Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 22:04

Ik had gereageerd op iemand die zich aanbood als verzorgster.
Nette advertentie.
Eerst een mail dat ze geen stem had om te bellen, zou maandagavond bellen, niks geen telefoontje gehad, nu weer een e-mail dat ze vd week geen foon/internet had door de provider, ze zal morgen bellen maar geeft voor de zekerheid haar telnr. zodat ik haar kan bellen.
Mja, laat maar weer.
Als je echt wil, hang je gelijk aan de foon met een schorre stem of stuur je een mail waar je al wat vragen stelt.
Maar het zal wel aan mij liggen ofzo?

StalNollie

Re: Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 22:08

die hoefde van mijn al niet meer te komen kun je nu al geen afspraken mee maken

Jessy_luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 22:24

mooi zadel gevonden, reageerd de verkoper niet. wachten of bellen? het mailtje was gister en ze heeft het gelezen. (hij staat niet meer bij uitbox) ik heb ook gereageerd onder haar advertentie. maar ik wil niet wanhopig overkomen. :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 22:26

gewoon even wachten ik lees ook wel eens alvast berichten mar heb gewoon niet altijd de tijd om er gelijk op te reageren er zijn ook nog andere dingen in het leven als mail of mp

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 01:25

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 01:59

Nou, het moest er een keer van komen maar vandaag ben ik op mijn gat gegaan met marktplaats |o
Ik was op zoek naar een kado voor iemand in het buitenland waar het dochter ook helemaal gek is van paarden.
En voor de kerst wilde ik haar verrassen met wat nieuwe paarden spullen zoals een dekje, peesbeschermers enz.
Nou een paar mooie peesbeschermers van eskadron gevonden met de beschrijving er bij van nog nooit gebruikt helemaal nieuw. (zagen op de foto ook nieuw uit)
Dus ik een bod gedaan en er is een paar dagen overheen gegaan krijg ik reactie dat ik ze voor het bod mocht hebben.
Dus ik netjes betaald en de peesbeschermers vandaag ontvangen.
Maak de doos open ik kijk nog niks aan de hand zag er ook nieuw uit pak ze uit de doos en wat zie ik zijn ze gebruikt er zitten gewoon de krassen aan de binnen kant van de peesbeschermers -O-
Zijn dus wel gebruikt !!!!
Al is het waarschijnlijk dan 1 of 2 keer geweest maar ze zijn gebruikt en niet nieuw.
Dit kan ik dus niet kado doen dus baal als een stekker.
Heb een mail gestuurd dat ik het niet netjes vond en dat het aan oplichting grenst.
Maar ja daar zal ik wel nooit meer iets van horen.

Maar 1 ding heb ik geleerd als ik nog een keer zoiets koop via mp wil ik van alle kanten foto's zien en niet alleen van 1 kant zoals nu.

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 02:15

ladypaard schreef:
Nu we het hebben over oplichters.
Is weten jullie ook iets over deze persoon? http://dieren.marktplaats.nl/paarden-en ... 4VB4M&df=1
heb al 2x een mail gestuurd maar krijg niet eens een reactie.
En weet dat deze advertentie er al best vaak op is geweest.

Ja ik heb van haar de parelli cursus gekocht. Je krijgt alles op cd's gekopieerd. Incl de boeken. Die staan ook op cd.
Alleen nadeel vond ik dat alle cd's bij elkaar in een envelop waren gedaan en er dus wat krassen op zaten.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 09:23

Aargh, ik heb gister via mp een nieuwe mp3 speler gekocht omdat ik de mijne kwijt ben. Heb 'm opgehaald, helemaal netjes, en toen dacht ik 'Hé, ik kan wel even in mijn koffer kijken, misschien ligt mijn oude daar nog!'

En ja hoor :o Nu heb ik er dus 2, iemand interesse in een mp3 speler? :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 09:44

barrymuis schreef:
Nou, het moest er een keer van komen maar vandaag ben ik op mijn gat gegaan met marktplaats |o
Ik was op zoek naar een kado voor iemand in het buitenland waar het dochter ook helemaal gek is van paarden.
En voor de kerst wilde ik haar verrassen met wat nieuwe paarden spullen zoals een dekje, peesbeschermers enz.
Nou een paar mooie peesbeschermers van eskadron gevonden met de beschrijving er bij van nog nooit gebruikt helemaal nieuw. (zagen op de foto ook nieuw uit)
Dus ik een bod gedaan en er is een paar dagen overheen gegaan krijg ik reactie dat ik ze voor het bod mocht hebben.
Dus ik netjes betaald en de peesbeschermers vandaag ontvangen.
Maak de doos open ik kijk nog niks aan de hand zag er ook nieuw uit pak ze uit de doos en wat zie ik zijn ze gebruikt er zitten gewoon de krassen aan de binnen kant van de peesbeschermers -O-
Zijn dus wel gebruikt !!!!
Al is het waarschijnlijk dan 1 of 2 keer geweest maar ze zijn gebruikt en niet nieuw.
Dit kan ik dus niet kado doen dus baal als een stekker.
Heb een mail gestuurd dat ik het niet netjes vond en dat het aan oplichting grenst.
Maar ja daar zal ik wel nooit meer iets van horen.

