Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Arie

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:12

waarom zou je niet eerlijk tegen je gevangene zijn?

ik heb hem al van alles verteld, en hij mij ook. ik vind het veel makkelijker om iets te delen met iemand die ik niet zie of hoor, ik kan schrijven wat ik wil, precies hoe ik iets ervaar enz.

ik heb wel het idee dat je je inschrijft om vrienden te worden met iemand en niet om een soort van entertainer te zijn. althans, dat is niet mijn insteek.

in de brief die ik heb gekregen druipt er aan alle kanten vanaf dat hij gewoon heel erg alleen is en zo graag contact wil hebben en dingen wil bespreken.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 23:09

Isegrim schreef:
Mavelle schreef:
Nou uit jouw berichten maak ik op dat jullie wel hele persoonlijke dingen delen. Of deelt alleen hij persoonlijke dingen?

Nee, we delen veel met elkaar. Maar ook al zou ik hem totaal niet vertrouwen, het is nou niet dat 'ie veel kan uitrichten. :P

Ik heb hem zelden op oneerlijkheid kunnen betrappen. Alleen over zijn zaak laat hij niet het achterste van zijn tong zien, maar dat is vrij logisch. Alles wordt gelezen en elk gesprek wordt afgeluisterd. Maar ik weet genoeg.

Daar heb je natuurlijk gelijk in. Bedankt voor je antwoord! Ik vroeg me gewoon af of zo'n vertrouwensband echt nodig is bij het schrijven met een death row gevangene, vind het zelf toch wel wel een beetje eng, ben bang dat diegene echt een kronkel in z'n hoofd heeft, stom misschien. Zoals je merkt ben ik er dus nog steeds over na aan het denken, of dat wil doen.

Mister01, Ik ben wel zeker eerlijk tegen T.omika, en dat zou ook ik ook willen zijn als ik met een DR gevangene zou gaan schrijven. Maarja, ik twijfel dus nog een beetje of ik wel van alles over mezelf durf te vertellen. Rationeel gezien weet ik wel dat hij niks met die informatie kan, maar gevoelsmatig is het nog wat een drempel.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 23:16

oh op die manier Mavelle.
ja ik heb hem ook wel direct verteld dat het zijn eigen schuld is dat hij daar zit en dat ik geen medelijden met hem heb, iedereen moet boeten voor de fouten die je maakt, dus hij ook.

en dat beaamde hij ook direct.

ja verder, ze kunnen idd totaal niks met de info die je geeft, zeker als ze op DR zitten. de mijne zou er nog iets mee kunnen als hij vrij komt, maar ja dat zien we dan wel weer hoor, ik schat de kans echt heel klein in.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 00:51

Mavelle schreef:
Daar heb je natuurlijk gelijk in. Bedankt voor je antwoord! Ik vroeg me gewoon af of zo'n vertrouwensband echt nodig is bij het schrijven met een death row gevangene, vind het zelf toch wel wel een beetje eng, ben bang dat diegene echt een kronkel in z'n hoofd heeft, stom misschien. Zoals je merkt ben ik er dus nog steeds over na aan het denken, of dat wil doen.

Ik ken hem nu dertien jaar. Ik zou hem zonder problemen voorlopig in huis nemen als 'ie vrij kwam, bij wijze van spreken. ;)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 15:47

Inderdaad, eni k denk dat je gevoel en band ook anders word als je elkaar al wel eens gezien hebt,.

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 17:13

Mijn mams heeft het vroeger vaak gedaan, en ze wilt het nu ook doen. Dus binnenkort maar even wat postzegels halen. :Y)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:04

Derde blogje staat inmiddels online.

