Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 04:05

karuna schreef:
Helaas neemt de ziekenhuis bezetting ook weer toe. -O-

Nos

Citaat:
1247 coronapatiënten in het ziekenhuis, bezetting neemt toe
In de ziekenhuizen zijn 138 nieuwe coronapatiënten opgenomen op de verpleegafdeling. Op de IC's kwamen er 11 nieuwe patiënten bij, meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS).

De bezetting nam toe. Er liggen nu 1247 mensen met corona in het ziekenhuis (gisteren: 1154), van wie 212 op de IC (gisteren: 209).

Dat is een absolute toename van slechts 3 mensen op de IC, terwijl er 112.000 positieve tests zijn.
Jouw -O- kan beter vervangen worden met een *\o/*

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 04:43

storrum schreef:
enzino schreef:
Tests moeten toch niets uitmaken? Het gaat toch om overbelasting van de zorg?

Ik begrijp niet waarom al die mensen zich laten testen, stop er toch mee, het kost miljoenen en het brengt ons nergens. Ik ben nog nooit getest en dat gaat ook niet gebeuren.

En wie dit leest in de NRC, en dan nog steeds zegt te geloven in CTB, en 2- of 3G, kan ik niet meer
serieus nemen.

Ik heb me nog nooit laten testen ben het ook niet van plan. Als ik me ziek voel blijf ik thuis. Dan bedenk ik voor werk wel een andere smoes, last van de rug. De meeste collega's zijn gevaccineerd, en dan heb je weinig te vrezen schijnt.

Bij ons op werk zijn geen besmettingen en 20 % is niet gevaccineerd. Bij ons worden er geen handen ontsmet. Muilkorven worden ook niet gedragen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 08:50

Gisteren op Nieuwsuur ook een stuk over of testen wel nog zinvol is. Ook gezien de kosten die dit met zich meebrengt. Maar ook omdat het feitelijk nog weinig zegt, testen om het zicht op het virus te houden is een doel wat al lang niet meer gehaald wordt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 09:40

karuna schreef:
Helaas neemt de ziekenhuis bezetting ook weer toe. -O-

Nos

Citaat:
1247 coronapatiënten in het ziekenhuis, bezetting neemt toe
In de ziekenhuizen zijn 138 nieuwe coronapatiënten opgenomen op de verpleegafdeling. Op de IC's kwamen er 11 nieuwe patiënten bij, meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS).

De bezetting nam toe. Er liggen nu 1247 mensen met corona in het ziekenhuis (gisteren: 1154), van wie 212 op de IC (gisteren: 209).

Bijzonder,Afgelopen weekend hoorde ik wat anders. Namelijk het enkel nog maar af nam.

Vrijdag loopt kennelijk voor wat volk het QR af.
Een druk middel om er nog even wat boosters door te duwen voor corona echt een verkoudheidje gaat zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 09:54

Hieronder de IC bezetting in NL:

Afbeelding

Er is inderdaad een absolute toename van 3 mensen, maar die toename is zo klein dat je die nauwelijks waar kan nemen in de grafiek.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:00

Ben benieuwd wanneer ze ook gewoon de verdeling door en met Corona opgenomen op het dashboard zetten.

karuna
Drukke kabouter

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:04

Afbeelding

Dit is het plaatje van gister. Het neemt al dagen iets toe niet af

Oa nos

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:06

Nog een nieuwe term erbij... verplichte vaccinatiekeuze.
Hoe langer het coronaverhaal duurt, hoe creatiever de terminologie :D

Citaat:
“Als we de besmettingen in de hand willen houden, kan een vaccinatieverplichting op zich niet volstaan.” Dat heeft epidemioloog Marius Gilbert (ULB) maandag gezegd in de commissie gezondheid. Hij pleitte er ook voor een zogezegd ‘verplichte vaccinatiekeuze’, waarbij mensen die zich niet willen laten vaccineren, verplicht langs moeten bij een arts naar keuze tijdens een gratis consult. Ook econoom Mathias Dewatripont was gewonnen voor dat idee.

