Relatie met een getrouwde man...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:30

Een motief is toch wezelijk wat anders dan een behoefte??

En ik begrijp wat er bedoeld wordt.. :) Het gaat mij erom dat de juiste termen gebruikt worden en dat sex dus geen primaire levensbehoefte is. Bij Maslov's piramide wordt deze term niet eens gebruikt. Hij bedoelt dat het een primaire behoefte is in de zin van een overlevingsmotief.
Laatst bijgewerkt door Coloured op 14-01-15 11:34, in het totaal 5 keer bewerkt

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:30

Pantykous schreef:
Precies Eikenbos!

Ik heb met mijn partner de afspraak dat als hij vind dat hij iets mist, hij dat met me moet bespreken. Misschien kan ik er wel in voorzien, en dat geldt andersom ook. Als dat niet zo is.. Dan kun je verder kijken.

Makkelijk gezegd, hopelijk gebeurd dat ook (in het algemeen bedoeld). Gezien aan het hoge aantal mannen en vrouw dat vreemdgaat vermoed ik dat niet. Het gaat vaak/soms ook om spanning zoeken en dat blijft er niet over als je er eerlijk over spreekt. Buiten dat zal er soms ook meespelen dat je je partner niet wil kwetsen.

Pantykous

Re: Relatie met een getrouwde man...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:31

Mijn partner weet genoeg van mij om te weten dat dat geen enkel probleem is. :D

Dat de spanning weg is als je er over spreekt ben ik niet met je eens hoor. Nieuw persoon, nieuw lijf, dat is gewoon spannend.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:32

Huertecilla schreef:
De manier waarop je het schrijft met 'maar alshet puntje bij paatje komt ineens anders' is dan volstrekt verkeerd.

Ik zal inderdaad met verve een correct onderbouwd standpunt verdedigen ook al heb ik zelf een ander, anders onderbouwd.

Heel opportuun in het licht van de aanslag in Parijs:

'Ook al ben ik het niet eens met wat je zegt, ik zal jouw recht het te zeggen te vuur en te zwaard verdedigen' - Voltaire.

Zoals ik net schreef is het persoonlijke ontwikkelingsniveau zowel de grond als het kader voor alles.

Mooi gezegd.
Ik vind jouw manier van schrijven ook weleens verkeerd, dat weerhoud jou er ook niet van.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:33

Coloured schreef:
Een motief is toch wezelijk wat anders dan een behoefte??

Ja maar kunnen naast elkaar bestaan. Maslow plaats het onderaan in de piraminde omdat eerst aan die behoefte voldaan moet worden voordat je aan andere dingen kunt denken.

Het valt tevens in de categorie overlevingsmotieven. De onderste twee treden.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:36

MariekeB schreef:
Ik zie echt het probleem niet hoor.

Als 1 vd twee binnen een relatie vreemd gaat dan heeft dat een reden :
- niet monogaam aangelegd... dan wordt hij/zij dat ook nooit
- slechte sex in de relatie
- slechte relatie maar teveel wat nog bind om echt uit elkaar te gaan

Gelijk uit elkaar gaan naar vreemd gaan vind ik ook bizar. Ik ga toch geen jarenlange relatie opgeven omdat het een keer een paar maanden niet lekker liep en we domme dingen hebben gedaan. Daar praat je over ... je gaat samen aan je relatie werken en je kunt er weer een tijdje tegenaan.

Het is mij te makkelijk om zo als bedrogene in de slachtofferrol te schieten ... alsof het je aangedaan is ... Je was er zelf bij, het heeft een oorzaak.

Een relatie van anderhalf jaar ... dan "begint" het wel iets anders te worden. En als betreffende man elke keer naast zijn huidige relatie een andere "echte" relatie heeft dan is het niet iemand die ooit weggaat bij zijn vrouw. En weet je ook dat dit eindig is, En dat hij na jou waarschijnlijk wel weer een nieuwe relatie voor erbij neemt.

Ilayda : als je man alleen een neukertje nodig had.. dan had hij het ook wat vaker met zichzelf onder de douche kunnen doen, of vaker bij jou kunnen proberen. Over het algemeen is er toch iets anders aan de hand. Dat je boos op de ander bent snap ik. Maar dat je zo uit je plaat gaat tegen haar geeft toch wel een beetje een beeld dat er heel veel in je relatie speelt. Je had ook het gesprek met haar aan kunnen gaan, met haar kant van het verhaal , had je meer geweten dan je nu weet en beter een beslissing kunnen nemen over hoe je met je man verder wil.

Ze kan geen Nederlands dus dat is niet echt makkelijk :)

In de tijd dat mijn man vreemd ging was onze relatie heel erg goed, we hadden bijna elke dag sex. Dus dat was het probleem sowieso niet

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:37

@ NatsajavE: Zie jij ook dat er nergens de term levensbehoefte wordt gebruikt maar de term behoefte? Daar ging de discussie volgens mij om. De rest snap en begrijp ik.
Laatst bijgewerkt door Coloured op 14-01-15 11:38, in het totaal 2 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:37

Izmir_Condor schreef:
anneliesdj schreef:

Omdat jij meent haar uit te moeten lachen, terwijl zij niet degene is die zielig is.
Ben ik wel benieuwd wie er bij je waren toen je haar stond uit te lachen?

