Het Rijles & Afrijstress topic IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 16:27

_Emma_ schreef:
Hahaha :P oefen je dan ook op de openbare weg?

Ik heb wel in mijn vriends auto geoefend, parkeren enzo, maar in een straatje waar nooit iemand komt en dan vond ik het altijd heel eng, bang dat er politie kwam :)) maar gelukkig hoeft dat niet meer want ik heb vrijstelling yeeeah.

Ja, maar dat mag hier in België met mijn soort voorlopig rijbewijs. Met eender wie die meer dan 8j z'n rijbewijs heeft. Erg handig, we gaan vanavond nog een keer 2 mogelijke examenparcoursen rijden en dan nog wat door de kleine, moeilijke wegen in de stad.

Paula schreef:
Ik heb één keer wel een stuk gereden over de openbare weg maar doe het nu nooit meer. Geen zin om iemand anders aan te rijden en dan de rest van mijn leven schulden af te moeten lossen.

Ja idd, dat is natuurlijk wel het gevaar. Ik mag ook enkel met geldige begeleider rijden, dus één van m'n ouders moet er altijd naast zitten. Nu had m'n moeder vanochtend haar pols verstuikt waardoor ze niet kon rijden, dus ik ging gewoon - zoals altijd - zelf naar stal rijden met haar naast mij. Zegt ze dat ik maar alleen de auto uit de garage moet rijden, want ze wou er niet naast zitten >;) Heb ik toch maar voor gepast, want onze oprit gaat erg stijl omhoog. En dat uitrijden lukt wel altijd erg vlot, maar dan ga je zien dat die ene keer dat ik het helemaal alleen doe ik tegen de muur rijd :+

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 16:33

O wat handig dat dat in België kan :) wel een goede manier om het autorijden te oefenen zonder de instructeur.

Magic_lover dat is inderdaad wel zo. Maar als je parkeren moeilijk vindt en in dat kleine straatje heb je veel parkeermogelijkheden, dan is het natuurlijk ideaal :D maar nu ga ik me vooral concentreren op het rijden in het verkeer en dus gewoon met de instructeur er naast, want die verrichtingen hoef ik dus niet meer (ik ben zo blij :o ).

ItsMe2

Re: Het Rijles & Afrijstress topic IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:32

Ik ga jullie verlaten!
Ik wil iedereem heel veel succes wensen met het auto rijden!

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:51

Ell_en schreef:
Gefeliciteerd siskeh!

Ik ben ook GESLAAGD!!!!!!!!!! *\o/*

Gefeliciteeeeeerd :D !!!!

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:03

Gefeliciteerd allemaal! :D

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:05

kips schreef:
ik meld me ook ff weer, is weer tijdje geleden.. ik moest vandaag weer opnieuw mijn theorie examen halen voor auto en ik ben gelukkig GESLAAGD !!!! :D..
hopelijk nu snel weer afrijden en dan kan ik er eindelijk een punt achter zetten pfffffff

Gefeliciteerd!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:05

Ell_en schreef:
Gefeliciteerd siskeh!

Ik ben ook GESLAAGD!!!!!!!!!! *\o/*

Gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:08

Gefeliciteerd geslaagden! :)

Emmeloord is echt een ramp om te rijden momenteel.
Ik had politie, pionnetjes en verkeersregelaars. Het is echt een complete chaos bij het centrum.. :=

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 18:22

Ier schreef:
Gefeliciteerd geslaagden! :)

Emmeloord is echt een ramp om te rijden momenteel.
Ik had politie, pionnetjes en verkeersregelaars. Het is echt een complete chaos bij het centrum.. :=

Der was een leiding gesprongen bij de Poldertoren. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:23

Oh vandaar :')
Naja. Ze waren niet echt hard aan 't werk daar en wel alle wegen daaromheen afgezet.

Maar sowieso zijn ze overal bezig waardoor het een chaos is :P

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:27

Hier is het over de hele stad chaos, overal zijn wegenwerken. Echt irritant :\ Ook omdat er daardoor al zo'n 3 mogelijke examenparcoursen wegvallen en de rijschool zelf amper weet welke parcoursen de examinators gaan vragen.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 18:31

Ier schreef:
Oh vandaar :')
Naja. Ze waren niet echt hard aan 't werk daar en wel alle wegen daaromheen afgezet.

Maar sowieso zijn ze overal bezig waardoor het een chaos is :P

Ja heel vervelend en vooral als je in de spits moet lessen in emmeloord. Al die verkeersregelaars, lang wachten zonde van de tijd en geld...

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:33

Hoe bevalt het rijden met regen jullie eigenlijk?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:34

:wave:

Les ging redelijk, goede en slechte punten :j

En ik heb het ff gevraagd over dat examinators een bepaald percentage laten zakken, dikke bullshit zegt hij :+

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:37

@joke20: ik vind het echt rot rijden met regen!