Maar 1 ding heb ik geleerd als ik nog een keer zoiets koop via mp wil ik van alle kanten foto's zien en niet alleen van 1 kant zoals nu.

Eerlijk gezegd, als ik mijn peesbeschermers verkoop en die hebben een paar krasjes, verkoop ik ze ook als zijnde "Zo Goed Als Nieuw"

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 09:46

maar dan zijn ze toch niet als nieuw. dan zijn ze dus beschadigd vind ik echt niet kunnen. dat is niet eerlijk

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 09:48

StalNollie schreef:
maar dan zijn ze toch niet als nieuw. dan zijn ze dus beschadigd vind ik echt niet kunnen. dat is niet eerlijk

Nee, een paar krasjes vind ik niet onder beschadigd vallen ;) Buiten dat, weet de verkopende partij niet dat het een cadeautje gaat zijn en verwacht dat de koper de peesjes gaat gebruiken, en niet doorgeven of verkopen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 09:54

sorry het gaat een verkoper helemaal niks aan waar het voor gebruikt gaat worden. als gooit ze ze naar de koop weg.. so what..
nee vind het onbeschoft. en krasjes zijn wel degeljke en beschadiging... als ik een kast koop met een kras is hij dus beschadigd

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 09:58

Bij zo goed als nieuw weet je dat ze gebruikt zijn, en bij nieuw mag je verwachten dat ze bij wijze van spreken nog in de verpakking zitten....

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 09:58

Ik vind ook dat er dan moet staan zo goed als nieuw. En niet nieuw ..

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 10:01

Verkoper heeft in dit geval een misleidende tekst gebruikt.
Artikelen zijn niet nieuw en nog nooit gebruikt, anders hadden er geen krassen op kunnen zitten.
Ook de term zo goed als nieuw vind ik hier niet echt van toepassing, bij een artikel dat zgan is verwacht ik dat het ondanks het gebruik niet of iig nauwelijks te zien is dat het is gebruikt. Krassen zijn gewon beschadigingen, dan kun je imo een artikel (ongeacht hoevaak het gebruikt is) niet meer als zgan en zeker niet als nieuw en ingebruikt aanbieden.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 10:07

Ik vind dat 'nieuw' hier misleidend is, maar zo goed als nieuw kan toch? Als ik een tafel verkoop met alleen een krasje aan de onderkant vanwege het in elkaar schroeven, gaat ie ook weg als 'zo goed als nieuw'. Dat de koper hem dan aan het plafond wil hangen als kunst, de kras ziet en daarom boos is, sja dat is dan zijn probleem...

Nieuw betekent imo ongebruikt en onbeschadigd, dus dan horen er ook op de binnenkant geen krassen te zitten.

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 13:23

Yessy schreef:
Ik vind dat 'nieuw' hier misleidend is, maar zo goed als nieuw kan toch? Als ik een tafel verkoop met alleen een krasje aan de onderkant vanwege het in elkaar schroeven, gaat ie ook weg als 'zo goed als nieuw'. Dat de koper hem dan aan het plafond wil hangen als kunst, de kras ziet en daarom boos is, sja dat is dan zijn probleem...

Nieuw betekent imo ongebruikt en onbeschadigd, dus dan horen er ook op de binnenkant geen krassen te zitten.

Zo goed als nieuw kan zeker maar dan weet je dat ze zijn gebruikt of nu 1 x is of 10 maar er stond (zie hier kopie van de advertentie)

De beschrijving

Te koop: Peesbeschermers voor paard.

Mooie nieuwe peesbeschermers voor een paard,
Van het merk ESKADRON in de kleur groen.

Zijn nooit gebruikt.

Als je dit leest ga je er van uit dat ze nieuw zijn en dat ze als een kado kunnen weg gegeven worden en begrijp ook dat passen er niet onder gebruikt valt.
Maar iedereen weet dat als je peesbeschermers gebruikt al is het maar 10 minuten dat je krassen krijgt.
En ja aangezien de persoon in kwestie niet reageerd op mijn mails heb ik echt wel het idee dat ze weet dat ze fout zit.
Maar ik vindt dit echt niet kunnen.
Als ze voor mij waren geweest was het nog niet zo erg geweest al had ik dan ook er iets van gezegd dat ze niet nieuw waren.
Ik baal daar zo van als ik iets te koop zet en er zit een klein krasje of deukje in zet ik het erbij met foto.
En bij deze zaten ook foto's alleen van de goeie onbeschadigde kant (eigenlijk ook mislijdend).
Maar zoals gezegd ik heb er van geleerd als iemand iets nieuw aan biedt en ik kan het niet ophalen wil ik gewoon meer foto's zien.