Leuke bijkomstigheid, het consult is gratis én je mag de arts zelf kiezen ! *\o/*
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 01-02-22 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:06

Verpleegafdelingen ja.
IC pas sinds gister 3 erbij. Dat liep tot dan elke dag nog af.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:31

Voor wie acht dat het in Spanje beter gaat want warm: Ik woon op een half uur van de Costa del Sol; weer -3,5 vanmorgen en hárd krabben :brr:
Het is dat er al meer dan een maand geen neerslag gevallen is, anders zou de berg op loopafstand in het uitzicht een witte top hebben.

Covid; in Asturias was de top 7.500 positief getestten/dag. Is nu 3.500. Over heel Spanje nu nét onder de 3.000. Oh, per 100.000. In totaal 49 miljoen. Tel maar op de vingers. Opnames/ICs zijn niet zorgwekkend.

@Pandora2 de terminologie is van het begin af zéér subtiel manipulerend door onduidelijk gebruik van termen. ´Besmet´ is daarom volledig verkeerd begrepen. Ook door of met Covid en ga zo door. En mooie was ook incentief voor chantage.
Het woord ´gijzeling´ zou de spijker op de kop zijn ipv ´code zwart´. Bijvoorbeeld.

Het gaat allemaal over echter. Nu echt op het rechte stuk naar de finish *\o/* *\o/*

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:36

't Is te hopen dat ze dat laatste rechte stuk tenminste geasfalteerd hebben :')
Als het een geitenpad is, schiet het ook niet op natuurlijk ~~}>

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:42

Pandora2 schreef:
Nog een nieuwe term erbij... verplichte vaccinatiekeuze.
Hoe langer het coronaverhaal duurt, hoe creatiever de terminologie :D

Citaat:
“Als we de besmettingen in de hand willen houden, kan een vaccinatieverplichting op zich niet volstaan.” Dat heeft epidemioloog Marius Gilbert (ULB) maandag gezegd in de commissie gezondheid. Hij pleitte er ook voor een zogezegd ‘verplichte vaccinatiekeuze’, waarbij mensen die zich niet willen laten vaccineren, verplicht langs moeten bij een arts naar keuze tijdens een gratis consult. Ook econoom Mathias Dewatripont was gewonnen voor dat idee.

Leuke bijkomstigheid, het consult is gratis én je mag de arts zelf kiezen ! *\o/*

Moet je dan verplicht langs een arts die jou gaat vertellen dat je moet vaccineren, of begrijp ik de tekst verkeerd?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:45

Ik heb echt geen idee. :')
Misschien moet je gewoon gaan uitleggen waarom je niet vaccineert.

In elk geval heb ik mijn arts al gekozen, met optie op een andere als de eerste niet beschikbaar moest zijn :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:47

Ik vind het zo'n gedoe rondom die vaccinaties. Neem dan gewoon een besluit en stel het verplicht. Nu is het gewoon dwang, maar dan toch net niet... Elk jaar in oktober een spuit halen, voor mij apart na een half jaar nog een booster als dat nodig is, maar blijf niet zo dwalen met die rare regels.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:47

Pandora2 schreef:
't Is te hopen dat ze dat laatste rechte stuk tenminste geasfalteerd hebben :')
Als het een geitenpad is, schiet het ook niet op natuurlijk ~~}>

Tsk, kunnen al die NLers met SUVs en 4x4s ook eens een keer van het asfalt af.

We gaan donderdag weer een ´besmettingstest´ doen. We gaan bewust eens naar andere gelegenheden. Kan niet schrijven buiten de zone van comfort want het is allemaal heel comfortabel en voel me er ook príma bij. O.a. naar een lounge bar in de haven waarvan ik wéét dat ze om een QR code vroegen (politiecontrole incluis) een maand terug. Ben benieuwd.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:50

Jessix Verplichten is teveel gedoe. Zowel wat betreft controles, sancties als administratieve (lees : wettelijke) rompslomp.

