Ben je gelovig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:39

christel1857 schreef:
Benfan schreef:
@christal, wat loop je toch te miepen meis. In de bijbel staat ook niet een verklaring waarom mij video recorder op gegeven moment uit zichzelf begon op te nemen of af te spelen.. en als je niet uitkeek banden richting je schenen uitschoot. Of waarom gras groen is en de lucht blauw. Dat het niet in de bijbel staat wilt niks zeggen. Moet zeggen dat je een beetje stennis loopt te schoppen waar dat niet nodig is. Je haalt geloof en religie hopeloos door elkaar. De bijbel is geschreven door mensen in een tijd dat ze een totaal andere denkwijze hadden dan nu, waarom zou je mensen daar op aanspreken? of wil je ook een discussie openen over de twilight sage?

Omdat er hier mensen zijn die letterlijk volgens de bijbel leven. En tegen mij zeggen dat god de hele tijd tegen mij praat maar ik mijn deur niet opendoe. Dáárom. En omdat ik het leuk vind om te discussieren. Topic had net zo goed over een slofteugel oid kunnen gaan :P

Ik heb nog niemand gezien die gezegd heeft dat ze letterlijk volgens de bijbel leeft.

Je moet ook niet discussiëren om te discussiëren... :)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:43

Niemand leeft precies volgens de bijbel anders zouden ze nu meiden uit hun klas stenigen, slaven houden afkomstig uit Duitsland en dingen doen met geiten waar ik niet meer precies van weet hoe dat ook alweer beschreven stond. De bijbel verandert trouwens ook voordurend dus echt leven via de 'echte' bijbel kan al niet meer.

Als je wilt discusseren kom dan met wat beters aan zetten over jou overactieve kat :P want dit is gewoon lopen slingeren met niks betekende onderwerpen.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:44

Ayasha schreef:
Ik heb nog niemand gezien die gezegd heeft dat ze letterlijk volgens de bijbel leeft.

Als je het scheppingsverhaal als waarheid aanneemt dan neem je de bijbel toch wel letterlijk lijkt me. En ik verwacht van een christen dat ie de antwoorden wel weet op actuele vragen zoals vragen over homosexuelen. Zo moeilijk is dat toch niet? Ik probeer hier een beeld te vormen van de gedachtegang van een gelovige, omdat ik er irl ook mee te maken heb en ik zou graag hebben dat mensen op bokt mij proberen te helpen meer inzicht te krijgen in hun levensovertuiging.

Ik vind het een heel goed voorbeeld, weet jij een betere dan? Kom daar dan mee.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:46

christel1857 schreef:
Ayasha schreef:

Als je het scheppingsverhaal als waarheid aanneemt dan neem je de bijbel toch wel letterlijk lijkt me. En ik verwacht van een christen dat ie de antwoorden wel weet op actuele vragen zoals vragen over homosexuelen. Zo moeilijk is dat toch niet? Ik probeer hier een beeld te vormen van de gedachtegang van een gelovige, omdat ik er irl ook mee te maken heb en ik zou graag hebben dat mensen op bokt mij proberen te helpen meer inzicht te krijgen in hun levensovertuiging.

Ik vind het een heel goed voorbeeld, weet jij een betere dan? Kom daar dan mee.

"vroegah" waren die problemen nog helemaal niet aan de orde dus daar zegt de bijbel ook nog niets over. :)
Dat iemand het scheppingsverhaal als waarheid ziet betekent niet dat ie de bijbel letterlijk volgt. ;) Dat je inzicht wil krijgen snap ik maar je doet dit nu in mijn mening op een erg uitdagende, puberachtige en zelfs aanvallende manier. En ik als ik de gelovige was zou ik niet meer reageren door die toon eigenlijk. :) Als je zelf geen beter voorbeeld kan bedenken, dan moet je misschien het topic even laten rusten en terug komen als je met een beter voorbeeld kan komen. Ik heb mijn vragen in het topic al gesteld. :) Als ik er nog "tegen kom" dan zoek ik wel iemand uit het topic op maar ik ga er geen verzinnen om het maar aan de gang te houden.

