Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

Mpepers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:00

Cowboy55: Onervaren hoeft natuurlijk niet perse slecht te zijn.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:02

Mpepers schreef:
Cowboy55: Onervaren hoeft natuurlijk niet perse slecht te zijn.

Absoluut niet. Maar het maakt iemand wel kwetsbaar in het wespennest dat de Haagse politiek is.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:02

Na veel getwijfel ben ik eruit: ik stem Groenlinks!
Ondanks de (economische) crisis in NL moeten we WEL blijven inzetten op duurzame ontwikkeling.
Daarnaast ben ik het erg met hun eens dat we via het onderwijs problemen kunnen oplossen wat betreft (allochtonen) probleemjongeren.

Eigenlijk twijfelde ik tussen D66 en Groenlinks. Maar Groenlinks heeft toch meer ideeen over duurzame ontwikkeling die beter aansluiten bij mijn visie dan D66.

Eefske

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:04

Ik vind het zo jammer dat ik het niet zo veel eens ben met D66 want ik vind Pechtold dé minister president van Nederland :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:04

Onervarenheid hoeft geen probleem te zijn in goede tijden. Maar in een tijd dat het ene na het andere land onderuit klapt en de euro in waarde keldert, er flink bezuinigd moet gaan worden en er ook het één en ander in het buitenland aan de gang is, is het níet verstandig om de regering te vullen met onervaren mensen en ministers. Dan krijgen we pas écht crisis in NL.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:07

Eefske schreef:
Ik vind het zo jammer dat ik het niet zo veel eens ben met D66 want ik vind Pechtold dé minister president van Nederland :)

Nou, dat begin ik dus een beetje met Rutte te krijgen.. Wilders zie ik ook wel als president, maar is in mijn ogen minder symphatiek dan Rutte. :)

Maar het gaat om het programma.. Misschien moet ik gewoon eens op de nummer 2 van de partij die ik kies stemmen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:10

Met de Stomwijzer ( :D ) kom ik op de Partij voor de Dieren uit, ze zitten dus best goed. :+ Ik ben nog wel aan het twijfelen, ik wilde voor de PvdD gaan, maar ik neig nu toch naar GroenLinks. Qua dierenwelzijn (het belangrijkste punt voor mij) sta ik helemaal achter ze en ik denk dat GroenLinks strategisch gezien een betere keuze is...

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:10

Rutte vind ik zo'n bal...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:13

Polivy schreef:

Ja, en dat heb ik nou weer met Femke Halsema, zo'n eng wijf..

Maar ik stem op een partij, niet op een persoon :)

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:14

Tallie1979 schreef:
Eefske schreef:

Nou, dat begin ik dus een beetje met Rutte te krijgen.. Wilders zie ik ook wel als president, maar is in mijn ogen minder symphatiek dan Rutte. :)

Maar het gaat om het programma.. Misschien moet ik gewoon eens op de nummer 2 van de partij die ik kies stemmen :P

Ik stem ook op de nummer 2. Extra leuk: Een vrouw én allochtoon :=

blue_kim

ik ben het met een aantal punten eens met de pvv... maar ook zeker met een aantal dingen niet. ik vind hem te radicaal wat betreft het hele moslim geneuren... krijg altijd beetje hitler idee bij hem... ik zit nog hele erg te twijfellen.... van die test op internet wordt ik niet veel wijzer... ja of nee vragen... zo zwart wit kan ik het niet bekijken.

take_one

Femke Halsema ja brr. :=

Bij stomwijzer kom ik VVD uit, opzich ook nog niet overdreven slecht, het kon slechter. :+

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:18

Haha, Femke vind ik zelf ook niet echt geweldig, maargoed, toch maar Groenlinks stemmen! :D

Ik zou eigenlijk niet weten wie ik WEL een goede MP zou vinden....

