Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Re: Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 17:54

Ik was altijd mee als mijn ouders uit eten gingen en heb ook nooit als een ongeleid projectiel rondgerend in restaurants. Als de omgeving bekend was mocht ik buitenspelen, maar nooit een probleem hoor.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 17:54

Magrathea schreef:
Van kinderen van 11-12 jaar mag je toch verwachten dat die niet meer lopen te gillen en te krijsen?

Absoluut, maar tegelijkertijd hoeft het geen gehoorzaamheidstest te worden. Waarom zou je de problemen opzoeken? Urenlang aan tafel zitten is voor een kind van die leeftijd toch echt niet zo boeiend, en voor veel kinderen van die leeftijd is het nog best een opgave.
Een DS vind ik (zolang het geluid maar uitstaat :) ) best begrijpelijk. Andere mogelijkheden (beperkte lengte van de avond, of tussendoor even lekker kunnen ravotten buiten, of geef ze een nuttige taak met het een of ander) zijn ook prima wat mij betreft, maar ik zou als ouders zeker overdenken wat je van je kind vraagt, en of dat de beste oplossing is.

Daarnaast: een DS is niet iets wat overlast geeft. Dus ik zie ook niet zo goed in waarom jij het nodig vindt om een oordeel te hebben over de kinderen van anderen. Laat ze toch lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 17:57

Hier heb je een restaurant met daarnaast een speeltuin. Wij hoppen daar wel eens het terras op om lekker mosselen te eten of wat ook en dan kan onze zoon eventueel de speeltuin in. Vorowaarde wel is dat het geen constant heen en weer geren wordt van speeltuin naar onze tafel en vice versa.
Maar ideaal vind ik het.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 17:57

Ik ging donderdagavond met een vriendin uit eten bij een pizzaria. Ik had spaghetti besteld en vriendin een pizza. Kreeg ik mijn spaghetti na een kwartiertje, vriendin haar pizza 10 min. later. Ik snap dat het soms niet tesamen op tijd klaar kan zijn, maar hou het dan nog even warm.. Nu zat ik alleen aan mijn spaghetti en vriendin aan haar pizza toen ik het eten al bijna op had!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 18:01

Mayflower_ schreef:
Ik ging donderdagavond met een vriendin uit eten bij een pizzaria. Ik had spaghetti besteld en vriendin een pizza. Kreeg ik mijn spaghetti na een kwartiertje, vriendin haar pizza 10 min. later. Ik snap dat het soms niet tesamen op tijd klaar kan zijn, maar hou het dan nog even warm.. Nu zat ik alleen aan mijn spaghetti en vriendin aan haar pizza toen ik het eten al bijna op had!

Dat accepteer ik niet. Kan het restaurant ook niet maken.
Ik heb veel in de horeca gewerkt en eigenlijk is dat overal een no go.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 18:02

Mayflower_ schreef:

Dat vind ik altijd zo ontzettend idioot. Dat is gewoon een 'inschattingsfout' van de keuken. Je serveert nooit apart uit. Nooit.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 18:06

Ze hebben het ook wel te horen gekregen van mij. Alleen dan krijg je een 'Ja nou ja.. U wilt natuurlijk ook geen koude spaghetti..' Zo'n dooddoener!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 18:34

Voor zulke mensen zou je eigenlijk zo'n bordje mee moeten nemen -> 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 18:37

Mayflower_ schreef:
Ze hebben het ook wel te horen gekregen van mij. Alleen dan krijg je een 'Ja nou ja.. U wilt natuurlijk ook geen koude spaghetti..' Zo'n dooddoener!

Dan maken ze maar nieuwe spaghetti, het is een inschattingsfout van hun kant, ze lossen het maar op dan.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 19:14

KimberleyE schreef:
Wij waren 18 juni B-day van mn hubby wezen eten bij de indier in het Movenpick hotel hier in Saudi..

je gelooft het of niet ... Maar het was echt Perfect !!!
Het restaurant was van de chef die in Engeland het voor elkaar heeft gekregen om het eerste Indische sterren restaurant op de kaart te zetten!

Het was dus ook niet gewoon kip tikka ... maar prachtig opgemaakt en ontzetetnd lekker op smaak!
De bediening was zo ontzettend vriendelijk en goed geinstrueerd! Toppie :)
Jammer dat jullie het land niet in mogen, maar als je in engeland bent en je ziet het restaurant :
Maharaja

Aanradertje dus ! ;-)

Kip tikka is Indiaas :) Dus je hebt waarschijnlijk Indiaas gegeten ipv Indisch :P Indier klopt overigens wel, maar Indisch eten is vergelijkbaar met Indonesisch :) Maar dit klinkt wel goed zeg, overigens :)
De eigenaar van het (Indiase) restaurant waar ik werk is ook uit eten gegaan bij het sterrenrestaurant in Engeland, maar hij vond het erg tegenvallen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:17

Courses schreef:
Mayflower_ schreef:

Dat vind ik altijd zo ontzettend idioot. Dat is gewoon een 'inschattingsfout' van de keuken. Je serveert nooit apart uit. Nooit.

