Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blue_Eyes schreef:Inhalen doe je links inderdaad.
Romyv schreef:maar mag niet gebruikt worden als bron bij welke opleiding dan ook.. zegt wat
Shadow0 schreef:Blue_Eyes schreef:Inhalen doe je links inderdaad.
Inhalen links? Dat kan ik niet vinden.
De ANWB zegt: "U moet links rijden en rechts inhalen."
Century schreef:Romyv schreef:nou ja, het is van wiki gepikt he.. niet veruit de meest betrouwbare bron.
Dat valt in het algemeen reuze mee hoor, Wikipedia is best betrouwbaar.
Kinke schreef:djeez!!! ik lees dit topic vol verbazing. Wat leer je tegenwoordig nog op de basisschool? Blijkbaar niet meer wat een dozijn is? En je kunt slecht zijn in topografie, maar dan weet je toch nog wel globaal wat waar ligt? En niet dat Belgie rechts naast Nederland ligt? Ik zat vroeger op een basisschool met vooral oudere leraren, ze waren streng en je kreeg regelmatig al huiswerk en zeer regelmatig proefwerken e.d. Vroeger baalde ik daarvan maar nu ik dit topic heb gelezen ben ik er blij meeIk kan ook gewoon niet begrijpen dat je nog nooit van Nelson Mandela hebt gehoord, of nog erger...dat je niet weet wat links en rechts is
Sanned schreef:Kinke schreef:djeez!!! ik lees dit topic vol verbazing. Wat leer je tegenwoordig nog op de basisschool? Blijkbaar niet meer wat een dozijn is? En je kunt slecht zijn in topografie, maar dan weet je toch nog wel globaal wat waar ligt? En niet dat Belgie rechts naast Nederland ligt? Ik zat vroeger op een basisschool met vooral oudere leraren, ze waren streng en je kreeg regelmatig al huiswerk en zeer regelmatig proefwerken e.d. Vroeger baalde ik daarvan maar nu ik dit topic heb gelezen ben ik er blij meeIk kan ook gewoon niet begrijpen dat je nog nooit van Nelson Mandela hebt gehoord, of nog erger...dat je niet weet wat links en rechts is
Het is al een paar pagina's geleden en misschien is het al een keer uitgelegd, maar dit is echt geen kwestie van kennis. Het verschil tussen links en rechts niet weten is genetisch bepaald. Het komt vaker voor bij vrouwen dan bij mannen (groot kans dat daar ook het vooroordeel dat vrouwen niet kunnen kaartlezen vandaan komt). Bovendien komt het vaker voor bij linkshandigen (linkshandigen zijn ook vaker vrouw dan man). Het komt door een bepaalde verbinding in de hersenen die iets anders is gevormd. Deze verbinding bepaalt ook je schrijfhand. Bij linkshandigen is de rechter hersenhelft overheersend, bij rechtshandigen de linker. De rechter hersenhelft is van de beeldvorming, de linker hersenhelft van de taal. Mensen die het verschil tussen links en rechts niet meteen weten zijn over het algemeen beelddenkers. Het is niet zo dat zij het verschil daadwerkelijk niet weten, maar dat zij moeite hebben met het koppelen van het juiste woord aan de juiste betekenis. Mensen die links en rechts slecht kunnen onderscheiden zijn vaak ook slechter in het onthouden van namen en kunnen vaker niet op het juiste woord komen. Echter hebben zij wel vaak een beter ruimtelijk inzicht en grotere creativiteit.
correct me if I'm wrong, het is niet mijn vakgebied, ik heb me er slechts uit interesse een beetje in verdiept
Ik ben echt de domste niet (heb toch onlangs mijn gymnasium diploma gehaald) maar het verschil tussen links en rechts blijft voor mij erg lastig. Als iemand zegt welke kant ik op moet doe ik dat altijd goed, maar als ik moet zeggen welke kant iemand anders op moet doe ik dat bijna altijd verkeerd. Ik probeer dan ook altijd even na te denken voordat ik roep "hier naar rechts!". Mensen die me goed kennen weten het inmiddels en wijzen vaak nog even de kant op die ik zeg "die rechts of toch de andere rechts?" Ik moet ook altijd nadenken op welke hand ik rijdt in de bak
Verder ben ik het overigens geheel met je eens
Sanned schreef:Het is al een paar pagina's geleden en misschien is het al een keer uitgelegd, maar dit is echt geen kwestie van kennis. Het verschil tussen links en rechts niet weten is genetisch bepaald. Het komt vaker voor bij vrouwen dan bij mannen (groot kans dat daar ook het vooroordeel dat vrouwen niet kunnen kaartlezen vandaan komt). Bovendien komt het vaker voor bij linkshandigen (linkshandigen zijn ook vaker vrouw dan man). Het komt door een bepaalde verbinding in de hersenen die iets anders is gevormd. Deze verbinding bepaalt ook je schrijfhand. Bij linkshandigen is de rechter hersenhelft overheersend, bij rechtshandigen de linker. De rechter hersenhelft is van de beeldvorming, de linker hersenhelft van de taal. Mensen die het verschil tussen links en rechts niet meteen weten zijn over het algemeen beelddenkers. Het is niet zo dat zij het verschil daadwerkelijk niet weten, maar dat zij moeite hebben met het koppelen van het juiste woord aan de juiste betekenis. Mensen die links en rechts slecht kunnen onderscheiden zijn vaak ook slechter in het onthouden van namen en kunnen vaker niet op het juiste woord komen. Echter hebben zij wel vaak een beter ruimtelijk inzicht en grotere creativiteit.
correct me if I'm wrong, het is niet mijn vakgebied, ik heb me er slechts uit interesse een beetje in verdiept
Ik ben echt de domste niet (heb toch onlangs mijn gymnasium diploma gehaald) maar het verschil tussen links en rechts blijft voor mij erg lastig. Als iemand zegt welke kant ik op moet doe ik dat altijd goed, maar als ik moet zeggen welke kant iemand anders op moet doe ik dat bijna altijd verkeerd. Ik probeer dan ook altijd even na te denken voordat ik roep "hier naar rechts!". Mensen die me goed kennen weten het inmiddels en wijzen vaak nog even de kant op die ik zeg "die rechts of toch de andere rechts?" Ik moet ook altijd nadenken op welke hand ik rijdt in de bak
Verder ben ik het overigens geheel met je eens
Glitch schreef:Mijn opmerking: "Wat zit er eigenlijk in een stroopwafel?", is door mijn vrienden bestempeld als domste opmerking van de eeuw.![]()
Celiien schreef:Ik heb er ook een van een 'vriendin'.
bij ons in de buurt een meer, het Noord Aa. Ze was er toch heilig van overtuigd dat een meer zout water bevatte, en geen 'zoet' water
Edit; en van een andere vriendin
*rijden met de tram langs het binnenhof* Goh, zijn dit studentenkamers? Lijkt me leuk om daar te wonen! ...