Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:51

secricible schreef:
Jolien_x schreef:
Ik werk in een restaurant. Op het begin van de avond zit er nog niemand in het restaurant, komt er een tweetje binnen; 'is er nog plek voor 2?' Terwijl het hele restaurant ( lees; 50 tafels ) nog leeg is :+

Dat doe ik ook hoor, al is het restaurant leeg. Ten eerste weet ik niet of er misschien een hoop gereserveerd is, en dan hoef ik niet zelf door dat restaurant te gaan wandelen op zoek naar een tafeltje.
Ten tweede heb ik dan direct kenbaar gemaakt aan het personeel dat ik er ben. Ik kan me voorstellen dat als er meerdere mensen zitten, mensen wellicht niet doorhebben dat ik ben gaan zitten en ik dan een tijdje langer moet gaan wachten. Als serveerster lijkt het me zwaar irritant als mensen gewoon zelf gaan zitten zonder even zichzelf kenbaar te maken?

ja inderdaad!!! Ik heb in een restaurant gewerkt en vond het echt zwaar irritant als mensen gewoon gaan zitten.
Soms heb je dat helemaal niet door (vooral als ze ergens achter een plant zitten ofzo) en vervolgens zijn ze boos dat het zo lang duurt.
En daarbij hebben wij ook wel eens het hele restaurant vol gereserveerd gehad... dus tja. Ik vraag het ook altijd.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:01

Meest flauwe grap bij ons:

ik: Is het een cadeautje?
klant: Nee ik ga er zelf mee spelen..

Echt hilarisch want nee die heb ik nog niet eerder gehoord :+

Vind het ook wel irritant als mensen vragen (als het al ingepakt is) was t prijsje eraf? Ja mevrouw zat geen prijsje op, als je dat zo nodig wilt controleren trek je die stomme sticker er toch zelf af! :o voelt een beetje kleinerend namelijk als je dat 10x per dag moet horen.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:12

nixx schreef:
Meest flauwe grap bij ons:

ik: Is het een cadeautje?
klant: Nee ik ga er zelf mee spelen..

Echt hilarisch want nee die heb ik nog niet eerder gehoord :+

Vind het ook wel irritant als mensen vragen (als het al ingepakt is) was t prijsje eraf? Ja mevrouw zat geen prijsje op, als je dat zo nodig wilt controleren trek je die stomme sticker er toch zelf af! :o voelt een beetje kleinerend namelijk als je dat 10x per dag moet horen.

Nou ik heb het wel een paar keer gehad dat er nog een prijsje opzat. Maar ik vraag het dan ook nooit, omdat ik ervan uit ga
dat het wel word gedaan. Niet altijd dus. (Wat weer genante grappen op leverd op de verjaardag zelf).
En vaak willen ze voor de kassa niet dat je die sticker eraf trekt ey. Moeten ze weer een ander product gaan zoeken waar de prijs op staat. Zou ik teminste een beetje vreemd vinden, waar bewijs ik dan dat het het prijs van dat product is 8)7

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:46

We hebben een actie met muntjes (die je moet sparen):

Klant: 'Ik heb maar 2 muntjes' (zwaait met bon)
Ik denk: Zou ik misschien verkeerd getelt hebben?
Mag ik uw bon even zien?
Klant laat bon zien.
klant heeft recht op 2 spaarmunten

:?
Uuhhh, jaaa u heeft 2 muntjes, dat staat hier op de bon }:0
Klant: oja

>;)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:57

Xyris schreef:
Oh, of een vrouw, al dementerende, onuitstaanbaar mens! Weet nooit wat ze besteld heeft of wanneer ze het wilt hebben, heb je net wat warm gemaakt ofzo wil ze nog 20 minuten wachten en de volgende keer dat ze komt moet ze het gelijk hebben terwijl het nog opgewarmt moet worden, al kan ze elk moment van gedachten veranderen, zo wilt ze ook altijd 6 cupjes koffiemelk en 6 zakjes suiker bij haar zwarte koffie, (ey, koffie verkeerd misschien? ofzo? :S) maargoed, as you wish! naja, 4 van de 6 zakjes en cupjes komen altijd weer terug, en dan dat geschreeuw van dr, altijd boos want niks is ooit goed, was ik op een gegeven moment stoelpoten aan het schoonmaken, dus druk in de weer, zit ze naar me te kijken en zegt 'ah meissie, kom eens hier!' ik sta op al denkende 'ok verdomme, wat is er NOU weer mis!!!' zij: 'je bent zo goed bezig! Hier! Heb je 2 euro fooi!' owwwwkeej 0_o

