Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Angelaa2

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:35

Gister een jongetje met z'n oma (die ik overigens alle twee ken, wonen vlakbij ons)

Vrouw; kom we gaan bij Angela aan de kassa
Jongetje; * kijkt mij aan* en vraagt Angela hoe heet jij?
Vrouw; moest lachen :Y)

Later lopen ze naar de counter en zegt het jongetje tegen Linda heet zei (keek en bedoelde mij) Linda?

Hij zei het zo lief en grappig :))

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 17:20

nou dit keer geen rare klant! maare een verschrikkelijke busschauffeur!

op de heenweg vroeg ik al of hij me kon vertellen welke halte ik moest uitstappen maar heel kortaf: nee!

terugweg deed mijn ov kaart het niet.

Ik: o nu heb ik een probleem
Hij: die moet je zelf houden.
ik: mijn kaart geeft error kunt u mij helpen, ik weet niet hoe dit werkt.
Hij: als ik problemen kon oplossen was ik wel psychiater geworden!

toen stond ik daar midden op een dijk! heb een uur en een kwartier moeten lopen voordat ik pas in t centrum was!

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 19:03

Ik werk bij de Vanharen en onze winkel ligt in een winkelcentrum en de Halfords ligt tegenover ons.. wij zijn bevriend met hun & zij gaan ook mee op uitjes enzo, dus die komen regelmatig even bij ons op 'bezoek' of spullen lenen ofzo. Vandaag hadden hun geen kleine zakken meer en dus leende ze van ons, dus als je iets kleins bij de halfords kocht kreeg je een vanharen zak.

Ik heb geloof ik vandaag 1000x gehoord 'Krijgen we hier ook een Halfords zak?!'

wel grappig is, onze 'Uggs' hebben een veel te grote doos, die past niet in onze eigen zakken, dus dan lenen we een grote zak van bij de Halfords, dus die klant had net al iets kleins gekocht bij de halfords (onze zak dus) en nu dan een halfords zak van bij de vanharen :=

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 19:50

Ik had deze week een opa die vroeg of hij mij ook in zijn mandje mocht meenemen :=

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 19:58

ik werk in een filiaal wat deze week gaat sluiten. We hebben dus overal posters dat we dicht gaan en grote opruiming. Kwam er vandaag een jongen op me af, of ie iets mocht vragen. Nou,ja, vandaag mocht dat.
Hij was op zoek naar een bijbaan en vroeg zich af of ie bij mij in de winkel mocht komen werken.
Heb hem even een grote poster met "wij gaan stoppen" laten lezen en hem toen gevraagd wat ie zelf dacht.

duidelijk niet de slimste thuis.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 11:05

Vjestagirl schreef:
Milly_ schreef:
klant:"wat vind je van deze jas? staat die mij? "
ik:"ja, heel mooi meneer, staat je heel goed"
klant:"dat zeg je tegen iedereen zeker?"
ik: "ja, meneer ik ben verkoopster :+ "

Zonde. Je kunt veel beter eerlijk zijn, dan komen mensen ook nog terug.

Mijn inziens was Milly dan heel eerlijk! Ze zegt zelf al dat ze dat tegen iedereen zegt, ze kan ook zeggen: nee hoor meneer, hij staat u werkelijk beeeeeldig!

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 11:40

DeHP schreef:
ik werk in een filiaal wat deze week gaat sluiten. We hebben dus overal posters dat we dicht gaan en grote opruiming. Kwam er vandaag een jongen op me af, of ie iets mocht vragen. Nou,ja, vandaag mocht dat.
Hij was op zoek naar een bijbaan en vroeg zich af of ie bij mij in de winkel mocht komen werken.
Heb hem even een grote poster met "wij gaan stoppen" laten lezen en hem toen gevraagd wat ie zelf dacht.

duidelijk niet de slimste thuis.

