Schrijven met een ter dood veroordeelde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tivoli

Re: Schrijven met een ter dood veroordeelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:18

Als ze maar niet in dezelfde jail zitten mag dat toch?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:24

Mindim schreef:
@ nobel, ik ga het nogmaals zeggen. Ik ben niet degene die het afraadt met gevangenen te schrijven. Wat ik erg vind, is dat hun daden worden vergoeilijkt.
Ten tweede weet ik heel goed wat sarcasme is beste nobel, alleen vind ik kindermisbruik niet iets om sarcastisch over te doen.
Ik vind dat er erg lichtvaardig over de daden van de gevangenen wordt gedacht. Ik raad niemand af om te schrijven, maar maak de boel ook niet mooier dan het is. Waar men op selecteert moet men helemaal zelf weten, daar heb ik ook niets over gezegd.
Ik oordeel over de berichten hier, want daarvoor zit je nu eenmaal op een forum.

Helemaal mee eens!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:26

Gulpje schreef:
Mindim schreef:
jongens jongens, waar ligt jullie moraal!!!
Moord oke??? Dat vind je niet zo erg? Hemel meid.
@meetje 22, waarom wil hij dat je zowel mooi van binnen als buiten bent? Je vat het wel icht op allemaal, want bovenstaande reactie was ook al van jou!
Het is idd heel manipulerend Amethyst.

SBI heeft met kindermisbruik (sexueel te maken)en wat voor kerel is het die kleine kinderen van straat rooft, volgende keer trakteert hij niet alleen op speelgoed of de macdonalds.
@Eponastable, kinderontvoering en misbruik is idd ook al strafbaar! En tuurlijk ga je daarvoor de bak in, wat denk jij dan!
@Nobel1, kind vond speelgoed waarschijnlijk niet erg nee, maar wat als deze man er iets voor terug wil, is kind dan nog zo blij?

De reacties die ik vooral op de laatste bladzijde lees zijn echt te erg, moord oke, kindermisbruik ooh mwaah. Als je met een gevangene wilt schrijven, wordt dan eerst maar es volwassen. En nee voor een meisje van 15 is het al helemaal niets.

Ik zit me de laatste pagina's al enorm te verbazen over de reacties....het lijkt wel alsof de helft van de reacties van meisjes onder de 16 komen die 'het allemaal wel spannend vinden', terwijl inderdaad de meeste van die mannen voor afschuwelijke dingen vastzitten.

En vinden jullie het echt normaal dat een kerel een kind ontvoerd en meeneemt naar MacDonalds? Het woord ontvoert zegt toch al alles???

Ben het roerend met jullie eens en met name het vetgedrukte was mij ook opgevallen. Misschien moet er in de beginpost even duidelijk gezet worden dat dit niet bedoeld is voor minderjarigen en zelfs strafbaar is?
Vind het zorgelijk allemaal, ik zit al 3 dagen in dubio of ik nu wel of niet moet gaan schrijven, ben bang dat het metaal te zwaar zal zijn en dan zie je hier allemaal kinderen voorbij komen die 'het wel leuk lijkt' om een gevangene als penvriend te hebben...

@Mindim; een paar pagina's terug heb je een bericht geplaatst met daarin jouw ervaringen, je eindigd de post met dat je alleen geschreven hebt over de positieve ervaringen, waarom?
Ik zou ook juist graag de minder mooie/leuke ervaringen lezen, zou voor sommigen hier de keuze misschien makkelijker maken.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 13-01-09 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:30

anneliesdj schreef:
@Mindim; een paar pagina's terug heb je een bericht geplaatst met daarin jouw ervaringen, je eidigt de post met dat je alleen geschreven hebt over de positieve ervaringen, waarom?
Ik zou ook juist graag de minder mooie/leuke ervaringen lezen, zou voor sommigen hier de keuze misschien makkelijker maken.

Daar ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar!
Als je het wilt delen, graag. Desnoods per pb.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:31

Lief blijven voor elkaar ;)

Nogmaals, en dit keer echt met nadruk zodat er niet overheen glezen word; misschien een idee een nieuw topic te openen die overzichtelijker en vollediger is? ;) Graag jullie mening want het lijkt of er gewoon overheen gelezen wordt..

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:32

Waarom mag er eigenlijk niet geschreven worden naar 2 mensen die in dezelfde gevangenis zitten? Vanwege ruzie om de penvriend ofz? (gewoon nieuwsgierigheid, heb besloten om het niet te doen) .

