Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:23

Marcella, moest de kans op besmetting zo hoog zijn bij een kaakchirurg dan was die niet aan het werk hoor. Gewoon gaan.

Sherivey

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:27

Geen idee hoe dat bij de kaakchirurg is, maar bij de tandarts hebben ze bij mij echt veel maatregelen. Vragenlijst, spoelen, handen desinfecteren, buiten wachten, temperatuur meten, mondkapje, na iedere patient doekje over de stoel.

Denk dat dit bij de kaakchirurg niet anders is. Ik voel me 'onveiliger' in de supermarkt, waar iedereen in mn nek staat te hijgen en alle schappen aanraakt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:29

Tja kom al zo min mogelijk in de winkel, want niemand hou afstand. Enige plek waar ik iedere dag (bijna) kom is de moestuin mijn eigen stekje. Huisarts ben ik nu even 2x geweest (alleen longfunctie) en 1x fysio omdat het echt niet meer ging en moet eigenlijk weer naar de fysio.

Medicijnen geef ik gewoon telefoontje en kan het dezelfde dag of dag erna ophalen.

Tandarts kom ik alleen als ontsteking niet meer te harden is.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:31

Marcella schreef:
Ja misschien wel, maar moet ik dan risico nemen om corona op te lopen, want vermoed dat het dan ook niet goed afloop. Ach kan ik wel begraven worden met mooie tanden heb je veel aan. :') _O-

Je doet toch wel meer dingen waar je eventueel Corona op kan lopen. Dus ja als je gezondheid op het spel staat (hersenvliesontsteking) zou ik de kans op Corona op de koop toenemen (die kans is al heel klein) en naar de kaakchirurg gaan. Misschien word je wel zieker van die hele enting dan dat je ooit van Corona zelf zou worden, van hersenvliesontsteking word je zeker zieker.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:32

Kaakchirurg zou ik wel aandurven!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:33

Kookaburra schreef:

Nou dat niet, maar dat heeft niks met corona te maken en alles met mijn angst _O-

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:34

MyWishMax schreef:
Kookaburra schreef:

Nou dat niet, maar dat heeft niks met corona te maken en alles met mijn angst _O-

+1 :')

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:38

Marcella schreef:
Tja kom al zo min mogelijk in de winkel, want niemand hou afstand. Enige plek waar ik iedere dag (bijna) kom is de moestuin mijn eigen stekje. Huisarts ben ik nu even 2x geweest (alleen longfunctie) en 1x fysio omdat het echt niet meer ging en moet eigenlijk weer naar de fysio.

Medicijnen geef ik gewoon telefoontje en kan het dezelfde dag of dag erna ophalen.

Tandarts kom ik alleen als ontsteking niet meer te harden is.

Allemaal keuzes die je zelf maakt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:45

MyWishMax schreef:
Kookaburra schreef:

+1

Met de reden dat de tandarts absoluut niet moeilijk doet om door te verwijzen die heeft zelfs liever dat ik naar de kaakchirurg gaat. Zit ik alleen nog met probleem chronisch neusverkouden en daardoor ook eigenlijk niet welkom ben en daar ga ook niet vanaf komen. :')

Urbanus

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:49

Zelden een glas zo halfleeg gezien als bij jou.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:50

MyWishMax schreef:
Kookaburra schreef:

True fact tho :')

Qua corona durf ik er zo heen. Maar neuh, uberhaupt naar een chirurg. Meh. Staat niet op mijn 'vind-ik-leuk-om-te-doen'-lijst.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:51

Dit dus MB.

Altijd overal excuses voor.

Joh ga naar die kaakchirurg, je gaat ook naar de tandarts, wat een gezeik zeg.
Lekker met pijn blijven lopen, nouja kan je hier in iedergeval genoeg klagen.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:54

MarcoBorsato schreef:

+1
Ik lees meer mee dan dat ik post in dit topic, ik erger me niet zo snel ergens aan, maar ik verbaas me echt hoe sommige echt elk wissewasje aangrijpen om ergens een ergernis over te hebben.... Is het leven dan echt zo zwaar?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:55

Ik erger me vandaag aan mijn luiheid. Krijg niets gedaan. Iemand een schop onder de kont op overschot?

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:55

Waarom met neusverkouden niet welkom bij kaakchirurg? Of snap ik nu iets niet?

Ik ben door medicatie ook constant verkouden en heb gewoon kort van te voren laten testen op Corona. Gewoon om het zeker te weten.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:57

Gini schreef:
Ik erger me vandaag aan mijn luiheid. Krijg niets gedaan. Iemand een schop onder de kont op overschot?

Nu even schop onder kont, :D zodat je straks verder kan luieren als je alles gedaan hebt wat nodig is :') Luiert vaak wel lekkerder

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 14:00

saskiaojan schreef:
MarcoBorsato schreef:

+1
Ik lees meer mee dan dat ik post in dit topic, ik erger me niet zo snel ergens aan, maar ik verbaas me echt hoe sommige echt elk wissewasje aangrijpen om ergens een ergernis over te hebben.... Is het leven dan echt zo zwaar?

