandeling en daarna gezellig bij de Italiaan hapje gaan eten.
Had hem eerder willen laten komen, maar morgenmiddag word ik geopereerd en mag mezelf 48 niet wassen en moet mijn steunkous 48 uur aan :+ :') sexy...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:32

Ik zou nooit kinderen van een ander als eigen (kunnen/willen) zien. Het zíjn niet mijn kinderen. Misschien dat ik ze kan gaan waarderen, maar houden van? Sowieso moet je dondersgoed weten dat het goed zit voor je je in het leven van kinderen mengt. Anders moet je je gewoon op afstand houden. Kinderen mogen wel weten dat je er bent en dat je de vriend(in) bent van papa/mama maar meer niet.

Sterkte met je operatie (en de 48 uur erna := ) listiglistje!

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:19

Ik heb ook gescheiden ouders en pikte het ook echt niet dat mijn moeders vriend zich elke keer met onze opvoeding ging bemoeien. Vooral omdat hij zelf uit een streng gezin komt en totaal niet modern is botste dit heel erg vaak. Veel dingen waar mijnouders geen problemen mee hadden zei hij toch iets van en dat was heel erg vervelend. Ik zou dus nooit willen dat een stiefvader/ moeder zich ook maar iets met de opvoeding bemoeid.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:23

Ik zou waarschijnlijk nooit een man willen die al kinderen heeft. K zie ze heel soms voorbij komen op Tinder en dan swipe ik ook links. Zou het ook lastig vinden om kinderen van een ander als eigen te beschouwen. Qua opvoeding zou ik niet erg vinden. (maar heb ook pedagogische opleiding gedaan dus heb daar geen probleem mee) Al wil ik later waarschijnlijk zelf wel kinderen. Maar aan de andere kant gun ik het mannen met kinderen wel om weer een nieuwe partner te krijgen...

Ik heb nu zo'n leuke match al een aantal dagen <3 klikt echt heel goed, steeds beter. Gaan woensdagavond even bellen. (normaal heb ik daar dus echt een hekel aan, maar dit voelt zo goed en de gesprekken lopen zo soepel, dat dat wel goed zal komen) En dan snel afspreken :D Ben zo benieuwd!
Merk nu wel verschil tussen verschillende matches. Bij sommigen leek het leuk te klikken maar nu ik vergelijk met sommige andere gesprekken is het toch wat oppervlakkig tijdens de gesprekken. En als het gesprek zo sloom loopt krijg k er ook niet echt gevoelens bij. Denk dat dat ook sowieso uiteindelijk dood gaat bloeden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:24

Ik heb ooit gedate met een man die al een kind had omdat ik dacht daar wel voor open te staan. Hij heeft de gehele date lang alleen maar over zijn kind gesproken en toen was ik er eigenlijk meteen weer klaar mee :+

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:32

Undefined schreef:
Ik heb ook gescheiden ouders en pikte het ook echt niet dat mijn moeders vriend zich elke keer met onze opvoeding ging bemoeien. Vooral omdat hij zelf uit een streng gezin komt en totaal niet modern is botste dit heel erg vaak. Veel dingen waar mijnouders geen problemen mee hadden zei hij toch iets van en dat was heel erg vervelend. Ik zou dus nooit willen dat een stiefvader/ moeder zich ook maar iets met de opvoeding bemoeid.

Dan gaat hij tegen de regels van je ouders in. Dat is ook vervelend. Zeker ook voor je moeder.

Niet kunnen houden van de kinderen van een ander.. blijf er dan idd maar ver bij weg!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:41

Ik denk gewoon niet dat je dit in kunt schatten. Het hangt van zoveel factoren af, je gevoel, de kinderen, hun leeftijden, de woonsituatie.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:46

lieveli schreef:
Ik denk gewoon niet dat je dit in kunt schatten. Het hangt van zoveel factoren af, je gevoel, de kinderen, hun leeftijden, de woonsituatie.

precies dit inderdaad.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:58

Lastig onderwerp, ik ben er nog niet over uit.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:03

Mijn ervaring is dat het niet mee valt. Dat het vaak onderschat wordt.

Mijn kinderen staan echt op 1... en mijn toekomstige partner moet daar echt begrip voor hebben. Als hij zegt niet van andermans kinderen te kunnen houden is het exit.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 20:46

Ik zou ook van hem eisen dat de kinderen op 1 staan. Anders is het niet goed. Bij mij staan m'n paarden ook op 1 :+