Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 22:09

_San87_ schreef:
Ruim de helft van de wasprogramma's heb je niet nodig, volgens mij :=.

Ik heb een Samsung EcoBubble en gebruik bijna enkel het dagelijkse wasprogramma. Duurt ca. 1,5 u en ik stel zelf een temperatuur in (30 of 60). Alleen handdoeken, theedoeken, vaatdoeken e.d. gaan op katoenprogramma 100.

Precies dit :))

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 22:11

Wollen kleding altijd apart op een wolwas programma.
Beddengoed op 60 graden en vaatdoeken, theedoeken en keukenhanddoeken ook 60 graden, soms 90.

Badhanddoeken doe ik op 90 graden. Is ook goed voor je machine om dit met regelmaat een keer te doen.

Al mijn andere was gaat op 30 graden waarbij ik wel op let om hele donkere ( vooral nieuwere kleding ) niet zomaar bij wit te gooien.

Spreekt voorzich dat een satijnen blouse of andere delicate stof wel apart moet.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 22:16

TheNovelist schreef:
Ik woon samen met mijn partner sinds zondag voor het eerst in ons eigen huis. Maar man o man wat is wassen moeilijk :') dit mag wel bij elkaar, dit niet, dit mag op dit wasprogramma, en het ander moet eigenlijk weer op die etc.
Ik vind het ook zonde om van die kleine wasjes te draaien, maar ik wil ook niet dat er iets kapot gaat :+ ik maak het waarschijnlijker lastiger dan het is maar het is redelijk nieuw voor mij

Achjo gewoon lichte en donkere was apart en alles op 40 graden.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 22:27

Ineke2 schreef:
Wollen kleding altijd apart op een wolwas programma.
Beddengoed op 60 graden en vaatdoeken, theedoeken en keukenhanddoeken ook 60 graden, soms 90.

Badhanddoeken doe ik op 90 graden. Is ook goed voor je machine om dit met regelmaat een keer te doen.

Al mijn andere was gaat op 30 graden waarbij ik wel op let om hele donkere ( vooral nieuwere kleding ) niet zomaar bij wit te gooien.

Spreekt voorzich dat een satijnen blouse of andere delicate stof wel apart moet.

Volgens de wasmachine monteur was het inderdaad verstandig om je

Handdoeken, Onderbroeken en Sokken dacht ik te wassen op 90 graden.

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 22:40

Hangt er ook weer van af wat voor onderbroeken en sokken je hebt of die wel tegen 90 graden kunnen

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 22:43

Ik lig net 5 minuten op bed en hoorde net kabaal in de woonkamer waar op dit moment 3 katen zijn.
Maar vooral guus miauwes was net behoorlijk aan het spoken vangen vlak voordat ik op bed ging -O-
Ik kijk morgen wel wat er kapot gegooid is

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 23:14

Het regent hier echt keihard…Het maakt zo’n lawaai dat ik er niet van kan slapen.

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 00:07

Niet kunnen slapen door herbelevingen en suïcidale gedachtes.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 03:33

Ik kan niet slapen en de wekker gaat alweer over 3,5 uur -O-

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 04:02

De hele week al nachtmerries. Dat schijnt een bijwerking van de narcose te zijn. Maar het duurt altijd even voor die droom van je afgeschud is en je weer kan slapen

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 05:13

Ja hoor en weer een inval. Bij dezelfde als de vorige keer. En weer 2 beuken nodig om binnen te komen. Hoe dom kan je zijn ook om gewoon weer de fout in te gaan.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 05:52

Wat een slechte nacht, gatver.
Had het echt zo warm.

Wassen.. ik was al 39 jaar alles bij elkaar op 30 en alles leeft nog steeds.

Alleen nieuwe donkere kleding paar keer bij elkaar dan draai ik donkere en bonte was en daarna kijk ik er niet meer naar.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 06:25

Ik wil eigenlijk nu wel weer naar huis maar ga nog 1 week door touren.
Tot nu toe wel echt prachtige steden gezien! <3

En de plek waar ik nu slaap is ook leuk maar ik zit in het centrum dus ik hoor alle kabaal :')
Maar het uitzicht maakt echt alles weer goed

Afbeelding

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 07:10

Blijkbaar is er bij de hond met ernstige diarree al enkele maanden een afname in gewicht te zien en de dierenarts vroeg een foto van een half jaar of een jaar geleden en toen kwam het even binnen hoor. Spieratrofie op zijn kop en nog niet zo een beetje.
Dat in combinatie met in juni een bezoekje omdat hij onverklaarbaar zijn mond niet meer openkreeg zonder pijn belooft niet veel goeds.

Bloed afgenomen om te testen, 3 dagen poepschrapen om te samplen maar vanmorgen at hij gewoon weer! Dadelijk even een rondje lopen en kijken wat er uit komt.

