Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-24 13:25

pmarena schreef:
Ik vind het wel een typisch "even opnieuw opstarten" (zonder extra dingen aan je device gekopeld te hebbben) probleem. Maar dat zal je vast al geprobeerd hebben :=

Vind dit typisch een vraag van de ICT helpdesk van mijn werk als ik bel :+
Ja heb altijd al opnieuw opgestart _O-

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 13:40

c_alsemgeest schreef:
pmarena schreef:
Ik vind het wel een typisch "even opnieuw opstarten" (zonder extra dingen aan je device gekopeld te hebbben) probleem. Maar dat zal je vast al geprobeerd hebben :=

Vind dit typisch een vraag van de ICT helpdesk van mijn werk als ik bel :+
Ja heb altijd al opnieuw opgestart _O-

Ja dat was ook mijn eerste ingeving toen het me vorige week voor het eerst gebeurde!! En idd, het belerende toontje van de ICT mannen… heb je m al opnieuw opgestart.. hahahaha

De Windows knop met pijltje was de reddende oplossing, dank jullie wel!!!
Laptop is inmiddels 4 jaar oud en ik denk dat hij het langzaam begint te begeven… teveel mee de wereld over geweest!!

Lestrange01

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 19:30

Hoe doen andere families dat, wanneer je je bachelordiploma haalt?

Vorige zomer heb ik mijn rechtendiploma gehaald en dat is niet gevierd, ik heb geen felicitaties gekregen. Toevallig had ik het er laatst over met mijn moeder, voor de zoveelste keer werd er een opmerking gemaakt over mijn opleiding "studeer je af dit jaar?" Terwijl ze al maanden weet dat ik twee jaar over mijn master doe en dit ook heb besproken, uitgebreid. Toen ik opmerkte dat we het helemaal niet gevierd hebben vertelde mijn moeder dat dit normaal is, want ik ben nog niet echt klaar, want ik heb alleen maar mijn bachelordiploma gehaald.

Nu komen mijn klasgenoten uit een héél ander milieu, waar de ouders voor vakanties betalen enzovoort, maar ik vraag me af wat de norm is voor families zonder veel inkomen? Uiteten? Een cadeautje? Een felicitatie?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 20:04

Wij gingen even ergens iets drinken na mijn bachelordiploma, en ik kreeg een vulpen :)
Het wisselt echt zo per gezin, en er is geen goed of fout. Wat me in jouw geval het jammerst lijkt is dat ze niet helemaal lijken te waarderen wat je hebt gepresteerd. En waardering is natuurlijk totaal niet afhankelijk van cadeautjes :)

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 20:14

In mijn familie ben ik de eerste die is gaan studeren. Bij mijn eerste bachelor waren mijn ouders bij de diploma-uitreiking en hebben we daarna nog wat in de stad gegeten. Bij mijn master waren er meer mensen bij de diploma-uitreiking en heb ik ook een cadeautje gekregen (al weet ik echt niet meer wat). Bij mijn tweede bachelor was er vanwege corona geen diploma-uitreiking, wel heeft mijn moeder een kettinghanger van haar laten aanpassen door een goudsmid, waardoor ik nu een uniek sieraad heb, voor een relatief iets lager budget. Die ketting draag ik heel vaak. Maar ze hebben vooral hun trots laten blijken en dat is veel belangrijker dan dure cadeaus.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 22:15

Toen ik afstudeerde gingen mijn ouders mee naar mijn diploma uitreiking en daarna hebben we thuis pizza besteld en dat hebben zij betaald. Dat was voor mij prima. Van mijn schoonouders kreeg ik een klein cadeautje (waarschijnlijk een biertje en wat te eten, zoiets).

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 22:17

Wij hebben bij beide kinderen Een cadeau en een bos bloemen gedaan.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 07:03

Volgens mij gaat het Lestrange meer om het feit dat ze niet eens is gefeliciteerd door haar eigen moeder dan om wel of geen cadeau.

