Baby en kinderkleding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 22:17

Onze kinderwagens komen wel van mp, het babybadje ook. Ik wilde per sé een Bébé jou met van die zeeppompjes, die zijn nieuw schreeuwend duur, nu een tientje voor betaald, helemaal compleet. Babykamer hebben we gratis gekregen, is oud maar dat verven we nu in onze smaak en mijn lief heeft er kastknoppen op gezet. Ziet er echt goed uit.

Vestjes en jasjes haken en breien de oma's, dat kost ons niets. En ik heb wat kleertjes nog van vroeger, maar het dure spul van nu is in de sale gekocht en ik kan ook echt leuk slagen bij de H&M. Maar komt er een nummer 2, dan koop ik niet opnieuw zoveel kleertjes natuurlijk.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 23:28

Onze kinderwens voor een 3e ging maar niet in vervulling, dus vorig jaar bij de verhuizing naar ons boerderijtje alle babyspullen naar de kringloop gebracht. In december het laatste beetje.... Bleek ik half januari ineens toch in verwachting te zijn. :P

We hebben een gietijzeren tummy tub standaard en een brocante wieg (140jr oud) voor een habbekrats van MP afgeplukt en de rest allemaal weer nieuw gekocht. Nieuwe kinderwagen hebben we gekregen van mijn moeder (een mutsy evo cream 3-1) en de babykamer, box en maxi cosi besteld bij kadocus. Uiteindelijk toch weer een hele flinke uitgave geworden maar ik zag op dat moment gewoon niets op MP staan wat ik leuk (of fris) genoeg vond om daadwerkelijk tweedehands te kopen. Dit is voor ons echt het laatste kindje all going well, dus ik hoop de spulletjes volgend jaar zelf gewoon weer aardig te kunnen verkopen. :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 07:49

Kinderwagen wilde ik perse nieuw hebben en het Aerosleep matras. Vond ik wel zo fris. Dat was al een rib uit mijn lijf. Via Mp een diaper champ large in Nieuwstaat voor €20 gescoord. Dat scheelde echt veel geld! Commode en bed heb ik van mijn zusje gekregen. Bijpassende kledingkast was al weg dus gelijk een goede bij Ikea gekocht war hij de komende jaren mee moet doen. Maxicosi ook gekregen. Ik ga nu sparen voor een luxe autostoel waar hij de komende 4/5 jaar in kan zitten. Die ik op het oog heb is duur

@pimda-dipje ik heb de Mutsy evo dark blue 3 in 1. Vond hem bij baby en tienerstore met Pasen voor de helft. Vindt het een fijne wagen

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 08:34

Ik heb alles nieuw gekocht, kinderwagen van mn ouders gekregen dus dat was wel fijn! Alleen een brocante kast als commode dus die zou je wel tweedehands kunnen noemen.

Ben wel blij dat ik van tevoren niet 20 truien etc had gekocht want hij is enorm hard gegroeid!

Heb je verkoop ook geprobeerd via fb groepen Lautje? Ik zit er nu in eentje en heb het idee dat dat echt heel hard gaat! Ga straks wat oa wat mini rodini erop zetten, als er nog eentje komt wil je toch weer wat nieuws. Alleen de mooie babypakjes van de eerste week bewaar ik. Heb van mn moeder bijvoorbeeld een prachtig pakje gehad met handgeborduurde eendjes erop, die is zo mooi.

Gisteren heerlijk geshopt voor de winter alweer. Leuke trui van Stella McCartney en alvast wat van een merk dat pas vanaf de 26e verkocht mag worden dus dat zet ik nog niet op internet. Wel een top collectie! Uit de sale nog een kort broekje van Billybandit en een zacht broekje van Soft Gallery <3
Laatst bijgewerkt door Pantykous op 20-07-17 08:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 08:36

Ik wilde een jaren 60 wagen, die zijn nieuw niet te vinden _O- Wel een nieuw matras er in. En een Mutsy voor erbij, dus daar wilde ik niet heel veel geld aan uitgeven.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 08:39

lieveli schreef:
Ik wilde een jaren 60 wagen, die zijn nieuw niet te vinden _O- Wel een nieuw matras er in. En een Mutsy voor erbij, dus daar wilde ik niet heel veel geld aan uitgeven.

