Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 12:16

DatBenIkNou schreef:
Ik zou daar ook echt geen probleem van maken hoor, als er geen kinderen welkom zouden zijn. Snap dat best. Maar schijnbaar voelen veel moeders zich nogal aangevallen in hun eergevoel als hun schatjes een keer niet mee mogen? Sowieso heb ik nooit begrepen dat je schijnbaar niks anders meer bent als 'moeder' zodra je bevallen bent, je bent toch ook gewoon nog jezelf en partner van? Maar oké, dat is weer een andere discussie. :+

Ehm dat je 'alleen maar moeder bent' en niks anders meer is helaas iets wat de maatschappij er vooral van maakt.
Maar wat je zegt, hele andere discussie.

TS, chapeau voor hoe je met de situatie om gaat!

Tieneke

Re: Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 12:19

Hoe doe je dat dan als een koppel een "aangenaam" kind heeft, maar ook een "minder aangenaam"? Want zo ken ik er ook :+

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 12:21

Het probleem met kinderen uitnodigen is dat ze zo aanwezig kunnen zijn dat je ze soms gewoon niet kunt negeren en sommige bruidsparen het helemaal niet leuk vinden dat ze de show stelen op hùn dag. Niet iedereen is nu eenmaal van de categorie "ooooh kijk eens babys en peuters en kleuters en ooooooh wat schattig dat snot uit z'nt neusje!".
En daarbij hebben zulke jonge kinderen ook geen flauw benul van de situatie dus die gaan zich echt niet achtergesteld voelen als ze niet mee mogen.

In dat opzicht, als TS bekend stond als een zatte ongemanierde schreeuwbek die het altijd aan de stok krijgt met andere gasten, zou ik ook begrijpen dat ze zeggen tja jij liever niet op onze dag :+ . Maar ik ga ervanuit dat TS dat niet is, zich wel beleefd zou kunnen gedragen en ook perféct te negeren is de hele dag/avond op een "proficiat!" "dank je wel!" na.

Kinderen, vooral jonge, kun je al eens wat moeilijker controleren. Ik kan me voorstellen dat niet ieder bruidspaar daarop zit te wachten.
Ik zou het wel wat zuurder vinden mocht er ooit iedereen met kinderen uitgenodigd worden en ik zou er hebben van dezelfde leeftijd die niet mogen komen. Zou mij toch het gevoel geven dat mijn kinderen minder leuk gevonden worden dan de rest. Kan me wel voorstellen dat dat een moederego kan krenken :D . Maar dat is dan ook een beetje zoals de situatie van de TS, je nodigt iedereen uit een bepaalde categorie uit behalve 1.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 12:22

Sammie schreef:
Liselot schreef:
Wel eens van buiten spelen gehoord Sammie?

Wel eens van het Nederlandse weer gehoord? :D

Of je zou maar een stuk of 6 2/3-jarigen hebben die je moet entertainen.. 1 is dan al een hand vol, laat staan meerdere. En als je buiten bent en er moet er een naar de wc of naar mamaaaaaa!

Leuk idee, maar niet altijd haalbaar en het zou zeker geen verplichting voor het bruidspaar moeten zijn. Geen kids is geen kids. Dan kom je wel of dan kom je niet.

Je begrijpt mij echt niet he? Ik heb het er over als het bruidspaar het prima vindt dat er kinderen aanwezig zijn en dat ook leuk vinden, maar ze niet willen dat het de ceremonie verstoort.
Er is meer dan alleen zwart en wit

Ik zou persoonlijk een oppas proberen te regelen, dat wel

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 12:26

Ayasha schreef:
Ik zou me niet druk gemaakt hebben om mensen die thuis gebleven waren omdat de kids niet mee mochten hoor. Moeten ze zelf weten. Het is een uitnodiging geen verplichting. Je lijkt er in je posts van uit te gaan dat iedereen of iig veel daar wel boos om zouden worden en dat is gewoon niet correct.

