Met de trein, deel 2.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Met de trein, deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:52

Dat is geen geld :D

Ik zat vandaag in de trein (nu net, ) en die kwam vast te staan achter een kapotte trein, hoera :D

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:54

Fijn.
Aarggghhh gister ook. Ik installeer me heerlijk in een notabene STILTE coupe, blijkt een stel viswijven dat niet door te hebben. Màn daar ging m'n half uurtje slapen.
Mis ik nou de bedoeling van de stilte coupe? Hoort toch niet dat je aan de andere kant van de coupe het gesprek kunt volgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:57

Veel mensen hebben geen idee wat een stiltecoupe is.. laat staan wanneer ze erin zitten..

Ik vind het altid heerlijk in de stiltecoupe, en als er iemand hardop praat oid zeg ik er ook wat van :j

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:57

Heb je hun wel op hun stemvolume aangesproken?

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:17

Ik had vanochtend een stiltecoupe ondanks dat het er geen was. :Y)
Zat in een VIRM vanuit Den Haag, en in mijn coupé zaten, incl. mezelf, wel 2 mensen. :P

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:38

Ik mocht laatst een enquete invullen in de trein, over de NS :D. Daar heb ik opgezet dat ik de informatievoorziening bij vertraging vaak karig vind en dat de trein (vooral de lightrail) vaak erg smerig is. Ben benieuwd of ze er ook echt iets mee gan doen!

Ik ben weleens bewust tegen mensen aangelopen als ik de trein uitliep :o , maar dat was omdat ze uitstappers totaal geen ruimte gaven.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:47

Doe ik ook hoor Misser :j Daarnet nog, man was druk aan de foon en had geen tijd om te wachten. Heb net zo lang voor zijn neus gestaan totdat hij een stapje opzij deed :P. Ik kan het ook nooit laten een opmerking te maken als je niet eens eerst kan uitstappen :P

Vandaag wisselproblemen op dord...handig...not..

Ik had een tijd geleden ongeveer 2,5 uur vertraging met Hispeed (oftwel, reed tot 2x toe niet en de andere was proppievol, zodat de mensen in de trein zich moesten vasthouden om bij het openen van de deuren er niet uit te vallen...) ik had braaf zo'n geld-terug-vraag formulier ingevuld. Kom ik nog niet in aanmerking...... pff... maar heb wel een bon van wel 2,50 (jaja :P) gekregen die ik mag besteden bij Hispeed :P Yeah

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:52

Dat vind ik zo aso hè, als er geen ruimte wordt gegeven. Hoe graag ik die trein ook in wil, ik geef altijd ruimte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:57

Ik geef ook altijd de ruimte, en ik stap ook pas in als er niemand meer naar buiten komt, alleen kwam er bij mij toen ineens nog een man met vouwfiets.. dat heb ik gevoeld, en het perron heeft mij gevoeld :+

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:25

Oef, wil je zeggen dat je gewoon omver bent gelopen? :oo

Ik moet zeggen dat het de laatste tijd wel goed gaat met mij en de trein :+ Amper vertragingen enzo :j

Wat ik laatst wel apart vond...ik ging met mn moeder naar de Huishoudbeurs ( :')) en we moesten overstappen op Weesp. Toen ik net de trein uitstapte werd er al gefloten bij de trein die ik moest hebben. Snel een sprintje getrokken en de trein in gesprongen ( :=) maar een vrouw na mij en moeder zat vast tussen de deuren. Haar vriendin kon haar gelukkig naar binnen trekken. Ik snap niet dat er al zo snel wordt gefloten, terwijl die man best zag dat iedereen nog aan het overstappen was :?

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:32

Ja, maar als ze overal moeten wachten, blijven ze aan de gang. ;)
Gefloten is gefloten, daarna moet je eigenlijk niet meer instappen.

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 23:57

Dat snap ik best, maar je moet wel tijd hebben om over te stappen neem ik aan. Hij floot al voordat alle mensen de trein uit waren, dat vind ik niet kunnen :n

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 08:28

Heb ze zelf niet aangesproken, maar iemand die er dicht bij zat wel... Toen waren ze iets minder luidruchtig.

Dat is echt irritant, als er veel mensen staan en je de drukke trein uit moet.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 09:57

Dat gebeurt wel vaker, op Hoofddorp komt dan vaak net een trein aan en die naar Nieuw-Vennep-Leiden fluit dan meestal net, dan heb ik ook zoiets, wacht even op die mensen.

Ik heb ook wel eens dat ik eerst de mensen uitlaat stappen, vervolgens stap ik in en dan komen er nog wat mensen uit lopen op moment dat er ook al mensen ingestapt zijn. Tja, kan niet zien dat er nog mensen uit willen stappen als deel bij de deur leeg is. Dan moeten ze maar op schieten.

Stiltecoupes? Die dingen werken nooit, ik probeer meestal rustig stuk in de trein op te zoeken. Met de huishoudbeurs zat ik in de stiltecoupe, maar alle dames gewoon volop kakkelen :o

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 10:19

Zondagochtend had ik ook een coupe voor mezelf alleen, alleen op Utrecht was het echt een zooitje, veel rommel op de vloer en nog een paar dronken/stonede jongens. Was een feest geweest in de Jaarbeurs.
25 april ga ik met de thalys en nog een paar treinen in Frankrijk op vakantie naar Limoges.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 12:13

Waar ligt limoges eigenlijk in frankrijk? :P

Ik kan eigenlijk niet meepraten over stille coupes, of ze werken of niet want het is voor mij altijd stil haha. Maar ik vind het gewoon niet netjes als ze er niet aan houden.

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 12:46

MoonChloe schreef:
Ik kan eigenlijk niet meepraten over stille coupes, of ze werken of niet want het is voor mij altijd stil haha. Maar ik vind het gewoon niet netjes als ze er niet aan houden.

Voor mij werkt dat visueel :). Als ik zie dat ze druk zijn, dan noem ik dat niet stil :D

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 13:17

Mijn ogen zitten sowieso altijd in een boek dus :D

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 13:32

Die van mij is ook altijd bezig met de lettertjes, maar ik kan nog redelijk veel zien uit mijn ooghoeken :)

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 13:53

@MoonChloe Limoges is midden-frankrijk, ruim 3 uur met een soort van intercity vanaf Parijs.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:03

Ah wat ga je daar eigenlijk doen als ik vragen mag?

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 18:40

Ik ga een weekje paardrijden in Frankrijk, met oa een tweedaagse trektocht, 2 dagtochten en 2 halve dagtochten. Verder nog een beetje wandelen en oude dorpjes bekijken. Of gewoon lekker luieren. Met de trein was nu voor mij de handigste optie om er te komen.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 19:02

Misser schreef:
Ik mocht laatst een enquete invullen in de trein, over de NS :D. Daar heb ik opgezet dat ik de informatievoorziening bij vertraging vaak karig vind en dat de trein (vooral de lightrail) vaak erg smerig is. Ben benieuwd of ze er ook echt iets mee gan doen!

:n :n
Daar word al verbetering on beloofd zolang ik er werk ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 19:12

Vanmorgen even op en neer naar Utrecht geweest, gewoon omdat het kon :+

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:45

Haha, jij bent echt addict hè, Unwritten. :P