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:18

Ik vind dat zo raar om te zeggen. 'Het kon slechter'. Het laat toch zien waar jij het heel grof gezien het meest mee eens bent? Hoe kan dat in je eigen opzicht nou slecht zijn? Je kan wel besluiten dat je toch liever niet op die partij stemt vanwege bepaalde redenen maar dan kan het toch nog niet slecht zijn?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:20

Heino schreef:
Wat mij in dit topic opvalt aan PVV-stemmers:
- Men heeft het gehad met de andere partijen, terwijl een groot deel niets eens de kans gehad heeft te regeren
- Men stemt op de PVV omdat het zulke goede punten heeft en dat men niet zozeer op de immigratiepunten stemt. Waarom dan geen andere partij die dezelfde punten als de PVV heeft, maar dan zonder het immigratie geleuter?
- Men stemt op een partij voor de VRIJHEID, maar wel VOORWAARDELIJKE vrijheid (ik vind het persoonlijk best grappig, die tegenstrijdigheid)
- Men stemt op een partij die vóór democratie is, terwijl de democratie in de eigen partij ver te zoeken is

Echt, ik snap er niks van :?

PVV-ers die hier een reactie op willen geven?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:21

Als ik Femke op TV zie dan zap ik zo snel mogelijk over... die manier van praten en die stem... jakkie :=

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:23

Tallie1979 schreef:
Polivy schreef:

Ja, en dat heb ik nou weer met Femke Halsema, zo'n eng wijf..

Maar ik stem op een partij, niet op een persoon :)

Ik vind Femke juist weer tof.

Maar over dat op een partij en niet op een persoon stemmen. Dat gaat natuurlijk niet helemaal op :) Staan niet helemaal los van elkaar. Een persoon representeert natuurlijk ook weer een partij.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:25

Cyntje schreef:
Als ik Femke op TV zie dan zap ik zo snel mogelijk over... die manier van praten en die stem... jakkie :=

Dit heb ik dus ook heel lang gehad, alleen ik kan mijn visie nu gewoon bij geen andere partij vinden.
Uiteindelijk gaat het dus niet echt om de persoon, maar om de partij, denk dat ik niet op Femke stem maar op nummer 4.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:25

Femke zal nooit mijn beste vriendin worden, maar dat hoeft gelukkig ook niet. Ik stem ook niet op haar, maar op GroenLinks. En dat is heel letterlijk, mijn stem gaat niet naar haar maar naar iemand anders van de GL-lijst.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:26

Ik stem overigens altijd op een vrouw

Tallie1979

Heino schreef:
Heino schreef:
Wat mij in dit topic opvalt aan PVV-stemmers:
- Men heeft het gehad met de andere partijen, terwijl een groot deel niets eens de kans gehad heeft te regeren
- Men stemt op de PVV omdat het zulke goede punten heeft en dat men niet zozeer op de immigratiepunten stemt. Waarom dan geen andere partij die dezelfde punten als de PVV heeft, maar dan zonder het immigratie geleuter?
- Men stemt op een partij voor de VRIJHEID, maar wel VOORWAARDELIJKE vrijheid (ik vind het persoonlijk best grappig, die tegenstrijdigheid)
- Men stemt op een partij die vóór democratie is, terwijl de democratie in de eigen partij ver te zoeken is

Echt, ik snap er niks van :?

PVV-ers die hier een reactie op willen geven?

Ik heb hier niet op gereageerd omdat het in mijn ogen niet op mij van toepassing is :D Daarnaast stel jij jouw mening als feiten voor, wat helemaal geen feiten zijn, omdat we simpelweg nog niet weten wat er gebeuren gaat. :)

Dus vandaar dat ik jouw vraagstelling in dit geval heb overgeslagen, niks persoonlijks ten opzichte van jou, maar gewoon niet op mij van toepassing :P

Anoniem

Je kan natuurlijk een voorkeursstem op iemand uitbrengen als de lijsttrekker van een partij je niet aanspreekt, maar het partijprogramma verder wel.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:27

Ik niet, stem meestal op de lijsttrekker.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:28

Ik heb ook wel eens de eerste vrouw in de lijst gekozen bijvoorbeeld :) Ligt er maar net aan hoe mijn petje staat! _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:29

Ik stem meestal op de eerste vrouw op de lijst. In dit geval zijn beide lijsttrekkers vrouw, dus ik stem deze keer op de nummer 1. Alleen nog bedenken welke van de twee. ;)