@Aranel: Leek mij ook bullshit...

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:44

Gefeliciteerd voor de geslaagden!!!

Hoe het is om in de regen te rijden mag ik over een kwartier gaan ervaren :+ Zie er wel tegenop (niet alleen vanwege de regen, heb gewoon echt geen zin :o ). Het zal ook wel vroeg donker worden dus dat is denk ik nog lastiger (met die regen erbij dus), maarja... we zullen zien hoe het gaat. Moet het toch ooit leren :+

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:47

Gefeliciteerd allemaal!!

Ik heb er ook weer anderhalf uur opzitten, vind het de laatste tijd lang zo leuk niet meer als in het begin.. al gaat het wel steeds beter. we gingen vandaag alle vormen van parkeren oefenen, ik had een plekje uitgezocht voor achteruit inparkeren, zegt ie; wat doe je, daar krijg je m niet in, nou, lekker wel dat ik hem daar in kreeg :D haha. en de hellingproef in de achteruit gedaan, vooruit lukte t maar steeds niet, en achter uit ging in 1x goed, hihi.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:49

Pluutje schreef:
Gefeliciteerd voor de geslaagden!!!

Hoe het is om in de regen te rijden mag ik over een kwartier gaan ervaren :+ Zie er wel tegenop (niet alleen vanwege de regen, heb gewoon echt geen zin :o ). Het zal ook wel vroeg donker worden dus dat is denk ik nog lastiger (met die regen erbij dus), maarja... we zullen zien hoe het gaat. Moet het toch ooit leren :+

Succes dan, heb het nog niet echt mee gemaakt namelijk

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:53

Gefeliciteerd!

Ik heb zelf nog nooit auto gereden zonder rijbewijs, vind dat toch veel te risicovol! Ik heb wél zonder rijbewijs scooter gereden maar eigenlijk alleen van mijn huis naar mijn vriend (klein stukje door ons woonwijk). En ik heb één keer wel een stukje over een openbare weg reden, toen kwam er een andere scooter/motor aan dus mijn vriend (achterop) zei dat ik niet te hard moest rijden omdat er iemand achter ons reed. Dus ik braaf 45 gereden en verderop het woonwijk weer in. Bleek dus dat het een motoragent was :P Ben blij dat mijn vriend het niet heeft gezegd anders was ik in de stress geschoten!

@ Pluutje: Let in de regen en het donker op fietsers zonder licht en met een zwarte paraplu. Die doemen namelijk voor je auto opeens op :+

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:54

Haha dank je :D

Ik heb trouwens de laatste tijd best vaak dat als ik hoor over (ernstige)ongelukken enzo dat ik toch wel even twijfel of ik mijn rijbewijs nou wel zo graag wil :+ Dat had ik voordat ik begon ook wel maar tijdens de lessen heb ik tot nu toe gelukkig nog niet meegemaakt dat ik door dat soort gedachtes beïnvloed wordt maar het blijft natuurlijk een hele grote verantwoordelijkheid om het zo maar even uit te drukken.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:55

Ik vind rijden in de regen (met daglicht) minder erg dan rijden in het donker.
Maar rijden in de regen en in het donker vind ik helemaal niks.
Rijden in de mist of in de sneeuw lijkt me helemaal vreselijk.

Ik heb om 7 uur weer les.
Hoop dat het beter gaat dan voorgaande (2) keren, want ik werd best onzeker in het donker.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 19:00

Ik heb een periode 's avonds gereden, toen het al donker was, en dat was ook nog eens in november dus ook vaak slecht weer! En ik heb natuurlijk heerlijk gereden rond de jaarwisseling en ook in de sneeuw. Is inderdaad wel vervelend, je moet een aparte manier van rijden aanleren met je koppeling in de bochten anders glij je weg.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 19:03

Rijden in de regen vind ik gezellig :Y) Vind het alleen eng als de ruiten plots als gek beginnen aandampen. Ik ga zo ook weer in de regen rijden :7

Rijden in het donker vind ik eigenlijk niet zo moeilijk. Op sommige vlakken is het zelfs voordelig, je ziet bv. makkelijker auto's aankomen door hun lichten enzo. Alleen van die idiote fietsers die zonder verlichting rijden zijn irritant.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 19:11

Ik heb net in de regen gereden, vond het maar saai hahaha.
Zei ik ook tegen mijn instructeur, zegt hij heel droog: Dankje!
Hahah. Maar het rijden ging heel goed :)

Ik ben eigenlijk niet zo vaak te vinden op dit topic...OEPS!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 19:12

@ Ukkie: Ik ben van de zomer 18 geworden maar vind dat eigenlijk wel fijn want ben vandaag met mijn 6de les begonnen en straks kom ik ook met de sneeuw enzo. Is wel fijn want dan leer je dat inderdaad ook ;)
Zo kun je beter maar rond de herfst gaan rijden dan in de zomer, is het zo warm in die auto hahaha.