ik zou toch een tikje meer oppassen met uitspraken over dementerende mensen..
een mens heeft niet voor niets dementie, dan vergeet je dingen.. uitspraken die ze 5 minuten geleden gezegd hebben kunnen ze al vergeten zijn.
Dementie is ook een gevolg van bijv alzheimer en bij alzheimer worden delen van de hersenen helemaal 'vernietigd'.. een patient met vergevorderde alzheimer heeft nog maar 50% van de originele hersen massa over. Dit heeft dus ook gevolgen voor het karakter van iemand (of dat kan gevolgen hebben).. mensen kunnen compleet omslaan in karakter. bovendien zijn ze verward, vergeetachtig en dat is niet makkelijk voor ze aangezien ze dat niet begrijpen. vaak hebben zij ook niet door dat ze bijv een compleet onsamenhangend verhaal ophangen tegen je en worden ze dus geirriteerd als jij ze niet begrijpt.

mensen kunnen echt onherkenbaar worden door alzheimer/dementie enz. het zou dus goed kunnen dat die arme vrouw in jouw voorbeeld helemaal niets kan doen aan de dingen die jij opnoemt.

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:20

Vandaag een klant. Eerst tegen mijn collega die bezig was met fietspompen in elkaar zetten, en de prullenbak zat vol dus hij gooide al het verpakkingsmateriaal weer terug in de doos.

"Goh, je bent er een lekker zooitje van aan het maken, of niet dan?"

Later bij de kassa. Ik had perongeluk iets open gekrabt op mijn gezicht en had dus een doekje gepakt omdat het bloedde.

"Heb je je zelf weer verwond?"
"Tja meneer, dat kan gebeuren he..."
"Dat moet je niet zelf doen, dat moet je vriendje doen"

Heb maar gezegd dat hij dat niet hoefde te proberen :Y)

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:26

Jeszica schreef:
Vandaag een klant. Eerst tegen mijn collega die bezig was met fietspompen in elkaar zetten, en de prullenbak zat vol dus hij gooide al het verpakkingsmateriaal weer terug in de doos.

Later bij de kassa. Ik had perongeluk iets open gekrabt op mijn gezicht en had dus een doekje gepakt omdat het bloedde.

Dit vind ik wel een hele rare opmerking, had ik niet gepikt.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 19:55

Jeszica schreef:

'

Naja wat een rare opmerking!

Duhelo

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:46

hoe gaan de personeelsleden hier in het topic om met sexueel getinte opmerkingen van klanten?
negeren jullie het, ga je er op in, wimpel je het af of spreek je de klant erop aan dat je het niet accepteerd?

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:48

Iney schreef:
Jeszica schreef:

Dit vind ik wel een hele rare opmerking, had ik niet gepikt.

Hij kwam even later nog met een zooi kleingeld en de opmerking:
"Zo, ik ga jullie kleingeld even aanvullen. Want bij de bank kost dat geld"...

Ik kan me er eigenlijk niet zo heel druk om maken, hoef hem verder niet meer te zien ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:50

Duhelo schreef:
hoe gaan de personeelsleden hier in het topic om met sexueel getinte opmerkingen van klanten?
negeren jullie het, ga je er op in, wimpel je het af of spreek je de klant erop aan dat je het niet accepteerd?

ik zeg dan dat ik het niet accepteer, ben er niet van gediend dus bij mij hoeven ze dat ook niet te proberen, wat dat betrefd kan ik redelijk snel aangebrand zijn als ze zo doen.. het zijn vaak oudere mannen, en dan kan ik wel over mijn nek gaan..
heb het 1 keer gehad, die was niet zo heel erg, maar kreeg er toch de kriebels van en heb het gemeld bij mijn leidinggevende :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:22

Ik negeer het vooral of reageer er heel luchtig op, maar ik ga het vooral niet meespelen. Had ooit een keer een klant die een arm me heen sloeg en toen heb ik verteld dat ik het daar niet zo mee eens was.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:26

Ik werk in de thuiszorg, kom bij veel mensen aan huis, voor de huishoudelijke verzorging.

