Het meest asociale gedrag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 16:09

Nee precies, dat maakt het allemaal wel anders. Dan moet die gast maar gewoon even wachten ipv te zeuren..

offtopic, mooi paard heb je te koop staan trouwens ;)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 16:10

Vandaag weer gezien, mensen die in de winkel zelf al verpakkingen opendoen (bij voorkeur chips), om een drammend of huilend kind zijn zin te geven. En vervolgens laat datzelfde kind al etend nog een leuk spoor achter die een medewerker dan weer mag opruimen.

Opvoeden is duidelijk niet de grootste hobby van bepaalde mensen.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 16:22

Benfan schreef:
Nee precies, dat maakt het allemaal wel anders. Dan moet die gast maar gewoon even wachten ipv te zeuren..

Ik hoop dat hij dat doet, want de paarden waren geen beste vriendjes, zo te zien.
Dus als hij een mogelijk mepje van Ad wil vermijden ...

Dankje :)
Als je eens wil testrijden of iemand weet ... ;)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 16:31

Lili schreef:
Jeetje peacehorses, heb je nog ergens lol in? :=
Nee begrijp wel wat je bedoelt, vind de meeste dingen inderdaad ook erg irritant.
Maar bijvoorbeeld je muziek hardop op de fiets .. tja, heb ik niet zo'n moeite mee.
Vaak helpt het al als je iemand er vriendelijk op aanspreekt.

hahah, ik heb in heel veel dingen plezier hoor, maar ik erger me gewoon aan de mentaliteit van veel mensen tegenwoordig. En helaas lopen er nogal veel mensen rond op de wereld :+
ik heb er opzich ook geen moeite mee als het niet zo hard is, maar de muziek op z'n hardst en dan vaak in combinatie met zo'n grote groep kinders die midden op de weg fietsen, daar ben ik niet blij mee. Aanspreken geeft je tegenwoordig alleen maar een regen van scheldwoorden hoor, helaas. Zeker bij de mensen hier in de buurt.

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 17:05

BraveSpots schreef:
Vandaag weer gezien, mensen die in de winkel zelf al verpakkingen opendoen (bij voorkeur chips), om een drammend of huilend kind zijn zin te geven. En vervolgens laat datzelfde kind al etend nog een leuk spoor achter die een medewerker dan weer mag opruimen.

hier heb ik ook zo'n hekel aan en dan ligt er weer een papiertje van bijvoorbeeld een snickers op de kassaband... erg genoeg zijn het bij ons niet alleen de kinderen maar ook volwassen die 't snoep al op hebben voor ze de winkel uit zijn...
maarja beter een leeg papiertje dan het ergens tussen de rekken in gooien.... je wil niet weten hoe vaak dat gebeurt...

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 17:06

lelijke_heks schreef:
BraveSpots schreef:

hier heb ik ook zo'n hekel aan en dan ligt er weer een papiertje van bijvoorbeeld een snickers op de kassaband... erg genoeg zijn het bij ons niet alleen de kinderen maar ook volwassen die 't snoep al op hebben voor ze de winkel uit zijn...
maarja beter een leeg papiertje dan het ergens tussen de rekken in gooien.... je wil niet weten hoe vaak dat gebeurt...

Ik vraag je af hoe je dat kan doen :S
Heb ook eens met massa's dorst in de winkel gestaan, was het flesje waar ik eens van ging drinken voor het afrekenen opeens leeg.
Heb dan maar een leeg flesje betaald en het uitgelegd!