Hahahaha :') Die is inderdaad niet echt slim, of hij ziet gewoon niet goed :P

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 20:35

Ik heb nog iets grappigs van collega's onder elkaar.
Een vriendin van mij werkt bij de Kwantum. Een collega van haar is iemand waar iedereen een hekel aan heeft (ze wil nogal rare dingen daar en moet overal haar vriend *mijn broer* bij betrekken. Maargoed..)

Meisje belt op naar de Kwantum, mijn vriendin neemt op. Begint het meisje:
"Hoi. Wil je even naar het rooster kijken?"
Vriendin kijkt naar het rooster..: "Zo, gekeken!"
meisje: "En?"
Vriendin: "Ja, ik moest er alleen maar naar kijken?"

Klinkt heel banketstaaf misschien, maar ik vond het wel grappig. Ik denk dat je die meid er voor moet kennen en echt moet weten wat ze allemaal daar doet in de Kwantum :P

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 21:25

Vandaag een man bij mij aan de kassa, die kwam wat afrekenen,
begon ie een verhaal tegen mij:
'Er zou een merk koffie in de aanbieding zijn, maar de kassa gaf dat niet aan! En toen had ik het gevraagd, en toen zeiden ze dat dat de volgende week inging. Maar toen wás het de volgende week, en toen zeiden ze wéér dat het de week daarna, en de week daaaarna pas inging! Echt schandalig!'

Ik zo: 'maar meneer, meestal gaan de acties wel op de goede datum in, had u niet het verkeerde merk?'

Hij: 'Nee, ik ga hier ook nooit meer heen! Ik ga gewoon weer naar de Aldi, maar niet meer naar de Jumbo, ik vind dit zooo slecht! ' :( *chagrijnige kop*
Toen zei ik maar van: 'dat moet u zelf maar weten, meneer :o'
Toen zei ie niets meer en liep ie na het afrekenen weg :')
Er zijn toch genoeg andere klanten die wél tevreden zijn :D

Die mensen gaan ook echt alleen maar wachten tot producten in de aanbieding zijn :=

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 23:23

Haha wat een geweldig topic! :))

Ik werk bij de Jumbo en herken echt al heel veel dingen..

Toen ik laatst vroeg aan een meneer "staat u in de parkeergarage?"
Keek ie me aan alsof ik gek was en zei "nee ik sta hier" _O-

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 01:29

Aaaa vandaag hele vervelende klant gehad... hele debiele discussie waarbij mevrouw er vanalles ging bijslepen dat niet waar was, helaas stonden we ook aan de overvolle kassa's, dus iedereen meeluisteren en klant wou niet verder gaan staan...

Ik beëindig uiteindelijk de discussie, klant maakt aanstalten om verder te lopen maar loopt richting ingangsdeur ipv uitgang, en langs daar kun je er niet uit.

Dus ik zeg vriendelijk: mevrouw de uitgang is deze kant op...

Zij (bloedrood en o zo razend): JA DAN DOE IK MIJN BOODSCHAPPEN WEL ERGENS ANDERS!

Ik had écht niet verwacht dat ze verder nog spullen ging kopen, wou me nog verontschuldigen maar ze vertrok meteen...

Goeie van me dus :+

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 11:51

haha hij in onbedoeld wel banketstaaf poes! :=

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 13:03

Ik werk bij Dolcis, en vorige keer was er een vrouwtje wat al 84 was, ze leek veel jonger, die heeft ons een kwartiertje staan entertainen aan de kassa. Ze was weduwe maar had lol in het leven omdat ze gelukkig was geweest met haar man en hier goeie herinneringen aan had. Zegt ze zo: 'ja, je hebt natuurlijk ook van die chagerijnen die de hele dag met zó'n smoel rondlopen. Dan denk ik jaaa die heeft zijn partner uit de restantenbak gevist!'

