Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 07:59

Wat jij hebt heb ik ook iedere keer via mp
Laast met een rijbroek, nieuw met kaartjes. Nieuwprijs 90,- en bieden vanaf 50,- ingesteld (en in de tekst gezet). Dan krijg je een mail van 30,- incl verzenden.
En sommige zijn dan ook nog beledigd dat je het er niet voor verkoopt.

Hahah mijn moeder had laast ook een leuke via mp.
Ze had en hele grote partij machine garen. Het waren allemaal nieuwe klosjes.
Kreeg de een heel laag bod incl. verzenden. M'n moeder had het uitgerekend het kwam neer dat ze 1 cent per klosje kreeg. Nou daar heeft ze maar voor bedankt.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 08:06

Dat bedoel ik. als je terug rekend per stuk is het niks meer.
Vraag me af of mensen dat wel doen...

En zulke bedingen per mail reageer ik soms niet op... Word daar zo moe van. Maar mensen lezen niet dat weet ik wel, en het lijkt wel of ze het steeds minder gaan doen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 08:10

Had het laatst met iets waar ik ongeveer 30,00 voor wil hebben. Bied iemand 10,00 en stuurt er direct een reactie achteraan. 'Ik wil graag dat je hem opstuurd. Heb er een andere maat van, maar die bevalt niet.' }:0
Gewoon steeds opnieuw plaatsen, er komt echt wel iemand die het wel op waarde weet te schatten!

(mag ik vragen wat je voor de halsters in gedachten hebt??)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 08:24

Heb ze er op staan voor 75 euro voor 15

En dat vind ik ook hoor, gewoon wachten op een serieus iemand. Heb al wat partijen voor dat geld verkocht, dus ze zijn het gewoon waard.
En ik ga echt geen dingen goedkoper maken omdat er een paar zo achterlijk laag gaan zitten bieden, want zet je het er voor 50 op bieden ze een tientje.
Zoals ook met die jurk gebeurde die hier besproken werd.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 08:29

Je hebt helemaal gelijk! En ik zit al heel wat jaren op MP, en soms duurt het wat langer, maar komt er wel degelijk iemand die een normale prijs biedt!

(ik zat aan de halsters te denken voor de stiching in m'n onderschrift. Die hebben in september een kraam om spullen te verkopen ten gunste van de paardjes. Ga er nog even over nadenken!)

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 09:01

ik heb net op een ipod shuffle geboden, 15 euro was de goedkoopste die ik kon vinden. ik heb er eentje nodig want ik heb mijn lader op stage laten liggen en ik kan niet mijn hele vakantie zonder muziek:').

deze is vrijwel nieuw, er stond bij:'mijn dochter wou een ipod met scherm' dus ik neem aan dat die niet vaak is gebruikt. maar het is zo goor dat mensen hun vaak gebruikte mp3 erop zetten mèt oortelefoontjes, ieewl, haha, ik ga zo eerst beoordelen of die nog een beetje schoon zijn anders gooi ik ze weg denk.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 09:08

Ik lees hier best vaak dat mensen laten bieden op hun advertenties en dan hele lage biedingen gelijk verwijderen. Ik laat ze altijd staan, want hoe langer je advertentie op marktplaats staat, hoe meer mensen geneigd zijn lager te gaan bieden, omdat ze verwachten dat je er na een tijd heel graag vanaf wil. Door die lagere biedingen erop te laten staan, kan een ander alleen nog maar er overheen gaan en soms ontstaat er dan zo'n spelletje waarbij ze tegen elkaar op gaan bieden, wat nog best leuk uit kan pakken!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 09:48

Je kan toch op MP aangeven dat ze vanaf een bepaald bedrag mogen bieden?
Waarom stel je dat dan niet in?
Krijg je ook geen onzin biedingen...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 09:53

Moet eens weten hoeveel mensen dan een mailtje sturen met 'Ik bied ... ' :P

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 10:08

Ik heb ook al het nodige meegemaakt op marktplaats en andere verkoopsites.