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 18:42

peacehorses schreef:
Lili schreef:
Jeetje peacehorses, heb je nog ergens lol in? :=
Nee begrijp wel wat je bedoelt, vind de meeste dingen inderdaad ook erg irritant.
Maar bijvoorbeeld je muziek hardop op de fiets .. tja, heb ik niet zo'n moeite mee.
Vaak helpt het al als je iemand er vriendelijk op aanspreekt.

hahah, ik heb in heel veel dingen plezier hoor, maar ik erger me gewoon aan de mentaliteit van veel mensen tegenwoordig. En helaas lopen er nogal veel mensen rond op de wereld :+
ik heb er opzich ook geen moeite mee als het niet zo hard is, maar de muziek op z'n hardst en dan vaak in combinatie met zo'n grote groep kinders die midden op de weg fietsen, daar ben ik niet blij mee. Aanspreken geeft je tegenwoordig alleen maar een regen van scheldwoorden hoor, helaas. Zeker bij de mensen hier in de buurt.

Ja, dan is het inderdaad super irritant.
Wij hebben ook van die r*tkinderen hier, die dan superhard langs je scheuren en doen alsof ze je aanrijden.
Enige oplossing is bij mij voet uitsteken, en subtiel duwtje en zandhappen maar ~~}>
Wie niet horen wil moet dan maar eens voelen.

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 18:46

lelijke_heks schreef:
BraveSpots schreef:

Wij hebben ook van die 'slimme' mensen in de winkel hoor.
Bij ons kom je binnen bij de broodafdeling.
Die mensen eten dan eerst lekker een croissantje, lopen dan langs de zuivel voor een goedemorgen drinkding, nemen nog een gratis kopje koffie en mikken daar meteen alle verpakkingen in de prullenbak :)
En nog verontwaardigd doen ook als ze er op aangesproken worden, want ze hebben toch helemaal niets verkeerd gedaan?! >;)

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 18:53

BraveSpots schreef:

Ik zit achter de kassa, moest laatst zo lachen... alles op de band, alles gescand, mevrouw de klant duwde een buggy voort waar nog een groooote zak chips bovenuit stak... mevrouw graaide de zak uit de handjes van kindlief, die het meteen op een brullen zette, ik scande de zak en nog voordat ik er erg in had had mammie de zak alweer in de handjes van kindlief geduwd. Kindje nog even wat najammeren maar was weer tevreden. Ik vond het wel lollig, maar oh, stiekem is het triest... _O-

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 18:57

Eerst zette wij onze auto altijd langs de weg die voor ons huis loopt, sinds kort doen we dit niet meer op de plek waar we eerst deden. dit was voor het huis van een overbuurman van ons, en we kregen dus steeds van die briefjes van 'Wees niet bang om je auto eens ergens anders neer te zetten, buur...'

Aardig asociaal vind ik, zeg dan vriendelijk of we de auto ergens anders willen zetten, ipv naamloze briefjes...

friendly

Re: Het meest asociale gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 18:59

Ben je gek? Ik zou m er gewoon neerzetten hoor? Die weg is toch niet van hem? Moet ie maar een parkeerplaats voor de deur aanvragen. Tenzij er een bordje met kenteken voor een parkeerplaats hangt zet ik gewoon me auto (als ik die heb) neer waar plek is ;)

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:42

het verhaal hier achter is een lang verhaal, kort samengevat komt het op het volgende neer.
Ik zat in Duitsland en wilde graag terug naar Nederland. Ik kwam in contact met een jongen wiens vader een rijbewijs heeft voor aanhanger.
Hij kwam mij halen en ik heb 2 weken vakantie bij hem gevoerd. Hij vond mij meer dan leuke en daar kon ik niet zoveel mee. Zijn drang naar aandacht werd me een beetje teveel en ik kon zijn gevoel voor mij niet beantwoorden. Maar het werd steeds erger, en het voelde al helemaal niet lekker meer.
Ik heb hem netjes gezegd dat ik hem wel tof vond, maar dat we afstand moesten houden.
Dat vond hij niet zo leuk en daarna volgde dit bericht afgelopen week:
:')
Whe goeie! Omdat ik aangeef dat t me dwars zit dat je oliebol belooft en niks nakomt, dan heb ik borderline oh ok.

