Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 13:34

Sabbientje schreef:
De vlooienshampoo (Defencare) die ik al jaren gebruik als mijn paard jeukbenen (mijt) heeft is uit de handel gehaald -O-
En ByeMite krijg ik het ontzettend benauwd van. |(

Heb nu een ander merk gevonden met dezelfde werkzame stof erin. Maar ook die is heel slecht verkrijgbaar.

Vraag bij de dierenarts cydectin. Is officieel niet voor paarden maar is het enige wat in mijn ogen echt afdoende werkte. En het is een pour on dus je hoeft niet te wassen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 13:35

Judith fijn dat je gered ben.

Fotolijstje hopelijk heb je snel geld op je rekening.

xPabloBokt
Fotograaf

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-24 13:36

Eventjes naar mijn studieschuld gekeken.. :')

Einde ergernis. Om te huilen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 13:36

Wow fotolijstje, dat is echt belachelijk. Zelfs als het wel mag, echt niet netjes

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 13:53

dat is niet fijn fotolijstje
Ik heb zoiets ook ooit gehad en dat hebben ze dan verrekend met het vakantiegeld zodat je inderdaad niet ineens een pak minder loon zou hebben...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 13:57

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 14:11

Marcella schreef:
fotolijstje schreef:
Ja ik zat ook al te zoeken naar die informatieplicht maar kan niks vinden.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... oorwaarden

Zoals ik het lees 1 week.

Ik lees daar geen relevante verwijzing over (maar heb het ook alleen maar dwars doorgekeken).

Het is in elk geval een kwestie van fatsoen van de werkgever om het herstellen van fouten even vooraf aan te geven en (als de medewerker aangeeft dan in de problemen te komen) afspraken te maken over de manier waarop het teveel betaalde wordt ingehouden.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-24 14:14

Ik denk dat de belangrijkste les hier is: nooit gaan werken voordat je een overeenkomst hebt ondertekend :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 14:21

xPabloBokt schreef:

-O-
ik sloeg ook stijl achterover toen mijn dochter vertelde hoeveel schuld ze inmiddels heeft moeten maken, en ze is nog niet klaar...

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-24 14:25

juval schreef:
xPabloBokt schreef:

-O-
ik sloeg ook stijl achterover toen mijn dochter vertelde hoeveel schuld ze inmiddels heeft moeten maken, en ze is nog niet klaar...

Laten we zeggen dat ik blij ben dat bijna de helft van mijn studieschuld een prestatiebeurs is..

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 16:27

JudithGigi schreef:
De eeuwige verwachting dat je als ICT'er ook in je vrije tijd ermee bezig moet zijn. Nee Gerda, als ik 8 uur naar een laptop heb gestaard wil ik daar niet nog een paar uur aan vast plakken. Dan wil ik naar buiten.

Update: nog voor de functie afgewezen hierop ook _O- ben echt compleet flabbergasted hoe het gesprek ging :') ik had onder andere teveel hobbies en moest mijn levenskeuzes gaan overdenken, hou op met me :')

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 16:30

Eh, wat? Volgens mij hoef je niet rouwig te zijn dat je afgewezen bent _O-

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 16:35

Aan het CJIB :')

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 16:39

Foaly schreef:
Eh, wat? Volgens mij hoef je niet rouwig te zijn dat je afgewezen bent _O-

Nee maar echt, zoveel red flags heb ik nog nooit meegemaakt in een gesprek van 3 minuten :') moest ook echt even hardop lachen toen ik had opgehangen omdat ik zo verbaasd was door er allemaal gezegd was

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 16:50

CupCakes_ schreef:
Dat er in ontzettend veel huurhuizen honden niet welkom zijn. Hoe moet je in hemelsnaam dan aan een huis komen? Kopen is nog niet eens optie.. -O-
Hoewel ik er niet om zou liegen, zou ik nooit zeggen dat ik een hond heb als er niet om wordt gevraagd. Ze mogen het namelijk niet weigeren en zo'n clausule in het contract is niet rechtsgeldig. Iig in Nederland is dat zo. Voordat je tekent kunnen ze je natuurlijk wel zonder reden niet accepteren voor een woning, dus stil houden is vaak handig.

Overlast en schade door een hond is natuurlijk wel een issue, en kan uitlopen tot het verplicht uit huis zetten van de hond (of welk dier dan ook). Maar ervan uitgaande dat dat niet het geval is en je hond gewoon opgevoed is mogen ze er niks tegen doen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 16:52

Cambionn schreef:
CupCakes_ schreef:
Dat er in ontzettend veel huurhuizen honden niet welkom zijn. Hoe moet je in hemelsnaam dan aan een huis komen? Kopen is nog niet eens optie.. -O-
Hoewel ik er niet om zou liegen, zou ik nooit zeggen dat ik een hond heb als er niet om wordt gevraagd. Ze mogen het namelijk niet weigeren en zo'n clausule in het contract is niet rechtsgeldig. Iig in Nederland is dat zo. Voordat je tekent kunnen ze je natuurlijk wel zonder reden niet accepteren voor een woning, dus stil houden is vaak handig.