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:32

Voor mij is het prima als er een nieuw topic geopend wordt :)

@laura; er kunnen spanningen ontstaan door een concurrentiestrijd. Allebei willen ze je natuurlijk voor jezelf, want ze hebben niemand anders.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:33

laura1987 schreef:
Waarom mag er eigenlijk niet geschreven worden naar 2 mensen die in dezelfde gevangenis zitten? Vanwege ruzie om de penvriend ofz? (gewoon nieuwsgierigheid, heb besloten om het niet te doen) .

Of dat je hun beiden informatie stuurt die, samengevoegd, tot bepaalde acties kan aanzetten ;) Samenzweren ofzo... :)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:34

Amethyst_ schreef:

Nogmaals, en dit keer echt met nadruk zodat er niet overheen glezen word; misschien een idee een nieuw topic te openen die overzichtelijker en vollediger is? ;) Graag jullie mening want het lijkt of er gewoon overheen gelezen wordt..

Waarom dat?
Ligt het aan mij of kunnen we hier alles gewoon bespreken? :)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:35

Ja het kan wel ;) Maar omdat er telkens tussendoor vragen komen wat wat betekend, en naar ervaringen.. Als je een nieuwd topic hebt, kan je álles heel overzichtelijk in 1 OP zetten, en is het meteen duidelijk :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:35

Lusitana schreef:
Alleen vraag ik me af of het wat uit zou maken als er niet bij stond wat ze gedaan hadden. Kunnen jullie daar antwoord op geven?

Ik denk dat dat het voor mij makkelijker zou maken. Nu kijk ik ernaar omdat er de mogelijkheid toe is en ik zou me er niet prettig bij voelen om met iemand te schrijven die zit voor iets gruwelijks (even in het midden gelaten wat dat dan zou zijn). Als ik het dus niet zou weten heb je de kans om elkaar beter te leren kennen zonder dat daar iets in meespeelt, mocht het gesprek dan toch ooit op zijn daden uitkomen dan kun je er makkelijker doorheen prikken.

Ik ben gegrepen door een tekst die iemand schreef en twijfel nu erg of ik hem moet gaan schrijven, hij zit vast voor een gruwelijke moord. Met hulp van een bokker heb ik krantenartikelen gelezen over zijn daad en moet zeggen dat dat het nog moeilijker maakt om toch te gaan schrijven, misschien had ik beter niet door kunnen zoeken.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:38

Amethyst_ schreef:
Ja het kan wel ;) Maar omdat er telkens tussendoor vragen komen wat wat betekend, en naar ervaringen.. Als je een nieuwd topic hebt, kan je álles heel overzichtelijk in 1 OP zetten, en is het meteen duidelijk :)

Of een HK topic? Misschien ook een idee!

anneliesdj schreef:
Lusitana schreef:
Alleen vraag ik me af of het wat uit zou maken als er niet bij stond wat ze gedaan hadden. Kunnen jullie daar antwoord op geven?

Ik denk dat dat het voor mij makkelijker zou maken. Nu kijk ik ernaar omdat er de mogelijkheid toe is en ik zou me er niet prettig bij voelen om met iemand te schrijven die zit voor iets gruwelijks (even in het midden gelaten wat dat dan zou zijn). Als ik het dus niet zou weten heb je de kans om elkaar beter te leren kennen zonder dat daar iets in meespeelt, mocht het gesprek dan toch ooit op zijn daden uitkomen dan kun je er makkelijker doorheen prikken.

Voor mij inderdaad ook. Nu ben je toch niet helemaal objectief naar zo'n persoon toe.
Ik denk dat er onbewust altijd wel een soort van ondertoon in zit waaruit blijkt dat je hem/haar wel veroordeelt!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:38

Amethyst_ schreef:

Ik vind het een goed idee ja, dan maar meteen beginnen met 'niet bedoeld voor minderjarigen' en ook wel handig om in de beginpost te vermelden wat de misdaden inhouden en dan graag met een bron want ik heb hier van sommigen al minstens 3 versie's gehoord.

Maar dan moeten de moddie's het natuurlijk wel weer goed vinden...

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:40

Zal ik anders via de openingspost een TeMmetje de deur uit doen met verzoek om toestemming tot een nieuw topic? ;) Ennuhm, miss eerst handig om te weten wat er precies in gaat komen.. Ik wil het wel doen, maar als iemand anders zegt; dat wil ik graag doen; prima! Ik wil sowieso de username van de TS hier vermelden, dat het niet lijkt alsof ik met het hele idee kom, dat wil ik niet....

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:43

TeM de deur uit..