Ik wil niet banketstaaf doen hoor maar we hebben je uit Duitsland gehaald, vervolgens zeg je nee t werkt niet maar we blijven wel dikke matties want je bent zo tof dit en dat en vervolgens laat je niks meer horen.

Als je zelf niet in ziet hoe fiets verkankerd dat overkomt bij mij, dan ben je net zo achterlijk als de gemiddelde Tukker en kun je van mijn part lekker de k***** krijgen ondankbare prutsmuts.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:56

Helaas helaas, eigen paard zit er nog niet in voor mij, al was deze echt ideaal geweest :) precies wat ik zou zoeken en dus graag zou willen hebben.

Optiwolk schreef:
Benfan schreef:

Ik hoop dat hij dat doet, want de paarden waren geen beste vriendjes, zo te zien.
Dus als hij een mogelijk mepje van Ad wil vermijden ...

Dankje :)
Als je eens wil testrijden of iemand weet ... ;)

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:35

Optiwolk schreef:
Benfan schreef:
Longeer je dan in de bak? waar andere paarden lopen? er is een rede waarom veel stalhouders dat niet willen hebben. Vind het juist eerder asociaal als je dat gewoon doet.. Maar goed.

Ik vind op het moment mijn maag knap asociaal! geef niet goed aan wat ie wil, ziek vanaf donderdag. Als dat rotding nou gewoon eens zei wat ie wou, en wat er mis was kon ik er wat mee, maar nee hoor!!! gewoon niet normaal met me cominiceren en boven alles heb ik al 3 keer een behoorlijke koorts aanval gehad met de nodige draaiende kamers en wiebelbenen (hoe doen ze dat toch? die kamer zo draaien :') ) "gelukkig' morgen naar de huisarts..

Wel, van 19u tot 20u was er een ponyles, en ik stond op het whiteboard met m'n jonge om 20u. Persoon die erbij kwam trouwens niet.
De bak was dus leeg.
Ik sta al tien jaar op dezelfde stal, die maar 10 boxen verhuurt aan eigenaars, dus ben praktisch familie.
Komen ook naar het huwelijk van m'n zus, gingen naar hun babyborrel, etc.
Eigenaar zegt dat hij me na m'n val niet op m'n jong paard wil zien kruipen zonder te longeren, en dat ik dit best in de bak mag. Ik heb dus toestemming, eigenlijk een halve verplichting. En maar goed ook, als hij wat stil gestaan heeft en hij haalt wat capriolen uit, zit ik weer een week aan de pijstillers met m'n ribben ...
Nou heeft die persoon die er bij kwam iets voor of juist tegen me, heb geen flauw idee, maar op de een of andere manier rijdt hij altijd bij mij.
al-tijd. Kom ik expres vroeger, hij ook. Staat hij vroeger op het bord, en ik later, is hij 'toevallig' te laat.
Dus hij wéét dat ik m'n jong paard aan de longe pak, hij wéét dat die ook al eens bokt.

Sja, ik vind het gewoon niet zo netjes van hem...

Nee als jij het op het bord hebt geschreven en dat zo werkt bij jullie zit hij idd gewoon fout en moet hij niet zo zeuren!

Bij ons schrijf je het buiten staan op het bord, ik vind het ook heel irritant als iemand dan te laat binnen komt zetten en ik daar op sta te wachten. Laatst had iemand mijn paard te vroeg binnen gezet en die van haar naar buiten gegooid, was ik ook niet zo blij mee!

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:46

Werk er inmiddels al jaren niet meer, maar toen ik nog in een winkel werkte vond ik het altijd behoorlijk asociaal wanneer er klanten bellend aan de kassa kwamen. Die probeerden dan wijzend en zonder ook maar gedag te zeggen duidelijk te maken wat ze wilden. Gelukkig hoefde ik van mn baas bellende klanten niet te helpen, zelfs niet als ze de enige klanten in de winkel waren. Gewoon domweg blijven staan alsof de klant er niet is.

