Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:10

Wat zou je willen dat MP daar aan zou doen dan?

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:20

Ik had mijn Charles owen cap ''verkocht'', maar de koper reageerd gewoon niet meer. :\

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:20

Oplichters dienen gestraft te worden. Bv een MP block of zorgen dat de kosten kunnen worden verhaald.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:22

LCharlotte, heb je nog iets van die mensen gehoord??

We hebben ons wel vaker afgevraagd of sommige mailtjes wel eens niet aankwamen (of dat mensen gewoon echt niet terug reageren }:0 )?! Vandaag reageerde iemand op een reactie van mij dat ik akkoord was gegaan met haar bod. Zij had meerdere malen geprobeerd terug te reageren, maar die berichten zijn nooit bij mij aangekomen. Nu had ze het geprobeerd via de advertentie en nu is het onderweg naar haar! :D

Op sites als ebay bijvoorbeeld is het veel meer 'geregeld' dan op marktplaats, maar ik blijf erbij dat het de mentaliteit van bepaalde mensen is om anderen maar te bedonderen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:23

Maar wat vindt jij oplichting? Van die fietskar vind ik namelijk geen oplichting, wel onbeschoft.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:25

Maar iemand die zijn spullen verkoopt aan iemand met een hoger bod is geen oplichter, hoogstens onbeschoft.

En hoe moet MP dit gaan controleren? Voor hetzelfde geld lieg jij omdat je iemand een hak wil zetten. Enig idee hoeveel extra mensen ze dan in moeten huren om dat alles na te gaan, dan betaal je geen 9 of 25 euro voor een advertentie, maar dik 200 euro.

Onjuist gebruik van foto's helpen ze wel mee, maar dat jij iemand treft die na een bod toch ingaat op een hoger bod, daar kúnnen ze niks mee. En met andere dingen grijpen ze volgens mij wel in, maar dan moeten de klachten veelvuldig binnen komen :)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:26

minouesmee schreef:
Ik had mijn Charles owen cap ''verkocht'', maar de koper reageerd gewoon niet meer. :\

Ken ik,ik heb ook wat verkocht had het al ingepakt en een mailtje gekregen met adres en dat ze het had overgemaakt en heb geen cent ontvangen..Ze reageert ook niet meer op mn mail :(

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:32

ik weet niet of het hier al bekend is.
ene danielle b, is momenteel in (ergens in afrika ) verkoopt chiwawa's.
ze wilt deze honden voor 180 euro op de , hoe zei het noemt, vlieger zetten.
wanneer je meer puppies wilt kopen betaal je maar 160 euro
ze moet vanalles van je weten en je moet het geld eerst overmaken en dan word de pup per vliegtuig op gestuurd.

TRAP HIER NIET IN...

ze typt gebrekkig nederlands en haalt alles door elkaar,,

wees voorbereid..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:34

Je gaat toch sowieso geen chihuahua's vanuit Afrika reserveren? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:37

:') ik snap echt niet dat mensen er nog steeds in trappen, vind het dan echt eigen schuld dikke bult.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 23:38

Waarom zou je een hondje uit Afrika laten komen? En ik dacht dat het lang lang bekend was dat alles wat je koopt of verkoopt richting Afrika een scam is? Even googlen en je weet het.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:38

bello2005 schreef:
ze moet vanalles van je weten en je moet het geld eerst overmaken en dan word de pup per vliegtuig op gestuurd.

TRAP HIER NIET IN...

wees voorbereid..

Deze mensen komen erg veel voor op marktplaats,allemaal oplichters

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:08

Ja ik heb nog wat gehoord van die mensen. Kreeg een reactie: "Ja, het is nou eenmaal zo." Haar man reageerde nog op zijn mail dat ze niet goed gecommuniceerd hadden en dat het jammer was. Ik zou dan toch die ander bellen en zeggen dat je een fout gemaakt hebt en dat de vrouw al akkoord was met een ander. Maargoed, daarna kreeg ik weer een mailtje van zijn vrouw met een link van dezelfde wagen maar dan in Noord Limburg dus ik heb daar op geboden. Nu hopen dat dat wat word!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:11

Sammie schreef:
Maar iemand die zijn spullen verkoopt aan iemand met een hoger bod is geen oplichter, hoogstens onbeschoft.
Oplichter zei ik mbt dat jurkje voor mijn dochter. Dit is inderdaad onbeschoft, als je al iets geaccepteerd hebt en de koper dat hebt laten weten dan is het in principe verkocht. Iemand die zich daarna nog meld heeft pech en niet andersom.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:14