En we hebben nu uitverkoop, dan proberen ze altijd nog een beetje van de prijs af te krijgen door de hele schoen te inspecteren op vlekjes.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:45

1234 schreef:
Die mensen gaan ook echt alleen maar wachten tot producten in de aanbieding zijn :=

Tsja, als je niet veel te besteden hebt en je moet het hebben van de aanbiedingen, dan kan k me dat heel erg goed voorstellen :).

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:25

Had vandaag ook weer iets stoms.
Komt er een meisje van een jaar of 7 aan de kassa met een aantal kleine dingetjes . Lief meisje om te zien en ik vraag of het een kadotje is. Nee was voor haar zelf. Inmiddels is haar vader erbij komen staan en ik pak de spulletjes ,waaronder 2 porseleinen lepeltjes, netjes in een vloeipapiertje in en zeg dat het bij elkaar €6.20 is. Die vader vond het wel duur voor die dingetjes en vraagt of ze het echt wil hebben. Ja zegt zn dochtertje en met morren betaald die vader de spulletjes. Ik het netjes in een tasje gedaan en ze nog een fijne dag gewenst begint die vader tegen dat meisje of ze wel de bon nagekeken heeft?! nee dat had ze niet (wat verwacht je van een meisje van 7?) dus nu ging die man naar dat bonnetje kijken en eerlijk toegegeven bij ons zijn de bonnen niet heel duidelijk want alleen de product groep staat erop, en grist de spulletjes uit het tasje en maakt het vloeipapiertje open en ,je kan het al raden , er viel toen een porseleinen lepeltje op de grond in stukken... Die man een beetje moeilijk doen en ziet dat ik naar ze staat te kijken en zegt :Ze mag wel een nieuwe pakken he? Dat schoot echt even in mn verkeerde keelgat. Eerst al lopen te morren met betalen vervolgens dat meisje op een onhandige manier proberen bij te brengen dat ze de bon na moet kijken en vervolgen zelf iets kapot laten vallen en dan verwachten dat wij dat zo maar vergoeden? Mijn antwoord was dan ook dat het wel zijn eigen verantwoording was dat hij dat lepeltje had laten vallen. Hier had ie niet op gerekend en hij liet zn dochtertje een nieuwe pakken en maakte aanstalten om te betalen voor dat nieuwe lepeltje. Zegt ie :vind je dit niet kinderachtig? Mijn antwoord hierop was maar dat het nu een lepeltje van €0.60 was maar wat als het de volgende keer iets duurs is? Het gaat mij echt niet om het bedrag maar wel om het gemak waarmee zo n man vind dat ie dan maar een nieuwe moet krijgen en de houding van zo n man op dat moment.
Ik ben normaal helemaal niet moeilijk met dit soort dingen en geef best makkelijk mensen hun geld terug of laat ze aankopen ruilen buiten de ruil termijn en als deze man ook niet zon nare houding had gehad had ik hem echt wel een nieuw lepeltje gegeven vond het wel sneu voor het meisje.
Gevolg is wel weer dat ik daar een poosje mee kan zitten en dat om een stom lepeltje....

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:41

Specials schreef:
Vjestagirl schreef:
Eerlijk? Probeer jij nog maar eens te stralen na 8 uur op je voeten en je helemaal kapot rennen. Ik heb ook niet altijd een stralende lach, lijkt me ook niet normaal. Maar hartelijkheid is altijd gemeend, ik probeer altijd een grapje te maken tegen de kinderen en een leuke opmerking lach ik hartelijk om, en niet grappige opmerkingen wil ik ook best eventjes om lachen. Maar stralen na 8 uur werken (of zoals deze week, in 5 dagen meer dan 50 uur gewerkt en nog een dag moeten), sorry, ik ben ook maar een mens.

