Verhuizen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tink89

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:18

Maar Moska,

Heb je dan niet een week geleden ofzo al bij je adviseur aan de bel getrokken? Nu nog om uitstel vragen is wel erg last-minute...

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 13:46

Heb vorige week dinsdag nog telefonisch contact gehad en afgelopen dinsdag nog mailcontact. Beide keren heb ik aangegeven dat vandaag het voorbehoud afloopt (wat ze uiteraard ook weten, aangezien ik 9 juli het koopcontract al heb getekend). Vorige week maandag is de taxatie gedaan en volgens hem was op 31 juli het dossier volledig compleet (offerte is 23 juli getekend). Tevens gaf hij aan dat ze bovenop de deadlines zaten (net als ik) en dat ze elk moment antwoord verwachten. Maar ook dat de verwerkingstijd momenteel vrij lang is. Het ligt naar mijn idee dus buiten mijn/zijn invloed, maar misschien is dat niet zo?

update: grrr. Zojuist adviseur gebeld en die blijkt gister al een verlenging van het voorbehoud te hebben gevraagd bij de makelaar, maar die heeft nog geen antwoord gegeven/gekregen van verkoper. Vind het vervelend dat ze mij dat niet hebben laten weten. Slordig.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 18:10

Grrrbrrlllll -:(- -:(- -:(- hypotheekadviseur komt er om kwart voor vijf nog even mee dat "oepsie" de geldverstrekker toch niet NHG volgend is, zoals hij zei, en dus slechts 103% financiert en geen 106% (wat onder voorwaarden dus nog wel mogelijk is en wat ik op voorhand al had aangegeven en waar alles op gebaseerd is, inclusief het verbouwingsplan). Wat mij dus volkomen onverwachts met een gat van enkele duizenden euro's opzadelt -:(-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 18:22

Dat is vervelend Moska!

Bij mij zat er behoorlijk wat tijd tussen het tekenen van het voorlopig koopcontract en de oplevering. En de offerte van de hypotheekverstrekker is maar 3 maanden geldig. Maar de datum van behoud van financiering was 4 maanden voor de oplevering. Ik kon dus nog geen hypotheekofferte aanvragen/regelen op die datum. Gelukkig wist ik wel dat het oke zat en dat ik kon lenen wat ik wilde lenen dus zat niet in de stress maar toch was het raar en klopte het eigenlijk niet.

Op zich allemaal goed gekomen en precies op 3 maanden voor oplevering offerte aangevraagd. Toen was het zo ontzettend druk dat de definitieve goedkeuring pas 1 maand voor oplevering kwam en anderhalf week voor oplevering werden de stukken naar de notaris gestuurd.

Wat ga je nu doen Moska?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 18:26

Hier hetzelfde probleem....kopers hebben opnieuw een week uitstel gevraagd. Nu volgende week vrijdag hopelijk duidelijkheid. Dat is twee weken voor de oplevering en de aankoopvan ons nieuwe huis

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 18:29

Een boze mail sturen naar de hypotheekadviseur en wachten met welke opties hij komt. Het schijnt dat er twee weken verlenging is aangevraagd, maar ik weet niet of dat ook gekregen is. Heb al aangegeven dat hij dan maar naar andere aanbieders moet gaan kijken en een beetje tempo moet maken. Ik ben geenszins van plan hier een persoonlijk krediet voor af te gaan sluiten zoals hij voorstelde, dus hij zoekt maar een oplossing.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 18:31

Napie schreef:
Hier hetzelfde probleem....kopers hebben opnieuw een week uitstel gevraagd. Nu volgende week vrijdag hopelijk duidelijkheid. Dat is twee weken voor de oplevering en de aankoopvan ons nieuwe huis

Dat is ook vervelend! Gelukkig zit er bij mij een zakelijk partij achter de verkoop, dus ik hoef me geen zorgen te maken over dat ik andere mensen in de problemen breng.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 18:31

Hier hetzelfde probleem gehad. Verkopers hebben tot 3x toe uitstel moeten vragen aan mij van de ontbindende voorwaarde (ivm financiering van hun nieuwe huis). Uiteindelijk is dat nu eindelijk rond en nu loopt mijn hypotheek vertraging op (ondanks dat ik het dubbele kan lenen van wat ik nodig heb). Het duurde alleen al 13 WERKdagen voor er een beoordeling kwam van opnieuw ingeleverde stukken (werkgeversverklaring stond een handtekening TEVEEL op). De oplevering is op 28-8. Het is verschrikkelijk druk ook bij al die banken, heel vervelend.

Wat een vreselijk stressvolle situatie Moska, en ontzettend slordig ook van je tussenpersoon. Hoe gaat dit opgelost worden? Ik duim voor je mee!