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:45

Maken we dan ook een lijst van wie met wie schrijft? Ik sta daar namelijk nog niet op.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:45

Maar eigenlijk ik bedoel als mensen al niet een beetje de moeite doen om een paar pagina's te lezen moeten ze ook geen brief shrijven vind ik.

Mijn vertalingen zijn correct komen uit mijn bib

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:46

Misschien wil een mod de beginpost van deze wel veranderen?
En zet nadrukkelijk 18+ in de topictitel.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:47

Ik heb naar aanleiding van dit topic ook iemand geschreven.

Ik hoop dat door gewone praat iemand zijn dag een beetje beter te maken, al is het maar 2 dagen in de maand :D

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:50

Ik ben, persoonlijk niet helemaal bereid 40 pagina's door te spitten, terwijl er miss niks staat... En toch vind ik mezelf wel geschikt om met een inmate te schrijven.
Flew; was wel mijn plan..
Maar, anders komen jullie even met ideën wat er in zo'n post zou moeten komen? Ik zat te denken aan;

18+ vermelding
TS van dit topic
Uitleg van het hele idee(iemand die boeiend kan schrijven?)
lijstje wie met wie al 'geschreven' heeft(of wil schrijven natuurlijk ;))
Ervaringen(in quotes weergegeven)
Lijstje vertalingen 'crimes'.(iemand???)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:53

Goed idee wel Amethyst_!
Ik ga schrijven met Devin Bennett. Ben nu bezig aan de brief!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:55

_Tivoli_ schreef:
Ik las een profiel van een andere gevangene die letterlijk schreef:
Ik ben op zoek naar vrouwen om mee te schrijven,en in het speciaal lichamelijk en geestelijk mishandelde vrouwen.
Voor mij een grote alarmbel: hij zoekt een nieuw slachtoffer :=

Dat kan. Tenzij het zelf een mishandelde vrouw is die wil schrijven met iemand die weet hoe dat is, of het is iemand die vreselijk berouw heeft en wil weten hoe zulke daden iemand beïnvloeden, als onderdeel van zijn therapie bv.... ;) Je ziet, ik bekijk de meeste dingen van de positieve kant :D

Wat ik ook nog even kwijt wil, niet iedereen is in staat om een fatsoenlijke brief te schrijven. ik kreeg in het begin bv brieven als:
Ja dat vind ik ook. negen. hahaha wat geinig. doet dat geen pijn?

Dat waren dan dus alleen antwoorden op dingen die ik had geschreven en alleen met een kopie van mijn eigen brief erbij kon ik dat ontcijferen. Wel leerde hij op den duur mijn stijl aan, van:
Wat betreft die lantaarnpaal, ja, dat kwam hard aan. Zoals je buurman tekeer ging, vind ik ook echt niet kunnen.

Dus het onderwerp bij het antwoord in, zodat ik niet zo hoefde te puzzelen. Maar de eerste brieven, echt, dat was niet makkelijk. :+ Schrijven is ook een kunst. ;)
Ik kreeg elke keer een mooie tekening op de envelop en soms ook in de brief. Daar ging hij echt voor zitten. Daaraan kon ik ook wel zien hoe het met hem ging. Als hij somber was, was het een simpele, donkere pentekening. Als hij vrolijk was, waren er kleurtjes en meer patronen en vaak bloemen en hartjes enzo.
Een enkele keer was er helemaal geen tekening, vooral naar het einde toe, toen hij overgeplaatst was. Toen was hij nerveuser, hij zat tegen vrijlating aan.

Ik heb overigens ook anderen geschreven en dan kreeg ik gewoon geen antwoord. Zij kijken idd (is al genoemd) ook of ze jou wel de moeite waard vinden!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:56

Wacht, ik maak wel vast in word een lijstje, dat houd ik dan wel bij tot we reactie van de mod hebben. Quotes verzamel ik ook vast, Uitleg van het hele idee laat ik graag aan iemand over, ik ben enorm slecht in dingen 'leuk' en 'boeiend' vertellen.

Katiavl; heb jij zin om vertalingen van 'crimes' te zoeken? Gezien jij er al een paar keer mee bent gekomen :)

Ik ben bezig..... ;)

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:00

Even een vraagje, kun je op die site ook op naam zoeken? Ik schrijf al met iemand hoor, daar niet van, maar ik vroeg me af of deze persoon ook op die site (writeaprisoner) zou staan.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:03

Nee, mij is het iig nog niet gelukt...

Met wie schrijf je? Miss handig bij het lijstje te zetten ;)