Vind het wel heel netjes dat ze met je mee hebben gezocht om je aan zo'n zelfde wagen te helpen!!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:24

mijn moeder had 2 vitrines gezien en had die mevrouw gemailt wat ze ervoor wou hebben
mailt die mevrouw 40 euro voor beide, mijn moeder gemailt dat ze akkoord ging met 40 euro en wanneer ze kon komen kijken/ophalen en of ze het telefoonnummer mag om iets af te spreken.

krijgt ze ineens een mail dat iemand haar 50 euro had geboden en dat het haar beter past dan 40 euro ( ja duh) zeg dan meteen dat je er 50 voor wilt vind dit echt raar. ze zegt zelf eerst 40 euro

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:48

Alwiene schreef:
Vind het wel heel netjes dat ze met je mee hebben gezocht om je aan zo'n zelfde wagen te helpen!!

:j Ik ook!!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:55

bello2005 schreef:

TRAP HIER NIET IN...

wees voorbereid..

:= hier wil toch niemand sowieso een hondje weg hebben

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 08:32

LCharlotte schreef:
Ja ik heb nog wat gehoord van die mensen. Kreeg een reactie: "Ja, het is nou eenmaal zo." Haar man reageerde nog op zijn mail dat ze niet goed gecommuniceerd hadden en dat het jammer was. Ik zou dan toch die ander bellen en zeggen dat je een fout gemaakt hebt en dat de vrouw al akkoord was met een ander. Maargoed, daarna kreeg ik weer een mailtje van zijn vrouw met een link van dezelfde wagen maar dan in Noord Limburg dus ik heb daar op geboden. Nu hopen dat dat wat word!

Valt me eerlijk gezegd wel mee dat ze nog gereageerd hebben!!
Hoop dat die andere wel iets gaat worden!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 08:59

Ja en dat ze de moeite hebben genomen om die andere advertentie te zoeken.

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 11:24

ik vind dat marktplaats de oplichters moet verwijderen, en dan met ip adres.
ik heb al zo veel mensen gehoord die opgelicht zijn, inclusief mijzelf.
ik heb toen marktplaats ook meerdere keren gemailt, nooit een reactie gehad.

Verder heb ik ook goede dingen via marktplaats gevonden maar helaas wordt dat steeds minder

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:02

bello2005 schreef:

TRAP HIER NIET IN...

wees voorbereid..

Ik blijf erbij, als je daar intrapt hebben ze het geld dubbel en dwars verdient. Als je echt zo ontzettend dom bent dan moet je soms maar even op de blaren zitten. Maar goed, dat heb ik wel vaker. Meiden hier op bokt die zich afvragen ze die ene gratis fries uit Engeland/Amerika het beste kunnen laten overkomen... dan verdien je toch om het geld kwijt te raken?? of ben ik nou gewoon wat te hard.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:07

Ik vind het eigenlijk wel spannend, ik heb een leren jas overgekocht. Ik heb gister betaald en ze zou het vandaag op de bus doen. Ik heb om extra foto's gevraagd als ze het jasje aanheeft en het ziet er echt keurig uit. Ik heb eigenlijk nog nooit iets via marktplaats gekocht (behalve een boek) wat ik niet vantevoren heb gezien. Of ik haalde het op of ik kocht het niet of liet het ophalen door iemand anders.

Dus nu voor het eerst voor 50 euro iets gekocht wat je niet van dichtbij hebt gezien en hopen dat het ook echt aankomt! Ik hoop zo op het goed vertrouwen van de medemens! :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:23

Volgens mij is het gros op MP wel te vertrouwen hoor. Je kan ook kijken naar hoe lang iemand al actief is, dat zegt vaak ook wel iets over de betrouwbaarheid.

Op zich lijkt het me niet zo moeilijk om iets in te bouwen waarbij MP zegt, als je het bod accepteert gaat de bieding ook dicht. Dat je dan een knopje in moet drukken ofzo, met 'sluit bieding' en dan pas contact kan opnemen met iemand die het hoogste bod heeft gedaan :)

Heb onlangs nog een hoop meubeltjes van MP gehaald voor mijn nieuwe huisje :) Valt me op hoe verschillend de mentaliteit vaak is. Bij twee mensen heb ik echt ruim een half uur binnen gezeten, zitten kletsen, bij één kreeg ik zelfs verjaardagstaart := maar er was ook een vrouw die me nauwelijks over de drempel liet stappen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:24

Zo, ik heb via marktplaats een prima koop gesloten volgens mij. DVD speler voor 20 euro. Ik ga hem zaterdagavond ophalen :)