Ook klanten die niet het fatsoen hebben gedag of bedankt te zeggen hadden aan mij een slechte. Dan kan je een opmerking krijgen als: ook goedemiddag, of graag gedaan hoor. Gelukkig steldde mij baas dit mij ook verplicht.

Nog iets waarvan ik echt verbaasd was: een week of 2 geleden stond ik te wachten op de tram. Komt er een dakloze aan, begint tegen me te praten. Vraagt of ik misschien wat kleingeld voor m over heb. Ben de slechtste niet, dus graai eens in mn portemonnee om 2 euro voor de beste man te pakken. Zegt ie: Voor 5 euro slaap ik vannacht binnen, kan je niet 5 euro missen? Uh..... Nee? Hij pakt die 2 euro, draait zich om en loopt weg zonder iets te zeggen. Stond echt even met de spreekwoordelijke bek vol tanden...

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:37

lelijke_heks schreef:
BraveSpots schreef:

Bij de speelgoedwinkel waar ik werk hebben we rekken buiten met ballen enzo, daar lag een compleet gesmolten chocolade koek tussen. Maar je wilt niet weten wat er soms tussen ligt van lege zakjes tot aan luiers!

We hebben ook weleens mensen in de winkel gehad waarvan het kind geplast of gepoept had. Dat laten sommige dus gewoon liggen! Meeste normale ouders verontschuldigen zich en vragen zelf om een emmertje sop, wel zo netjes. Tja het kan gebeuren maar ik ben wel blij als ze het zelf opruimen. Ouders kunnen vaak zelf ook iets beter tegen de uitwerpselen van hun eigen kind dan ik ;)

Loslopende honden is ook not done in de winkel, hebben al plas op de mat gehad en poep midden in de winkel. Ik heb niks tegen honden maar tijdens het winkelen laat je die maar gewoon thuis tenzij ze goed opgevoed zijn maar dan nog vind ik winkelen niet iets wat je samen met je hond doet!

Nu ik het toch over honden heb, hier had laatst iemand zijn hond in zo'n rolmandje van de AH. Daar legt een ander daarna zijn eten in, niet echt fris en sinds wanneer mogen honden daar naar binnen?

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:42

Ik snap het probleem van dat bellen eigenlijk niet :o
heb het al heel veel voorbij zien komen,maar ik vind het opzich geen probleem als mensen bij mij aan de bar komen bestellen als ze aan het bellen zijn,en ik bel ook soms ad kassa hoor,
vind dat niet zo erg eigenlijk,maarja dat hangt af van persoon tot persoon denk ik :)

Ik vind mensen die denken dat ze je op alles aan mogen spreken eigenlijk heel asociaal,
en niet alleen dat,maar ook echt heel vervelend,
dat komt bij mij altijd over van 'ik doe het zo niet,dus jij bent fout en ik ga je dat nu vertellen tot je inziet hoe fout je bent.'

En mensen die vinden dat ze niet 'achterbaks' zijn,en daarom iedereen afkraken recht in hun gezicht,
dat vind ik echt gewoon gemeen en asociaal,heeft niets te maken met 'niet achterbaks zijn' vind ik :+

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:46

Nou ik vind het ook niet zo netjes als mensen bellen aan de kassa, het duurt toch langer voor ik door heb wat ze willen en zij doen langer over betalen omdat ze ondertussen aan het bellen zijn. Voor de mensen die daarachter staan ook niet zo fijn dus. Het is toch niet zo moeilijk om een minuutje later even terug te bellen? Daarbij wil ik al die persoonlijke gesprekken helemaal niet volgen ;)

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:49

Maar het is toch niet dat ze geen dankjewel en doei enzo zeggen?
want dat is een andere zaak,
maar als ik bel zeg ik altijd 'wacht even' tegen degene aan de lijn en praat ik ook gewoon even tegen de kassierster,dus opzich is het bellen dan toch niet zo'n probleem vind ik,
maar kan er opzich wel inkomen dat anderen het vervelend kunnen vinden hoor :)

