Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IsaCalixa schreef:Ik heb heel lang niet geweten dat "Luxaflex" niet de benaming is van dat object maar dat het een merknaam is. Eigenlijk zijn dat gewoon jaloezieën. Maar omdat de naam Luxaflex zo bekend is noemt iedereen het zo
Zoe_97 schreef:IsaCalixa schreef:Ik heb heel lang niet geweten dat "Luxaflex" niet de benaming is van dat object maar dat het een merknaam is. Eigenlijk zijn dat gewoon jaloezieën. Maar omdat de naam Luxaflex zo bekend is noemt iedereen het zo
Geen idee of dat in Nederland ook is, maar in Belgie heb je zo (vooral ze oudere generatie) die alle pennen benoemd als bic. "Geef mij eens een bic"
Blijheid schreef:Sinds een week of twee weet ik dat ik het pak sap altijd verkeerdom gehouden heb met inschenken. Als je de andere kant boven houd klotst het niet meer zo!
[ Afbeelding ]
IsaCalixa schreef:Amaris schreef:nee, het is sprinter geworden nadat het type trein dat ze zijn gaan gebruiken ook sprinter heette.
Nu heet in NS-taal alles dat stoptrein is 'sprinter'.
Stoptrein klinkt dan wel weer logischer dan sprinter. Dat die overal stopt![]()
Vergiste me er altijd in hahaha
IsaCalixa schreef:Ik heb heel lang niet geweten dat "Luxaflex" niet de benaming is van dat object maar dat het een merknaam is. Eigenlijk zijn dat gewoon jaloezieën. Maar omdat de naam Luxaflex zo bekend is noemt iedereen het zo