Ergernissen aan de kassa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:01

KimD schreef:
Nee hoor, niks uit de hoogte, ik weet het wel zeker. Als mensen namelijk van €50,- per week moeten leven kunnen ze een bezoek aan ons niet veroorloven. Ook niet gemeen bedoeld, als ze dat namelijk wél kunnen bezeiken ze de boel.

Gatverdamme, weer zo'n vooroordeel. Wat als iemand voor zijn verjaardag van de familie een x-bedrag cash heeft gekregen voor een aanschaf uit jullie winkel? Iets wat diegene niet zou kunnen aanschaffen met een bedrag van de instantie. Of misschien heeft iemand hem/haar wel een gift gedaan uit liefde.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:06

dees_daan schreef:
Emmaa_ schreef:
Anders opgevoed? :? Ik vond het altijd super rottig als ik niet terug had van het wisselgeld dat een klant mij gaf. En dan kan ik zo hard m'n best doen, maar als het aan het begin van de dag is en geen enkele kassa heeft het dan kan ik ook niet heel veel meer dan mijn oprechte excuses aanbieden

Ja, wij schuiven het niet naar de klant toe als in 'dan moet je maar niet met €50 willen betalen' dat is gewoon dikke onzin, het is een normaal en wettig betaalmiddel. En als er wel een sterk tekort aan wisselgeld dreigt te ontstaan dan lossen we dat op, als dat betekend dat het uit een ander filiaal moet komen wordt dat geregeld, zolang de klant maar niet de dupe is van onze fout/ons probleem.
De klant moet gewoon met €50 kunnen betalen in een winkel, maar dat wil er bij sommige mensen niet in.. Dat is een verschil in houding van het beleid in de winkel.
Gelukkig hebben wij altijd wel genoeg, soms zijn de 20 centjes op maar dan hebben we meer 10 centjes in de lade, maar mocht het voorkomen dat er een tekort ontstaat dan lossen we dat hoe dan ook op, klanten gaan echt niet zonder boodschappen de deur uit, en dit was dus ook niet zo in de dierenwinkel waar we het niet onderling konden regelen..

Daarnaast denk ik ook dat als je het tekort ziet aankomen, je niet een afwachtende houding aan moet nemen: ga ruim van te voren, desnoods bij elke klant, alvast bijvragen. Mannen hebben doorgaans losgeld in hun broekzak zitten, omdat ze het handig vinden om nog wat voor de nood te hebben.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:19

Shenavallie schreef:
KimD schreef:
Nee hoor, niks uit de hoogte, ik weet het wel zeker. Als mensen namelijk van €50,- per week moeten leven kunnen ze een bezoek aan ons niet veroorloven. Ook niet gemeen bedoeld, als ze dat namelijk wél kunnen bezeiken ze de boel.

Gatverdamme, weer zo'n vooroordeel. Wat als iemand voor zijn verjaardag van de familie een x-bedrag cash heeft gekregen voor een aanschaf uit jullie winkel? Iets wat diegene niet zou kunnen aanschaffen met een bedrag van de instantie. Of misschien heeft iemand hem/haar wel een gift gedaan uit liefde.

Nu vooroordeel jij, je weet niet waar ik werk en wie er komt. Dan moet diegen wel heel veel geld hebben gekregen voordat die voor mijn neus verschijnt. En als ze er zouden komen, is dat met de instantie zelf.

purny

Re: Ergernissen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:20

Zoals ik al zei ben ik heel benieuwd naar de winkel waar jij werkt. Mag per pb hoor gewoon om misverstanden te voorkomen

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:26

Je zegt wel steeds dat er verkeerde aannames worden gemaakt over waar jij werkt KimD, maar ondertussen zeg je ook niet waar je dan wél werkt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:28

Destination schreef:
Je zegt wel steeds dat er verkeerde aannames worden gemaakt over waar jij werkt KimD, maar ondertussen zeg je ook niet waar je dan wél werkt.