Nja meestal hebben ze toch zo'n warmhoudbalie waar het even kan staan? Op zich vind ik een kleine 5 minuten verschil niet zo'n probleem hoor... Zeker als er ook al brood op tafel stond.
Al vraag ik me ook wel af hoe groot de portie was als je het in 10 minuten al op hebt :Y)

Ik ga trouwens woensdag bij Humphreys eten (kop van Zuid in Rotterdam) :D Kan ik ook iedereen aanraden. 23 euro voor een driegangen menu waarbij je steeds keuze hebt uit 6 mogelijkheden, altijd 2 vlees 2 vis 2 vegetarisch. Ik vind het prima :D Erg gezellige inrichting, de bediening is ook prima, af en toe moet ik wel even op mijn handen zitten als bepaalde etiquettedingetjes niet nageleefd worden, maar ach.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:28

Humphreys is inderdaad heel prima, had er een bon van 50 euro van gewonnen en heb er zeer goed gegeten. :)

Ik heb echt zin om een dezer dagen eens bij de Italiaan te gaan eten waar ik laatst ook heb gegeten, eens kijken of ik iemand kan porren om mee te gaan.
Dat was zo gezellig en lekker!

Om etiquette geef ik niet zo veel, het zou me worst wezen aan welke kant mijn eten geserveerd wordt of wat dan ook.
Wel verwacht ik van de bediening dat ze vriendelijk zijn, niet opdringerig maar wel dat ze zorgen dat er altijd voldoende op tafel staat.

KimberleyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:32

Nicolletje schreef:
Volgens mij mag je gewoon naar Saudi Arabie reizen hoor.
http://3opreis.bnn.nl/bestemming/SA

Ik vind het alleen een beetje ver om daar uit eten te gaan :+

Ah je hebt je huiswerk gedaan!
Moet je alleen even iets uitleggen,nu is het zo dat Floortjes Dessing als Uitzondering op een Journalisten visum is binnen gekomen.
Om het land hier in te komen heb je een Visum nodig. Deze word afgegeven door je Sponsor.
in ons geval, Bedrijf van mijn man is zijn sponsor en mijn man is dan weer mijn sponsor.

Zonder visum, kom je het land NIET in. :) En ook is het zo, zonder een geldig UITreis visum kom je het land ook NIET uit.. :)

Anyway.. ver uit de richting ..
En klopt heb me beetje vergist in de namen .. haha
Indiaas hebben we gegeten... Indieer geef het beest je een naam ... het was heerlijk ! ;-) haha

Ow en vraag; zeggen jullie er dan niks van als je eten later gebracht word dan de andere persoon aan tafel? OF word het overlegd met de bediening? Want ik zou het denk ik niet accepteren als ik mijn gerecht al op heb en dan pas die van mijn mede tafelgenoot komt... Just a question !

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:34

Mja, je hebt er niet zoveel over te zeggen vrees ik. Klagen kan, maar je kan moeilijk je bord teruggeven met de mededeling 'Ik wil het pas hebben als mijn tafelgenoot ook heeft!'

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 11:34

Humphreys heb ik twee prima ervaringen en een mindere. De laatste keer werd mijn eten er doorheen gejast. Dit omdat het erg druk was. Tja, liever 20 tevreden gasten dan 20tot 40 snel geholpen gasten. Maar uiteraard verschilt alles per stad natuurlijk.

Zag alleen de laatste keer op de kaart minder vegetarisch? Kan ook slecht gekeken hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:37

Magrathea schreef:
Mja, je hebt er niet zoveel over te zeggen vrees ik. Klagen kan, maar je kan moeilijk je bord teruggeven met de mededeling 'Ik wil het pas hebben als mijn tafelgenoot ook heeft!'

Oh, dat doe ik wel hoor. Ik ga om de gezelligheid uit eten en daar versta ik niet onder, de een eten en als je het op heeft krijgt de ander, no way.

KimberleyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:39

Maar het lijkt mij toch wel een beetje van zich spreken dat je alles samen serveert??

ik weet niet eigenlijk, heb het nog niet meegemaakt, denk als het aangegeven word door de bediening of iets, dat het al minder erg is , dan dat je je pizza voor geschoteld krijgt en er niks gezegd word en de ander maar zit te wachten op de spaghetti.( of andersom .. haha )

Maar in mijn ogen klopt er dan ook iets logistiek niet in de keuken volgens mij??!