What the hell heb jij voor aparte denkwijze anneliesdj...
Ik denk niet dat zij haar kop in 't zand steekt, zoals ze aangaf is weggaan bij haar man niet zo makkelijk om verschillende redenen. Eentje die ze noemde was kinderen. Ik vind persoonlijk dat je je kinderen niet zo'n geweldig voorbeeld geeft als je ongelukkig blijft voor iemand anders, en niet voor je eigen geluk gaat, maar dan heb ik nog wel respect voor de keuze die zij kan maken. Zij zet in principe haar eigen geluk en vertrouwen opzij voor haar kinderen. Ik maak even de aanname dat ze dat voor haar man ook zou doen, en nog gaat de f*cker vreemd. Het uitlachen midden in een drukke action zou ook niet helemaal mijn manier zijn, maar als dat haar 'uitlaatklep' is op dat moment, dan doet ze dat toch lekker? Betekent toch niet dat ze d'r kop in het zand steekt?

Ik heb niet gezegd dat ze zielig is omdat ze bij haar man blijft of omdat ze bij hem weggaat of waarom dan ook. Ik heb alleen gezegd dat degene die zij uitlacht in een volle action niet degene is die zielig is.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:38

Coloured schreef:
En ik begrijp wat er bedoeld wordt.. :) Het gaat mij erom dat de juiste termen gebruikt worden en dat sex dus geen primaire levensbehoefte is in de zin zoals Maslov het bedoelt. Hij bedoelt dat het een primaire behoefte is in de zin van een overlevingsmotief.

Maar dat overlevingsmotief ervaar je als individu als zin hebben. Als behoefte.

Ik heb nog nooit gedacht ik ga vanavond voor het haardvuur onder het genot van een goed glas wijn onze soort in stand houden.

Ik heb behoefte aan een kop koffie, een boterham, een warm huis en af en toe een potje van dattum.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:38

Een echte relatie zonder sex is alsof je leeft als broer en zus, kan me niet voorstellen dat dat bevredigend is voor beide partijen.
Sex hoort bij een relatie en beide moeten zorgen dat dat voor de ander bevredigend is en mocht dat om de 1 of andere reden niet lukken dan moet er gesproken worden over een oplossing.

Maar wat ik vooral om mij heen zie is dat er niet gesproken wordt want dat is moeilijk, maar de gemakkelijke weg wordt gekozen om dan een leuke andere vrouw/man op te zoeken en na tig jaar sleur met dezelfde partner is de spanning van een nieuwe veroveren er dan ook nog.

Mijn mening is dat je in een relatie nog zoveel apart kan doen aan werk en hobby's maar dat je juist elkaar moet vinden in de diepere gesprekken, in wat je dwars zit en je bezig houdt, je klankbord is, waar je ruzie mee kan maken en goede sex mee hebt.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:39

Eikenbos schreef:
Eikenbos schreef:
En voor de "prutsmutsen en hoertjes" die hier zo fijn op hun plaats worden gezet geldt: Zij zijn vrouwen die hem wel konden geven wat jij niet kon!

Wel de lusten, niet de lasten. Nog nooit gedaan hoor, ben vier jaar met dezelfde, maar ik snap het wel!

jij snapt het volgens mij helemaal niet. De reden waarom mannen vaak vreemd gaan is spanning

Snap ik nu goed dat er bij jou in de slaapkamer geen spanning meer is? :z
Natuurlijk is het ook spanning. Passie, liefde, hartstocht! Miauw![/quote]

Ja dat zou best kunnen

Coloured

@NatasjavE: Wat zou het gemakkelijk zijn om irl te praten. Denk dat we dan zo klaar waren en elkaar begrepen. :D
Ik ga wat doen. :evaw:
Laatst bijgewerkt door Coloured op 14-01-15 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Ook in die volgorde Natasja? :')

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:40

Amaris schreef:
missanita84 schreef:

Je raakt eraf hoe je eraan komt, het wordt tijd dat je languit op je waffeltje gaat :j
Blijkbaar heeft jouw verleden je niet genoeg verdriet gedaan, anders zou je dit niet doen, zéker niet naar die kinderen toe. Scháám je!

van het hele topic vind ik dit een zeer goede omschreven reactie,

Ik zie in het hele topic eigenlijk nauwelijks andere reacties :=[/quote]

daarom, maar die zijn zoveel langer , en resulteren in een verhaal
dit is kort maar krachtig :D :Y)

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:41

anneliesdj schreef:

Dan moet de piramide op z'n kop. :D :D

O, ik ga nu echt iets doen. :') :') :D

Caesar

Re: Relatie met een getrouwde man...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:42

13 jaar een relatie en dan nog elke dag sex?