Heel bewust niet. Heeft iemand iets mee te maken. :)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:38

Het wisselgeldprobleem heb ik ook zo vaak last van helaas...
de baas doet echt zijn best om alles optijd aan te vullen, we starten elke dag altijd met volle kassa's, maar zoals op zaterdagen is het in onze winkel (grote supermarkt) echt verschrikkelijk druk... Dus als je de avond moet werken heeft er al de hele dag iemand op die kassa gedraaid, en geloof mij, dan heb je geen 1 euro's, 2 euro's, 20 centjes, en al helemaal geen briefjes van 5 meer. Ik doe altijd zo veel mogelijk mijn best, maar het is echt heel frustrerend want je kan helemaal niks als het druk is! Voor de klanten natuurlijk ook vervelend. Ik heb me gelukkig altijd nog weten te redden.
Zoals laatst werkte ik de ochtend, en ik draaide een poosje alleen. De ene na de andere betaald met briefjes van €50 dus ik begon alvast met kleingeld bijvragen, of eventueel kleiner laten betalen. Als het niet kan dan kan het natuurlijk niet, maar op een gegeven moment had ik een ouder stel aan de kassa die rond de €5 moesten betalen, en betaalden met een briefje van €100. Ik vroeg dus of ze dat echt niet kleiner had, en meneer zegt "maar natuurlijk wel"! En meteen begon zn vrouw te snauwen over dat ze dit kleiner moest hebben dus dat ik het maar hiermee moest doen...
OF iemand die wil overpinnen, ondanks dat we een geldautomaat in de winkel hebben mag dat gewoon. Meneer wilde alleen €50 pinnen, en dat in briefjes van 10 hebben. Dat lukte op dat moment echt niet, want had geen briefjes van 20 meer, nog maar 1 van 10 en 2 van 5. Dus ik geef aan dat k nog maar een briefje van 10 heb dus dat ik alleen een briefje van 50 kan geven. Meneer heeft denkik nog wel 10 minuten bij mij aan de kassa gestaan omdat hij niet snapte dat ik t dan niet in kleingeld terug kon geven. En dat maak je zo vaak mee :/

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 20:33

KimD schreef:
Destination schreef:

Net zo goed dus dat jij er niets mee te maken heeft hoe iemand uit de schuldsanering wèl aan geld voor een aanschaf bij jullie kan komen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 20:35

Shenavallie schreef:
KimD schreef:

Net zo goed dus dat jij er niets mee te maken heeft hoe iemand uit de schuldsanering wèl aan geld voor een aanschaf bij jullie kan komen.

Ik ga deze discussie niet met je voeren. ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 20:37

SophieFT schreef:
Het wisselgeldprobleem heb ik ook zo vaak last van helaas...
de baas doet echt zijn best om alles optijd aan te vullen, we starten elke dag altijd met volle kassa's, maar zoals op zaterdagen is het in onze winkel (grote supermarkt) echt verschrikkelijk druk... Dus als je de avond moet werken heeft er al de hele dag iemand op die kassa gedraaid, en geloof mij, dan heb je geen 1 euro's, 2 euro's, 20 centjes, en al helemaal geen briefjes van 5 meer. Ik doe altijd zo veel mogelijk mijn best, maar het is echt heel frustrerend want je kan helemaal niks als het druk is! Voor de klanten natuurlijk ook vervelend. Ik heb me gelukkig altijd nog weten te redden.
Zoals laatst werkte ik de ochtend, en ik draaide een poosje alleen. De ene na de andere betaald met briefjes van €50 dus ik begon alvast met kleingeld bijvragen, of eventueel kleiner laten betalen. Als het niet kan dan kan het natuurlijk niet, maar op een gegeven moment had ik een ouder stel aan de kassa die rond de €5 moesten betalen, en betaalden met een briefje van €100. Ik vroeg dus of ze dat echt niet kleiner had, en meneer zegt "maar natuurlijk wel"! En meteen begon zn vrouw te snauwen over dat ze dit kleiner moest hebben dus dat ik het maar hiermee moest doen...
OF iemand die wil overpinnen, ondanks dat we een geldautomaat in de winkel hebben mag dat gewoon. Meneer wilde alleen €50 pinnen, en dat in briefjes van 10 hebben. Dat lukte op dat moment echt niet, want had geen briefjes van 20 meer, nog maar 1 van 10 en 2 van 5. Dus ik geef aan dat k nog maar een briefje van 10 heb dus dat ik alleen een briefje van 50 kan geven. Meneer heeft denkik nog wel 10 minuten bij mij aan de kassa gestaan omdat hij niet snapte dat ik t dan niet in kleingeld terug kon geven. En dat maak je zo vaak mee :/