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 18:34

Ze zijn echt traag momenteel, zal ongetwijfeld met vakanties te maken hebben, maar dan nog. Het gaat niet om een pakje boter wat je koopt!

En ding is zeker, ik ga geen reclame maken voor de tussenpersoon.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 18:39

Moska schreef:
Ze zijn echt traag momenteel, zal ongetwijfeld met vakanties te maken hebben, maar dan nog. Het gaat niet om een pakje boter wat je koopt!

En ding is zeker, ik ga geen reclame maken voor de tussenpersoon.

Klopt als een bus.
Ik heb zelf ook gebeld met de verzekeraar (tussenpersoon op vakantie), kreeg als antwoord: 'mevrouw, als u denkt dat het hierdoor sneller gaat... U wilt niet weten hoeveel boze tussenpersonen ik momenteel aan de telefoon heb. De wachttijd is momenteel gewoon 13 werkdagen. Heeft u verder nog vragen?' :')
Waarop ik zei dat ik dat tegen mijn patiënten met rugpijn (ik ben fysiotherapeut) ook niet kan zeggen; 'u heeft pijn aan uw rug? Kom maar over 4 weken...' Daar had deze meneer naar eigen zeggen geen boodschap aan. :D

Het is gewoon te druk, er zijn teveel aanvragen en te weinig medewerkers momenteel. Vervolgens nog alle aangescherpte eisen en banken die zeer huiverig zijn, dat maakt het hele zooitje compleet.
Jouw tussenpersoon heeft duidelijk zijn huiswerk niet goed gedaan. Ook belachelijk dat hij die bom net voor het weekend laat barsten en je zonder opties het weekend in stuurt. Kan me voorstellen dat je een mailtje eraan gaat wagen.
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 07-08-15 18:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 18:41

Misschien moet ik maar solliciteren daar, kunnen ze weer wat opschieten :7

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 11:45

Inmiddels komt de stoom echt uit mijn oren. Nog niets gehoord van adviseur -:(-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 11:48

Lekker is dat ><

Nieuwe wasmachine besteld , maand terug bij bcc die geannuleerd na dik 2 weken en zaterdag heeft zus bij andere shop besteld. Ben nu al tevreden

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:01

Jee, de vlag kan uit *\o/*

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:46

Jeeehhhhh...hoera.
Hier nog niet officieel. Vrijdag hopen we duidelijkheid te hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:47

Eindelijk Moska!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 18:13

Moska schreef:
Jee, de vlag kan uit *\o/*

Hoe heb je het nu uiteindelijk voor elkaar gekregen? Top zeg. Gefeliciteerd. *\o/* *\o/*

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 21:30

Net een sms van de kopers gehad...ook bij ons is het rond!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:18

Gefeliciteerd :D

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:43

Gefeliciteerd!!

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 08:55

Gefeliciteerd! Fijn gevoel is dat toch, als het toch eindelijk echt wordt.

Hoe ik het voorelkaar heb gekregen? Nou, ik heb het er niet bij laten zitten en heb een (naar mijn idee) goed gefundeerde mail gestuurd naar de adviseur. Kreeg hem telefonisch niet meer te pakken. Naar het schijnt is hij met zijn medewerkers heel hard aan de slag gegaan, om de geldverstrekker alsnog zover te krijgen dat het mogelijk was. En dat is gelukt (maar de adviseur heb ik nog steeds niet gesproken, zou ie bang van me zijn geworden? :D ). En daar ben ik uiteraard heel blij mee!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:06

En weer een tegenslag.....onze eigen hypotheek blijkt nog niet op orde te zijn terwijl dit was beloofd al te zijn afgerond. Ons voorlipige koopcontract loopt dit weekend af..... pffff, weet hey even niet meer. Twee weken voor de verhuizing

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:08

Pff waardeloos -O-

Laatste meubels besteld , nu nog een extra vloerkleed of een hoogpolig tapijt in de slaapkamer en done ! . Dan de tuin nog _O-

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:31

Napie schreef:
En weer een tegenslag.....onze eigen hypotheek blijkt nog niet op orde te zijn terwijl dit was beloofd al te zijn afgerond. Ons voorlipige koopcontract loopt dit weekend af..... pffff, weet hey even niet meer. Twee weken voor de verhuizing

Heel herkenbaar, het is momenteel overal ellende. Waar loopt het op stuk momenteel?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:59

Bank is traag. Gezien we maar een kleine hypotheek nodig hebben (andere deel overwaarde en eigen geld) verwacht ik geen probleem mey het krijgen van de hypotheek maar het moet de 31ste wel op de rekening staan. We krijgen geen verlenging van de ontbindende voorwaarden dus zitten er aan vast