Wil je antwoorden over homosexualiteit, vraag dan gewoon "wat denken jullie over homosexualiteit" en laat je homosexuele kat (die in feite gewoon dominant is) er buiten. Vind dergelijke "verhaaltjes" er bij halen niet erg respectvol overkomen, geloof is er voor mensen, niet voor dieren.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 05-05-10 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Re: Ben je gelovig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:51

Volgens mij leeft niemand helemaal naar de bijbel hoor, allemaal interpreteren ze het anders, dat denk ik.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:51

dus als ik de kruidenboter volgens het recept van jamie oliver maak dan doe ik dat bij de rest van zijn recepten ook? Ik geloof namelijk dat hij best weet wat lekker kruidenboter is. Maar die gebakken aardappels zijn nou eenmaal lekkerder met spekjes. Dat iemand een ding gelooft wilt niet zeggen dat ze de rest ook als waarheid aannemen. Leviticus is bevoorbeeld best een naar boek waarbij regels over oa je sexleven (hij is nogal van de dood door vuur. Je mag bv niet 2 verschillende stoffen combineren in kleding (ow darn! dat word lastig met een wol/katoen blend truien van tegenwoordig) beschreven staan. Maar ook dat bv dat mensen met een platte neus niet welkom zijn bij het altaar van god. Ik neem toch aan dat de mensen hier die geloven dat de wereld in 7 dagen is geschapen best iemand met een platte neus hetzelfde behandellen als ieder ander?

Dus tja, je loopt een beetje te stennis schoppen om niks. Als je het wilt weten google het dan gewoon.. of ga niet lopen wijzen naar iets waar je niks van snapt (dus.. lees gewoon dat boek ipv te miepen)

edit- woordenbrei wat duidelijker gemaakt

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 00:35

Ik schop helemaal geen stennis. Ik stel vragen, daar ben ik een 21-jarige voor. Die weten nog niet alles.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 00:39

Oh en ik heb nog nooit gehoord dat er uit naam van de ongelovigen, gelovigen zijn vermoord, maar wel andersom. Dus dat er een keer tegengas mag komen voor RELIGIE (dus niet GELOOF), dat is iets waar alle gelovigens steeds vaker mee te maken zullen gaan krijgen. En ik ben daar slechts een voorbeeld van.

welteruste

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 00:41

christel1857 schreef:
Oh en ik heb nog nooit gehoord dat er uit naam van de ongelovigen, gelovigen zijn vermoord, maar wel andersom. Dus dat er een keer tegengas mag komen voor RELIGIE (dus niet GELOOF), dat is iets waar alle gelovigens steeds vaker mee te maken zullen gaan krijgen. En ik ben daar slechts een voorbeeld van.

welteruste

Het gevang zit vol met ongelovigen die gemoord hebben :?
Dat is nu eenmaal menselijk, in elk van ons schuilt een moordenaar. Of je dat voor jezelf of voor God doet, doet niets af aan de daad.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 01:07

Dus je valt elke gelovige aan omdat er enkele gelovingen die een moord hebben gepleegt ? mijn moeder is gelovig, ik zie haar mij nog steeds niet op een vuurkorf zetten omdat ik er heel anders over denk. we zouden dan iedereen met een tweede naam (bv jan peter) direct moeten opsluiten omdat het wel heel opvallend is dat veel serie moordenaars een 2e naam hebben. En wat dacht je van mannen met baarden! of die verschrikkelijke linkshandige fransen met een wipneus (stelletje hufters zijn dat) en breek me de mond niet open over jongens met petjes in een golf! die rijden ALLEMAAL te hard.... en zijn nog dronken bovendien. (want kijk zelf, de meeste ongelukken met drank op gebeuren door jong volwassen mannen met petjes en alcohol) laten we dan direct iedereen over een kam scheren. Ik kan heel veel loze voorbeelden bedenken die ergens op een waarheid zijn berust.. maar om nou te zeggen dat alle linkshandige franse jongens met petjes en een wipneus die rijden in een golf per definitie dronken hufters zijn?

Maar gelukkig geef je het zelf al toe, je bent 21 en hebt nog een hoop te leren. Ik weet niet wie het zei, maar neem anders even een stap terug uit dit gesprek en kom terug als je met goeie vragen en voorbeelden kunt komen want dit gaat alleen maar op ruzie's uitdraaien. Niemand wilt aangevallen worden op zijn keuzes die hij of zij heeft gemaakt in het leven. Je komt hier niet om je gelijk te halen (want daar lijkt het wel een beetje op) maar om val elkaar te leren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 01:09

