Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 15:01

Als een radiopresentator iemand belt, waarom is de gebelde persoon dan totaal onverstaanbaar voor de luisteraar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 15:28

Roodvos schreef:
Als een radiopresentator iemand belt, waarom is de gebelde persoon dan totaal onverstaanbaar voor de luisteraar?

Omdat de lijn ingebeld wordt over een apart kanaal waardoor er erg veel ruis in ontstaat.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:21

Steeph schreef:

Maar vele andere insecten wel, en de vraag waarom ze niet richting zon vliegen is een goede.
Het antwoord is afstand en orientatiemethode.
De enige natuurlijke lichtbronnen zon en maan zijn erg ver weg. Insecten die ze gebruiken ter richtingsorientatie houden een constante hoek tov van die lichtbronnen,en houden een rechte koers. Probeer je ditzelfde met een nabije kunstmatige lichtbron, dan cirkel je eromheen in steeds kleinere cirkels. Zo spiralen ze dus op het licht toe.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:36

Heeft het nut als je 1 paard ontwormt en de rest van de kudde niet? Mest wordt niet geruimd

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:37

PanamaD schreef:
Heeft het nut als je 1 paard ontwormt en de rest van de kudde niet? Mest wordt niet geruimd

Nee dan besmetten ze elkaar meteen weer -O-

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:39

Azmay schreef:
PanamaD schreef:

Dankje. Dacht ik al :)

_Anke

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 17:48

Hebben tweeling en dezelfde vingerafdruk?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:50

Azmay schreef:
PanamaD schreef:

Ligt eraan of de andere paarden natuurlijk besmet zijn. Hier worden ze getest door middel van mest onderzoek. Vorige paard waar mijn verzorgpaard bij stond had ze altijd weer. Verzorgpaard nooit.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:51

_Anke schreef:

is volgens mij afhankelijk van de vorm, eeneiig wel dacht ik omdat die ahw kopietjes zijn (eicel opgesplitst) en tweeeiig niet omdat dat hetzelfde is als 2 broers/zussen die bij 2 verschillende zwangerschappen geboren zijn (2 eicellen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:54

_Anke schreef:

Nee. De vingerafdruk ontstaat in de baarmoeder aan de hand van drukpunten. Dat is niet genetisch bepaald.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:58

Wat ik me al een tijd afvraag.
Als je op een invoegstrook rijdt en er is file op de strook waar je op wilt invoegen, moet je dan doorrijden tot het eind van de invoegstrook en daar invoegen (en dus een heleboel mensen rechts 'inhalen'), of is het de bedoeling dat je zo snel mogelijk invoegt?
Normaal wil je zoveel mogelijk doorrijden zodat je snelheid gelijk is aan de rest, maar dat is in zo'n geval natuurlijk niet van toepassing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 18:00

Century schreef:
Wat ik me al een tijd afvraag.
Als je op een invoegstrook rijdt en er is file op de strook waar je op wilt invoegen, moet je dan doorrijden tot het eind van de invoegstrook en daar invoegen (en dus een heleboel mensen rechts 'inhalen'), of is het de bedoeling dat je zo snel mogelijk invoegt?
Normaal wil je zoveel mogelijk doorrijden zodat je snelheid gelijk is aan de rest, maar dat is in zo'n geval natuurlijk niet van toepassing.

Nee, invoegen waar plek is. Een paar maanden geleden nog geleerd voor theorie. Gelijk al je snelheid aanpassen aan de rest van de file en zo snel mogelijk invoegen. Als dat pas aan het einde van de vluchtstrook is prima, maar je mag niet met 3x de snelheid van de file naar het einde van de strook rijden en dan pas invoegen.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 18:06

Ehm, nee volgensmij is dat niet helemaal correct. Ik heb geleerd (en dat staat hier ook vaak bij invoegstroken) dat je zo laat mogelijk moet invoegen. Natuurlijk moet je niet met 100 km/u langsrijden en jezelf op het laatst ertussen gooien. Maar je moet ook niet aan het begin op de rem trappen en ertussen kruipen. Zo veel mogelijk invoegstrook benutten en in hetzelfde tempo invoegen :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 18:38

Naar aanleiding over die muggen.Als we zelf koolstofdioxide zouden maken, zouden muggen dan daar op af komen en ons met rust laten?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 18:59

Ik zag dat een meisje wc-papier bij de hamsters in t hok had gelegd, maar eten ze dat niet op en is dat niet slecht voor ze? Staat me iets van bij dat dat ooit tegen me is gezegd

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 19:15

SavannahNx schreef:
Ik zag dat een meisje wc-papier bij de hamsters in t hok had gelegd, maar eten ze dat niet op en is dat niet slecht voor ze? Staat me iets van bij dat dat ooit tegen me is gezegd

Nee hoor dat gebruiken ze juist als nestmateriaal! :)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 19:25

MarlindeRooz schreef:
SavannahNx schreef:

Nee hoor dat gebruiken ze juist als nestmateriaal! :)

Oh, dan heb ik t verkeerd begrepen denk ik :+

CathyTBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 20:29

Inderdaad Savannah, ik leg ook wel eens wc papier in het hok van mijn hamster. Dit propt ze dan in haar wangen en dan ''spuugt'' ze het later weer uit in haar nachthok om het vervolgens helemaal te verscheuren en er in te gaan slapen. Maar ik moet zeggen dat het er heel grappig uitziet als ze haar wangen helemaal vol heeft met wc papier, dan zie je echt een hamster met wangen die bijna groter zijn dan haarzelf :')

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 20:48

SavannahNx schreef:

Is juist goed,het is prima nestmateriaal.

Ik denk dat je in de war bent met hamsterwol, daar kunnen ze in stikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 20:58

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:29

Blijheid schreef:
Veulen84 schreef:
Naar aanleiding over die muggen.Als we zelf koolstofdioxide zouden maken, zouden muggen dan daar op af komen en ons met rust laten?

Jup :j Zie
https://www.pinterest.com/explore/mosqu ... -homemade/

Cool. CO2 zo gemaakt gaat natuurlijk wel snel op. Maar toch wel cool.

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:29

Ik heb om 15:00 iets opgewarmd in de magnetron kan ik dat nu nog een keer opwarmen?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:33

Ik zou het er niet op gokken, er vanuit gaande dat dit dan de 3de keer verhitten wordt.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:37

Heb ik wel vaker gedaan :') wat is er erg aan, behalve smaakverlies?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:38

Wat is het?