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:49

Ik vind het ronduit asociaal als men aan mijn kassa stond te bellen. Er kon dan geen goeidedag of bedankt af, er werd doodleuk gewezen naar wat ze hebben wilden en er werd geen woord gezegd. Zo wens ik niet behandeld te worden, door niemand niet. Als je niet het fatsoen hebt om even later terug te bellen en een normaal gesprek met me te voeren, heb ik het fatsoen niet om je te helpen. Ze komen maar terug als ze klaar zijn met bellen. Maar goed, dat is voor ieder anders natuurlijk ;). Denk ook dat het scheelt in wat voor kassasituatie het is.

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:51

@MJ_, Ah, dat vind ik anders. Als je tussendoor even belt terwijl je bijvoorbeeld staat te wachten op het door jou gekochte product en ondertussen nog fatsoensnormen hebt is dat geen probleem. Maar mensen waar echt geen woord uit kwam tegen mij, argh, daar kon ik echt slecht tegen.

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:52

Ja alleen wijzen is iets anders dan weer,
herinner me nog dat ik ooit fout had teruggegeven,en ipv dat het meisje gewoon zei 'sorry maar je hebt te weinig wisselgeld gegeven' stond ze me aan te kijken met zo'n hele arrogante blik en een handje in haar zij.
heb haar daar toen maar ook even laten staan,kom op zeg :')

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:57

Pfff ja sommige mensen :').

Ik stond vaak alleen beneden in de winkel, en dan een collega in het magazijn boven. Was dus regelmatig ergens anders dan achter de kassa in de winkel te vinden. Dingen schoonmaken, dingen etaleren, bepaalde dingen pakken enz. Dan zijn er van die mensen die de winkel binnen komen, letterlijk 2 seconden bij de kassa gaan staan kijken waar je blijft, en dan op de balie gaan tikken of gaan roepen: Hallo, ik sta al een hele tijd te wachten hoor. Uh? U kunt niet klokkijken neem ik aan, want u staat er nog geen halve minuut. Ik weiger dan ook me te haasten voor dat soort mensen. Ik kom echt wel terug bij de kassa, ik heb je echt wel gezien, maar ik heb geen bezem en ben geen heks, dus kan ook niet vliegen.

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:09

Ja van sommige mensen denk je echt 'huh? :+'
Moest id zomer toen het kermis was ook alleen werken in het café,dat was mijn 2de dag + mijn vakantiejob,dus zoveel wist ik nog niet staan en daarom duurde het altijd een beetje langer,het zat bomvol overal,en ik moest binnen+buiten+achter de bar allemaal tegelijk zijn.

Dat had ik 4 uur volgehouden,en toen was ik echt bekaf,dus ik ging heel even wat drinken,
en toen hoorde ik opeens van achter de bar 'moet je niet werken?'
ik dacht nog dat het een vriend van me was,maar het was echt een man die daar nog maar 1 second stond,want voor ik had gebukt om mijn drankje te nemen stond hij daar nog niet.
Toen had ik hem drinken gegeven,en toen hij wegging zei hij 'en volgende keer wil ik je zien werken he.'

Als het een versiertruc was was het een hele slechte,vond het echt gemeen :')

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:10

Haha ja als ik achter sta zie ik ze op de camera, dan zeggen ze ook weleens ja pfff ik stond er al 10 minuten terwijl ik ze net binnen zie komen en ik meteen naar de kassa kom! Geduld is een schone zaak ;)

Mensen die iets komen ruilen kunnen ook vreselijk bot reageren! Die vergeten dat ik dat speelgoed niet stuk gemaakt heb en het ook niet zo heb ontworpen.. Kun je mij wel de schuld geven maar je bent eerder geholpen als je even beleefd blijft!