Plus er zijn sectoren en bedrijven die veel voordeel halen uit al dat rekken, twijfelen en dwalen... :$ :$

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:52

Jessix schreef:
Ik vind het zo'n gedoe rondom die vaccinaties. Neem dan gewoon een besluit en stel het verplicht. Nu is het gewoon dwang, maar dan toch net niet... Elk jaar in oktober een spuit halen, voor mij apart na een half jaar nog een booster als dat nodig is, maar blijf niet zo dwalen met die rare regels.

Nou ja ik denk dat we aardig hard op weg zijn naar een verplichting aangezien vrijdag de groene vinkjes komen te vervallen voor mensen die de booster nog niet gehaald hebben.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:54

Pandora2 schreef:
Jessix Verplichten is teveel gedoe. Zowel wat betreft controles, sancties als administratieve (lees : wettelijke) rompslomp.

Plus er zijn sectoren en bedrijven die veel voordeel halen uit al dat rekken, twijfelen en dwalen... :$ :$

Ik weet het... Ik irriteer me er alleen ontzettend aan.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:55

Ik begrijp je helemaal.
Maar mettertijd raakt een mens er wel aan gewend :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:57

Pandora2 schreef:

Ik vind het zum :r illustrerend -O- dat er núl streven is naar het níet vaccineren van het grote deel van de bevolking wat helemaal geen vaccinatie nódig heeft.
Ten eerste is het, hoezeer dat hier ook tegengesproken wordt, baat het niet schaadt het wel en ten tweede kan er dan een enórm aantal naar de derde wereld.

Niets nadruk op gezonder leven, niets identificeren van de resistenten, wel verkapt verplichten.

Dat heet afstompen Pandora2.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:57

Huertecilla schreef:
We gaan donderdag weer een ´besmettingstest´ doen. We gaan bewust eens naar andere gelegenheden. Kan niet schrijven buiten de zone van comfort want het is allemaal heel comfortabel en voel me er ook príma bij. O.a. naar een lounge bar in de haven waarvan ik wéét dat ze om een QR code vroegen (politiecontrole incluis) een maand terug. Ben benieuwd.

Die polizei is het na een maand toch al lang afgebold :=

Lounge bar...haven...en ik zag op het weerbericht 20 graden voor Andalucia {:}. Tsssss......

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 11:00

purny schreef:
Nou ja ik denk dat we aardig hard op weg zijn naar een verplichting aangezien vrijdag de groene vinkjes komen te vervallen voor mensen die de booster nog niet gehaald hebben.

??
Ik heb zonder booster gewoon 270 dagen een QR code in NL.
Of heb ik weer wat gemist?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 11:01

purny schreef:
Jessix schreef:

....en ik krijg maar geen positief dus geen ´hersteld´vinkje |o
Zou een :)* geest opmerken dat dit, degenene die er gewoon níet meetbaar vatbaar voor zijn, extra aandacht zouden krijgen. Dát is tenslotte gewenst toch?! Maar nee, verplicht herhervaccineren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 11:01

Needje schreef:
purny schreef:

??

https://nos.nl/artikel/2415269-coronapas-van-half-miljoen-ongeboosterden-vervalt-vrijdag

De geldigheid van het CTB wordt beperkt tot 180 dagen na besmetting en 270 dagen na vaccinatie. Mensen die vóór 1 mei hun laatste prik hebben gehad (één prik van Janssen of twee van een ander goedgekeurd vaccin) hebben dus een booster nodig om nog zonder extra voorwaarden op reis te kunnen. De geldigheid van de booster is vooralsnog onbeperkt.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 11:02

Needje schreef:
purny schreef:

??

Nee hoor dat klopt. Maar dat houdt in dat er een groep is die voor mei de vaccins hebben gehad en nog geen booster nu voor de keuze komen te staan.