Voor het eerst in zo'n acht jaar is zijn gezin op bezoek geweest. +:)+

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 08:40

Wow Isegrim, voor het eerst in 8 jaar! dat is wel super fijn voor hem geweest om zijn familie nog een keer gezien te hebben, dat kan niet anders.

de man die ik schrijf heeft nog nooit visite gehad, en kreeg pas geleden te horen dat zijn moeder was overleden, en natuurlijk lieten ze hem niet gaan voor de begrafenis, maar dat hakt er flink in hoor!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 08:43

Ja dat zijn dingen die ik me echt niet kan voorstellen :(:)

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 08:55

nee ik ook niet. en hij heeft het er duidelijk heel erg zwaar mee.

uit al zijn brieven spreekt ook zoveel wanhoop, puur omdat hij zo alleen is en dus echt helemaal niemand heeft om eens mee te praten over dingen.
dat is echt wel in en in triest hoor!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:10

Zo, je blog weer even bijgelezen Isegrim. Hoop dat je 'm bij wil blijven houden!

Ik heb 'm ook gedeeld op Facebook trouwens.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:21

Ook ik houd je blog in de gaten Isegrim..

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:24

Mavelle schreef:
Zo, je blog weer even bijgelezen Isegrim. Hoop dat je 'm bij wil blijven houden!

Ik heb 'm ook gedeeld op Facebook trouwens.

Leuk. :) Ik ga 'm zeker bijhouden, vind het prettig om te doen.

Je kunt een account aanmaken op de site en dan kun je aangeven dat je bij elk nieuw blog een mailtje wilt ontvangen. Mocht je dat handig vinden. :)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:32

Jamie was trouwens ontzettend blij met de kerstkaarten die hij heeft gehad n.a.v. een oproepje op FB door mijn zusje en mij. Iedereen die z'n adres erop had gezet, krijgt een uitgebreide bedankbrief. :D Hij heeft ook een kaart gehad van iemand die ik niet ken en mijn zusje ook niet. Ene Janke of Janka (achternaam weet ik ook maar zet ik niet zomaar hier neer natuurlijk). Bevindt die zich toevallig hier? :P

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:33

Ik zal hem ook delen op facebook! :)

Nee ik was het niet, ik had een kaartje gestuurd naar een adresje dat ik van jou heb gehad :)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:33

Misschien een vriend van een facebookvriend?

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:39

Mavelle schreef:
Misschien een vriend van een facebookvriend?

Zou kunnen hoor, het profiel van mijn zusje is openbaar dus het kan iedereen geweest zijn. Nou ja, iedereen met die naam. :P

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:56

gaaf! ik zal me op je site aanmelden!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 15:27

Ik ga weer op zoek naar een nieuwe gevangene, ik had laatst een gevagene geschreven, maar die schreef zo'n kort briefje terug het leek erop dat ze er niet zoveel zin in had zeg maar :P

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 15:32

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 15:32

Leuke Mavella,

Weet een van jullie nog een leuk adresje? voordat ik er eentje ga zoeken :)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 15:34

Oh, als er meer mensen zijn die met een terdoodveroordeelde in Texas willen schrijven, mag je ook mij benaderen. Dan probeer ik je in contact te brengen met iemand die geen of weinig contacten heeft. :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 15:35

@isegrim: via deze manier wil je ik jou dan benaderen voor een terdoodveroordeelde.
Helaas is mijn vorige terdoodveroordeelde er niet meer, en heb nu 2 pogingen gedaan maar 2 mislukte pogingen(beide 2 gevangene die blijkbaar al veel mensen te schrijven hadden)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 15:38

Hmm, deze gevangene zit in dezelfde gevangenis als mijn inmate, dus ik mag haar niet schrijven, maar dit was mijn andere optie:

http://www.writeaprisoner.com/Template.aspx?i=z-334222

Haar verhaaltje sprak me heel erg aan en vanaf de foto zou het iemand kunnen zijn met wie ik in het dagelijks leven ook om zou gaan (niet te veel poespas)

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 15:46

Oh dat lijkt me echt leuk en interessant om te doen!
Maar ik zou niet weten hoe ik moet beginnen in zo'n brief en waar ik over moet praten. :')