Giardia lijkt me niet, de andere hond is weer 100% ok en andere honden zijn ook in contact geweest met hun (die heb ik gebeld) en daar is niks te merken van buikpijn of diarree.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 07:52

Ik probeer een overnachting te regelen voor komend weekend maar de verhuurder reageert niet meer.

Het is een Duitse verhuurder van een Nederlands verblijf en ik heb wel een nummer plus ik spreek vloeiend Duits, maar het stuit me tegen de borst dat ik als Nederlandse een gesprek in het Duits moet gaan voeren over een Nederlandse locatie. :')

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 07:55

Als ik moe ben, doe ik domme dingen. Zoals een deur openen over mijn kleine teentje heen. Auw!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 07:56

Mijn auto is mijn ergernis op dit moment. Er zit een mooie optie op die "linksverkeer" heet, waardoor je verlichting zich aanpast aan linksrijden. De dealer had mij dat mooi laten zien, een dropdown met linksverkeer en rechtsverkeer.

Kom ik aan in Engeland, allemaal prima overdag. Maar 's avonds wil ik de verlichting op Links zetten. Zegt die stomme auto "Helaas is deze functie nu niet beschikbaar", ik krijg de dropdown niet eens :') Dus straks maar even de dealer bellen of ze weten hoe dit komt :+

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 08:20

Mijn paard krijgt vandaag een super fijne behandelaar maar ik kan er uitgerekend vandaag niet bij zijn… beetje last-minute allemaal… maar de volgende mogelijkheid is pas over meerdere weken en het is vrij acuut… ben de afgelopen 20 jaar bij alle bezoekjes geweest, de hoefsmid, de fysio, de dierenarts, de tandarts, alles… ze kreeg al geen wormenspuit zonder dat ik het deed. Ze is niet de makkelijkste met vreemden (misschien juist daardoor…?) en ik ga dood van de stress dat ik er niet bij kan zijn.

De behandelaar staat er heel relaxt in en iedereen zegt ook tegen me dat het goed komt. Maar zo veel spanning, en dan ook nog op een belangrijke dag…

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 08:25

Eapy schreef:
Mijn paard krijgt vandaag een super fijne behandelaar maar ik kan er uitgerekend vandaag niet bij zijn… beetje last-minute allemaal… maar de volgende mogelijkheid is pas over meerdere weken en het is vrij acuut… ben de afgelopen 20 jaar bij alle bezoekjes geweest, de hoefsmid, de fysio, de dierenarts, de tandarts, alles… ze kreeg al geen wormenspuit zonder dat ik het deed. Ze is niet de makkelijkste met vreemden (misschien juist daardoor…?) en ik ga dood van de stress dat ik er niet bij kan zijn.

De behandelaar staat er heel relaxt in en iedereen zegt ook tegen me dat het goed komt. Maar zo veel spanning, en dan ook nog op een belangrijke dag…

Zo ben ik ook :')
Maar komt wel goed!

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 08:27

Ah fijn om te horen dat ik niet de enige ben haha :') paardje staat bevangen dus de zorgen zijn al groot… maar goed, de behandelaar weet natuurlijk wat ze doet. Ze zal wel niet de enige lastige zijn die ze ooit is tegengekomen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 08:29

Eapy, zo herkenbaar dit.... ik had t pas met een osteo behandeling. Ij vond het echt 10x niets dat ik er niet bij kon zijn... maar alles is super goed gegaan. Succes!

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 09:11

Wat vervelend Eapy, je bent zeker niet de enige die het erg spannend vindt hoor! Maar een kundige behandelaar kan met een wat lastiger paard meestal ook goed uit de voeten :)

Even mijn eigen paardenergernis, mijn paard vertikt het om te eten als hij op stal moet staan en ik maak me heel wat zorgen over komende wintermaanden -O- en ik bedoel echt geen hele dagen op stal opsluiten ofzo maar ook alleen paar uurtjes 's nachts met slecht weer. Hij lust zijn brok dan niet eens want hij wil naar buiten, punt. Verder helemaal gezond en happy (zolang hij buiten mag blijven that is ).

Vorig jaar wilde die ook niet eten in de winter maar we hebben het een beetje afgeschoven op maanden boxrust en stress van verhuizing enz, daar worden ze per definitie niet gelukkig van. Maar nu is er niets aan de hand, hij vindt op stal stan gewoon erg stom :')

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 09:55

Thanks voor de wastips iedereen! Heb nu een beetje een schema van hoe en wat en ga wel zien hoe het allemaal reageert :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 09:58

Ohja nog een was tip nu ik eraan denk, je hebt ook nog kleurdoekjes, die doe ik vaak ook erbij met nieuwe kleding, met name met donkerblauw en rood. Nieuwe kleding kan met wassen nog wat kleurstof afgeven, die kleurstof gaat dan als het goed is in dat kleurdoekje zitten zodat het niet (of in ieder geval minder erg) af geeft op je andere kleding.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 09:59

Fly_high,kan je paard ook zelf de stal in?Zoja zou ik hem in de nacht gewoon buiten laten.