Het afrijstress en rijles topic deel 7!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 15:22

Heyhey heb mijn autorijles vandaag gehad en alles begin automatisch te worden.(1x weer afgeslagen maar wel weer nettjes opgepakt)

Instructeur vroeg al wanneer ik mijn theorie ging doen :+
Ik ga maar eens kijken naar de theorie examens welke tijden ze zijn.

Pfoeee de gene die na mijn ging, hij reed wel nettjes maar wel over de toeren heen en wat te hardnekkig met de gaspedalen , maja thuisrit overleeft :+ .

Moreill

Re: Het afrijstress en rijles topic deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 15:34

Mooi Kensha! Altijd fijn als je rijles goed gaat..

Ik heb ook wel eens bij iemand in de auto gezeten dat ik dacht, nou.. wat doet ie al op de snelweg! :p

(we moesten een stukje over de snelweg richting mijn huis en mevrouw wou zonder te kijken en zonder richting aan te geven even 2 banen naar rechts vliegen.. Mijn instructeur hield de hele weg z'n hand aan het stuur..

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 15:40

ik ben net geslaagd!
ik zat als 11e in de zaal.. ze kwam al binnen.. er zijn er maa rheeeeel weinig geslaagd..
en alles voor mij was al gezakt.. en ik was gewoon in 1x geslaagd!

Mijn god wat een opluchting!
ik zat even te bibberen toen ze met de uitslag kwam..

nu op naar de praktijklessen! ;)

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 15:43

Gefeliciteerd!
Had je ook goed geleerd?
Ik mocht trouwens al met praktijk lessen voordat ik mijn theorie had.. (25 januari 1e les, 22 februari praktijk en 19 maart afrijden)..
hadden ze er nog een reden voor dat je eerst je theorie moest hebben>

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 16:18

Zoo ik heb net mn laatste les gehad! brr t wordt toch wel eng nu het zo dichtbij komt :=

Maar heb er zin in! haha en volgens mn instructeur moet het gewoon lukken :)
Ook de instructeur-in-spe vond dat ik netjes reed en denkt ook dat ik slaag :D jeeuuhh altijd goed haha

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 16:31

ik heb er in het totaal 11 uur aan besteed (deed via internet leren dus zag precies het aantal uren dat ik eraan besteed had. :)) ik had geen lesboek ofzo..
ik heb er zelf voor gekozen om eerst mn theorie te halen.. want als ik het niet in 1x had gehaald en steeds niet maar wel al met mn 10 daagse cursus bezig was dan had het allemaal opgeschoven moeten worden enzo.. en dat was bij mn zus dus het geval dus vandaar dat ik er zelf voor had gekozen eerst theorie.. dan gelijk 10 daagse cursus erachteraan ;)
en ik wil t allemaal zo snel mogelijk achter de rug hebben.. dus ik hoop dat ik 2x per week kan rijden zodat ik binnen 5 weken praktijkexamen kan doen ;)

ik kan alleen nog maar zeggen.. ik ga drvoor! ;)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 16:53

Gefeliciteerd!! :D

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:23

Gefeliciteerd!

Mijn rijles net ging wel. Het kijken nog wat geoefend, kijken bij minirotondes erbij, en daarna hellingproef (zonder handrem) geoefend :)

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:46

Gefeliciteerd!

Ik had gisteren weer rijles, nog maar twee hierna en dan praktijkexamen.. Het ging wel goed, hij wilde dat ik zelf maar ergens heen ging rijden, dus ik deed de vertrouwde route naar Leiden, die doen we altijd ;) Vond ie een beetje jammer, hij zei 'Ja, ik zit hier als instructeur de hele dag in de auto, elke dag dezelfde route te doen, dus ik denk, jij doet wat vernieuwends, maar nee!' Haha, sorry :P
Maar ging goed, ik had een keer alleen niet gezien dat ik een doodlopende weg in reed, en toen was het 'ja ik heb hier een bijzondere verrichting voor uitgevonden, die heet zhzmu, "zoek het zelf maar uit" ' Haha, gelukkig kon ik de weg doorrijden en was aan het eind een soort middenstuk waar je omheen kon rijden, dus dat was mijn geluk :D
Dus ik moet wel beter op borden gaan letten en verder vooruit kijken zegt ie altijd, want als ik naar een kruispunt rijd dan ga ik er zegmaar eerst naartoe rijden en dan pas kijken wat de bedoeling daar is :P

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:38

Jolienn schreef:
Nee 1e keer praktijk. Inschattingsfout en hij begon te remmen. Verder was het een perfecte rit zei hij. (En hij bleef maar zeggen hoe goed ik verder had gereden, toen uiteindelijk schoot ik toch vol, hou dan op met zeggen hoe goed ik gereden heb, dan voelt het zo onterecht dat ik gezakt ben :P) Maarja.

Ik blijf tot volgend examen (weet nog niet wanneer, wil zo snel mogelijk weer op) 1x in de week lessen, mn instructeur vind dat ik voor t rijden eigenlijk geen lessen meer nodig heb, maar alleen nog voor de routine, om dat bij te houden. Dus dat is wel fijn :) Het was gewoon een stomme fout die helaas net op mn examen voor moest komen maarja, iedereen schat wel eens iets verkeerd in hè! Ik zat er net echt ontzettend doorheen, nu ben ik er wel overheen gelukkig :) Volgende keer hopen op meer geluk!