Ik heb wel eens gezien dat er een briefje bij een kassa hing met het verzoek om bepaalde munten en/of men zoveel mogelijk gepast wil betalen wegens tekort aan wisselgeld. Misschien een idee om dat ook aan je kassa (of door je collega overdag) te hangen?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 22:50

KimD schreef:
Destination schreef:

Dan zou je wellicht beter niet meer reageren in dit topic.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 22:54

KimD schreef:
Destination schreef:

Ik weet het lekker weheeel. *\%/* *\%/* *\%/*

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 06:39

MarlindeRooz schreef:
Destination schreef:

Ik weet het lekker weheeel. *\%/* *\%/* *\%/*[/quote]
Ik ook.. *\o/* %) ~~}> ~~}> *\%/* *\%/* nabeie kennis zit in de schuldsanering. Dat is zeker vervelend.. maar soms ook luxe omdat alles voor je betaald word. Verhuisgeld ect.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 07:30

En wat heeft dat te maken met ergenissen aan de kassa? Zullen we weer ontopic gaan ;)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:20

Ik kreeg vorige week 50 euro in mn handen geduwd voor een twix van 70 cent, ze wou persee haar 50 euro klein maken.
Nou sorry, dat kan ik gewoon niet wisselen, ook met oog op de rest van de dag (was smorgens), ik heb een goede hand vol 1 en 2 euro's aangeboden of niks. Vervolgens had ze plotseling toch een pinpas. Groot geld neem ik best aan, maar niet voor zo'n bedrag.

En ik heb zat klanten die niet groeten of ook maar iets zeggen, die al beginnen te zeuren dat iets afgeprijsd is terwijl ik nog aan het scannen ben (komt bij totaal pas in beeld...) en mensen waarbij ik in de portemonee 5 euro zie zitten, maar ze me 20 geven (ondanks de vraag 'heeft u misschien kleiner?).
Oh en klanten die de winkel binnen lopen en naar de kassa komen "voor ik de hele winkel doorga, hebben jullie ..", word je na 10x op een dag wel zat, loop eerst eens gewoon een rondje.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:23

Wij hebben spekjes bij de kassa liggen voor kinderen, maar dan vragen we altijd eerst aan ouders of ze een spekje mogen hebben. Dit doen we trouwens ook vrij weinig meer. Maar ik heb de laatste tijd steeds dat kinderen heel onbeschoft gaan vragen of ze een spekje mogen. En hun ouders dan maar lachen. Heb dan altijd de neiging om te zeggen dat ze dat niet mogen. Kinderen die vragen... :=
Ben ook altijd blij als de ouders al nee zeggen. Weet niet helemaal hoe ik er mee om moet gaan.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:45

Ik liep vanmiddag met een fles sap naar de kassa, was er bijna, duwt ineens een oudere vrouw heel hard haar volle kar voor m'n neus zodat ze nog net even voor me kan... -O- Heeel volwassen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:59

MayDayParade schreef:
Ik liep vanmiddag met een fles sap naar de kassa, was er bijna, duwt ineens een oudere vrouw heel hard haar volle kar voor m'n neus zodat ze nog net even voor me kan... -O- Heeel volwassen.

Doen ze vrij vaak, of aan de andere kant van de kassa komen. 'Want ze hebben maar een paar artikelen'.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 22:28

Voor een klant was een mannetje in een scootmobiel. De klant achter hem vond schijnbaar dat meneer niet snel genoeg was en mompelde iets in die trant van komt er nog beweging in. Ik begon vriendelijk de beste man te groeten met het hele riedeltje en meneer was zelf ook niet vlot bezig met inpakken. Klant was retechagerijnig naar mij toe en z'n medemens. Toch maar met een vriendelijk gezicht hem een hele fijne dag toegewenst. Ik hoop toch dat ie weer z'n bed in is gekropen om er vervolgens weer uit te komen. Dit maal met z'n goede been

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 08:50

Loiz schreef:
Ik kreeg vorige week 50 euro in mn handen geduwd voor een twix van 70 cent, ze wou persee haar 50 euro klein maken.
Nou sorry, dat kan ik gewoon niet wisselen, ook met oog op de rest van de dag (was smorgens), ik heb een goede hand vol 1 en 2 euro's aangeboden of niks. Vervolgens had ze plotseling toch een pinpas. Groot geld neem ik best aan, maar niet voor zo'n bedrag.

