secricible schreef:Jolien_x schreef:Ik werk in een restaurant. Op het begin van de avond zit er nog niemand in het restaurant, komt er een tweetje binnen; 'is er nog plek voor 2?' Terwijl het hele restaurant ( lees; 50 tafels ) nog leeg is
Dat doe ik ook hoor, al is het restaurant leeg. Ten eerste weet ik niet of er misschien een hoop gereserveerd is, en dan hoef ik niet zelf door dat restaurant te gaan wandelen op zoek naar een tafeltje.
Ten tweede heb ik dan direct kenbaar gemaakt aan het personeel dat ik er ben. Ik kan me voorstellen dat als er meerdere mensen zitten, mensen wellicht niet doorhebben dat ik ben gaan zitten en ik dan een tijdje langer moet gaan wachten. Als serveerster lijkt het me zwaar irritant als mensen gewoon zelf gaan zitten zonder even zichzelf kenbaar te maken?
ja inderdaad!!! Ik heb in een restaurant gewerkt en vond het echt zwaar irritant als mensen gewoon gaan zitten.
Soms heb je dat helemaal niet door (vooral als ze ergens achter een plant zitten ofzo) en vervolgens zijn ze boos dat het zo lang duurt.
En daarbij hebben wij ook wel eens het hele restaurant vol gereserveerd gehad... dus tja. Ik vraag het ook altijd.