Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eloya schreef:Nieuwe dienstregeling en de bus houd zich er zelf niet aan, de bus 165 van raalte via wesepe naar deventer zou nu om 08:21 moeten vertrekken ipv het vorige 08:27
Alleen red de bus het gewoon niet, als die er om 08:25 is is die vroegdus alsnog erg onhandig want ik mis nu de overstap die wel via de nieuwe dienstregeling rijd. dus dat is dan ipv met de bus 15 min lopen, vind ik niet erg maar wel als ik erdoor te laat in de les kom
Nayomie schreef:Marjoow schreef:Ik vind het knap asociaal maargoed
Zolang je de beweegredenen niet weet vind ik niet dat je zomaar een conclusie kunt trekken
lieveli schreef:Op Heiloo is iemand voor de trein gesprongen, dus hij reed niet. Hartstikke vervelend, maar hoe naar mensen dan reageren... Er stonden 2 schoonmakers voor de trein, die kregen gewoon de volle lading. Alsof iemand die al volledig klaar is met het leven (en waarschijnlijk niet helder kan denken) denkt, goh, laat ik vandaag eens een hele hoop mensen dwarsliggen.
Lienek schreef:Zoe_97 schreef:Want op je werk sla jij nieteens een minuutje een praatje met een collega...
Niet als het druk is nee gasten/klanten gaan voor. Ik vind een minuutje praten niet erg maar wel als je daardoor vertraging oploopt en dus aansluitingen mist..
Emmaa_ schreef:Lienek schreef:[quote="Zoe_97"
Want op je werk sla jij nieteens een minuutje een praatje met een collega...
Niet als het druk is nee gasten/klanten gaan voor. Ik vind een minuutje praten niet erg maar wel als je daardoor vertraging oploopt en dus aansluitingen mist..
Zoe_97 schreef:lieveli schreef:Op Heiloo is iemand voor de trein gesprongen, dus hij reed niet. Hartstikke vervelend, maar hoe naar mensen dan reageren... Er stonden 2 schoonmakers voor de trein, die kregen gewoon de volle lading. Alsof iemand die al volledig klaar is met het leven (en waarschijnlijk niet helder kan denken) denkt, goh, laat ik vandaag eens een hele hoop mensen dwarsliggen.
de mensen van het bedrijf kunnen er inderdaad niets aan doen, maar ik vind het altijd zo dom om voor een trein te springen. Dat je je leven beu bent, prima, daar oordeelt niemand over. Maar ga lekker in je eigen huis dan wat ondernemen... Voor de trein springen traumatiseer je meerdere mensen mee en kost je familie handen vol geld. De chauffeur getraumatiseerd, de conducteur, degene die je bij elkaar moeten vegen, de passagiers die vaak een lichaamsdeel zien als ze van de trein gehaald worden... Die familie moet dan nog eens alle vertragingen betalen (in België toch, geen idee hoe dat bij jullie zit), dit resulteert dus in vaak vele schulden voor de familie. Alle studenten die eventueel een examen missen, mensen die sollicitaties missen etc.
Ik hoor wel meerdere keren per maand op het station omgeroepen worden vertraging wegens aanrijding met een persoon. zo'n ergernis van mij
Zoe_97 schreef:lieveli schreef:Op Heiloo is iemand voor de trein gesprongen, dus hij reed niet. Hartstikke vervelend, maar hoe naar mensen dan reageren... Er stonden 2 schoonmakers voor de trein, die kregen gewoon de volle lading. Alsof iemand die al volledig klaar is met het leven (en waarschijnlijk niet helder kan denken) denkt, goh, laat ik vandaag eens een hele hoop mensen dwarsliggen.
de mensen van het bedrijf kunnen er inderdaad niets aan doen, maar ik vind het altijd zo dom om voor een trein te springen. Dat je je leven beu bent, prima, daar oordeelt niemand over. Maar ga lekker in je eigen huis dan wat ondernemen... Voor de trein springen traumatiseer je meerdere mensen mee en kost je familie handen vol geld. De chauffeur getraumatiseerd, de conducteur, degene die je bij elkaar moeten vegen, de passagiers die vaak een lichaamsdeel zien als ze van de trein gehaald worden... Die familie moet dan nog eens alle vertragingen betalen (in België toch, geen idee hoe dat bij jullie zit), dit resulteert dus in vaak vele schulden voor de familie. Alle studenten die eventueel een examen missen, mensen die sollicitaties missen etc.
Ik hoor wel meerdere keren per maand op het station omgeroepen worden vertraging wegens aanrijding met een persoon. zo'n ergernis van mij
xTammyy schreef:Zoe_97 schreef:[quote="lieveli"
Op Heiloo is iemand voor de trein gesprongen, dus hij reed niet. Hartstikke vervelend, maar hoe naar mensen dan reageren... Er stonden 2 schoonmakers voor de trein, die kregen gewoon de volle lading. Alsof iemand die al volledig klaar is met het leven (en waarschijnlijk niet helder kan denken) denkt, goh, laat ik vandaag eens een hele hoop mensen dwarsliggen.
[/quote
Iemand die voor de trein springt denkt daar echt niet over na. Die heeft maar een gedachte in z'n hoofd en dat is dat er geen uitweg meer is en dit de oplossing is. Als je zelf in die situatie hebt gezeten kun je het enigszins begrijpen (maar als je er uit bent gekomen weet je dat er andere oplossingen zijn), dus ik ben blij dat jij zo denkt maar voor een depressief iemand lukt dat niet.
Neemt niet weg dat t heel vervelend is en ook wel eens heb staan vloeken als ik daardoor niet verder kon reizen oid
Zoe_97 schreef:xTammyy schreef:Iemand die voor de trein springt denkt daar echt niet over na. Die heeft maar een gedachte in z'n hoofd en dat is dat er geen uitweg meer is en dit de oplossing is. Als je zelf in die situatie hebt gezeten kun je het enigszins begrijpen (maar als je er uit bent gekomen weet je dat er andere oplossingen zijn), dus ik ben blij dat jij zo denkt maar voor een depressief iemand lukt dat niet.
Neemt niet weg dat t heel vervelend is en ook wel eens heb staan vloeken als ik daardoor niet verder kon reizen oid
ik weet wat zo'n situatie is, maar nog blijf ik het gewoon ontzettend egoïstisch vinden
Vjestagirl schreef:Zoe_97 schreef:
ik weet wat zo'n situatie is, maar nog blijf ik het gewoon ontzettend egoïstisch vinden
Zelfmoord is per definitie egoïstisch.