En ik heb zat klanten die niet groeten of ook maar iets zeggen, die al beginnen te zeuren dat iets afgeprijsd is terwijl ik nog aan het scannen ben (komt bij totaal pas in beeld...) en mensen waarbij ik in de portemonee 5 euro zie zitten, maar ze me 20 geven (ondanks de vraag 'heeft u misschien kleiner?).
Oh en klanten die de winkel binnen lopen en naar de kassa komen "voor ik de hele winkel doorga, hebben jullie ..", word je na 10x op een dag wel zat, loop eerst eens gewoon een rondje.

Tja dat is nu eenmaal je werk. Hoe moeilijk is het om te zeggen of jullie wel of niet iets verkopen?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 08:59

kohtje schreef:
Loiz schreef:

Tja dat is nu eenmaal je werk. Hoe moeilijk is het om te zeggen of jullie wel of niet iets verkopen?

Als het rustig is in de winkel, dan zou je het best zelf kunnen beantwoorden of verwijzen naar een collega in de winkel. Als het druk is, dan zou ik sowieso verwijzen naar een collega in de winkel omdat het niet netjes is om een andere klant te helpen als je al voor een klant bezig bent. Kom dat op mijn werk ook veel tegen en dan zeg ik ook rustig dat ik op dat moment voor iemand anders bezig ben en dat hij/zij anders even een collega moet vragen. Het is tegenwoordig erg lastig om op je beurt te wachten, lijkt het wel, maar met een beetje "opvoeding" is het goed te handelen. :D

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 09:01

Nou, als dat gevraagd word dwars door het helpen van een andere klant die in de rij staat dan word dat wel vervelend ja.
Vaak krijg ik nog een chaggerijnig gezicht als ik zeg heeft u een momentje en ik vervolgens mijn betaling met de andere klant eerst rustig afmaak.
En worden ze chagerijnig dat ik niet meeloop, maar he, ik zit op de kassa dus kan daar niet weg.
Hoe moeilijk is het om even de winkel door te lopen? We krijgen zo vaak vragen, die er niet zouden zijn als 5m verder waren gelopen.
Ik werk trouwens niet bij een supermarkt, en alles is duidelijk gesorteerd door de winkel heen en vrij overzichtelijk, mocht je dus een rondje lopen, is dat vragen nieteens nodig.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 09:03

Loiz schreef:
Nou, als dat gevraagd word dwars door het helpen van een andere klant die in de rij staat dan word dat wel vervelend ja.
Vaak krijg ik nog een chaggerijnig gezicht als ik zeg heeft u een momentje en ik vervolgens mijn betaling met de andere klant eerst rustig afmaak.
En worden ze chagerijnig dat ik niet meeloop, maar he, ik zit op de kassa dus kan daar niet weg.
Hoe moeilijk is het om even de winkel door te lopen? We krijgen zo vaak vragen, die er niet zouden zijn als 5m verder waren gelopen.

Dat is wat ik ook zeg: aangeven dat je al bezig bent voor iemand anders. Dat mensen geen geduld hebben, dat is hun probleem en niet de jouwe. Dat ze chagerijnig gaan lopen doen, is ook niet jouw probleem. Je moet de knop proberen om te zetten dat zo iemand eigenlijk op dat moment afhankelijk is van jou en jij niet van hem/haar. Als ze niet de moeite willen nemen om in de winkel aan een collega de vraag te stellen, dan zullen ze moeten leren om geduld te hebben.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 09:17

MarlindeRooz schreef:
KimD schreef:

Ik weet het lekker weheeel. *\%/* *\%/* *\%/*

Mooi. Ik zit niet in de schuldsanering, dus 50 euro voor jou als je het hier op Bokt zet en het te controleren is...... :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 09:21

Als iemand iets van een andere afdeling nodig heeft of wil weten of ik het verkoop bel ik de afdeling en leg m'n vraag daar neer.
Over die 5 euro. Ik heb gescheiden geld voor boodschappen en de bus ik heb vaak dat geld nodig. Dus dan kan ik het niet anders betalen. Mensen kunnen nou net dat geld voor een ander doel nodig hebben. En wie zijn wij om te gaan beslissen hoe een klant z'n boodschappen betaald?