Hmm Anyway ! :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:42

Douce schreef:
Humphreys heb ik twee prima ervaringen en een mindere. De laatste keer werd mijn eten er doorheen gejast. Dit omdat het erg druk was. Tja, liever 20 tevreden gasten dan 20tot 40 snel geholpen gasten. Maar uiteraard verschilt alles per stad natuurlijk.

Zag alleen de laatste keer op de kaart minder vegetarisch? Kan ook slecht gekeken hebben.

Er zijn nu gewoon 2 vegetarische gerechten per gang. Alleen bij het hoofdgerecht staat het er niet expliciet bij maar aan de ingrediënten te zien is het gewoon vegetarisch :P

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 11:45

Vandaar! Half goed gezien dan. Toch apart dat het er ineens niet meer bij staat.

Ga in juli met vriendlief uiteten voor mijn slagen. Staan geen specifieke vegetarische gerechten op de kaart dus ze maken speciaal iets voor mij. Vind het maar eng :o

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 23:11

Nou ik heb vandaag ontdekt dat het echt wel vervelend is als je eten een tijdje na je tafelgenoten wordt geserveerd. :D
Ik was gaan eten bij een pannenkoekenrestaurant met mijn zusje en moeder. Was helemaal prima, het duurde wel een beetje lang (het zat niet vol) maar goed, kan gebeuren geeft niks. Toen kwam uiteindelijk het eten, maar mijn bord dus nog niet. We hebben toch ook zeker 5 minuten moeten wachten op mijn bord, opzich geen ramp maar ik vond het niet erg prettig en gepast...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 23:13

Ben stiekem toch wel benieuwd naar welk pannenkoekenrestaurant dat was.
Als je in Noord-Brabant woont is er mijn inziens een heel erg leuk pannenkoekenrestaurantje dat er uitspringt. :D

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 09:19

Zo, eindelijk weer eens een positieve ervaring gehad, geloof dat ik mijn nieuwe stamrestaurant in de buurt heb gevonden :). De bediening was top, je zat geen 5 minuten met een leeg glas. Verder hele vriendelijke service en het eten was goed: vers en niet uit een pakje. Ook de prijs was prima. Enige verbeterpuntje was de opmaak van sommige gerechten maar het smaakte evengoed!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 09:26

Gisteren bij 'de winkel van Sinkel' in Utrecht geluncht, vond het nogal tegenvallen. De verse jus op de kaart kwam uit een pak, maar omdat ik dat eerst gevraagd heb gaf ze dat ook wel aan. Bij het roerei met tuinkruiden en champignons werd geen peper en zout geserveerd, het eten was er ook eerder dan het eten. Het meisje wat er liep had haar haren slordig opgestoken (lees: je borstel zou erin blijven hangen), dikke trui aan en sportschoenen (wel zwart), wat samen met de afgebladderde rode nagellak een heel onverzorgd beeld gaf. Ze was trouwens wel heel vriendelijk.

's morgens heb k bij café Olivier gezeten, en dat was heel erg fijn, bediening vriendelijk, drinken en eten goed, echt alles.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 09:30

echt al een hele tijd geleden, gingen we met een grote groep ergens eten. je kon kiezen tussen varkenshaas of kabeljauw of een kindermenu :'). toen was ik nog zo jong dat ik een kinder menu had:P. maargoed. de kinderen hadden na een kwartier hun kindermenu, en na een half uur op. terwijl de volwassenen anderhalf uur hebben moeten wachten op eten, waarvan de helft taai, koud en niet te eten was. het duurde zo lang, dat mijn opa niet meer wist wat die besteld had. en toen ze aan mijn opa vroegen of het gesmaakt had zij die:'ik zei bèhter gewend!'.

het was wel erg vervelend, er was van te voren gereserveerd dus ze hadden het kunnen weten en bijvoorbeeld meer personeel kunnen zoeken. maar volgensmij zijn er toen een paar mensen gaan klagen en hebben we korting gehad, we hebben ze ook geen fooi gegeven.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:26

Wat betreft tegelijk serveren:
Als we gezinnen of grotere groepen aan tafel hebben, waarvan de volwassenen a la carte gaan eten, word er wel even gevraagd of de kinderen tegelijk moeten eten of zsm. Simpelweg omdat kinderen ook vervelend worden van honger hebben en groepen met kleine kinderen zijn vaak hotelgasten en die kunnen dan daarna kind op bed brengen en zelf rustig gaan eten.
Verschilt per groepje wat ze willen uiteraard.

Verder inderdaad tegelijk. Uiteraard gebeurd het wel eens doordat we met weinig personeel zijn eerst het 1 komt en direct daarachteraan(als desbetreffende persoon weer terug in de keuken is) het andere gerecht. Wij serveren alles uit van schalen en hebben garnituur in schaaltjes zitten. Dat gaat gewoon niet in 1x mee als 1 persoon vega heeft en de ander vis(om maar een dwarsstraat te noemen).