Ik hou van je <3

en ik ook :D heb de discussie gevolgd en ben het met jullie beiden volledig eens! Na ruim 10 jaar in de horeca kan ik me helemaal inleven in de frustraties! En ik denk dat het weinig te maken heeft met het feit dat je voor de horeca kiest ja of nee. Bij mij is het vooral dat de horeca echt in mn bloed zit, maar dan nog kan je sommige mensen wel wurgen! Ik denk dat als je noooit in de horeca hebt gezeten dat je niet weet waar je het over hebt, en dat het ook absoluut niet te vergelijken is met een winkel of een servicebalie bijvoorbeeld!

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 23:11

Mensen krijgen bij ons een glaasje ouzo van het huis.
Dus ik zeg "en voor u allen nog een ouzo van het huis"
Die vrouw kijkt me aan, en vraagt wat het is. Ik zeg, Ouzo.. Die vrouw kijkt me apart aan "Jaaa.... dit hebben wij niet besteld hea!?" dus ik "eh.. Nee mevrouw.. Dat krijgt u van ons"
"Oh gratis dus?" En hop, pakte ze zo de glaasjes van mijn dienblad af _O-
Bah..

Of al mensen wijn bestellen
"Wat wilt u te drinken?"
"Wijn graag"
"Wat voor wijn?"
"jaa.. Wit!"
...
...
*zucht*
"Zoet of droog mevrouw?"
_O- blijft vervelend ;)

Bij ons kunnen mensen uit 3 sausjes kiezen voor bij de schotels.. sommigen (ok.. de meesten) lezen dat dus niet en dan krijg je
"Wat voor saus wou u erbij meneer?"
"Ja.. Weet ik het.. Wat heb je?"
_O-

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 23:21

zatte mensen: "Ik wil graag een droge zoete witte wijn."

"mevrouw wilt u dan een droge of een zoete witte wijn?"

"Ja ik wil een droge zoete witte wijn, dat zei ik toch al!"

zucht....

of:

(klant:) "Lon, ik wil voor deze mensen graag een fles champagne bestellen."

(Deelt de glazen uit voor de champagne)

(mevrouw): Ik wil geen champagne, mag ik een spa rood.
"Natuurlijk, ik haal voor u een spa rood."

(Klant:) "Lon heb je niet geluisterd, ik zei toch dat we champagne gingen drinken, haal dan champagne!"

(ik:) "Ja maar die mevrouw wil geen champagne maar spa rood"

(klant:) "interesseert me niks, we drinken champagne"

dat is dus kiezen tussen ruzie met een van beiden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 23:28

Lonnie, ik had gewoon die zoet en droge gemengd en gegeven!!

Tijd terug was de rose op bij ons. Vrouwtje: 2 rosé met ijs alsjeblieft.
'Helaas is de rosé op mevrouw'
Vrouwtje: Kun je echt niet iets voor me regelen?
'kan wel een beetje rood met wit mengen, geeft ook rosé.
Vrouwtje: Prima...........

Tjonge van die combi heeft ze een beste kater gehad! Geen idee hoeveel ze op had, toen ze bij een collegaatje bestelde geloofde diegene eerst niet dat ik het echt gedaan had.

dit weekend hadden we een groot outdoor evenement, mocht ik vandaag in de keuken. komen mensen bittergarnituurtje bestellen. na een goede 2 minuten tegen mijn collegaatje: Mevrouw volgens mij bent u mijn bittergarnituurtje vergeten.
Collegaatje met een big smile: u wilde het niet opgewarmd hebben? :)
Die vrouw wist niet waar ze moest kijken :D

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 23:32

verschrikkelijk ja, dat heb ik ook vaak gehad

"waar blijven de hapjes?"
"nou meneer, het lijkt me lekkerder als we die eerst in de frituur gooien ipv diepgevroren op een bordje leggen"

ik heb in de laatste kroeg 6 jaar gewerkt, en daar kon ik echt veeel maken. ik hou er niet van om als een hond of debiel behandeld te worden, dus had altijd wel een direct antwoord. 9 van de 10 keer ging dat wel goed :D