* Had een keer een boek te koop voor 3 euro. (wilde er graag een boel kwijt) Krijg ik een bod van 2 euro...
Afdingen is 1 zaak maar je kan ook overdrijven :+ Ik vond het zo belachelijk dat hij het niet meegekregen heeft _O-

* Andere keer was ik zelf op zoek naar een specifiek keyboard voor m'n vriend. Die man had meerdere advertenties staan met verschillende prijzen voor hetzelfde toetsenbord, dus ik reageerde op de goedkoopste (moet hij de boel maar aanpassen imo als hij 'n andere prijs wil). Krijg ik een verrekening met verzendkosten erbij, maar met de hogere prijs bij opgeteld, ipv die dat in de advertentie stond. Dus ik reageer dat de prijs in mijn advertentie lager was. Krijg ik terug dat die prijs niet geldt, enkel die hogere, en een nieuwe verrekening (want hij had zich ook nog 'vergist') met nog hogere prijzen in (zijn prijs ging zo onderhand van 15 euro naar 20) Heb na een paar keer over en weer mailen gezegd dat hij het ding kon houden en hem toen een negatieve beoordeling gegeven op die site. Toen werd hij boos _O- Ik werd uitgescholden voor alles dat lelijk was.
Paar weken later een mail teruggehad of ik mijn beoordeling toch niet wilde verwijderen want hij vond het toch erg vervelend en normaal gingen zijn transacties altijd goed, blabla. Ja kerel, eerst mensen uitschelden en dan wil je er alsnog wat van gedaan krijgen. Topplan +:)+

* En ook wel de bekende 'dat krijg je toch nooit verkocht voor ...', en blijven mekkeren, zeiken, me beledigen, altijd maar nieuwe mails blijven sturen, tot ik op een punt heb gezegd dat als hij z'n mond niet hield ik stappen zou ondernemen. _-:( Toen hield hij eindelijk op

Binnenkort paardenspul en een paar spelletjes online zetten. Kijken wat ik weer allemaal binnen krijg :P

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 10:12

Raja schreef:

Je krijgt dan evengoed onzinbiedingen maar dan via de e-mail.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:39

Raja schreef:

Als je een vp neer zet kun je niet ook bieden vanaf doen.
Ik zet altijd een prijs neer.
Maar zoals bij die halsters, heb ze er voor 75 euro staan.
Wordt er 60 euro geboden kun je er over praten, en helemaal omdat het om 2 partijen ging, maar 20 8)7 nee, dan geloof ik er niet in dat je er ooit voor krijgt wat je wil.
En als een advertentie lang staat verwijder ik hem.
Verleng mij advertenties ook nooit, plaats dan nieuwe.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 12:03

joyce2 schreef:
Ik lees hier best vaak dat mensen laten bieden op hun advertenties en dan hele lage biedingen gelijk verwijderen. Ik laat ze altijd staan, want hoe langer je advertentie op marktplaats staat, hoe meer mensen geneigd zijn lager te gaan bieden, omdat ze verwachten dat je er na een tijd heel graag vanaf wil. Door die lagere biedingen erop te laten staan, kan een ander alleen nog maar er overheen gaan en soms ontstaat er dan zo'n spelletje waarbij ze tegen elkaar op gaan bieden, wat nog best leuk uit kan pakken!

Ja ik begrijp je punt heel goed, maar heb toch een keer een ruzie gehad met een hardnekkige bieder.
Had er net een groot beeld van Link (uit the Legend of Zelda) op gezet toen iemand 1 euro bood. Beeld is 100 euro waard. Dus ik had het bod verwijderd. Toen weer een bod van 1 euro, ik er weer afgehaald en zo een paar keer heen en weer. Toen mailde hij waarom ik zijn biedingen steeds verwijderde. Ik heb gezegd dat ik het sowieso niet aan hem verkoop, wat hij ook bied. Was er helemaal klaar mee.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 12:19

Ik heb zondag mijn zadel via MP verkocht! :) Vroeg er 500 voor, maar heb 'm expres wat hoger gedaan zodat ik geen onzinbiedingen zou krijgen. Alsnog wel biedingen van 150 gekregen maargoed :+

Heb 'm uiteindelijk verkocht voor 420 :) Ze maakte het over via een app van haar telefoon ter plekke, maar t is helemaal goed gekomen dus :))

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 12:35

Girlgamer schreef:
joyce2 schreef:

Ja ik begrijp je punt heel goed, maar heb toch een keer een ruzie gehad met een hardnekkige bieder.
Had er net een groot beeld van Link (uit the Legend of Zelda) op gezet toen iemand 1 euro bood. Beeld is 100 euro waard. Dus ik had het bod verwijderd. Toen weer een bod van 1 euro, ik er weer afgehaald en zo een paar keer heen en weer. Toen mailde hij waarom ik zijn biedingen steeds verwijderde. Ik heb gezegd dat ik het sowieso niet aan hem verkoop, wat hij ook bied. Was er helemaal klaar mee.