En uit welk milieu je ook komt, een felicitatie lijkt me toch wel het minste wat je mag verwachten als je je diploma haalt?
Bij ons was er ook vaak niet overal geld voor maar ik ben zelfs gefeliciteerd toen ik mijn rijbewijs haalde.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 08:19

Een felicitatie bij diploma, welk niveau ook, is toch niet zo ingewikkeld zou je zeggen.

En natuurlijk gefeliciteerd, knap werk!!

Bij mijn ouders hadden we het ook niet breed, maar kregen altijd een kaart, met lieve opmerking/een compliment.
Laatst bijgewerkt door marleen_88 op 29-06-24 08:26, in het totaal 3 keer bewerkt

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 08:20

Best triest als je niet eens gefeliciteerd wordt dat is toch het minste wat je kan doen en vriendelijkheid kost niets.
Je werkt er hard voor en bent super trots dat je het dan voor elkaar heb gekregen.

Van mij krijgt je een dikke 10, een knuffel en gefeliciteerd....

Afbeelding

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 09:14

OMG, dat “niet feliciteren” had ik helemaal gemist. Dacht dat t over wel of niet een cadeau ging. Sorry.
Gefeliciteerd! Knap gedaan, weer een grote stap voorwaarts gezet. Daar mag je trots op zijn.

Niet feliciteren is heel naar. Van nabij meegemaakt. Dat gaat echt onder je huid zitten. Echt heel naar voor je.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 20:24

Kan iemand mij vertellen wat de lol is van langs de snelweg gaan zitten kijken hoe het verkeer van de TT langs komt? Ik ben er elke keer weer verbaasd over, ja, het zijn veel motoren, maar het is niet alsof we in Nederland geen motoren gewend zijn ofzo, toch? :? En files zijn ook niet zozeer bijzonder....

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 21:27

Ik denk dat die mensen 't vooral leuk vinden om heel veel van een bepaald soort voertuig achter elkaar te zien, op een manier die maar eens per jaar voorkomt.

Maar, ik geef je wel gelijk, ik snap 't ook niet. Van alle leuke dingen die je op een doorsnee zondag (met mooi weer!!) kunt doen, kiezen ze dit...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 21:35

Maar het is wel heel gaaf dat de mensen dat doen en je er dan met een motor rijd

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 21:49

Ik moest op concours en vond het al zo raar druk op de weg van Drachten naar Beilen voor een zondagochtend, tot ik bij Hoogersmilde de TT-bordjes zag :+
Ook hele hordes mensen langs de A28 idd, ik vroeg me ook al af wat daar nou de lol van is.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 22:00

DuoPenotti schreef:
Maar het is wel heel gaaf dat de mensen dat doen en je er dan met een motor rijd

Dat was nou precies wat ik aan het doen was (maar gelukkig wel de andere kant op), maar ook als motorrijder snap ik er echt helemaal niks van.....

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 22:13

Hoe zit het tegenwoordig met de incubatietijd van corona?
Festival gehad en veel mensen testen positief, ik nu net ook.
Maar het was eerst 3-5 dagen na de besmetting toch? Ik heb gisteren met een groep gezeten die nu ook allemaal positief testen maar ik moet het toch al ergens anders, al eerder hebben opgelopen?

Geen idee of de testen nog accuraat zijn trouwens. Maakt verder ook niet zoveel uit of het Covid is of gewoon verkouden maar ben gewoon benieuwd.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 23:07

Nyaleti schreef:
Hoe zit het tegenwoordig met de incubatietijd van corona?
Festival gehad en veel mensen testen positief, ik nu net ook.
Maar het was eerst 3-5 dagen na de besmetting toch? Ik heb gisteren met een groep gezeten die nu ook allemaal positief testen maar ik moet het toch al ergens anders, al eerder hebben opgelopen?

Geen idee of de testen nog accuraat zijn trouwens. Maakt verder ook niet zoveel uit of het Covid is of gewoon verkouden maar ben gewoon benieuwd.

