Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rox_en_wilvy schreef:@_Hedi het is vandaag precies 3 maanden geleden dat mn moeder is overleden. Het is bij mijn moeder heel erg snel gegaan, van iemand die nooit ziek is geweest naar binnen 3 maanden overlijden.
Ladybird schreef:Hoe is het met iedereen?
Hier gaat alles zo zijn gangetje. ik merk dat als ik mijn week goed vul ik er veeel minder 'last' van heb als dat ik niks te doen heb.
Dit jaar dus besloten geen vakantie te nemen
Blijheid schreef:Dit topic word genoemd in de BNB van juli, bij bloemetje van de maand
[FZ] [Dienstmededeling]BNB juli 2015
_Hedi schreef:Wat een verhaal Barron.. Heel veel sterkte! Ik ben mijn moeder veel te vroeg verloren, maar ik had wat langer de tijd om nog bij te kletsen en dingen te kunnen vragen.
Blijheid schreef:Dit topic word genoemd in de BNB van juli, bij bloemetje van de maand
Barron schreef:Heel toevallig dat ik dit topic in een keer zie verschijnen. Wat een verdrietige verhalen en tegelijk een boel mooie herinneringen aan dierbaren die je nooit kunt missen. Mijn vader is vorige week dinsdag overleden. Hij heeft zijn leven geen geluk gehad met zijn lijf. Een aorta operatie, een longprobleem, een galblaas operatie en afgelopen oktober een open hartoperatie. Deze ingreep was heel heftig, maar hij is er perfect doorgekomen. Hij is gaan sporten en voelde zich fitter dan jaren daarvoor. Wel kreeg hij klachten in zijn buik en met plassen. Na onderzoek kreeg hij in februari te horen dat hij prostaatkanker had. Zo kort na zijn hartklachten een behoorlijk geestelijke dreun. Toch heeft hij weer moed verzameld en ging hij voor genezing. Er volgenden allemaal onderzoeken en we waren zo blij dat er geen uitzaaiingen te vinden waren. Uiteindelijk moest er alleen nog naar zijn lymfeklieren worden gekeken. Als die ook schoon waren, kon hij gaan bestralen. Door zijn eerdere aorta operatie moest dit via een open buikingreep. Hij kwam er goed door leek het. Gedurende de week werd hij echter steeds zieker in het ziekenhuis. Hij gaf aan zich heel beroerd te voelen en kon haast niks meer. Ondanks onze strijdlust om hem te laten onderzoeken, kwam er vanuit het ziekenhuis maar weinig actie Hij zou gewoon moeten herstellen van de ingreep. Tot we op een nacht werden gebeld dat hij niet lekker was geworden en naar de IC was overgebracht. Samen met mijn moeder en broer zijn we naar het ziekenhuis gegaan. We troffen mijn vader wakker, maar met erg veel pijn aan. Hij probeerde te focussen om bij te blijven. Ze zouden nog een spoed operatie inzetten omdat er bleek dat hij veel oud bloed in zijn buik had. Op weg naar de operatiekamer hebben ze hem nog moeten reanimeren. Daarna is hij niet meer bij geweest. De volgende dag bleef hij slapend met de hoop dat hij alsnog zou herstellen. Helaas werden we de volgende dag opnieuw 's nachts wakker gebeld met het verzoek langs te komen. Het ging niet goed met hem en het zou ook niet meer goed komen. We hebben hem laten gaan. Gister hebben we de crematie gehad waar mijn broer en ik hebben gesproken. Het was een van de moeilijkste dingen in mijn leven. Nu mis ik hem in alles en overal. Hij was ondanks dat ik veertig ben nog zo mijn steun en toeverlaat. Ook was hij dol op mijn paarden en ging hij altijd hooi met me halen. Dat was ons ritueel om even lekker bij te kletsen. Hoe verder lijkt heel moeilijk en toch heeft hij mij juist geleerd sterk te zijn en door te gaan. Overdag gaat het, maar 's avonds komen de beelden hoe ik hem in het ziekenhuis heb aangetroffen in mijn hoofd. Dan heb ik het zo met hem te doen, vreselijk. Ik weet dat hij nu geen pijn meer heeft en dat ik dat beeld moet vervangen door alle geweldige dingen die we samen hebben gedaan, maar dat is nu nog wel moeilijk. Sterkte voor iedereen!
Ladybird schreef:Blijheid schreef:Dit topic word genoemd in de BNB van juli, bij bloemetje van de maand
Wat leuk!Dankjewel
Barron Gecondoleerdheeel veel sterkte de komende tijd! Wat een heftig verhaal zeg!
Hedi, heel veel succes maandag, Ik heb ook een poosje gewerkt op de werk van mn vader, ergens was het ook wel fijn, kom er nu nog wel regelmatig, Papa's baas doet nu erg veel voor mn moederdas echt fijn.
Hackie ook heftig zeg! hoe is het nu met je?