Dan zou ik het alsnog laten staan, het kost je tijd en moeite om het steeds weg te halen en ze kunnen steeds weer opnieuw 1 euro gaan bieden. Zodra ze door hebben dat jij je zit te ergeren, maken ze er een beetje een spelletje van om te kijken wie de langste adem heeft. Ik zou daar mijn tijd niet aan besteden! Als mensen gewoon vrij kunnen bieden zonder dat er een minimum bod is ingevoerd, dan krijg je dat soort domme biedingen al snel. Ik zet in mijn tekst vaak "bij serieuze interesse kan je het beste een mailtje sturen, of doe een goed bod." en als ik iets geen goed bod vind, reageer ik gewoon niet en wacht ik tot de volgende die er overheen bied. Is veel makkelijker en bespaart je en hoop frustratie! Mijn ervaring is dat mensen die echt serieuze interesse hebben, gewoon een mail sturen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 13:00

ik heb bij mijn advertenties altijd staan dat ik onzinbiedingen verwijder ( als iets 60 euro waard is en er komt een bod van 20 bv)
en moet zeggen dat ik niet veel last heb van onzinbiedingen.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:53

Jee wat ik net meemaakte...

Zag een advertentie van iemand die z'n paard te koop aanbood. Was niet ver van mij dus advertentie aangeklikt. Tekst sprak me wel aan maar er stonden geen foto's bij van het paard zelf. Enkel een gescande versie van zijn papieren maar die was niet eens leesbaar.. Dus goed, netjes gemaild met de vraag of hij foto's of filmpjes van paard kon mailen.
Krijg ik me daar een mail terug.. Ik moest het paard maar komen bekijken en foto's sturen deed hij niet aan. Ik ben een harteloos mens want m'n mail getuigde ervan dat ik enkel paarden wilde kopen die er mooi uitzagen en nog een hele serie aan verwijten.. Jee volgens mij is het vrij normaal dat je foto's oid wil als koper? Om een potentiele koper dan maar meteen uit te schelden voor 'harteloos' :=

ik snapte er niks van. Zo krijg je je paard toch nooit verkocht? als verkoper hoor je imo soms wat water bij de wijn te doen. Achja ik heb de man een vriendelijke mail gestuurd dat hierbij m'n interesse weg was en heb hem succes gewenst met de verkoop :P

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:50

Raja schreef:

En dan gaan ze je gewoon mailen en een veel lager bod.

Dat van die halsters ken ik ook.
Partij halsters, 50 stuks bieden vanaf 120,- krijg je doodleuk een mail van 50,- incl verzenden. Tja ik heb er niet op gereageert. Krijg je een dag later de vraag of ik akkoord ging met hun bod of dat het toch te laag was....

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:02

Joycebunny, dat vind ik wel héél apart?! Kan me er alleen maar bij voorstellen dat het geen zuiveren koffie is?!

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:13

Er zitten rare mensen tussen op marktplaats. Net ook iemand gehad voor mijn fiets. Is al een oude fiets en moet een hoop aan gebeuren, dus erop gezet voor teab. Iemand had 25 euro geboden, prima, kom hem maar halen maar er nog wel een keer extra bij gezet dat hij opgeknapt moet worden. De man kwam hem halen, loopt naar de fiets, en 5 meter voordat hij er uberhaupt bij was begint al nee te schudden en te zeggen dat het zonde van zijn tijd is om naar hier te rijden. Euh tja, dat doe je toch echt zelf dacht ik bij me eigen. En zó erg is het nu ook weer niet gesteld met die fiets, hahaha. Maar voor 5 euro wou hij hem wel meenemen. Ik heb gezegd dat hij daar niet voor wegging (en dacht bij me eigen, dan geef ik hem nog liever weg aan iemand die hem wel graag wilt hebben en niet weer wilt doorverkopen).

