Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 11:46

Luxorvalkje schreef:
Mensen in de supermarkt die al lopend naar links kijken, maar met hun winkelkarretje rechtsaf slaan.

Of als ze midden in het gangpad blijven staan. Sowieso vaak het idee dat mensen in de supermarkt compleet in hun eigen wereld zitten en vergeten wat ruimtelijk inzicht is :')

Belgisch paspoort is inderdaad 7 jaar geldig, ID wel 10 jaar.
Duurde enorm lang omdat de vrouw voor me aan het traumadumpen was. Daarvoor moet je toch echt bij een psycholoog zijn en niet de ambassade.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 11:58

Snoraly schreef:
Luxorvalkje schreef:
Mensen in de supermarkt die al lopend naar links kijken, maar met hun winkelkarretje rechtsaf slaan.

Of als ze midden in het gangpad blijven staan. Sowieso vaak het idee dat mensen in de supermarkt compleet in hun eigen wereld zitten en vergeten wat ruimtelijk inzicht is :')

Vandaar dat ze de gangpaden bij onze AH XL nog breder gaan maken 8)7

rien10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 12:33

PicNic Echt, dat is de hemel op boodschappengebied.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 12:42

Je een parkeerplaats af wil rijden.
Netjes rechts staat, zodat er ook nog verkeer in kan.
Je knipperlicht naar links aan hebt staan (zoals 90% daar ook links gaat)
En er dan iemand links naast je komt staan met de auto.... Hoezo??!
En dan maar voorzichtig aanrijden omdat je niet weet of die idioot je in de flank gaat rammen oid.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 12:49

rien10 schreef:
PicNic Echt, dat is de hemel op boodschappengebied.

Oh PicNic ergernis; die vreselijke reclame met PAPA WAT ETEN WE argghh

Andere ergernis is een niet nader te noemen rijksdienst :+

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 12:57

Waarom halen sommige mensen de eigenschap kritisch zijn en negatief zijn door elkaar….

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 12:57

Ik wil douchen maar de pakketbezorger kan hier elk moment zijn.
Al uren.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 13:09

Oke ik had eerder moeten klagen, de bezorgen kwam meteen aanrijden _O- yay mijn dag kan weer verder nu

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 13:16

Winged, ik kan je Afman uit Leek aanraden. Niet perse goedkoop, wel heel goed :j

Mijn vakantie van een week is alweer voorbij ;(

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 13:25

Leuk huis gezien op Funda, maar daar dachten de 10 mensen op de wachtlijst schijnbaar hetzelfde over :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 13:37

Nog steeds doodmoe. :=

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 14:00

Dat ik vannacht tijdens het tanden poetsen opeens zo erg last van mijn onderrug kreeg, ik moest ook plassen en daarna was het weer zo goed als over. Maar jeetje het deed zo'n pijn en ik moest echt goed ademhalen om niet duizelig te worden. :\

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 14:24

Vanavond een etentje ,zo geen zin in.Ze vragen hoe is het?Goed,prima.Maar het gaat niet zo goed,ik loop bij een psycholoog,ze willen dan weten waarom en komen met alternatieve therapie wat toch echt beter is.Rot op met je ventilator met goed uitstralingen of je aardewerk potjes waar krachten in zitten en briefjes met de oplossing.Dus goed.(zo dramatisch is het ook niet gelukkig)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 14:28

Gewoon voor jezelf houden als je er niet over wilt praten. Geniet van het lekkere eten en verder oppervlakkig mee kletsen.

Raya11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 14:32

Britta31 schreef:
Vanavond een etentje ,zo geen zin in.Ze vragen hoe is het?Goed,prima.Maar het gaat niet zo goed,ik loop bij een psycholoog,ze willen dan weten waarom en komen met alternatieve therapie wat toch echt beter is.Rot op met je ventilator met goed uitstralingen of je aardewerk potjes waar krachten in zitten en briefjes met de oplossing.Dus goed.(zo dramatisch is het ook niet gelukkig)

Oprecht hoor ik snap het. Maar het aller makkelijkste als je er niet over wil praten is gewoon zeggen het gaat goed, punt.
Ieder z'n eigen toch, als zij baat hebben bij alternatieve dingen is dat hun ding. Als jij daar niks mee hebt is dat ook helemaal prima toch?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 14:33

Ja precies, gewoon bij "goed hoor" houden.
Dat doen de meeste mensen.
Je hoeft ze dat helemaal niet te vertellen als je je daar niet fijn bij voelt.
Is meer voor echte vrienden en verder niemand

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 15:10

Zeg ook niets hoor,ga nu even mijn hoofd leeg maken bij de paarden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 15:12

Britta31 schreef:

Dan geef je toch gewoon niet meer info dan “oh, prima hoor “.
Je bent niets verplicht.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 15:34

Luxorvalkje schreef:

Sowieso, mensen in de supermarkt...

