Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maanlicht

Berichten: 6856
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:49

Net weer mijn wekelijkse boodschappen gehaald, en wat begin ik het leuk te vinden! Was iets meer kwijt dan normaal, maar de kat heeft nu wel voor een half jaar eten. En we moesten wat douchegel en dergelijke hebben. Ik was 70 euro kwijt, voor 2 personen en kat.

Anoniem

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:33

Ik werk bij een slager , hij mest zij eigen koeien en op welzijn van varken en kip word gelet en bewust ingekocht . Supermarkt vlees vind ik niet echt lekker meer :o

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:45

Ook ik mag door ziekte vlees niet schrappen. En dat vind ik best jammer. Ik heb lange periodes veganistisch gegeten en vind dat heerlijk.
In plaats daar van koop ik vlees van wilde koeien en anders bio lamsvlees bij de zorgboerderij verderop.
Ook wil ik nog weleens kip kopen van de Marokkaanse slager die z'n kippen vrij laat rond scharrelen en ze daarna zelf slacht. Die dieren zien er heel blij uit.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:46

Dat geloof ik graag rebecca!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:53

Rebecca, snappik , jij bent nu voor eeuwig verpest op dat gebied ;)

Anoniem

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:58

Zegt mijn moeder nou ook :') , stop ik ooit met dit werk dan word het wel minderen met vlees :j

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 15:00

je hebt jezelf veroordeeld tot een leven lang werken in de slagerij, na je pensioen gewoon vrijwilligerswerk gaan doen joh :D

lor1_1984

Berichten: 12111
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:02

Ik zou misschien best zonder vlees kunnen maar ik wil het niet, simpelweg omdat ik vlees veel te lekker vind. :o
Heb wel een tussenweg gekozen: minder grote porties en 1x per week vis en 1x per week geen vlees/vis.
Waar ik vroeger minimaal 5 pakjes vleeswaren haalde per week zijn dat er tegenwoordig maximaal 3 en ipv een kg gehakt in de pasta/goulash/etc is dat tegenwoordig 250-500gr afhankelijk van de hoeveelheid die ik maak.

Ben wel meer fruit gaan eten, maar haal een hoop ook in de aanbieding en heb tegenwoordig standaard minimaal 3kg fruit op de fruitschaal liggen wat ik wekelijks aanvul, meestal bananen, appels (elstar), peren en mandarijnen en als het in de aanbieding is dan ook kiwi's, (pers)sinaasappels, witte druiven, aardbeien enzo.
En in de vriezer ligt standaard een doosje zomerfruit.
Om de dag maak ik een smoothie en tussendoor pak ik geregeld een stukje fruit.
Groenten is nog steeds drama, ik lust een hoop niet en wat ik wel lust heb ik vaak geen zin in vandaar dus dat ik meer fruit eet tegenwoordig.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70851
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:41

Sonja_vR schreef:
Chamion: lijstjes zijn echt onmisbaar idd
Ik vergeet hem gelukkig steeds minder vaak :')

Daarom heb ik gotask, een app op mijn telefoon. Ideaal want je kan gewoon afstrepen en dingen makkelijk toevoegen.
Zo heb ik naast een boodschappenlijst ook een lijst met de menu's.

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:56

Ik heb vandaag voor deze week boodschappen gedaan:
- 2 flessen robijn wasmiddel(1+1 gratis en ik ben allergisch voor ander wasmiddel, dus kan daar niet op bezuinigen helaas).
- Eat natural muesli (ook vrij prijzige muesli, maar glutenvrij en het enige waar ik na 2 dagen niet zat van ben. Dus dan betaal ik liever iets meer en ik probeer gluten te beperken).
- Biologische yoghurt
- broccoli
- Blok jonge kaas
- Zak chips
- Pak mini crackers
(die laatste 2 is comfortfood ivm mijn menstruatie die eraan komt, dan mag ik altijd iets extra's van mezelf. Haha!)

Was totaal €20,95 kwijt. Dus dankzij mijn eten in de vriezer, toch binnen het budget met alle dure dingen die erbij waren deze keer.