Deze mensen kunnen er ook wat van hoor, rare opmerkingen en viezeriken! :\
Van die oude vrouwtjes zitten mij vaak op de vingers te kijken of ik alles wel 'netjes' doe, dat is wel zó vreselijk irritant. Ik verzoek dan ook vriendelijk doch dringend of ze daarmee wilt stoppen.

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:53

Ik negeer het altijd.. en als het mij idd iets te erg word, ga ik wa harder prate.. ;) dan weten collega's al hoelaat het is..

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:57

marleen_88 schreef:
Van die oude vrouwtjes zitten mij vaak op de vingers te kijken of ik alles wel 'netjes' doe, dat is wel zó vreselijk irritant. Ik verzoek dan ook vriendelijk doch dringend of ze daarmee wilt stoppen.
Oh, dat met die oudere vrouwtjes herken ik bij de kassa ook ja! Als ik al in de gaten hebt dat mevrouw zo'n 'iemand' is, dan tel ik het geld al extra langzaam en duidelijk terug, gewoon op een hele vriendelijke en redelijke manier, en dan nóg moeten ze het 3 keer (ja serieus, ik heb klanten gehad die het 3 keer na gingen tellen) natellen omdat ze me wantrouwen.

:Z

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 18:42

Er was vandaag een Turkse vrouw in de winkel die 3 woorden Nederlands sprak en de rest in het Turks brabbelde, echt heel irritant. Maar het kwam er op neer dat ze de fotocamera van 69,- te duur vond en ging afdingen! 30! 30! uuhhuhh 20? ja 20!

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:30

Duhelo schreef:

Ik heb eigenlijk nog nooit echt te maken gehad met zulk soort opmerkingen. Alleen de mannen van de tnt (die komen de fotoboeken altijd brengen) kunnen er wel wat van, maar dat is meer grappig dan vervelend :+

Eerste keer sinds ik op klantenservice stond dat de fotoboeken kwamen
man van tnt: "hier graag je naam, handtekening en telefoonnummer"
Ik dacht: "wtf moet hij met mijn telefoonnummer, maarja, zal wel goed zijn" :+
Dus ik zet naam en handtekening neer
legt die man ineens zijn hand op het papier
"Dat laatste was een grapje" *D :))

Of ik stond op kls, en er stonden geen klanten voor de kassa. Dus die man van tnt komt binnen, loopt naar de kassa: "Zou jij een handtekening willen zetten?"
Collega: "Oh ja hoor, maar volgende keer mag het daar even bij de klantenservice"
Dus ik lach even op zo'n manier van, ja bij mij
Man van tnt: "Oke, ben jij de volgende keer aan de beurt schat!"
:')

PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:32

Ik werk dan ook achter de kassa, maar ik krijg nooit vreemde opmerkingen naar mijn kop geslingert.
Mensen die chagrijnig doen, ga ik wel altijd uber vrolijk tegen doen enzo.

Mensen die bellen achter de kassa vind ik ook zwaar irritant, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:37

Standaard opmerking van oude mannen die fooi geven: "das voor de kinderwagen"

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:37

Ik werk bij de albert heijn bij de kassa.
Ik had laatst mijn blouse gewassen en ik was dus vergeten om mijn naambordje erop te doen.
Komt er een mevrouw aan mijn kassa. Dus ik zeg goedemorgen. Kijkt die vrouw me aan, zegt ze: ja je hebt geen naambordje he! Ja nou dan kan ik je dus niet begroeten |o

En het was dus geen grapje. Ik zat haar echt aan te kijken van uuh? :evaw:

PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:38

Wat raar, ik krijg echt nooit een opmerking ofzo.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:18

Ik werk in de horeca via een uitzendbureau en wordt dus op heel veel verschillende evenementen ingezet.