Dus als iemand interresse heeft in een paar gebruikte peesbeschermers die zo goed als nieuw zijn ze mogen weg voor een prikkie.
Krijg de neiging om ze in brand te steken -:(-

Miranda06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 13:32

Miranda06 schreef:
Ik had een oranje shetlander hoofdstel op marktplaats staan.
Reageert er een meisje dat ze hem heel graag hebben wil en een paar dagjes vast wil houden omdat
ze geld van de krantenwijk dan ontvangt. Nou goed. Paar dagen later geld komt eraan maar haar moeder
was niet thuis dus kon ze niet overmaken. Nou week later gisteren berichtje van haar dat ze haar
krantengeld nog niet ontvangen had, en ze was er poepflauw van want ze wou het hoofdstel graag hebben.
Heb om haar adres gevraagd en heb vandaag het hoofdstel plus nog een nieuw bruim shetlander hoofdstel en
rode bandage's erbij gedaan en helemaal gratis naar haar toegestuurd. Hoop dat ze er blij mee is :)

Heb net een kaartje van haar gekregen dat ze er heel erg blij mee is en
heb er een kraslot bijgekregen. :)

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 14:03

Ah wat lief!!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:05

Pfoe ik mag me hier ook wel melden, heb weer veel dingen te koop en gelijk begint het alweer.

2 sets nieuwe peesbeschermers met kaartjes.
Vraag 27,- per set.
Krijg ik al iemand: Ik wil ze voor 36,75 beide sets inclusief verzendkosten.

Dream on. :+

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:07

Aranel schreef:
Aargh, ik heb gister via mp een nieuwe mp3 speler gekocht omdat ik de mijne kwijt ben. Heb 'm opgehaald, helemaal netjes, en toen dacht ik 'Hé, ik kan wel even in mijn koffer kijken, misschien ligt mijn oude daar nog!'

En ja hoor :o Nu heb ik er dus 2, iemand interesse in een mp3 speler? :')

Haha oeps... reserve? :D

En idd, nieuw is echt nieuw, dus nooit gebruikt.
Zgan is misschien 1 keer even 5 minuten gebruikt dus minimale krasjes.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 19:03

nou ik had vandaag 2 ervaringen.

vanmorgen kwamen 2 kinderen en 1 man een dekje ophalen
ik laat ze het dekje zien , zij hun bandages ernaast ,
het was echt nagenoeg de zelfde kleur,
zeggen ze '' nee , dat is niet de goede kleur , doei '' en ze lopen weg.
uhhh ook doei...

net op een topic gereageerd , iemand zocht bakstukken maat shet
na 10 minuten over en weer gemaild waren ze verkocht :)
zo'n mensen wil ik elke dag wel hebben :D

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 19:12

Hier ook iemand die eind van de maand zijn geld had dus ik playstation voor hem wegleggen.. Natuurlijk hoor je nooit meer wat van die gene.

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 19:38

Zie nu pas dat dit topic bestaat :') ik had ook wel een leuke afgelopen zomer...
Iemand had een advertentie op MP gezet van een nieuwe vliegendeken maat 185, precies waar ik naar op zoek was. Dus gereageerd en ze vond 45 euro inclusief verzendkosten ok.
Een dag nadat ik het geld had overgemaakt kreeg ik netjes een mail dat hij verstuurd is en de track&trace code erbij.
Later wordt het pakket bezorgd, blijken er DRIE dekens in te zitten.. Behalve degene van de advertentie. Erbij zat een briefje met samengevat ongeveer dit verhaal: 'Duizendmaal excuses, ik kon de deken van de advertentie niet meer vinden (handig als je iets te koop zet :Y) ) dus hierbij 3 andere nieuwe dekens allen in maat 185. Als je hiermee niet akkoord gaat kun je ze terugsturen en dan stort ik het bedrag weer op je rekening.'
waarom zegt ze dat dan niet gewoon?? :? :? Die dacht waarschijnlijk, die moeite gaat ze toch niet doen en dan ben ik er vanaf, hahaha
Ik was echt stomverbaasd, maar ze heeft het op zich best netjes opgelost dus heb ik het er maar bij gelaten _O- :D

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 19:39

hahah dat is een goede hahah zo heb je ineens 3 dekens, niet duur trouwens haha