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 16:39

Hond die zich belabberd voelt, 39,8 graden koorts, hop naar de dierenarts en terug naar huis met medicatie voor een luchtweginfectie.

Dat is niet de ergernis, maar wel dat ik dus niet kan horen dat ze last heeft met ademhalen en dat zoiets altijd gebeurt als ik alleen thuis ben. En ik kan de dierenarts niet bellen en tijdens de afspraak kan ik hem ook moeilijk verstaan. Gelukkig heb ik een heel lieve vriendin die wilde bellen en die mee kon naar de afspraak, maar man wat baal ik van zulke dingen. En ik had al een slechte dag |o

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 16:42

Knuffel voor Britta. Ik herken het hoor. Dan zeg je "goed hoor" en daar prikken ze dan doorheen om je antwoord te herhalen. " Goed HOOR" dus niet helemaal goed? Dan vind ik het helemaal lastig om dan te zeggen dat ik er niet over wil praten, want dan zagen ze maar door. Ik probeer er dan een glimlach uit te persen en te zeggen "goed, het gaat goed en met jou?" En probeer meteen op een ander onderwerp over te gaan. Lastig blijft het. Succes en eet smakelijk alvast.

Ontopic, waar ik me aan erger: de steeds grotere verloedering van de Nederlandse taal. Ik zelf maak ook veel taalfouten als ik schrijf of type, daar heb ik helaas ook de hersens voor (ik krijg het niet voor elkaar zoals bijvoorbeeld wanneer een d en wanneer een t. hoe makkelijk het voor sommige mensen ook is, en hoeveel ezelsbruggetjes ik ken, het lukt me niet. Mijn hersens blokkeren dan ofzo? Dt snap ik dan weer wel. Maar ik heb dan ook een beroep waar ik gelukkig weinig hoef te schrijven en waar je niet geleerd voor hoef te hebben.

Mijn ergernis gaat dan ook over beroepen waar kennis van de Nederlandse taal wel belangrijk is. In een interview " Jij ruikte" zeggen ipv "Jij rook" en net in het AD las ik ook een paar knoeperts van taalfouten. Wordt dat niet meer nagelezen en gecorrigeerd?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 16:54

Oh, ik zeg rustig; er speelt veel, maar daar ga ik nu niet met je over in gesprek.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 17:01

@Rien10, die gebruik ik nu ook inderdaad en helpt fijn.

Hier ergenis dat ik vandaag een spier heb verrekt bij het maken van een verkeerde beweging en dat het aan de kant zit waar ik al heel veel moeite heb die spieren te gebruiken zonder dat ze pijn doen….

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 17:24

Ik negeer de vraag meestal. Als ik met diegene het er niet over wil hebben. Klets er dan gewoon overheen

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 17:31

black_kelpie schreef:
Hond die zich belabberd voelt, 39,8 graden koorts, hop naar de dierenarts en terug naar huis met medicatie voor een luchtweginfectie.

Dat is niet de ergernis, maar wel dat ik dus niet kan horen dat ze last heeft met ademhalen en dat zoiets altijd gebeurt als ik alleen thuis ben. En ik kan de dierenarts niet bellen en tijdens de afspraak kan ik hem ook moeilijk verstaan. Gelukkig heb ik een heel lieve vriendin die wilde bellen en die mee kon naar de afspraak, maar man wat baal ik van zulke dingen. En ik had al een slechte dag |o

Herkenbaar, ik heb gisteren mijn zus weer eens in moeten schakelen voor een dringend telefoontje. Maar mijn dierenarts/veearts mag ik altijd rechtstreeks mailen of appen, heb ik via de app ook nog redelijk snel antwoord meestal. Dierenarts voor de honden/katten lukt niet op die manier, dus dan moet er iemand ingeschakeld worden.