Is makkelijk gezegd.. bij ons gaat het om de enige broer van m'n vriend. Het zou zelfs z'n getuige zijn. Mijn vriend heeft geen vader meer en keek op naar z'n broer. Het feit dat hij niet komt is dus wel heel erg voor ons..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 12:31

Liselot schreef:
Je begrijpt mij echt niet he? Ik heb het er over als het bruidspaar het prima vindt dat er kinderen aanwezig zijn en dat ook leuk vinden, maar ze niet willen dat het de ceremonie verstoort.
Er is meer dan alleen zwart en wit

Oh ik begrijp jouw prima hoor :D Maar dat red je niet met ooit eens van buitenspelen gehoord, Sammie? Die krijg je dan als een boemerang natuurlijk terug ;) :D

Als een bruidspaar het op die manier zo wil regelen, prima toch. Wie ben ik om te zeggen nee dat mag niet :+ Maar ik geloof ook niet dat mijn reacties dat zo uitbeeld. Als je dat als bruidspaar wil doen prima, maar als je dat niet wil doen.. Ook prima. Lijkt mij ergens logisch. Het is hun bruiloft en als ze het zo en zo willen regelen vooral doen. Voor mij part regelen ze een heel circus op het terrein bij het gemeentehuis :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 12:35

Femm_k schreef:
Ayasha schreef:
Ik zou me niet druk gemaakt hebben om mensen die thuis gebleven waren omdat de kids niet mee mochten hoor. Moeten ze zelf weten. Het is een uitnodiging geen verplichting. Je lijkt er in je posts van uit te gaan dat iedereen of iig veel daar wel boos om zouden worden en dat is gewoon niet correct.

Is makkelijk gezegd.. bij ons gaat het om de enige broer van m'n vriend. Het zou zelfs z'n getuige zijn. Mijn vriend heeft geen vader meer en keek op naar z'n broer. Het feit dat hij niet komt is dus wel heel erg voor ons..

Tja dan is het aan jou om af te wegen wat belangrijker is he. Jij maakt jou keuze maar de broer heeft ook het recht om zijn keuze te maken. Ieder bepaalt voor zich of hij of zij kan leven met de gevolgen. Indien niet is er maar één optie; een van de twee moet water bij de wijn doen. En dat zal dan meestal degene zijn die er het meeste bij "veliest".
Een vader kiest voor zijn kind als hij het gevoel heeft voor die keuze gesteld te worden. Dat hoort zo, is normaal. Dat persoonlijk opvatten vind ik niet correct. Maar als jullie voet bij stuk houden dan is dat ook jullie recht en heeft hij dat te "respecteren" (alsin; no hard feelings)... JE kan het nl ook omdraaien; blijkbaar doet het hem ook genoeg verdriet om níet naar jullie bruiloft te komen, waarschijnlijk met spijt in het hart. Waarom is jullie verdriet belangrijker dan dat van hem?
Dus als je zulke eisen stelt moet je ook niet het slachtoffer gaan uithangen in mijn mening.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 13:01

eilleen333 schreef:
Ashleytjuhh schreef:
Je kan er altijd nog een project X feest van gaan maken. *\o/*

Een openbaar Facebook event van het tijdstip en de locatie van de bruiloft. Dan hebben ze pas een uitdaging met de tafelindeling :')

Aanwezig waar is het:')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 13:07

eilleen333 schreef:
Ashleytjuhh schreef:
Je kan er altijd nog een project X feest van gaan maken. *\o/*

Een openbaar Facebook event van het tijdstip en de locatie van de bruiloft. Dan hebben ze pas een uitdaging met de tafelindeling :')

Gezellig, ik heb wel weer eens zin in een feestje met gratis drank etc :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 13:14

Sees schreef:
Ayasha, nou dat dus. Ik zou me er dus ook niet druk om hebben gemaakt, kan het me alleen totaal niet voorstellen. Ik heb werkelijk waar ook nog nooit gehoord dat iemand moeilijk deed over het feit dat kinderen niet uitgenodigd waren.

Bij ons heeft het tot familieruzie geleid. Wij hadden kinderen alleen in de avond. En dan heb ik het niet over kleuters, maar over kinderen van boven de 16. Om de botte reden dat onze ceremonielocatie niet meer dan 50 mensen kon hebben en we dus besloten gewoon alle kinderen niet tijdens de ceremonie uit te nodigen. Wel vooraf goed gekeken, voor de oudere kinderen (die al alleen in het buitenland op vakantie gingen) geen gesprek met ouders gehad, voor de jongere kinderen wel hoe zij dat zagen en of dat problemen op zou leveren voor hun. Dus we dachten het goed geregeld te hebben. En toen vielen er alsnog ouders van oudere kinderen over het feit dat we de kinderen er niet bij wilden (eigenlijk konden) hebben. Drama's....