Benfan schreef:
Dus je valt elke gelovige aan omdat er enkele gelovingen die een moord hebben gepleegt ? mijn moeder is gelovig, ik zie haar mij nog steeds niet op een vuurkorf zetten omdat ik er heel anders over denk. we zouden dan iedereen met een tweede naam (bv jan peter) direct moeten opsluiten omdat het wel heel opvallend is dat veel serie moordenaars een 2e naam hebben. En wat dacht je van mannen met baarden! of die verschrikkelijke linkshandige fransen met een wipneus (stelletje hufters zijn dat) en breek me de mond niet open over jongens met petjes in een golf! die rijden ALLEMAAL te hard.... en zijn nog dronken bovendien. (want kijk zelf, de meeste ongelukken met drank op gebeuren door jong volwassen mannen met petjes en alcohol) laten we dan direct iedereen over een kam scheren. Ik kan heel veel loze voorbeelden bedenken die ergens op een waarheid zijn berust.. maar om nou te zeggen dat alle linkshandige franse jongens met petjes en een wipneus die rijden in een golf per definitie dronken hufters zijn?

Maar gelukkig geef je het zelf al toe, je bent 21 en hebt nog een hoop te leren. Ik weet niet wie het zei, maar neem anders even een stap terug uit dit gesprek en kom terug als je met goeie vragen en voorbeelden kunt komen want dit gaat alleen maar op ruzie's uitdraaien. Niemand wilt aangevallen worden op zijn keuzes die hij of zij heeft gemaakt in het leven. Je komt hier niet om je gelijk te halen (want daar lijkt het wel een beetje op) maar om val elkaar te leren.

Dat zei een 19 jarige :') Ik had niet gezien dat ze al 21 is... :o

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 01:11

ik 19? mijn goden das lang geleden! ik word alweer 29 dit jaar. Maar he! je weet toch dat alle vrouwen met bruin haar en zweet oksels per definitie beppen als 70 jarige grijsharige linkdraaiende fruittaartjes?

Doen we allemaal!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 01:12

nee nee, ik ben 19 en was degene die dat zei :') Maar nu ik zag dat ze al 21 was schrok ik effe zeg ma :')

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 01:15

ow op die manier! ach wat.. leeftijd zegt niks over wijsheid (kijk maar eens in een kroeg) de kleur van je ogen! das.. sorry.. ik zal ermee stoppen..

Maar 'wijsheid' heeft natuurlijk niks met leeftijd te maken. Ik geef je gelijk. Als iemand met zijn oversexyuele kat komt aanzetten met de vraag 'heeft de bijbel daar een verklaring voor' dan vraag ik me af of je nou wel komt om te leren... of gewoon te zeuren.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 08:50

christel1857 schreef:
Ik schop helemaal geen stennis. Ik stel vragen, daar ben ik een 21-jarige voor. Die weten nog niet alles.

Hemel... ben jij al 21 :oo Uit je reacties op te maken dacht ik een jaar of 16 :')

Anyway; de Bijbel is niet het boek met alle verklaringen. Daar is een ander boek voor, gewoon verkrijgbaar bij de Bruna. Het heet: "het boek met alle antwoorden" :j
En nee, in de Bijbel is ook geen hoofdstuk gewijd aan het hoe te handelen bij homosexuele katten. De Bijbel gaat namelijk alleen over mensen, daar katten niet kunnen lezen. De rest van de dieren die door God geschapen zijn trouwens ook niet. Maar daarvoor kun je wel naar een kattengedragstherapeut :) Misschien is die overigens ook wel christelijk.

Ik dacht trouwens gelezen te hebben dat je op pagina 8 ofzo al zou stoppen met reageren.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 09:03

christel1857]

Ik vind het een heel goed voorbeeld, weet jij een betere dan? Kom daar dan mee.[/quote

Homosexualiteit wordt afgekeurd va het geloof. Voor mij zijn de geschriften inspiratie, dus ik zal je zeggen wat ik ervan denk. Homosexualiteit keur ik af. Homo's moeten echter zelf weten wat ze doen. Net zoals ik het drinken van alcohol afkeur, maar mensen zelf weten of ze willen drinken of niet. Je mag je dus niet zo gedragen, maar het is echter gewoon een zonde, en niet eens een van de ergste. Wat een veel ergere zonde is, is het ontkennen van god. Ik bemoei me er niet mee, er is geen dwang in het geloof, daarom zal ik niemand gaan overtuigen, iedereen zal verantwoordelijk worden gehouden voor zijn eigen zonde. Leef en laat leven. Ik hou me bezig met mijzelf, er is nog veel waar ik mijzelf in kan verbeteren, wat homo's doen maak ik mij absoluut niet druk om. Wel wil ik graag uitleggen hoe ik ergens over denk.