Dat wordt lastig ja :D maar wel gaaf!

Volgende probleem is hier de overgang van reiswieg naar zitje. Hij groeit de reiswieg uit maar is eigenlijk nog te klein voor het zitje.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 08:41

In welke groep zit je Pantykous?

Oh, Mini Rodini, ik hou van dat merk <3

Wat heb je op het moment te koop (jongen/meisje, maat?) Ik geloof dat wij dezelfde dingen leuk vinden :D

Zie nu je laatste bericht. Het is een hij, maar wij zijn de reiswieg al een tijdje ontgroeid.

Wat betreft te klein voor het zitje. Die van ons was al te lang voor de wieg voordat hij goed kon zitten (en dan hadden we de langste kinderwagen die we konden vinden :') ), dus wij hebben gup gewoon gestut met kussens in de buggy. Je moet toch wat.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 08:47

Kaka schreef:

Wat heb je op het moment te koop (jongen/meisje, maat?) Ik geloof dat wij dezelfde dingen leuk vinden :D

Zie nu je laatste bericht. Het is een hij, maar wij zijn de reiswieg al een tijdje ontgroeid.

Wat betreft te klein voor het zitje. Die van ons was al te lang voor de wieg voordat hij goed kon zitten (en dan hadden we de langste kinderwagen die we konden vinden :') ), dus wij hebben gup gewoon gestut met kussens in de buggy. Je moet toch wat.

Ik wilde met een paar maanden al niet meer in de kinderwagen maar de buggy, mijn moeder heeft me toen ook rechtop gestut met kussens omdat ik nog niet kon zitten.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 08:53

lieveli schreef:
Kaka schreef:

Ik wilde met een paar maanden al niet meer in de kinderwagen maar de buggy, mijn moeder heeft me toen ook rechtop gestut met kussens omdat ik nog niet kon zitten.

Dat is niet zo goed voor de rug van een een baby.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 08:55

Ik geloof niet dat ik er iets aan heb overgehouden :=

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 08:57

lieveli schreef:
Ik geloof niet dat ik er iets aan heb overgehouden :=

In die tijd gingen we ook nog in de wandelwagenbak op de achterbank van de auto.

Toen was dat allemaal nog niet bekend.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 08:58

Ik doe niet moeilijk koop veel 2-hands haar kamertje was nieuw 2500€ vond um op MP voor 750€
Bood de vraagprijs zag er super uit.
Kindje was 2 en sliep altijd bij de ouders in bed. Ik dacht nog jajajaj zal wel
Nu is gup 18 maandjes en ik kan nu echt snappen dat die kamer niet gebruikt was.

Van de week veel van Little people gekocht voor 40€ en ze heeft er nu al zoveel mee gespeeld en dat poppenhuis nieuw is 50€ dus kosten eruit.
Dat ik vies ben van 2-hands spullen zet ik me overheen want oo de crèche is het ook vies.

Heb trouwens nog voor de liefhebbers super mooie sweatvest van Petit BATEAU heb mega prijs betaald maar stond gup niet 2 zijde draagbaar.... echt supercute

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 09:00

Nee, toen reden we met onze peuterlijfjes ook gewoon paard terwijl je volgens mij nu 7 moet zijn? Ik denk niet dat ik een hele pedagogisch verantwoorde moeder zal zijn.