Heb het ook een keer gehad met mijn wii, had hem erop gezet voor een mooie prijs en veel reacties, maar wel in de advertentie tekst gezet, wie het eerste komt, wie het eerste maalt. Uiteindelijk 2 mensen die wat meer mailden, op een gegeven moment hoorde ik niets meer van koper x (die het eerste was en heb 2 dagen gewacht terwijl ik eerder telkens binnen 5 minuten reactie van haar had) dus koper y gezegd dat hij hem mocht komen halen, hij was er binnen een half uur. Volgende ochtend kreeg ik een boze mail van koper x dat ik de wii zomaar door had verkocht terwijl zij hem wel wilde hebben. Ik heb haar 2 dagen de tijd gegeven om diverse mails (die eerder binnen 5 minuten beantwoord waren) en een paar smsjes te beantwoorden, als ik dan niets meer hoor ga ik er vanuit dat ze geen interesse meer hebben. Heb er ook niet op gereageerd, om daar nou mijn tijd in te steken.

Valt me ook op dat sommige mensen echt verwachten dat ze de nieuwprijs van hun gebruikte product kunnen krijgen en dat ze dan boos worden als je een behoorlijk reeël bod doet...

stoltur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:18

Ik lees al heel lang mee, en verbaas me soms over het lef dat sommige bieders hebben.
Ik had vandaag wel een heel erg goede ervaring op mp:
Om 10.14 zet ik een oven erop, nog geen half uur later al bericht van iemand en om 12.15 kwam die beste man het apparaat al ophalen.
En voor de prijs die ik er voor wilde hebben. We hebben gelijk afgesproken dat hij over 2 weken ook de kookplaat komt halen :D

snottebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:46

Je hebt er echt vreemde figuren bij hoor.
Ik wilde laatst graag een hele serie dvd's kopen via MP bel ik iemand op en ik bied de prijs die ze had neegezet "op bieden vanaf" en zegt ze door leuk dat alles niet weg gaat voor zeker het dubbele..
Zet er dan geen prijs bij..

Zo ook mijn trailer verkopen, beste man had een bod gedaan, nou prima kom maar halen.
Staat ie voor de deur, begint ie de trailer af te kraken en bied ie 50 euro minder.
Ach.. weet je wat.. doe maar 50 euro minder, was helemaal klaar met die man. Weg ermee!

Had het slot eraf gehaald zodat hij een proefrit kon maken, vraagt hij nadien, krijg ik dat slot er ook bij?? anders wordt ie straks misschien gestolen..
Dat is jouw probleem, wil je hem hebben, kost je dat 50 euro! :)

Zonder slot vertrokken, de krent hihih

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:48

snottebel schreef:
Je hebt er echt vreemde figuren bij hoor.
Ik wilde laatst graag een hele serie dvd's kopen via MP bel ik iemand op en ik bied de prijs die ze had neegezet "op bieden vanaf" en zegt ze door leuk dat alles niet weg gaat voor zeker het dubbele..
Zet er dan geen prijs bij..

Zo ook mijn trailer verkopen, beste man had een bod gedaan, nou prima kom maar halen.
Staat ie voor de deur, begint ie de trailer af te kraken en bied ie 50 euro minder.
Ach.. weet je wat.. doe maar 50 euro minder, was helemaal klaar met die man. Weg ermee!

Had het slot eraf gehaald zodat hij een proefrit kon maken, vraagt hij nadien, krijg ik dat slot er ook bij?? anders wordt ie straks misschien gestolen..
Dat is jouw probleem, wil je hem hebben, kost je dat 50 euro! :)

Zonder slot vertrokken, de krent hihih

geweldig :+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:51

@snottebel
Die vind ik goed _O-

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 23:09

Om sommige 'kopers' kan ik wel heel hard lachen hoor. Zo ook mijn moeder, die gaat (nu ik weer thuis woon ik dus ook) verhuizen naar een nieuwbouw appartement, ze heeft wel een groot balkon maar geen tuin meer dus zoals nu. Had ze haar houten schommelbank op MP gezet voor €25. Best wel een koopje want dat ding was aanschapprijs redelijk duur en altijd netjes onderhouden etc. Bied er iemand €5 voor met de vraag of ze het bankje ook nog even wilde komen brengen!!!
Uiteindelijk is het bankje de dag erna voor €25 de deur uit gegaan en meneer die €5 bood was gepikeerd!