Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sammie schreef:Eerder Jesús vermoed ik.
Weet je er zit toch wel een verschil tussen iets geloven en iets willen begrijpen. Maar de meesten hiet proberen dat laatste niet eens. je hoeft het et niet mee eens te zijn, maar 'begrijp' tenminste dat t zo 'werkt'.
Joolien schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik best begrijp dat je iets zoekt om steun te zoeken, maar ik begrijp alleen niet dat er zoveel mensen ter wereld steun zoeken aan iets wat niet grijpbaar is, wat niet verklaard kan worden, wat in sommige gevallen niet kan(bijv de zee splijten etc). Dat vind ik moeilijk te begrijpen, dat je je vast kunt klampen aan iets wat niet tastbaar is.
Blue_Eyes schreef:Ik vraag me toch af hoeveel Bokkers ik over me heen zou krijgen, als ik zou zeggen dat niet geloven in mijn ogen een ernstige ontkenning van de Waarheid is...
_lisaah schreef:Joolien schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik best begrijp dat je iets zoekt om steun te zoeken, maar ik begrijp alleen niet dat er zoveel mensen ter wereld steun zoeken aan iets wat niet grijpbaar is, wat niet verklaard kan worden, wat in sommige gevallen niet kan(bijv de zee splijten etc). Dat vind ik moeilijk te begrijpen, dat je je vast kunt klampen aan iets wat niet tastbaar is.
ik snap het heel goed![]()
als je het zo zegt is het ook lastig te begrijpen.
het is niet steun zoeken, het is steun vragen!
je zegt dat dat niet kan aan iemand die niet 'grijpbaar' is,
ik neem aan dat je bedoelt dat je hem niet kan zien?
_lisaah schreef:dat je op een scan je hersens wel kan zien,
maar dat kan net zo goed fake zijn als een boek.
andere mensen kunnen je hersenen wel zien..
maar die kunnen ook liegen! net als (volgens mensen die niet in God geloven) mensen die het woord van God doorvertellen.
_lisaah schreef:dat je op een scan je hersens wel kan zien,
maar dat kan net zo goed fake zijn als een boek.
andere mensen kunnen je hersenen wel zien..
maar die kunnen ook liegen! net als (volgens mensen die niet in God geloven) mensen die het woord van God doorvertellen.
_lisaah schreef:het is ook maar een voorbeeld
om te laten zien hoe normaal het voor ons is om in God te geloven
EskeGirl schreef:Ik heb zoiets van, waarom mogen mensen die de allerergste misdaden hebben begaan, wel naar de hemel als ze maar genoeg spijt hebben. En mensen die (bijna) zonder zonden hebben geleefd maar niet naar de hemel? Duivel, hemel, God, Jezus... Nee, ik geloof niet meer in het eeuwige leven. Ik vind die teksten in de bijbel erg mooi, maar ik geloof niet dat ze letterlijk gebeurd zijn, maar dat ze symbool voor iets staan.
Ik geloof wel dat er meer is tussen hemel en aarde, geesten oid. Ik geloof ook meer in reïncarnatie dan de hemel. En als het nu zo slecht gaat met de wereld (denk aan Syrië) waarom grijpt God, als die bestaat, dan niet in? Waarom doet hij niets? Ik heb het nu niet over ziektes oid. Maar gelovigen hier, kan iemand mij uitleggen waarom God niet ingrijpt? Of is er een reden dat er zoveel mensen sterven door een nutteloze oorlog?
Joolien schreef:_lisaah schreef:het is ook maar een voorbeeld
om te laten zien hoe normaal het voor ons is om in God te geloven
Ik vind het ook geen goed voorbeeld want nogmaals, hersenen is gewoon iets wat je 'vast kunt pakken' en het geloof niet. Dus ik snap de vergelijking gewoon niet.
_lisaah schreef:Joolien schreef:
Ik vind het ook geen goed voorbeeld want nogmaals, hersenen is gewoon iets wat je 'vast kunt pakken' en het geloof niet. Dus ik snap de vergelijking gewoon niet.
het was ook maar om te laten zien, hoe normaal hersenen voor ons allemaal zijn zo normaal is het voor ons om in God te geloven, natuurlijk weet ik ook wel dat wij allemaal hersenen hebben