Ik wil eigenlijk een potje gaan maken van het bedrag dat ik per week eventueel over houd. Allereerst omdat ik wel benieuwd ben naar het resultaat en omdat het dan een mooi reservepotje wordt voor onverwachtse dingen of juist een leuk uitje oid.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:02

C_arola schreef:
Sonja_vR schreef:
Chamion: lijstjes zijn echt onmisbaar idd
Ik vergeet hem gelukkig steeds minder vaak :')

Daarom heb ik gotask, een app op mijn telefoon. Ideaal want je kan gewoon afstrepen en dingen makkelijk toevoegen.
Zo heb ik naast een boodschappenlijst ook een lijst met de menu's.


Zoeken we op :D

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:48

ijssnuiver schreef:
Ik heb vandaag voor deze week boodschappen gedaan:
- 2 flessen robijn wasmiddel(1+1 gratis en ik ben allergisch voor ander wasmiddel, dus kan daar niet op bezuinigen helaas).
- Eat natural muesli (ook vrij prijzige muesli, maar glutenvrij en het enige waar ik na 2 dagen niet zat van ben. Dus dan betaal ik liever iets meer en ik probeer gluten te beperken).
- Biologische yoghurt
- broccoli
- Blok jonge kaas
- Zak chips
- Pak mini crackers
(die laatste 2 is comfortfood ivm mijn menstruatie die eraan komt, dan mag ik altijd iets extra's van mezelf. Haha!)

Was totaal €20,95 kwijt. Dus dankzij mijn eten in de vriezer, toch binnen het budget met alle dure dingen die erbij waren deze keer.

Ik wil eigenlijk een potje gaan maken van het bedrag dat ik per week eventueel over houd. Allereerst omdat ik wel benieuwd ben naar het resultaat en omdat het dan een mooi reservepotje wordt voor onverwachtse dingen of juist een leuk uitje oid.


Voor het overgebleven bedrag heb ik een bingokaart :') na 52 weken heb ik €1.378? gespaard :D Nu de tactiek om zoveel mogelijk de hoge bedragen weg te strepen zodat ik aan het einde van het jaar wat over heb :D

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:02

Je postte daar eerder ook al iets over
Maar moet bekennen dat ik en niet snap(hoe het werkt/in elkaar zit :+ )

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:20

Ik denk dat hij bij ook gewoon letterlijk een potje wordt, haha. En dan houd ik wel ergens een lijstje bij met wat ik per week/maand over gehouden heb. Kan ik ook mooi zien of ik beter word in het besparen.

Elmira

Berichten: 4896
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ergens

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:25

Ik zit deze week op €11, maar het is een beetje valsspelen omdat ik vloeibaar/zacht eet na een infectie in m'n kaak. Dus vooral bananen, yoghurt, drinken etc.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:14

Ik heb bijna alle boodschappen in huis
Ik pin nu 75 euro 2 volwassenen en een peuter, (die bijna meer eet dan ik)
Moet alleen nog groente en wat fruit en heb nog 25 euro over
Wel al vleeswaren en kaas gehaald waar ik voor een deel volgende week ook al mee kan
En vlees natuurlijk voor meer dan een week.

Moet goed komen!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:26

Ik heb net voor 9 euro 5 kg aardappels
2kg rode uien en 5 kg gewone uien gehaald
Kan ik weer minstens een maand vooruit :+
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 24-01-17 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:38

Hoe bewaar jij aardappelen een maand?

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:39

Ik heb morgen echt 2 weken van mijn 60 euro boodschappen gedaan \*/ + nog wat maaltjes in de diepvries.
Morgen wel weer boodschappen kopen, als ik weer twee weken door wil komen moet ik weer flink inslaan, maar het bevalt mij heel erg dat er altijd iets te eten in huis is :)
Ik ga tussen door ook nog een half weekje naar mijn ouders scheelt ook weer haha.

