Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:03

Ik kan het met bovenstaande alleen maar eens zijn. Hierdoor heb ik moeite met begrijpen dat mensen in relaties blijven met veel ruzies en dan zeggen 'dat hoort erbij'. In mijn ogen niet namelijk. En dan heb ik het niet over een discussie of het niet met elkaar eens zijn. Ik heb het over harde stemmen, verheven stemmen, schreeuwen etc
Ik ben opgegroeid in een huis zonder ruzie. Mijn ouders hadden veel liefde voor elkaar, waren duidelijk elkaars maatjes. Samen leuke dingen doen, toen de kinderen uit huis waren nog altijd samen op vakantie, in de dagelijkse dingen was de liefde duidelijk
Des te onbegrijpelijker dat mijn vader in eens de handdoek in de ring gooide toen het slecht ging tussen hen een aantal jaar geleden. Maar goed, das een ander verhaal :P maar ook nu noemen ze elkaar nog de liefde van hun leven, maar mn vader weigert er verder over te praten.
Maar als bijgevolg heb ik ook niet leren omgaan met conflict en ben ik nu conflict vermijdend :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:07

Als ex hulpverlener begrijp ik het wel. Teveel kinderen maken geweld mee, verslaving van ouder(s), incest etc.
Dan begin je al met min twee in het leven.
Maar het kan ook anders. Ik ken iemand met een geweldige jeugd die tijdens begeleiding leerde dat zij "het". uiterlijk had om mannen aan te trekken die niet ok zijn. Dus aanranding, verkrachting etc. Na die sessie ging het beter want ze wist ik ben extra kwetsbaar door mijn uiterlijk en het ligt niet aan mij. Ze kon er meer op anticiperen als het ware.

Als het gaat om in foute relatie te blijven gaat de manipulatie zeer geraffineerd en hapje voor hapje. Voordat de.vrouw het weet heeft ze kinderen en klapt het hekje dicht van het kooitje. Beetje bij beetje met veel sorries en goed maken en lief zijn bouwt het pathologische zich op in de relatie met als het geweld, de gekkigheid en vaak ook de drank of drug.
Het is een complexe materie. En niet zo gemakkelijk laat staat om die vrouwen te veroordelen. Het gaat vaak om zeer lieve en intelligente vrouwen die "iets speciaals". hebben en interessant zijn voor mensen die pathologische structuur in zich dragen en dat goed weten te verbergen.
Ik heb geleerd om daarover niet te oordelen maar bij te staan als ik denk dat zoiets aan de hand is..Het is nl al schaamtevol genoeg voor doe vrouwen doe het overkomt want ze schamen zich vaak en zijn echt niet gek.

Zonnetje81

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 57 min geleden

Dat ze verstrikt raken begrijp ik zeer zeker wel. Maar waarom trekt de ene vrouw steeds weer zo’n man aan en de ander niet. Interessante uitleg Pien!