Tita, wil je alsjeblieft geen dingen verkopen? Je mag het wel op mp zetten en de link hier plaatsen maar niet zo expliciet hier schrijven. Krijgen we gedonder mee.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 09:01

Ow sorry

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 09:02

Geeft niks, vroeg in het topic zijn we daar al voor gewaarschuwd en het is imo wat overdreven maar we doen het er maar mee.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 09:04

Uhmmmm ja in een paarden topic mag je wel je eigen paard proberen te verkopen in huiskamertopic

Nu kunnen we hier niet ons kind verkopen. ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 09:05

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 12:45

lieveli schreef:

Bebecar heeft wel gave retro wagens!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 12:48

Cemlys schreef:
lieveli schreef:

Bebecar heeft wel gave retro wagens!

Maar niet wat ik mooi vind/bedoel. Dit is onze wagen:

Afbeelding

Koelstra uit 1960.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-17 12:56

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 12:57

Nope, is toch anders :=

Edit: alsof je met een nagemaakte oldtimer rijdt. Brrrr.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 13:12

Vind um cool Lieveli
Maar toch denk ik dat ie niet praktisch in gebruik.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 13:13

friesam schreef:
MarcoBorsato schreef:

Dat is niet zo goed voor de rug van een een baby.

Wat ik zei, je moet toch wat. Een kind wat bij elke hobbel tegen de bovenkant van de kinderwagenbak aanstoot is ook niks. Ik heb hem ook veel gedragen in die tijd.

Hij is idd prachtig Lieveli. Heb je nou geen mandje onderop? Als die er wel in kan, wel toevoegen! Dat mandje mis ik nu kind alles wil lopen. Nu moet ik zelf weer alles tillen.

Geen kinderkleding, wel kinderspeelgoed. Ik heb zojuist besloten dat de hazelaar die hier gekapt moet worden hiervoor gebruikt gaat worden: https://www.gardenista.com/posts/twig-p ... s-and-out/ Hoe cool!

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 13:21

Ooow Gymp is ook gaaf!! Ik heb gelukkig de garderobe inmiddels aardig compleet, dus moet me inhouden :+
Vandaag is mijn pakketje uit frankrijk nog binnen gekomen, té leuk!!De nieuwe collectie wacht ik de sale maar weer voor af, word anders wel een erg duur grapje..
Hier ook wat marktplaats setjes gescoord, vooral die kleine maatjes gaan ze vast heel snel, en kon een paar mooie pakketten met 8-10 setjes vinden voor 20-30,- Dan ist niet zo erg als ze een minder mooi setje niet aan dragen toe komen :D

Afbeelding

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 13:44

tita schreef:
Vind um cool Lieveli
Maar toch denk ik dat ie niet praktisch in gebruik.

Jawel, je kunt hem helemaal klein maken. Hij past in het kleine autootje van mijn mamsie. En hij heeft luchtbandjes, dus hij rijdt heel fijn. Maar de Mutsy is praktischer in die zin dat het een 3 in 1 wagen is met Maxicosi. Het is een wagentje voor de boodschappen zeg maar.

Kaka schreef:
Wat ik zei, je moet toch wat. Een kind wat bij elke hobbel tegen de bovenkant van de kinderwagenbak aanstoot is ook niks. Ik heb hem ook veel gedragen in die tijd.

Hij is idd prachtig Lieveli. Heb je nou geen mandje onderop? Als die er wel in kan, wel toevoegen! Dat mandje mis ik nu kind alles wil lopen. Nu moet ik zelf weer alles tillen.

Geen kinderkleding, wel kinderspeelgoed. Ik heb zojuist besloten dat de hazelaar die hier gekapt moet worden hiervoor gebruikt gaat worden: https://www.gardenista.com/posts/twig-p ... s-and-out/ Hoe cool!

Ik heb van die hangers waar ik een luiertas aan kan hangen, ik dacht ook voor de boodschappen? Of niet handig? We hebben trouwens ook een draagdoek straks, even kijken wat bevalt.

Kun je zo'n huisje zelf maken? Wat gaaf!