Zo moet ik op feestjes wel eens bittergarnituur lopen. Meestal wanneer gasten in een kringetje staan te praten en ik mezelf even subtiel moet aankondigen, vraag ik meestal aan de dichtst bijzijnde gast: "Mag ik u een hapje aanbieden, meneer?" Hoe vaak ik onderhand "Dat hapje hoef ik niet, maar jij mag me zeker iets aanbieden" naar mijn hoofd heb gehad, is niet meer op twee handen te tellen :')

Ik heb één keer echt een walgelijke opmerking gehad in een VIP box. Zegt een oudere man die al wat op had ineens: "Doe je de groeten aan je moeder?" Ik, die net aanstalten deed om weg te draaien met m'n hapjes, kijk verbaasd om. "Ja, ik ken je moeder. Weet je waarom?" (hij draait heel trots naar de overige gasten in zijn gezelschap) "Because I'm a motherf*cker!" Hij vond zichzelf heel grappig en ik heb hem echt enkele seconde met een redelijk arrogant en beledigd hoofd aangekeken terwijl ik tot 10 aan het tellen was (klant is koning, klant is koning, klant is koning...) en toen zonder wat te zeggen door gelopen naar de volgende gasten. Wat een zak :\ . 't was dat ik wist dat dat de 'heer' in kwestie een invloedrijk persoon in de voetbalwereld was, anders had hij echt een opmerking naar z'n hoofd gehad.

Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:23

@KG_Images Dat is echt een rot opmerking van die gast

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:24

Jeetje wat onbeschoft zeg! Hoe komt het in je op om zoiets te zeggen! :oo :n

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:17

xNursiex schreef:
Volgens mij zitten er hier een aantal cassieres die echt een hekel hebben aan hun beroep :=
Als klant kun je toch gewoon vriendelijk zijn, normaal reageren naar een cassieres Je hoeft toch niet
half door het stof om je spullen af te rekenen.
En met dat klein geld blijf ik flauw vinden. Je weet nooit waar een klant zijn geld voor bewaart. Zo veel klein geld heb je tegenwoordig
toch nooit in je portomonnee, gezien je bijna overal kunt pinnen. Het is dan vaak gewoon handig om wat achter de hand te houden.

edit: cassieres, niet cassieren :+
Beroep nog wel. :Y)
Ik ben altijd vriendelijk tegen klanten, maar sommigen... die zou ik de nek wel om kunnen draaien. Zo hebben wij een vaste klant die élke keer komt klagen over het feit dat wij trays met energiedrank open moeten maken om ze af te kunnen rekenen, daar hebben we namelijk geen codes voor. Nou heb ik hem een paar weken terug even meegenomen naar de chefs van de DKW, zodat hij aan hen kon vragen of het niet mogelijk was om een code voor die trays in het systeem te zetten. Dat was dus niet mogelijk, maar ze hadden hem wel verteld dat hij dan even een blikje extra mee moet nemen, zodat die gescand kan worden en de tray niet open hoeft. Vervolgens komt 'ie weer aan de kassa, zonder extra blikje, maar wel met een hele preek voor mij dat ik die tray open moet maken en 'dat het voor ons ook zo vervelend is'. Nee hoor meneer, absoluut niet, kleine moeite. :D Maar inmiddels krijg ik een beetje het idee dat u hier elke keer mee aankomt óm ons te vervelen. (En nee, dat zeg ik niet hardop, dan doe ik alsof ik het ook héél vervelend voor hem vind.)

Wat ik ook nog steeds best wel apart vond was iemand die aan de kassa tot de ontdekking kwam dat ze nog iets vergeten was en er vanuit ging dat iemand van de DKW dat wel even voor haar ging halen. Ze vroeg niet eens of iemand het kon halen, ze was zelfs nog verbaasd dat ik zei dat ze het zélf nog wel even kon gaan halen. ,,Ik ben nog wat vergeten.'' ,,O, dat kunt u nog wel even pakken hoor.'' ,,Wordt het niet gebracht dan?'' Sure, koeriersbedrijf Jumbo... ,,Ik kan even voor u bellen, dan is er vast wel iemand die even tijd heeft.'' ,,Ja, doe dat maar.'' Gelukkig was er iemand zo aardig het even te komen brengen, maar een bedankje van de klant? Ho maar. :=