Ah wat jammer zeg! Kan me voorstellen dat het op dat moment niet zo fijn was dat hij bleef zeggen dat het verder zo goed ging, ook al was het vast goed bedoeld :(:) Wanneer krijg je je nieuwe datum?

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:45

Ik heb vanmiddag mijn rijbewijs opgehaald bij het stadskantoor :D Ben er zo blij mee, morgen voor het eerst alleen rijden!!

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:52

Jolienn; kan altijd gebeuren dat soort dingen maar dat het nu net op je examen gebeurd is helemaal rot :(:) !

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:28

amber2202 schreef:
ik heb er in het totaal 11 uur aan besteed (deed via internet leren dus zag precies het aantal uren dat ik eraan besteed had. :)) ik had geen lesboek ofzo..
ik heb er zelf voor gekozen om eerst mn theorie te halen.. want als ik het niet in 1x had gehaald en steeds niet maar wel al met mn 10 daagse cursus bezig was dan had het allemaal opgeschoven moeten worden enzo.. en dat was bij mn zus dus het geval dus vandaar dat ik er zelf voor had gekozen eerst theorie.. dan gelijk 10 daagse cursus erachteraan ;)
en ik wil t allemaal zo snel mogelijk achter de rug hebben.. dus ik hoop dat ik 2x per week kan rijden zodat ik binnen 5 weken praktijkexamen kan doen ;)

ik kan alleen nog maar zeggen.. ik ga drvoor! ;)

Dat is inderdaad lekker, hoeveel uur per keer heb je dan les?
Aan je instelling te zien komt het helemaal goed!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:01

Jolienn: Ah wat jammer zeg, ook echt door zo'n stom foutje. :(:) Waarvoor moest je remmen dan?

@Stephanie: Mooi dat je laatste rijles zo goed ging! Bij iedereen lijkt het zo haha. Volgende week gaan we gewoon allemaal slagen. :D

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:03

Ik ga voor jullie duimen! :j :D

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:18

Balen Jolien.
Gefeliciteerd geslaagden!

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 09:51

Heeft er heeel toevallig iemand Theorie op 12 april in leiden om 15:00?

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:08

Balen Jolienn ... Maar ook hier nieuwschierig waarvoor greep de examinator in ??

Ik had bij mijn eerste keer dat ik gezakt was en daarvan de druppel was doordat ik rechts naast een vrachtwagen kwam te zitten (was iets te enthousiast, en 2e foutje was ik ook iets te enthousiast om met mijn gedachten te denken van ooh daar kon ik nog wel makkelijk voor langs was auto wat van rechts kwam) ... Maar goed dat van de auto van rechts wilde de examinator nog wel door de vingers hebben gezien maar dat met die vrachtwagen was toch echt het struikelblok dat ik was gezakt !!

Maar goed 2 weken later mocht ik snel weer op en gelukkig meteen die keer GEHAAAALD :D , ooh wist niet hoe blij ik moest zijn dinsdag a.s. ligt mijn rijbewijs klaar JOEPIEEE :D
Laatst bijgewerkt door XFiemoX op 12-03-10 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:19

Nou, vandaag mijn eerste rijles, ik ben super benieuwd hoe dat zal gaan :)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 14:12

Succes iedereen vandaag :)

Ik heb gisteren mijn rijbewijs opgehaald en mocht meteen 's avonds mezelf terugrijden vanaf het station van mijn papa!! Ging supergoed, onze auto rijd heel fijn :)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 14:23

Fijn dat het terugrijden mooi ging SuperLiesje! Lijkt me echt heeeerlijk om lekker zelf te mogen rijden!

Net weer les gehad en was weer een hele mooie rit zei hij! Het enige waar ik nog ff ana moet proberen te werken is dat ik soms net wat te lang twijfel als ik een weg op wil rijden, dat ik de snelheid gewoon hoger inschat dan dat ze werkelijk rijden en dus er wel voorlangs had gekund

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 14:33

AAAAHHH Ik rij gewoon rond in een Jaguar X-typ!!!!!!!!!! GAAAAAFFFF!!!!

Sorry, ik ben gewoon super enthausiast :oo Ik vind het echt super cool. Die auto rijd gewoon goddelijk!!!

Wel raar hoor om iemand te hebben om de auto te remmen, voeld heel raar :+ Maar ik vind het wel cool :D

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 14:52

Haha Peelie die mag er ook zeker zijn ! :P

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 14:56

Echt, je moest eens weten hoe goddelijk die auto rijd... WAUW, ik ben verlieft :P

Ik word wel verwend op deze manier...
Het leuke is, mijn rij instructeur heeft ook paarden!!! We kunnen dus eeuwig over paarden praten :oo

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:51

Jammer Jolien :(:) ...

Wooooow, Peelie, stoer! :D
Kom ik aan in 'mijn' VW golf :') . Is jouw auto niet lastig om in te rijden, zo groot?

Ik heb zometeen ook weer rijles, maar ben snotverkouden, dus ik denk dat ik er niet zoveel van ga bakken. Baal ook wel een beetje, heb inmiddels al zo'n 18 uur rijles gehad en praktijk staat nog steeds niet gepland. Misschien toch maar even vragen wanneer hij nou van plan is om dat te doen, heb geen zin om straks acht weken lang te moeten wachten als ik al rijden kan :+ .