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 02:04

Ik werk als caissière bij supermarkt. Gister rond uurtje of 3 kwam er ene man die vaker komt met zijn zoon. Zoon heeft aan één arm alleen nog de bovenarm en moet altijd de kar uitpakken, vader pakt in. Het was een volle kar, rond de 150 producten. De band ligt bijna vol dus ik begin met scannen. Ik scan meestal wel aardig door en zeker als het druk is. Of het niet wat langzamer kon, want anders gingen al die k*ankerspullen in elkaar. Waarna hij mompelend verder bleef vloeken en dingen zei die niet te verstaan waren. Uiteindelijk klaar, ik zeg het bedrag en meneer gaat op zijn gemak door met inpakken, geeft zijn portemonnaieaan izjn zoon en laat hem betalen.

Je weet dat het druk is zaterdagmiddag om 3 uur, zeg maar gerust spitsuur :+ . Zorg dan dat je bijv een tweede kar hebt ofzo waar je de spullen in zet.
Of zet alles gewoon van zwaar naar ligt, zodat het niet zo door elkaar kan gaan.

Krijg ook wel vaak de reactie dat ik wat vrolijker moet kijken. Als ik gewoon normaal kijk, heb ik nou eenmaal een serieus gezicht, wat misschien wat chagrijnig over kan komen. Maar met zulke klanten wordt dat er ook niet beter op :+ . Tegen de klanten zelf ben ik wel gewoon vriendelijk, zeg ik enthousiast gedag en lach ik. Men verwacht maar dat je heel de dag vrolijk rondloopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:09

lonnie schreef:
verschrikkelijk ja, dat heb ik ook vaak gehad

"waar blijven de hapjes?"
"nou meneer, het lijkt me lekkerder als we die eerst in de frituur gooien ipv diepgevroren op een bordje leggen"

ik heb in de laatste kroeg 6 jaar gewerkt, en daar kon ik echt veeel maken. ik hou er niet van om als een hond of debiel behandeld te worden, dus had altijd wel een direct antwoord. 9 van de 10 keer ging dat wel goed :D

ik had gisteren mijn een na laatste dag werken. Zaterdag avond ga ik voor mijn laatste ronde voordat we collega's worden Lon. Ik heb besloten dat ik dat niet trek, fulltime onderwijs en dan nachten doorhalen in de horeca.

Nog iets hilarisch wat jaren geleden gebeurt is.

*Klant had gedronken en gegeten voor een klein bedrag, kort onder de 10 euro. Deze klant betaalde met een briefje van 50 euro aan een collegaatje van mij. 'Houd er maar wat vanaf voor jezelf'
Dat had hij dus precies tegen de verkeerde gezegd. Loes legde het bedrag in de kasse en hield de rest dus voor zichzelf*

Is de klant maar ff naar de baas gegaan, die zei in eerste instantie ook: U zei toch, houd er maar wat voor jezelf vanaf??

Meneer wist niet waar ie moest kijken haha

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:26

Eerlijk? Dat vind ik knap onbeschoft van de collega. Ze snapt toch zelf ook wel dat op een bedra van €10 je geen €40 fooi krijgt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:31

Vjestagirl schreef:
Eerlijk? Dat vind ik knap onbeschoft van de collega. Ze snapt toch zelf ook wel dat op een bedrag van €10 je geen €40 fooi krijgt...

hij vroeg er zelf om. Normaal gesproken zeg je als het bijvoorbeeld 9.25 is. Doe maar 10 euro.
Deze man gaf niets aan. was een grapje van mijn collega, vond hem op zicht wel goed.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:20

Nou ik zou er als klant zijnde niks grappigs aan vinden. Die man is eigenlijk hartstikke behulpzaam want zo kan jij precies zó geld terug geven dat het voor jou makkelijk uitkomt, dat die man zegt dat je er voor jezelf wat af mag houden betekend dat hij er vertrouwen in heeft dat je een reëel bedrag neemt, en dan wordt hij zo in de zijk genomen?