Who. Dan snap ik je man helemaal niet. Zo'n vrouw zouden er weinig opgeven....

Tenzij... en daar gaan we weer!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:44

Wederom is deze draad eigenlijk een 'conflict' tussen humanisten en fanatisten.

Tussen aanhalingstekens omdat alleen de fanatisten zit als conflict ervaren.

De humanisten:
- alles wat de partners in openheid en vrijheid vrijwillig kiezen is +:)+

De fanatisten:
- alleen DE normen en waarden of anders {:)-:(

Omdat de modale mens per definitie niet de top van persoonlijke ontwikkeling vertegenwoordigd is de groep fanatisten inherent groter dan de groep humanisten.
Dat is de reden waarom de gevestigde orde zo makkelijk oorlogen kan verkopen aan de natie welke in het door hen geexploiteerde territorium woont.
Dat is waarom er aan het huwelijksmodel geen moer gaat veranderen. Het individuele leed is ondergeschikt aan het belang van de staat.

Tant pis, geef mij maar onvoorwaardelijke :+: of :+: :+: of :+: :+: :+:

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:44

Caesar schreef:
13 jaar een relatie en dan nog elke dag sex?

Who. Dan snap ik je man helemaal niet. Zo'n vrouw zouden er weinig opgeven....

Tenzij... en daar gaan we weer!

Zeker zijn er ook tijden geweest dat het minder was iedereen heeft een dip.
Maar vaak genoeg zijn we ook zo weer uit die dip.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:51

"Omdat de modale mens per definitie niet de top van persoonlijke ontwikkeling vertegenwoordigd is de groep fanatisten inherent groter dan de groep humanisten."
Dus HC, jij vind van jezelf dat je aan de top staat qua persoonlijke ontwikkeling ;-).

Ilayda, vind jij een man die vrouwen ziet als wegwerpproduct, hoertjes om overheen te gaan dan zo geweldig dat je er wil bij blijven?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:56

Onderin mijn scherm, in de commerciele banier van Bokt:

Pretty Orient Wives
The Premier Dating Source. Find Your Love Online and Make it Real!

Op mannen gerichte verkoop van een economische ruil; tegen betaling bemiddeling ter verkrijging van een leuk uitziende vrouw voor zekerheid

DAT is in een notendop onze samenleving.

Voor de slechte lezer:
Dat is mijn waarneming, niet mijn persoonlijke levensvisie; ik ben zelf een hopeloze romanticus.

ilayda

Callisto04 schreef:
"Omdat de modale mens per definitie niet de top van persoonlijke ontwikkeling vertegenwoordigd is de groep fanatisten inherent groter dan de groep humanisten."
Dus HC, jij vind van jezelf dat je aan de top staat qua persoonlijke ontwikkeling ;-).

Ilayda, vind jij een man die vrouwen ziet als wegwerpproduct, hoertjes om overheen te gaan dan zo geweldig dat je er wil bij blijven?

Nee zeker niet maar zoals in mijn andere Posts staat dat daar een reden voor is

NatasjavE

anneliesdj schreef:

Bij mij wel....maar ik de luxe om het in die volgorde te kunnen doen. :D

Had ik die luxe niet dan was het zonder wijn en haardvuur van dattum :D

Je moet toch wat??? :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:00

Callisto04 schreef:
"

Huertecilla schreef:
Geef mij maar onvoorwaardelijke :+: of :+: :+: of :+: :+: :+:

en voor de rest

Huertecilla schreef:
Tant pis

Bepaal uiteraard zelf maar hoe persoonlijk ontwikkeld jij dat vindt.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:02

Callisto04 schreef:
_O-
Voor de persoonlijke ontwikkeling van HC: fanatisten = fanatici

Maar HC.. jij bent toch ook een fanaticus? Je hangt namelijk je eigen normen en waarden aan. En dat kleurt je mening. Niks mis mee, maar zet jezelf maar niet op een podium want ik ben de eerste die je er weer vanaf haalt. :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:11

ilayda schreef:
Ze kan geen Nederlands dus dat is niet echt makkelijk :)

In de tijd dat mijn man vreemd ging was onze relatie heel erg goed, we hadden bijna elke dag sex. Dus dat was het probleem sowieso niet

Ik vind dit toch een wat aparte zin. Dat sex het probleem op dat moment niet was maakt het misschien nog schijnender.. Want dan gaat zijn verklaring dat hij spanning zocht en er gewoon "over heen wilde" toh ook niet op?

Overigens vind ik dat je man best op een wat respectvollere manier met vrouwen mag om gaan en er over praten.

Wat is het toch een rare wereld dat een vrouw al zo snel een prutsmuts is..

Overigens is het merendeel meer dan 90% van de prutsmutsen ook helemaal niet vrijwillig aan het werk maar uitgebuit door mannen. Dat allemaal om de voor sommige mensen toch echt primaire levensbehoefte van seks te bevredigen.
Als sex niet zo belangrijk was bestond die hele industrie niet ;)