[quote="christel1857 schreef:

welteruste

ahumm, op dit moment zijn er meer doden gevallen op de wereld door ongelovigen dan door gelovigen.... Hitler predikte ongeloof. Stalin was fanatiek ongelovige, zal ik nog even doorgaan? Denk je nou echt dat een ongelovige zegt deze oorlog is in naam van de ongelovige? Een ongelovige dood zonder zich met god bezig te houden. Hoezo ben jij daar slechts een voorbeeld van?

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 09:53

Moderatoropmerking:
Er zijn zojuist een aantal offtopic reacties en oneliners verwijderd. Willen jullie je graag aan het onderwerp houden, als je een andere vraag hebt, dan ben je vrij om daar een nieuw topic over te openen. Bedankt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:24

Daphna schreef:
ahumm, op dit moment zijn er meer doden gevallen op de wereld door ongelovigen dan door gelovigen.... Hitler predikte ongeloof. Stalin was fanatiek ongelovige, zal ik nog even doorgaan? Denk je nou echt dat een ongelovige zegt deze oorlog is in naam van de ongelovige? Een ongelovige dood zonder zich met god bezig te houden. Hoezo ben jij daar slechts een voorbeeld van?

Hitler heeft ruim 6 MILJOEN Joden, Jehova getuigen en andere mensen die tegen het Christendom waren vermoord..

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:33

christel1857 schreef:
Ik zou graag een bijbelse verklaring voor mijn kat willen van iemand, gewoon uit nieuwsgierigheid. Immers, god heeft ook mijn kat geschapen.

En mensen die niet geloven dat uit niets, iets kan ontstaan moeten echt serieus iets gaan lezen over de onderzoeken die worden gedaan in CERN. (anti-materie etc)

Als je zoveel interesse hebt moet je de bijbel gaan lezen... :j

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:59

Benfan schreef:
ow op die manier! ach wat.. leeftijd zegt niks over wijsheid (kijk maar eens in een kroeg) de kleur van je ogen! das.. sorry.. ik zal ermee stoppen..

Maar 'wijsheid' heeft natuurlijk niks met leeftijd te maken. Ik geef je gelijk. Als iemand met zijn oversexyuele kat komt aanzetten met de vraag 'heeft de bijbel daar een verklaring voor' dan vraag ik me af of je nou wel komt om te leren... of gewoon te zeuren.

Voel je je aangevallen ofzo, doe ff rustig tegen mij dankuwel ;)

Maargoed, ik vind het wel een zinnig voorbeeld, en ik ben zeker niet dom. En ik vraag het omdat ik wil weten wat jullie daarvan vinden, en omdat ik geen zin heb om heel de bijbel te gaan bestuderen voor een vraag.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 11:01

En als mensen hun daden uit naam van god doen dan mag ik best vragen stellen over wat voor god dat dan mag zijn.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 11:02

christel1857 schreef:
Benfan schreef:

Maargoed, ik vind het wel een zinnig voorbeeld, en ik ben zeker niet dom. En ik vraag het omdat ik wil weten wat jullie daarvan vinden, en omdat ik geen zin heb om heel de bijbel te gaan bestuderen voor een vraag.

En dan verwacht je van een christen een serieus antwoord? Dan vraag ik me af, hoe dom kun je zijn. :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 11:07

christel1857 schreef:
Benfan schreef:

nogmaals... voor het boek met alle antwoorden verwijs ik je naar de Bruna :)
En nee, de Bijbel heeft geen verklaring voor alles. Ook niet voor het feit waarom mijn telefoon er eergisteren mee stopte, en ook niet voor het feit waarom mijn paard niet snapt dat ie rustig aan moet doen met een peesblessure. De Bijbel is namelijk voor mensen geschreven, en niet voor dieren. Dieren kunnen namelijk toch niet lezen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 11:08

christel1857 schreef:
En als mensen hun daden uit naam van god doen dan mag ik best vragen stellen over wat voor god dat dan mag zijn.

Moet je bij de mensen wezen die die gruwelijke daden uit naam van God uitvoeren. Ik heb nog nooit een oorlog gestart uit naam van mijn God :)

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 11:28

christel1857 schreef:

welteruste

Dan heb jij iets gemist op het journaal.. want zelfs ik weet dat op 15-jarige leeftijd. :Y)

Een paar ongelovigen jongens trekken de school binnen en vragen aan een meisje: "geloof je in god?" Terwijl zij een pistool tegen haar voorhoofd houden. Het meisje zei ja. En die jongens knallen het meisje neer met de woorden: "ga dan maar naar hem toe"