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 13:17

dit gaat wel helemaal offtopic he :+ Al een paar pagina's lang
Van het probleem van TS naar het probleem van goyra
Laatst bijgewerkt door antje_vip op 21-07-16 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 13:17

Mars schreef:
Gezellig, ik heb wel weer eens zin in een feestje met gratis drank etc :D

Top! Ik kom ook Y)(^)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 13:18

Gewoon lekker op een prachtig tropisch eiland trouwen zonder al die ballast erbij! :D

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 13:29

Ik kom niet. Zou niet doelbewust de bruiloft van een ander willen 'verpesten' maar ik ga er van uit dat jullie het ook als grapje bedoelen ;).

Secricible, dat is heel vervelend inderdaad. Ik had het ook anders moeten opschrijven; ik geloof en weet dat het wel gebeurt maar niet in mijn omgeving/vriendenkring. Misschien heb ik gewoon geluk of ben ik omringd door gelijkgestemden :D.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 14:09

Vala schreef:
Gewoon lekker op een prachtig tropisch eiland trouwen zonder al die ballast erbij! :D

Dat wel, maar ook dat kan weer nadelen hebben, bijvoorbeeld als je onverhoopt toch weer gaat scheiden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 14:16

Hoezo? :D Een dergelijk huwelijk is in NL niet geldig, dus als je dat doet zul je in NL ook nog moeten trouwen of papieren invullen dat je daar getrouwd bent. Als dat regelt is kun je via NL-recht gewoon scheiden. Al is dat natuurlijk niet de bedoeling van een huwelijk :)

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 14:22

Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat als een relatie met vrienden of broers/zussen goed is, dat er familieruzies ontstaan alleen omdat kinderen een half uurtje of uurtje tijdens een ceremonie niet aanwezig mogen zijn. Ik heb zelf totaal niks met kinderen maar heb ze niet geweerd op mijn bruiloft. Gelukkig waren onze gasten met jonge kinderen zelf verantwoordelijk genoeg om ze OF thuis te laten tijdens de ceremonie Of om ze in ieder geval in het gareel te houden. Was 1 baby aanwezig die af en toe huilde maar moeder is toen buiten de zaal wat gaan wandelen tot de ceremonie voorbij was. Was even minuutje irritant door de storing maar dat ben je met alle andere mooie momenten op die dag ook meteen weer vergeten.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 14:29

Sammie schreef:
Hoezo? :D Een dergelijk huwelijk is in NL niet geldig, dus als je dat doet zul je in NL ook nog moeten trouwen of papieren invullen dat je daar getrouwd bent. Als dat regelt is kun je via NL-recht gewoon scheiden. Al is dat natuurlijk niet de bedoeling van een huwelijk :)

Kan door de officials daar gedaan worden.
Citaat:
Legalisatie buitenlandse huwelijksakte of partnerschapsakte

Als u de buitenlandse huwelijksakte of partnerschapsakte in Nederland wilt laten inschrijven, moet u de buitenlandse akte eerst laten legaliseren. Dit laat u doen door de autoriteiten van het land waar u getrouwd bent. Daarna moet de Nederlandse diplomatieke vertegenwoordiging van dat land de huwelijksakte of partnerschapsakte legaliseren.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... buitenland

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 14:31

Dat weet ik 'papieren invullen etc', maar dat maakt het scheiden in NL niet met meer nadelen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 14:32

Maar dan heb je weer een probleem als je een scheidingsfeestje wilt geven...
(En ja; er zijn mensen die dat doen :) )

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 14:36

Je kan niet alles hebben :')

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 14:40

Sammie schreef:

Als je het direct goed regelt, is er inderdaad niets aan de hand. Ik werk op een advocatenkantoor en je wilt niet weten hoe vaak het toch niet (helemaal) goed is geregeld. En zie dan maar eens de benodigde stukken te krijgen uit die landen. Helaas is het niet overal zo voor elkaar als hier in Nederland.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 15:50

Wat is het toch heerlijk simpel om gewoon al 17 jaar samen te wonen en gewoon lekker niet te trouwen :=

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 16:30

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 16:39