Overlast en schade door een hond is natuurlijk wel een issue, en kan uitlopen tot het verplicht uit huis zetten van de hond (of welk dier dan ook). Maar ervan uitgaande dat dat niet het geval is en je hond gewoon opgevoed is mogen ze er niks tegen doen.

Goede manier om je relatie met de verhuurder in te gaan, ja +:)+.

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 16:53

Ik neem aan dat dit dan gaat om particuliere huur? Heb er van de sociale huur sector nooit van gehoord dat dat geweigerd werd.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 16:59

JudithGigi schreef:
JudithGigi schreef:
De eeuwige verwachting dat je als ICT'er ook in je vrije tijd ermee bezig moet zijn. Nee Gerda, als ik 8 uur naar een laptop heb gestaard wil ik daar niet nog een paar uur aan vast plakken. Dan wil ik naar buiten.
Update: nog voor de functie afgewezen hierop ook _O- ben echt compleet flabbergasted hoe het gesprek ging :') ik had onder andere teveel hobbies en moest mijn levenskeuzes gaan overdenken, hou op met me :')
Hahaha ik ben dus weleens voor een ICT functie afgewezen omdat ik niet genoeg hobbies had buiten computers. Blijkbaar was het zijn van een IT-nerd te persoonlijkheidloos voor een IT baan (was een Linux sysadmin vacature)... Nouja, sorry dat ik van m'n passie m'n werk maak :') .

Gelukkig is werk genoeg te vinden in de ICT. Kreeg de afwijzing ook echt pas ruim een maand na het solicitatiegesprek. Ja toen had ik sowieso al een baan elders _O- .

Kirrietje schreef:
Ik neem aan dat dit dan gaat om particuliere huur? Heb er van de sociale huur sector nooit van gehoord dat dat geweigerd werd.
Ik huur ook particulier. Omrent dit zijn de regels hetzelfde ongeacht woningbouw of particulier. Tenzij het een huisdiervrij pand gaat (buiten het huurcontract om, want daar mag het niet. Dus de écht huisdiervrije panden zijn redelijk zeldzaam) mag het gewoon niet om dat te weigeren als er geen overlast of schade is. Maar als ze het weten kunnen ze wel heel toevallig een ander kiezen natuurlijk. Daarom ook niet liegen maar ook niks zeggen als het niet hoeft.

_San87_ schreef:
Goede manier om je relatie met de verhuurder in te gaan, ja +:)+.
Nooit problemen mee gehad. Mijn huurbazen zijn allemaal heel blij met me geweest ondanks mijn "verboden" hond. Meestal is de clausule überhaupt puur omdat ze bang zijn voor schade en overlast. Beide zorgt mijn hond niet voor. En zij weten ook wel dat het wettelijk geen stand houd. Als je een nette huurder bent kont dat echt wel goed ;) .

Mijn huidige huurbaas wist er wel van, want die vroeg er letterlijk naar en zoals ik zeg zou ik niet liegen. Die wou de hond graag eerst een keer zien. Lastig, ik verhuisde van de andere kant van het land. Uiteindelijk met een foto goedgekeurd.

Maar je hoeft ze echt niet wijzer te maken dan nodig. Uiteindelijk heb je puur een zakelijke relatie.
Laatst bijgewerkt door Cambionn op 21-03-24 17:12, in het totaal 3 keer bewerkt

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 17:05

Nou mocht je nog wat zoeken, dan heb ik de plek voor jou _O- je mocht hier wel een andere hobby hebben overigens: het bedrijf. Ze zochten iemand met een passie daarvoor (????)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-24 17:06

JudithGigi schreef:
Nou mocht je nog wat zoeken, dan heb ik de plek voor jou _O- je mocht hier wel een andere hobby hebben overigens: het bedrijf. Ze zochten iemand met een passie daarvoor (????)

Gatver hier krijg je toch de kriebels van :')

Ben nu wel benieuwd naar welk bedrijf het is :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 17:06

Net wat bramentakken gesnoeid. Ik zie eruit alsof ik met een boze kat geworsteld heb.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 17:10

Judith, dat klinkt vooral als 'we zoeken iemand die het niet erg vindt om elke dag onbetaald minstens een uur over te werken' :+

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 17:21

Al die collectes de laatste tijd. Houd toch op, laat me met rust.

Oh, en de hamer die ik op mijn teen liet vallen. _-:(

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 17:43

Voor alles is een eerste keer: Van de pony afgekiept (en we hebben hem al 13 jaar). Da's niet goed op mijn leeftijd ha ha.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 17:56

_San87_ schreef:
Net wat bramentakken gesnoeid. Ik zie eruit alsof ik met een boze kat geworsteld heb.

Oh ik voel deze post :=

Ik heb dat altijd met het pampasgras ook, compleet onder de kleine sneetjes.