Toen ik het kreeg, zat er 2 dagen tussen.
Zaterdag iemand op bezoek gehad die zich tijdens het bezoek slechter ging voelen.
Maandag hartstikke positief getest.
Daarvoor geen risicovol contact gehad

Emmaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 00:17

Hier ook kort ja. Was zaterdag bij mijn moeder en maandag zelf doodziek, echt een hele week eraf gelegen ook.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 08:16

Lalidan schreef:
Kan iemand mij vertellen wat de lol is van langs de snelweg gaan zitten kijken hoe het verkeer van de TT langs komt? Ik ben er elke keer weer verbaasd over, ja, het zijn veel motoren, maar het is niet alsof we in Nederland geen motoren gewend zijn ofzo, toch? :? En files zijn ook niet zozeer bijzonder....

Haha, gister dus diezelfde ‘ergernis’! Ik kwam van Groningen en ineens langzaam rijdend verkeer.. allemaal motoren ertussen, km lang mensen langs de weg, op viaducten. Heb gewoon bijna een uur langer over mijn rit gedaan!

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 09:00

Hier een van die motorrijders :') Ik vind het zelf ook bijzonder dat er mensen langs de snelweg gaan kijken naar zoiets. Maar ook mooi op een bepaalde manier. Als je dan 2 oudere mensen met hun camper ziet staan, iedere motorrijder "negeert' ze en dat jij dan wel zwaait naar ze. Het gezicht dat je dan zo ziet oplichten.. <3 zo'n moment vind ik mooier dan een klein kind waar alle anderen al naar kijken, zwaaien of herrie voor gaan maken.

Maar was ook blij dat we er bij Westerbork weer af konden, want met de warmte is het absoluut geen pretje. Niet als motorrijder, maar ook niet als automobilist. Ik hoop altijd maar dat wij (motorrijders dus) ons wel zo gedragen dat de rest er zo min mogelijk last van hebben.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 09:07

Lalidan schreef:
DuoPenotti schreef:

Dat was nou precies wat ik aan het doen was (maar gelukkig wel de andere kant op), maar ook als motorrijder snap ik er echt helemaal niks van.....

Nee waarom die mensen dat doen snap ik ook niet. Tenminste het eerste stuk waar het nog weinig gemengd is met motoren.
Maar het is wel leuk als je er zelf met motor rijd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 09:49

Ach ja, waarom staan er jonge guppies hier in niemandsland bij een rotonde met hun telefoon paraat voor het maken van een foto, te hopen dat er wat interessants langskomt.... :=

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 10:29

NoTwixLeft schreef:
Hier een van die motorrijders :') Ik vind het zelf ook bijzonder dat er mensen langs de snelweg gaan kijken naar zoiets. Maar ook mooi op een bepaalde manier. Als je dan 2 oudere mensen met hun camper ziet staan, iedere motorrijder "negeert' ze en dat jij dan wel zwaait naar ze. Het gezicht dat je dan zo ziet oplichten.. <3 zo'n moment vind ik mooier dan een klein kind waar alle anderen al naar kijken, zwaaien of herrie voor gaan maken.

Maar was ook blij dat we er bij Westerbork weer af konden, want met de warmte is het absoluut geen pretje. Niet als motorrijder, maar ook niet als automobilist. Ik hoop altijd maar dat wij (motorrijders dus) ons wel zo gedragen dat de rest er zo min mogelijk last van hebben.

Dat zwaaien vond ik idd ook zo apart, maar mooi dat je weer een dag goed kon maken van mensen ;)

Ik vond het erg netjes gaan, de automobilisten gaven de ruimte en de motoriseren gingen ertussendoor. Soms was een een automobilist die niet oplette óf schijt had, die bleef dan op zijn weghelft rijden ipv net als de rest echt aan de kant. Dat zorgde dan voor een linke situatie voor de motorrijder.. Maar gelukkig lette die zelf ook goed op.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-24 10:42

Wij hebben hier in de buurt veel carspotters onder de jongeren. Staan uren met camera's langs de weg om bijzondere auto's te spotten. Ik denk altijd maar, het is beter dan binnen achter de computer hangen :+
Mijn man heeft een paar bijzondere auto's. Dus die wordt vaak op de foto gezet. Ze hebben ook hand gebaren of je even gas wil geven voor het geluid, een soort van alsof je op een denkbeeldig motor stuur gas geeft :')