Merkte wel opeens dat nu ik zo weinig boodschappen doe de dingen waar ik rekening mee hield nog wel genoeg van was (brood en fruit (groenten ook wel maar niet meer vers in de koelkast :')). Maar dingen als nutella en hagelslag zijn dan opeens op haha. Normaal haalde ik als ik zag dat ie bijna op was al snel een nieuwe, maar ja 2 weken geleden was ie niet al bijna op :'D.
Ook zijn mijn koekjes op :(. Dus nu aan t studeren zonder mijn zoete lekkernijen.
Ik hoop het met 30 euro aan boodschappen te halen per week in mijn eentje en dat is exclusief uiteten en uitjes, want daar wil ik mezelf niet in korten. Heel knap dat velen van jullie voor dat bedrag voor 2 personen halen! Heb zelf het idee nog wel budget proof te eten (maaltijden zijn meestal onder de 2 euro), maar misschien toch iets te gehecht aan een aantal producten (lekkerdere brood, nutella ....)


Oeh nog een tip, het is een heel logische overigens. Als ik naar uni ga een hele dag heb ik vaak tussendoor wel trek in een koekje. Om de kosten niet te hoog te krijgen koop ik van die rollen met koekjes en doe er elke dag 2 a 3 in een boterhamzakje. Vaak een stuk goedkoper dan per stuk verpakte koekjes en zo ingepakt. Ook handig voor de kinderen (die heb ik zelf dan weer niet ik ben zelf het kind :+)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:49

Donna89 schreef:
Hoe bewaar jij aardappelen een maand?


Die van de supermarkt gewoon niet :=
Die moeten met twee weken op anders schieten ze uit als een dolle en worden ze wat zacht
Deze zijn van een boer in de buurt en die blijven gewoon ouderwets lang goed

Ik heb ze in zo een kunstof aardappel bak in de bijkeuken staan, die is vrij koel
En dan gaan ze zo een maand tot 2 maanden mee

Zijn ook aardappels met ene minuscuul laagje kleiner nog om , geen idee of dat er aan bij draagt
Maar ik koop ze voortaan daar.
3,5 euro voor 5 kg
5 euro voor 10 dacht ik .... maar die hoeveelheid word te gek voor ons met zijn tweetjes die veel anders dan aardappel eten

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:52

Ik heb toen een x een liga bakje gekregen bij pakken liga's. Daar gaan nu de thee bicuitjes (2 rollen voor 60 cent) in mee als we weg gaan voor de kleine
Ipv liga of andere zoete troep. Goedkoper en gezonder

Oh ik wou zeggen. die supermarkt aardappel is echt na een week, max 2 zacht
Wij eten zo weinig aardappelen. Lees eigenlijk nooit gekookt, alleen in de stamppot
En wil wel vaker gaan eten maar zo'n zak komt dan niet op
Man houd niet van gekookte aardappel

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:55

Supermarkt aardappelen zijn echt jammer :=
Als je kans hebt ze bij de boer of boerderijwinkel of iets dergelijks te kopen
Zeker doen
2 maanden in de winter is echt geen zeldzaamheid ... in de zomer zal het een maand zijn zoals ik ze nu bewaar

(Wij eten niet veel aardappels en dan op den duur moet je wel of je kunt Weggooien als je ze bij de super hebt gehaald..)

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:07

Jaa Misschien moet ik ook meer zelf gaan produceren aan gebakken aardappelen
Eten nu altijd wedges of rosti uit de oven, of bistro krieltjes ofzo
Uit een zak dus.... Kan dus goedkoper! wel meer werk maar moet ik dan gewoon maar in schema gaan proppen

en dan misschien toch maar een per week ook gekookte aardappelen eten hahah

lieke2
Berichten: 2140
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:08

Donna89 schreef:
Hoe bewaar jij aardappelen een maand?

gewoon in de schuur? Iig niet binnen, das te warm :j
*duik weer in de meeleesmodus 8-) *

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:10

Soms was ik ze af en bak ze dan in de schil( in wedges bijvoorbeeld ) of poffen,
Stamppot idd
Heel soms gekookt
Rösti is raspen en gaan(dan was ik ze ook ipv schillen en mag de schil gewoon mee de rasp in)
Wil ze ook nog wel in stukjes door een curry of een stoofpotje mikken

Lieke , idd wel een beetje koele plek voorbhet bewaren en ze willen graag in het donker :D
Nu is onze bijkeuken een soort van net geen vriescel als het vriest buiten
Dat scheelt
maar die van de appie bewaarde ik op dezelfde manier en dan halen ze de maand niet :n