SophieFT schreef:Het wisselgeldprobleem heb ik ook zo vaak last van helaas...
de baas doet echt zijn best om alles optijd aan te vullen, we starten elke dag altijd met volle kassa's, maar zoals op zaterdagen is het in onze winkel (grote supermarkt) echt verschrikkelijk druk... Dus als je de avond moet werken heeft er al de hele dag iemand op die kassa gedraaid, en geloof mij, dan heb je geen 1 euro's, 2 euro's, 20 centjes, en al helemaal geen briefjes van 5 meer. Ik doe altijd zo veel mogelijk mijn best, maar het is echt heel frustrerend want je kan helemaal niks als het druk is! Voor de klanten natuurlijk ook vervelend. Ik heb me gelukkig altijd nog weten te redden.
Zoals laatst werkte ik de ochtend, en ik draaide een poosje alleen. De ene na de andere betaald met briefjes van €50 dus ik begon alvast met kleingeld bijvragen, of eventueel kleiner laten betalen. Als het niet kan dan kan het natuurlijk niet, maar op een gegeven moment had ik een ouder stel aan de kassa die rond de €5 moesten betalen, en betaalden met een briefje van €100. Ik vroeg dus of ze dat echt niet kleiner had, en meneer zegt "maar natuurlijk wel"! En meteen begon zn vrouw te snauwen over dat ze dit kleiner moest hebben dus dat ik het maar hiermee moest doen...
OF iemand die wil overpinnen, ondanks dat we een geldautomaat in de winkel hebben mag dat gewoon. Meneer wilde alleen €50 pinnen, en dat in briefjes van 10 hebben. Dat lukte op dat moment echt niet, want had geen briefjes van 20 meer, nog maar 1 van 10 en 2 van 5. Dus ik geef aan dat k nog maar een briefje van 10 heb dus dat ik alleen een briefje van 50 kan geven. Meneer heeft denkik nog wel 10 minuten bij mij aan de kassa gestaan omdat hij niet snapte dat ik t dan niet in kleingeld terug kon geven. En dat maak je zo vaak mee :/
Ik heb wel eens gezien dat er een briefje bij een kassa hing met het verzoek om bepaalde munten en/of men zoveel mogelijk gepast wil betalen wegens tekort aan wisselgeld. Misschien een idee om dat ook aan je kassa (of door je collega overdag) te hangen?