Blijkbaar,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 14:10

Begonnen met een nieuwe poging tot 3 maal per week te joggen. Ben ik vergeten stretchen na het lopen. Een plank komt nog soepeler overeind dan ik momenteel :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 14:17

Moestuin schreef:
Begonnen met een nieuwe poging tot 3 maal per week te joggen. Ben ik vergeten stretchen na het lopen. Een plank komt nog soepeler overeind dan ik momenteel :')

Ik voel je pijn := :')

Al stretch ik eigenlijk nooit na het lopen. Ik wandel wel uit, dat scheelt wel.

Heb ik echt veel last, dan heb ik nog een foamroller (al is dat ook niet het toppunt van comfort)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 14:26

Ik had wat besteld 4 dagen geleden, er stond "binnen 1-2 werkdagen geleverd". Dus ik dacht, mooi, het moet vrijdag binnen zijn dus goed op tijd. Nu heb ik nog steeds geen verzend bevestiging ontvangen en begin hem wel een beetje te knijpen. :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 14:37

Hoe dan ook mijn keuze die trouwens vorig jaar al maakt is (+ angst tandarts/kaakchirurg). Met dat de huisarts hiervan op de hoogte is ook van mijn ontstoken kaak dat de tanden eruit moeten en ik pas afspraak maak na corona enting. Met dat het zou kunnen dat na verwijderen tanden mijn chronische bijholten ontstekingen minder zou kunnen worden wat tevens ook deel infectie bron is met het nemen van verkeerde afslag naar luchtwegen.

Prima toch en ja ik vind dit k*t is mijn mening.

Net zoals dat ik toch al voor gek verklaard werd dat ik niet iedere week boodschappen doe. Neem gewoon kaas wat 6 maanden tot 1 jaar houdbaar is en koop dus zo'n 6 verpakkingen in een keer. Vleeswaren koop ik ook gewoon meerdere verpakkingen en vries gedeelte in wat ik direct gebruik.

En ben toch ook apart, want ja kan rondkomen van een klein inkomen.

Conclusie ben compleet gestoord en rijp voor het gekkenhuis.

Pijn is fijn en bloed moet. *\o/* *\%/* 8)7 :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 14:45

Tandproblemen en ontstekingen in de mond kunnen ook een bijzonder negatieve invloed hebben op het hart.
Vleeswaren en dingen die maanden of een jaar houdbaar zijn, zit meer zooi in dan eten. :+
Ik wilde dit maar even zeggen. Voor wat het waard is natuurlijk :)

Apart zijn omdat je rondkomt van een klein inkomen ? Dan ben ik nog aparter want ik heb een kroostrijk gezin met 3 paarden en 3 poezen en heb ook maar een klein inkomen :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 14:47

In mijn medicijnen zit ook een partij rotzooi.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-21 14:52

Marcella, dit zegt toch serieus helemaal niemand hier?

Het valt mij oprecht ook op dat je ontzettend negatief bent en alle oplossingen of behulpzame gebaren die je aangereikt krijgt, afwimpelt. Ja, je hebt er niet om gevraagd. Maar je kunt ook gewoon de goedheid van mensen om je heen waarderen. Je hoeft niet persé iets te doen met wat er tegen je gezegd wordt, een 'dankjewel' volstaat ook.

Ik als geen ander kan begrijpen dat je je wellicht voelt alsof "het systeem" je in de steek laat. Dat gevoel heb ik ook nog vaak en heb ik vroeger meer dan eens gehad. Ik heb als kind een vechtscheiding doorgemaakt, ben dag in dag uit gepest, ik heb hulpverlener na hulpverlener gehad die mij niet begreep (autisme) en ik kom uit een bijstandsgezin. Ik heb het eerste jaar dat ik op mezelf woonde van een uitkering geleefd. Maar soms lijkt het hier op het forum gewoon alsof je er niets van wil maken. Dat je iedereens goed bedoelde opmerkingen daarbij eigenlijk gelijk afscheept en alleen maar boos en aangebrand doet, helpt ook niet bij het beeld.

Dat je nu niet naar de kaakchirurg gaat is inderdaad je eigen keuze. Zeker als ik hier lees dat je wel op het terras gaat zitten, maar vervolgens klaagt over dat je geen vaccin krijgt terwijl je als risicogroep beschouwd wil worden en daarom maar "risico moet lopen" op een hersenvliesontsteking. Dan snap ik dat mensen dat krom vinden. Nog steeds - je eigen keus! Maar verwacht dan geen bepaalde reactie van mensen.
Mijn moeder zit thuis met kanker en krijgt 13 juni pas haar vaccin. Het is nou eenmaal niet anders.

Hoe poedersuiker het systeem ook is en hoe hard ze je bij het UWV en de belasting etc. proberen te naaien, je hebt een groot gedeelte ook nog zelf in de hand. Pak die autonomie, pak dat persoonlijke leiderschap, sta boven die instanties en sta soms ook even boven jezelf. Dat maakt het ook voor jezelf makkelijker. Negativiteit kost ontzettend veel energie, ik heb er zelf meer dan genoeg ervaring mee.

Normaal reageer ik niet op andermans ergernissen op deze manier maar ik vind het oprecht rot om te zien dat je zo overal in staat, want het is niet nodig.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 14:53

Misschien kun je wel een deel van die medicijnen weglaten als je mond weer in orde is.
Tanden hebben echt op veel meer invloed dan wat meestal gedacht wordt.